Wat is Helix ITSM?

BMC Helix IT-servicebeheer zorgt voor een revolutie in het servicebeheer voor ondernemingen. Helix ITSM wordt op locatie of in de cloud geleverd en is een configureerbaar en uitbreidbaar platform dat radicaal is herontworpen om te voldoen aan de behoeften van elke transformatieve IT-organisatie. Helix IT-servicebeheer is eenvoudiger en sneller in gebruik en zit boordevol met de nieuwste innovaties op het gebied van servicebeheer. Het biedt zeer compleet en capabel IT-servicebeheer voor je onderneming.

Helix ITSM - Details

BMC

http://www.bmc.com/it-solutions/remedy-itsm.html

Helix ITSM - Prijsoverzicht

Helix ITSM heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Hieronder vindt u extra prijsinformatie voor Helix ITSM.

Spotlight_media_placeholder

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Training

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van Helix ITSM

De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.

Assets volgen
Beschikbaarheidsbeheer
Configuratiebeheer
Contract- en licentiebeheer
Incidentenbeheer
Probleembeheer
Projectbeheer
Veranderingsbeheer
Versie- en implementatiebeheer
Zelfserviceportal

Reviews van Helix ITSM

5 van 103 reviews worden weergegeven

In totaal
4.1/5
Gebruiksgemak
3.8/5
Klantenservice
4/5
Functies
4/5
Waar voor je geld
4/5
Antonio A.
ITSM Specialist
13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-3-2018

"Former RAC and BMC Accredited Administrator AR System"

Opmerkingen: Using the BMC ITSM you can consolidate in a Suite the major task of the ITSM support staff based on ITIL best practices.

Pluspunten: The Remedy ITSM Suites cover the main processs of the ITSM aligned to ITIL best practices. All the Application are integrated as part of the ITSM Suite in order to manage the different scenarios that normally needs to be handled by the support staff. Using the AR System Server as base the ITSM applications can be customized in order to give to the organizations complete and achieve thier functionality requierements. The license model of floating write licenses, lets the organization to share licenses pool.

Minpunten: BMC Remedy ITSM was born as an On premise solution, the cloud option is in the process to be a mature option. In Remedy you could achieve many thing but you need a lot experience with the product to complete it.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-3-2018
Jacqua C.
Manager Tech Support
Bankwezen, 10.001+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-11-2019

"Overall Adequate Functionality"

Opmerkingen: Remedy enables our organization to track incidents and change requests in a single system of record.

Pluspunten: I like that change requests can be linked to incidents and tasks. This is very helpful when quantifying impact.

Minpunten: Reporting is quite difficult, at least in our organization. Also extracting data is not easy and adding additional fields to assist with data analysis of incidents does not appear to be easy to accomodate.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-11-2019
Prachi K.
Project Engineer
Informatietechnologie en -diensten, 10.001+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-2-2020

"Essential and User Friendly Tool used for ticketing purpose"

Opmerkingen: Best Ticketing tool for business purpose. Gives us wide range of options to customize from.
breadth of services.
Easily understandable
Can generate reports according to requirement
Able to link tickets to one another easily

Pluspunten: Able to create. update, resolve tickets easily
Able to calculate SLA.
Good process work flow
Able to link Incidents to problem and change requests

Minpunten: Too many fields are needed to be filled up for raising a ticket, thus its a bit time consuming for us.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-2-2020
Geverifieerde reviewer
IT Support
Informatietechnologie en -diensten, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-3-2020

"Use of remedy "

Opmerkingen: its useful for the team to efficiently place tickets without the hassle of going through paperwork

Pluspunten: What I like most about remedy is that Im able to place tickets Ina orderly fashion and im able to search through old tickets that relate

Minpunten: N/A

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-3-2020
Geverifieerde reviewer
Software Developer Intern
Consumentengoederen, 10.001+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    4/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 3-7-2019

"Remedy Review"

Opmerkingen: Overall, I wouldn't recommend Remedy for IT Service Management. I believe there are better solutions available that are user friendly while also being visually appealing.

Pluspunten: This software has a very simple layout that makes tracking information down an easy task. The filtering within the application is great and allows for extremely specified results. I like the priority emails that are given based on open tickets. This process allows teams to stay on track to complete requirements and continuously close open tickets.

Minpunten: I don't enjoy how the UI visually looks. The application has a very outdated look that doesn't appeal to you visually. I have found difficulty when trying to close Incidents because of status issues. This has been my biggest issue because Remedy will want me to enter twenty different status boxes in order to close a ticket or I will receive multiple errors.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 3-7-2019