Google Workspace

Wie gebruikt Google Workspace?

G Suite van Google biedt verschillende prijsniveaus voor verschillende niveaus van professionele samenwerkingstools.

Wat is Google Workspace?

Een reeks samenwerkingsproducten voor teams en kleine bedrijven. Webconferenties, bestandsdeling en planning in de cloud.

Google Workspace - Details

Google

http://www.google.com

Opgericht in 2012

Google Hangouts
Google Hangouts
Google Workspace-video
Play
-thumb
-thumb
Google Hangouts-thumb
Google Hangouts-thumb
-thumb

Vergelijk Google Workspace met soortgelijke producten

Vanaf

US$ 6,00/maand
N.v.t
N/A
US$ 7,50/maand

Gratis versie

Gratis versie Nee
Gratis versie Nee
Gratis versie Nee
Gratis versie Ja

Gratis proef

Gratis proef Nee
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja

Google Workspace - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Kennisbank
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Android (mobiel)
  • iPhone (mobiel)
  • iPad (mobiel)

Training

  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
  • Video's

Functies van Google Workspace

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare sjablonen
  • Active Directory-integratie (AD)
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Archiveren en retentie
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Authenticatie in twee stappen
  • Automatische back-up
  • Bestandsbeheer
  • Bestandsoverdracht
  • Beveiligde gegevensopslag
  • Chatten/messaging
  • Compliancebeheer
  • Contentbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • Eenmalige aanmelding
  • Elektronische handtekening
  • Encryptie
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevenssynchronisatie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Live chatten
  • Markeren
  • Messaging
  • Mobiele toegang
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opmerkingen/notities
  • Prognoses
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime meldingen
  • Realtime synchronisatie
  • SSL-beveiliging
  • Samenwerkingstools
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Verificatie/authenticatie
  • Versiebheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Bestandsdeling software

  • @mentions
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Bestanden delen
  • Bestandsbeheer
  • Bestandsoverdracht
  • Beveiligde gegevensopslag
  • Brainstormen
  • Chatten/messaging
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Discussies / forums
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • Eenmalige aanmelding
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Live chatten
  • Markeren
  • Mobiele toegang
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Priorisering
  • Prognoses
  • Projectbeheer
  • Projectplanning
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime bewerken
  • Realtime meldingen
  • Realtime updates
  • SSL-beveiliging
  • Samenwerkingstools
  • Scherm delen
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Takenlijst
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebheer
  • Videovergaderen
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Collaboration software

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Archiveren en retentie
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Bestanden delen
  • Bestandsbeheer
  • Bestandsconversie
  • Bestandsherstel
  • Bestandsoverdracht
  • Beveiligde gegevensopslag
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Contentbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Digitale handtekening
  • Documentautomatisering
  • Documentbeheer
  • Documenten capture
  • Documenten controleren
  • Documenten genereren
  • Documenten opslaan
  • Documentenclassificatie
  • Documentsjablonen
  • E-mailbeheer
  • Elektronische handtekening
  • Formulierbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Integraties van derden
  • Markeren
  • Offline toegang
  • Opmerkingen/notities
  • Optische lezers (OCR)
  • Prognoses
  • Rapportage en statistieken
  • SSL-beveiliging
  • Samenwerkingstools
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van DMS-systemen

Google Workspace alternatieven

Meer alternatieven voor Google Workspace

Reviews van Google Workspace

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,6
Klantenservice 4,2
Functies 4,6
Waar voor je geld 4,6

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Geverifieerde reviewer
CEO
Duurzaamheid en milieu, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    1 /5
  • Gebruiksgemak
    1 /5
  • Functies en functionaliteit
    1 /5
  • Klantenondersteuning
    1 /5
  • Waar voor je geld
    1 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7-4-2020

"Eerste Grote Google Mislukking"

Opmerkingen: start geen gratis trial: heeft alleen problemen bezorgd en veel gekost. Helemaal niet gratis

Pluspunten: Geen enkel voordeel jammer genoeg. Dat ik het hier kan reviewen is het enige pluspunt.

Minpunten: - werk niet
- support begrijpt vragen niet
- interfereert met youtube account
- bleven aanrekenen na sluiten van account

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7-4-2020
Margarita E.
School Principal
Basis- en voortgezet onderwijs, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    3 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-5-2020

"The total IT solution for schools!"

Opmerkingen: We use Gsuite for gradebooks, report cards, student information systems, HR forms, office programs, storage of photos and videos and email online 'drive' cloud storage for all our needs.

Pluspunten: Gsuite offers all the tools you need for collaborative document creation from forms, surveys, spreadsheets, slides (powerpoint), cloud storage, calendars, note taking, accounting and reports. The templates available for education have many solutions available from lesson planners, calendars, quiz creation, gradebook, reports and meeting programs. Templates can be shared within the community and you can find templates that other schools use and share if it is not available in the standard set. The organizational email system is way more user friendly than other systems. I have worked with a team to establish Gsuite in two schools as the main system, and we are a Google school and the staff and admin do not need Microsoft office anymore as this system covers alternatives to those program. It auto-saves your work and when working on collaborative documents it is easy to see who has input different items and easily go back and restore previous versions if needed. Easily compatible to connect data to Google sites.

Minpunten: I wish that all the options that are available for excel exist in the Google Spreadsheets - e.g. being able to select multiple tabs and edit all of them at the same time. As a private international school it is fairly costly with a charge per staff user. Support education in the private sector too - it needs a substantial budget for large schools.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-5-2020
Stephen brent M.
Founder
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    2 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-5-2021

"A great tool for us now but it might not be forever"

Opmerkingen: Overall, we're happy but Microsoft 365 is always a possible switch based on our clientele. There are days using it would make our lives easier.

Pluspunten: There is little to no setup to make things work as we need them to. It is extremely easy to collaborate on and share documents. Using it internally is seamless and it does everything we need it to do for our internal team.

Minpunten: The biggest downside to using Google Workspace is that the adoption is not widespread. Most clients are willing to dabble with it when we share documents but they are using Microsoft 365 internally, so it is a pain point. The rollout of Shared Drives seems to eventually be promising but the lack of sharing customization makes it impossible to use with external clients. As a marketing agency, we don't want to share everything but we don't want to share individual documents either, so the lack of folder sharing makes it useless for us. I also wish Google Slides was more feature-rich so it could be a true replacement for PowerPoint, but customizing templates and formatting presentations to look polished is just not as easy.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-5-2021
Annalisa G.
Sr. Admin
Schoolleiding, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    3 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-5-2019

"GSuite Makes Process Collaboration Easy"

Opmerkingen: That being said, overall, GSuite is one of the most-used tools by me. I work with data sets, creative projects, photos, and more as a Social Media Coordinator and Admin. My joint-role means I'm working on a lot of different kinds of projects, and my fast-paced timelines means the consolidation of tools in one place makes G Suite super appealing and efficient. Highly recommend.

Pluspunten: It's so easy to collaborate with GSuite. Just this week we kicked-off a complete overhaul of our processes due to retiring staff, and desire for standardization. I'll focus on Team Drives, and document sharing:
-With GSuite, we set up a Team Drive that all staff have access to. It's easy to find when you click Drive, right there under your personal drive.
-Using Gsuite allowed not only our manager, but also staff, to create folders as buckets of processes. For example, we use Slate, and an older CRM system, Banner, which each have wildly different levels of technical execution, but are used at the same time. Our staff just dumped a bunch of individual processes which we can now view, edit, and share back as the standardization process continues.
-Easy to see who made edits, and when. So, if we have a question about a process line, we'll simply look to the edit, and can easily track and clarify questions.
-GSuite does, however, have an incredible range of tools, which are all equally visible, editable, and sharable. One of the most values tools I use at work.

Minpunten: There are only a few cons about GSuite.
-In Google Sheets in GSuite, the organization and visual user interface is not optimal. Because whatever was just edited shows up at the top, there's no way to predict a good method of searching for documents.
-GSuite in general has this issue with visual user interface among projects, including Sheets

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-5-2019
Rebecca S.
Office admin
Bouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-3-2021

"A very multifaceted tool"

Opmerkingen: Our company uses G Suite for email, calendar, Google Docs & Drive, Google Voice (occasionally for sales efforts), etc. In general, it works like a well oiled machine. It is great for managing teams. Also, with my account synced across devices, it makes working from anywhere seamless.

Pluspunten: I like the many layers of customization and the various tools available as part of G Suite (Workspace). I like that I can easily manage the accounts of all Users as admin, from resetting passwords, to creating new accounts, to terminating accounts. I like that along with email, we have the calendar, and the larger Drive Storage. I like that I can do attachments up to 25mb and that Google will convert anything over to a link. I like that searching is very easy and, as creepy as it is that Google can read text in photos, I like that it helps me to find things no matter the format it is in. I like that I can turn off Conversation view (which I hate). I like that I can customize my inbox.

Minpunten: I HATE that when I, as admin, delete a user account, it doesn't automatically prompt me to download an archive of their email history. I wish that when deleting an account, you could set up email forwarding for a set amount of time. I hate that when I do download an email archive, it is in a file format that I cannot find any way to open. I hate that when I create an event in the calendar, it automatically creates a Hangout link (which confuses people if the invite is for a Zoom meeting - they use the wrong link). I WISH G Suite had more integration with Google Places/Business. I have tried to talk to G Suite support about issues with our business listings, but could get no help.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-3-2021