Wie gebruikt deze software?

Voor bedrijven die betrouwbare en traceerbare e-mailbezorging nodig hebben, voor transactionele e-mails (bijvoorbeeld welkomstberichten van een website) en marketing-e-mails. Wereldwijde ondersteuning, dus lokaal voor klanten.

Gemiddelde scores

102 beoordelingen
  • In totaal 5 / 5
  • Gebruiksgemak 5 / 5
  • Klantenservice 5 / 5
  • Functies 4.5 / 5
  • Waar voor je geld 4.5 / 5

Productgegevens

  • Gratis versie Ja
  • Gratis proefversie Ja
  • Implementatie Cloud, SaaS, Web
  • Training Documentatie
  • Ondersteuning 24/7 (contact met medewerker)
    Online

Leveranciergegevens

  • SMTP2GO
  • https://www.smtp2go.com
  • Opgericht in 2006

Over SMTP2GO

Een snelle en schaalbare e-mailserviceprovider voor het verzenden van transactionele en marketing-e-mails en het bekijken van rapporten over e-mailaflevering. Complexe zaken zoals reputatiemonitoring en DKIM worden professioneel beheerd voor elke klant. Vloeiend Engels sprekende ondersteuning is wereldwijd beschikbaar (bureaus in de VS, het VK, Australië en Nieuw-Zeeland). De servers bevinden zich ook over de hele wereld, waardoor je altijd profiteert van snelle verbindingssnelheden en netwerkredundantie.

Functies van SMTP2GO

  • Antwoordbeheer
  • E-mailcontrole
  • E-mails archiveren
  • Gedeelde inboxes
  • Gegevensherstel
  • Handtekeningenbeheer
  • Routering
  • Spamblokkering
  • Wachtrijbeheerder
  • Witte lijst / zwarte lijst

De nuttigste reviews van SMTP2GO

Perfect mail relay

Beoordeeld op 14-5-2019
Dimitri C.
Director IT
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: I started using SMTP2GO as my customers starting moving to fibre providers that did not offer an SMTP relay server. Then as customers started moving to MS365 we always had issues integrating scanners and applications that sent email notifications. Although 365 does provide these relay options it is usually a pain to setup and some scanners did not have the required options available in their config. With SMTP2GO there is no guessing involved. 1 minute to setup and works every time.

Whenever I add a new customer, within days their support team will contact me if they pick up any issues with my mail server configuration and provide info on how to prevent backscatter or if they pickup my customer is mail bombing. The final big plus in my opinion is that they care about keeping the internet "clean" and not chasing the money by allowing users to send as many emails as possible.
I use the dashboard to track down email delivery problems and can get a quick view on the big users. Every single aspect of SMTP2GO is perfect for my needs. SMTP2GO is one of my few service providers that make a huge difference in my job as an IT professional.

Pluspunten: Dashboard for tracking and troubleshooting mail delivery. Ease of use.

Minpunten: Zero cons. Honestly, this service does exactly everything I need.

easy to use and reliable.

Beoordeeld op 9-1-2019
Geverifieerde reviewer
Senior Technician (Theatre)
Hoger onderwijs, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Using SMTP2Go to solve what was an ongoing headache for my clients with Emails not being delivered due to mis-blacklisted IP addresses where ISP / Hosts share IP's between clients this software has released my time and it worth every penny - in the lats year I have not had to track down a mistaken RBL listings once where as previously this was a monthly occurrence for some co-hosted clients. but every time I move a client over to use SMTP2Go the support overhead vanishes in this respect because it just works, I could not recomend highly enough.

Pluspunten: the web-based interface, and ease of integration made this the natural choice long term - having had problems a with my IPS and hosting company getting shared IP address listed on DNSBL or RBL lists and spending allot of time doing de-listing because of other peoples mistakes rerouting via SMTP2GO made perfect sense, I tried the free package and while this would suffice for 90% of the time I don;t mind paying what is realistically a small fee for piece of mind - my clients don't notice and mail gets delivered.

Minpunten: As yet I have found no drawbacks, I can't fault the interface or the service.

Powerful SMTP services without the headache!

Beoordeeld op 9-1-2019
Steve P.
Web Developer & Company Director
Internet, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: SMTP2GO gave us a simple solution to enable web applications hosted within our own network, so send emails from .NET pages easily. It removed the overheads in setting up and maintaining local email services, plus allowed us to keep our own server IP's away from blacklists - especially useful when providing shared hosting space to many different customers! The web dashboard for SMTP2GO provides simple configuration and online reporting and usgae stats, plus provdes simple logging of mails, deliveries and failures.

Minpunten: TBH, nothing - it just works! SMTP2GO provide fast reliabel support and there is a wealth of information online to get you sorted, IF you get issues.

SMTP2GO - Well rounded, easy to use MTA service

Beoordeeld op 9-1-2019
Geverifieerde reviewer
Sir
Internet, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
4 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Our main client is a animal welfare NGO. They have experienced some issues in balancing service quality with budget. Some of the test/ support features that a fully commercial operation might have access to have yet to happen. Rick - our usual support person has done a really wonderful job of getting us through a few roadblocks Hope the team feels our appreciation

Pluspunten: The main things:
* Outstanding service quality
* Heavy commitment to quality customer support
* Smooth considerate and competent handling of a variety of mission critical incidents
* Easy memorable setup process
* Caters for a wide range of end user use cases
* Adequate metrics -- easy to use and not over complicated

Minpunten: We're in New Zealand. Sometimes the backend load is a bit slow

Reliable SMTP Relay

Beoordeeld op 9-1-2019
Toby W.
CIO
Vastgoed, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: As we removed internal mail server we discovered issues with Office 365 mail relay for legacy systems and those that could generate high volumes of alerts. SMTP2Go resolves this and gives us the ability to get anything to mail relay from wherever is it based

Pluspunten: Really simple to setup and use. Great solution for legacy devices like older Multifunction printer/copiers, old payroll system that wouldnt talk to Office365 and for bulk alerts from comms room temp sensors, backup apps and building management. Allows us to whitelist source IPs or use usernames/passwords for sites without a static IP. Reporting dashboard makes it easy to troubleshoot delivery issues.

Minpunten: Cant really think of anything. Havent had a single issue

Lees meer reviews