Wat is iTOP?

iTop is a customizable ITSM and CMDB web solution that can adapt it to your internal processes and help you deliver better services. Designed by experienced IT service professionals, iTop was created to manage the complexity of shared infrastructures. iTop is available in two offers : - iTop on-premise : entirely adaptable, you can refer to www.combodo.com for more information and contact us directly. - iTop SaaS : all information regarding our SaaS offers can be found on www.itop-saas.com

Wie gebruikt iTOP?

Companies of all sizes and IT professionals.

iTOP-video

Twijfel je over iTOP? Vergelijk met een populair alternatief

iTOP

4,0 (7)
iTOP
Geen prijsinformatie gevonden
Gratis versie
Gratis proefversie
95
Geen integraties gevonden
3,3 (7)
4,3 (7)
2,9 (7)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Waar voor je geld
Klantenservice
Meeste beoordelingen
US$ 49,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
135
29
4,6 (31)
4,6 (31)
4,7 (31)
Waarom krijg ik dit te zien?

Alternatieven voor iTOP

HaloITSM brengt alles wat je nodig hebt voor IT-ondersteuning samen op één centrale locatie. Meer informatie over HaloITSM
Met Service Cloud bied je snelle en productieve service via de telefoon, e-mail, webchat of social media. Meer informatie over Salesforce Service Cloud
EcholoN, het softwarepakket voor servicebeheer, vertegenwoordigt een allesomvattende oplossing voor service, ondersteuning en klantenservice.
Deepser is een complete ITSM- en ITAM-oplossing die is ontwikkeld om ondersteuningsverzoeken, organisatorische processen en activabeheer te optimaliseren.
Enterprise-class IT-servicebeheertoepassing gebouwd voor multinational organisaties rond Service Integratie en Beheer.
Alloy Navigator is een oplossing die prachtig is ontworpen voor echte klanten, gecreëerd door echte IT-mensen zoals jij.
SAAS-platform dat servicebeheer op ondernemingsniveau biedt via geautomatiseerde routing, waarschuwingen, interactietracking en meer.
ky2help® in combination with the personal 360 degree service by the manufacturer, that's unique!
Configureer een clouddatabase naar zakelijke oplossingen zonder te hoeven programmeren. Bouw prototypes of grote bedrijfstoepassingen.
Canfigure is een modulaire IT-oplossing voor servicebeheer en activabeheer gebaseerd op de principes van een bibliotheek voor informatietechnologie-infrastructuur. Canfigure kan lokaal worden geïmplementeerd of in de cloud worden gehost.
Uitgebreide helpdeskprobleemvolging voor het leveren van volledige IT-ondersteuning voor eindgebruikers en klanten.
Wrike is software voor projectmanagement op ondernemingsniveau met sjablonen, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden, rapporten en meer. Meer informatie over Wrike
Issuetrak helpt je bij het beheren van tickets en verzoeken van start tot oplossing. Flexibel, aanpasbaar en makkelijk te gebruiken. Cloudgebaseerd of lokaal.
Online ITSM-servicedesk met beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgaven en bedrijfsmiddelen, naast krachtige ticketing en automatisering.
De BOSS Solutions Suite is een bekroonde, volledig geïntegreerde help desk-/IT-oplossing voor servicebeheer die zowel in de cloud als lokaal beschikbaar is.
Onspring's Audit Management software puts you in control of your entire IA process. User-friendly, easy setup and fully configurable.
Garandeer naleving, automatiseer CAPA's en maak continue verbeteringen met behulp van het mobiele auditplatform van Form.com. Meer informatie over FORM OpX
C2 ATOM is a powerful online IT service management software, fully customizable to your operational performance enhancement needs.
PSA-hulpmiddelen van de volgende generatie. Compleet Professional Services Automation-pakket voor software- en servicesbedrijven.
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal

Reviews over iTOP

Gemiddelde score

In totaal
4,0
Gebruiksgemak
3,3
Klantenservice
2,9
Functies
4,1
Waar voor je geld
4,3

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
29%
4
43%
3
29%
Alexander
Alexander
AWS Project Manager / AWS System Administrator in Venezuela
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Internet, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Very intuitive software for ITIL processes. Includes options for Incidents, Configuration Problems

5,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: The initial investment was very low and we were able to use the software for all the ITIL processes supported.

Pluspunten:

. The software setup process is very easy, . It can be customized any way you need for small and medium sized companies, . The management dashboards can also be customized easily. . The import and export functions are flexible are allows fine grain adjustments.

Minpunten:

. The initial setup of the processes can be lengthly if there is missing information for the organization to be customized. . There is no auto assignment during the ticket's creation.

Greg
Greg
Senior Application Architect in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

We have fully customized the CMDB module of iTop

4,0 5 jaar geleden

Pluspunten:

The main pro is the cost. This is free to use. We use the CMDB portion of iTop. We have not touched the other modules like Incident and Change etc. The CMDB portion is pretty well defined and does allow for customization which is a huge aspect for us.

Minpunten:

Support. There basically is very little. We even tried to pay for support but were told we were too big for them. That was surprising. There are some odd little bugs as well that we have had to get through but no show stoppers.

Daniel
Daniel
Analista de infraestructura in Venezuela
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Good tool for managing ITIL, with good graphic environment for the user

3,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Monitoring of the IT processes of the organization, under the ITIL scheme. It covers a large amount of important need, equipment management, locations, etc.

Pluspunten:

Tool for the control and administration of ITIL processes within an organization, within a single tool you can get a large part of the processes of an IT department

Minpunten:

Very complicated at the time of making the configuration, the dependencies of the services and sub-services, establishing the circle between the delivery model and the contracts with the client, making their configuration not very fluid

Greg
Senior Applications Architect in Canada
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

I have indepth experience with this product and have been using it for 3 years.

4,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: We were able to eliminate a costly CMDB alternative.

Pluspunten:

Honestly, the price. It is free. We have found it is quite feature rich right off the bat but was lacking in significant ways that we were able to mostly over come.

Minpunten:

The support. It is very limited. We tried to engage for support and showed them some bugs and they said we were too big and were not the intended target....

Govinda
Manager Infrastructure Services in India
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

ITOP is the Best open source tool I ever seen . It has all aspects of ITIL practices. Many thanks.

5,0 5 jaar geleden

Pluspunten:

CMDB, features, ITIL based modules like SR, Incidents, Problem and change , Automation ready tool, API integration etc..