Wat is Alcea Helpdesk?

Alcea HelpDesk maakt deel uit van een compleet traceersysteem waarmee bedrijven een concurrentievoordeel krijgen. Het is niet alleen een helpdesktool, het is een alles-in-één traceersysteem waarmee je organisatie snellere reactietijden kan bieden, de productiviteit kan verhogen en ervoor kan zorgen dat gemelde problemen worden aangepakt. Alcea HelpDesk gebruikt de krachtige workflowregels van Alcea om incidenten te markeren die onder de prestatienormen vallen en zorgt ervoor dat items met alarmmeldingen worden geëscaleerd.

Wie gebruikt Alcea Helpdesk?

Alcea HelpDesk is ideaal voor bedrijven die een verplichting hebben om gemelde items te traceren, zowel intern als extern, en helpt bij het verbeteren van de klantenservice en het verbeteren van de prestaties van je interne ondersteuningsteam. Deze betaalbare oplossing is perfect voor kleine tot middelgrote ondernemingen.

Alcea Helpdesk - Details

Alcea Technologies

Opgericht in 1997

prijzen van Alcea Helpdesk

Beginprijs:

US$ 20,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Alcea Helpdesk heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Alcea Helpdesk heeft een betaalde versie vanaf US$ 20,00/maand.

vraag een gratis proefversie aan

Alcea Helpdesk - Details

Alcea Technologies

Opgericht in 1997

Video's en afbeeldingen van Alcea Helpdesk

Alcea Helpdesk-video

Alcea Helpdesk - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Windows (lokaal)
  • Linux (lokaal)
  • Android (mobiel)
  • iPhone (mobiel)
  • iPad (mobiel)

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van Alcea Helpdesk

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van supporttickets
  • Bewaking
  • CRM
  • Callcenterbeheer
  • Chatten/messaging
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mailsjablonen
  • Enquêtes en feedback
  • Feedbackbeheer
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Helpdeskbeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantgeschiedenis
  • Live chatten
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Netwerkcontrole
  • Ondersteuningstickets bijhouden
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Helpdesk software

Alcea Helpdesk alternatieven

Meer alternatieven voor Alcea Helpdesk

Reviews van Alcea Helpdesk

Lees alle 3 reviews

Gemiddelde score

In totaal
5
Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
5
Functies
4,7
Waar voor je geld
5

Reviews op basis van score

5
3

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Lisa H.
Lisa H.
Director of Customer Experience in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
1.001-5.000 werknemers
Used the Software for: 2+ jaar
Bron van de reviewer

FIT is a good name for the tool as it truly "FITs" into every need you may have for a ticket system.

5 4 jaar geleden

Comments: Easy to set up and maintain. A price effective solution.

Pros:

By far what I like most about FIT is the company that makes the software. Without exception they are all professional, experts in their field, extremely responsiveness and easy to do business with. They feel like an extension of your company. The tool itself is basic and that is what works so well. You can add to it using user defined fields, and workflows that truly enable you to build the experience you want in your particular organization or department. We implemented 5 different versions all doing something different to meet specific department requirements. All worked as we would have hoped and then some.

Cons:

The "pro" of easily adding fields and workflows to this software is also its con. You need to have strict governance or you get out of control really quickly. My team loved that they were not forced to have a "customer" already existing before entering a ticket. However, that removed the possibility of having customer "360". If you don't need that and only want a quick and easy to use ticket system, then that would not be a problem for you. I am also sure that Alcea could figure out a way of helping a company set something like this up if required.

FIT Tracking Solutions Response

4 jaar geleden

Thank you Lisa for those very kind words. We strive to provide excellent service along with an easy to use solution.

Haylie O.
Finance Administrator in VK
Used the Software for: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Easy to use and stay on top of tasks

5 4 jaar geleden

Pros:

This software, once you get used to it and know your way round it, is great to use. It has been a huge benefit to our company with keeping our support desk up to date and organised. Fit Support have been excellent and very quick to respond to requests - very impressed.

Cons:

Getting to know the system in the beginning. Even though there is a User Guide, I wasn't always able to find what I was looking for in the manual. This became easier once I knew my way round the system.

FIT Tracking Solutions Response

4 jaar geleden

Thank you for your review Haylie. We always appreciate when our customers sing our praises.

Justin R.
IT Manager in Sint-Maarten
Detailhandel, 51-200 werknemers
Used the Software for: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Task Management, Project Management, Knowledge Base. Post ERP data via SOAP. Anon Email Retrieval

5 4 jaar geleden

Comments: A solution that fit the needs of our team

Pros:

Setup, implementation and customization was straightforward. Super flexible, can accommodate any of our workflows. Dashboards and reports were easy to do. I have no current users on mobile devices, but the mobile app could be interesting for others. We used anonymous email retrieval to add email capability. Support was great. Tough questions were always answered quickly by a developer.

Cons:

It can be a bit verbose. As with any customizable solution careful thought is needed in the design phase

FIT Tracking Solutions Response

4 jaar geleden

Thank you Justin! It is always great to hear how the FIT solution made doing business a little easier.