Limble CMMS

Wie gebruikt Limble CMMS?

Productie, voorzieningen, apparatuur, horeca, kleine bedrijven, vloot, onroerend goed, gebouwen, kerken, non-profitorganisaties, scholen, sportscholen en meer

Wat is Limble CMMS?

Een eenvoudig te gebruiken, mobiele onderhoudssoftwareoplossing waarmee je eenvoudig activa, PM's, WO's en meer kunt beheren.

Limble CMMS - Details

LimbleCMMS

https://limblecmms.com

Opgericht in 2015

Limble CMMS-video
Play
-thumb
-thumb

Limble CMMS - prijsoverzicht

Limble CMMS heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Limble CMMS betaalde versie vanaf US$ 50,00/maand.


Beginprijs

US$ 50,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Limble CMMS - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van Limble CMMS

  • Activiteiten volgen
  • Afschrijvingsbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van afvalverwijdering
  • In- en uitchecken
  • Locatie bijhouden
  • Reserveringenbeheer
  • Streepjescodes/RFID

Bekijk de volledige lijst van Asset tracking software

  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Kalibratiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Preventief onderhoud
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van CMMS-software

  • Apparatuurbeheer
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van onderdelen
  • Beheer van softwarelicenties
  • CMMS
  • Energiebeheer
  • Faciliteitenbeheer
  • Garantiebeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Planning van preventief onderhoud
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van EAM-software

  • Apparatuurbeheer
  • Beheer van vaste activa
  • Bezoekersbeheer
  • Commercieel vastgoed
  • Faciliteitsplanning
  • Incidentenbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Inventarisatie
  • Kamerplanning
  • Leveranciersbeheer
  • Preventief onderhoud
  • Ruimtebeheer
  • Voor scholen
  • Werkorderbeheer
  • Woningen

Bekijk de volledige lijst van Facility management software

  • Betalingen innen in de buitendienst
  • Contactendatabase
  • Contractbeheer
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Online tijdklok
  • Plannen
  • Routering
  • Verzendbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Field service software

  • Afschrijvingsbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van afvalverwijdering
  • Boekhouding voor activa
  • Documentbeheer
  • Levensduurbeheer van assets
  • Streepjescodes/RFID
  • Voorraad bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Fixed asset management software

  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Inventarisatie
  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Onderhoudsplanning
  • Plannen
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Verzendbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van HVAC-software

  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Vorderingenbeheer

Bekijk de volledige lijst van IT-asset management software

  • Benchmarking
  • Downtime bijhouden
  • Historische verslaglegging
  • Hoofdoorzaakanalyse
  • Kosten bijhouden
  • Kwaliteitscontrole
  • Prestatiemeetwaarden
  • Realtime rapportage
  • Trendanalyse
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van OEE-Software

  • Assets volgen
  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Kalibratiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Plannen
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Onderhoudsbeheer software

  • Apparatuur bijhouden
  • Garanties bijhouden
  • Inventarisatie
  • Onderhoudsplanning
  • Taakbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Onderhoudssoftware voor apparatuur

  • Assets volgen
  • Beheer van technici
  • Commercieel vastgoed
  • Factureren
  • Inspectiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Onderhoudsplanning
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Rapportage en analyse
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Woningen

Bekijk de volledige lijst van Onderhoudssoftware voor gebouwen

  • Herinneringen
  • Inkooporders
  • Inspectiebeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Mobiele toegang
  • Onderhoudsplanning
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Software voor preventief onderhoud

  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Kitting
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Mobiele toegang
  • Nabestellingbeheer
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Rapportage en analyse
  • Voorraadoptimalisatie
  • Waarschuwingen/Meldingen

Bekijk de volledige lijst van Voorraadbeheer software

  • In- en uitchecken
  • Itembeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Nabestellingbeheer
  • Prognose
  • SKU- en UPC-codes
  • Serienummers volgen
  • Streepjescodes/RFID
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadoptimalisatie

Bekijk de volledige lijst van Voorraadbeheersystemen

  • Bandenbeheer
  • Beheer van onderdelenvoorraad
  • Brandstoffen bijhouden
  • Garanties bijhouden
  • Kosten bijhouden
  • Onderhoudsplanning
  • Reparatie bijhouden
  • Voertuiginformatie
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Wagenparkbeheer software

  • Contractbeheer
  • Inventarisatie
  • Klantendatabase
  • Offertes
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Terugkerende afspraken
  • Verzendbeheer
  • Werkorders maken

Bekijk de volledige lijst van Werkorder software

Limble CMMS alternatieven

Meer alternatieven voor Limble CMMS

Reviews van Limble CMMS

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,8
Klantenservice 4,9
Functies 4,6
Waar voor je geld 4,9

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Matt O.
Facilities Manager
Bouw, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 28-12-2018

"Limble CMMS"

Opmerkingen: We have a large facility with a combination of manufacturing and office space. We use Limble for equipment and facilities preventative maintenance scheduling, employee facilities work requests, tracking equipment downtime and work order history, and asset management.
I've used other CMMS at other facilities, and my experience with Limble has been very positive. Limble makes it easy to stay organized, and respond quickly to work requests.

Pluspunten: Limble's Work Request Portal is easy for all our employees to use. I sent out the link to the entire company, everyone bookmarked it, and now people can easily submit work requests. It did not require lengthy instructions or any assistance from our IT dept.
We've also been very impressed with Limble's customer service. They are easy to reach, and always making improvements.

Minpunten: There was an item on the work request portal that was unclear, but I mentioned it to Limble's customer support and it was fixed immediately

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 28-12-2018
Kolbi C.
Manufacturing Process Engineer
Levensmiddelen- en drankenindustrie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-10-2020

"Take Control of Your Maintenance Program"

Opmerkingen: As a BRC-compliant, food-safe business, Preventive Maintenance is key to maintaining GMPs and accurate maintenance records. Since implementing LimbleCMMS, lead time complete repairs has gone from weeks to days; we accomplish twice the preventive maintenance tasks we did before; and I have been able to provide accounting with true, accurate records of our assets and the history of work done on them. I was also able to mass import spreadsheets of invoice history, creating an as-accurate-as-possible history of work performed on our assets as well. We've reduced admin involvement in maintenance tasks by 75% and are capturing 5x the information regarding our true Preventive Maintenance program.

Pluspunten: I'm the maintenance manager for multiple sites across the United States, however the teams vary in size by site, so it easily accommodates large or small teams. LimbleCMMS has powerful maintenance data control in a lightweight, easy to use package. My veteran crew has embraced and taken full advantage of the inventory control, parts request process, and work order workflows, most of which can be controlled using either settings or custom dashboards. KPIs are comprehensive and easy to understand. I also easily trained my team to integrate the system into their workflows without bogging them down. Bulk updating of all data and infinite asset hierarchies made it a breeze to go from zero to fully functioning in only a few weeks and to retrospectively update and categorize assets further when the company needs it. And by fully functioning, I mean EVERY asset related to production and the facility is in the system and easily monitored for failures, MTBF, MTTR, and other critical production metrics. Lightning fast, thorough, and flexible customer service that is listening intently to the needs of its customers and responding in record time. PLUS they have an active API system as well as functionality with Zapier, which means you can integrate your data with existing systems or alternate systems where needed.

Minpunten: Anything I have disliked, I have voiced to the customer service team, and they've responded so quickly it's incredible. I haven't experienced such solid and responsible customer service with many if any companies I've worked with over my career.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-10-2020
Geverifieerde reviewer
Service Technician
Levensmiddelen- en drankenindustrie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    5/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-10-2018

"Slow and not so helpful."

Opmerkingen: My review should be taken with a grain of salt, because we’re not using this software for its exact intended purpose, but it’s just not very helpful.

Pluspunten: We’re using it to track parts and service, and it does do that.

Minpunten: Service tickets created in Limble only have a due date. No scheduling can really be done, which should definitely be an option. The app is very frustrating, and makes looking up part numbers on the job such a chore that it seems like less work to memorize the part numbers...

Antwoord van de leverancier

van LimbleCMMS op 26-11-2018

Hi there! I am sorry to hear you have had a bad experience.

We just released an update to allow you to schedule a specific time of day. If you would like any help seeing how please just let us know.

Additionally looking up parts can be extremely easy with the automatic asset associations so you know exactly what asset uses what part.

Please feel free to give us a call or email at any time and we can help you as soon as possible!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-10-2018
Peretz L.
Facilities Manager
Management non-profit organisaties, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-7-2020

"Limble Does It All Plus More, And It Costs Less Too"

Opmerkingen: Previously, we were using a combination of emails, pen, paper, google forms, and excel sheets to keep track of our maintenance tasks, their scheduling, repairs, PMs, etc. The migration process was super easy using the bulk import tool, and in a very short time, we had all our assets up, maintenance schedules and jobs up, inventory, and everything running smoothly. In day to day use, Limble hit all the spots that were important to us. Easy work order creation, a great manager's view to see what is going on, an awesome interface for working with our third party vendors, efficient inventory management. Most effectively, the PMs can be scheduled easily and basically, or you can dig down and schedule it on a granular level, maximizing your uptime between PMs, and still making sure that nothing slips by.

Pluspunten: Was very easy to migrate over using their bulk import method, for both assets and jobs.
Great customer service, attentive team.
Straightforward configuration.
Straightforward pricing.
Thoughtfully designed with both the maintenance manager, technician, and requestor in mind.

Minpunten: The design could be a little more sleek.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-7-2020
Ryan C.
Maintenance Supervisor
Lucht- en ruimtevaart, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-10-2019

"Get rid of Excel and get LimbleCMMS"

Opmerkingen: Coming from an Excel based Maintenance program, Limble is a lifesaver. My past workflow consisted of an excel sheet with tons of macros and manual data input almost daily just to schedule PM's.
Work instructions were usually copies direct from manufactures documentation or passed along tribal knowledge.
Maintenance request were by whatever means were convenient. It wasn't uncommon to get a sticky note with a request.
Limble has allowed me to automatically schedule tasks, create interactive work instructions, and provide a simple work request portal accessible from anywhere. All in one package. Scheduling PM's is nearly automatic now. Time interval based tasks just show up after the time has elapsed. The API can work both ways, updating hour counters automatically and pushing tasks to an ERP for scheduling.

Pluspunten: The biggest selling point of this software was that I could start using it right away. At best, other services would offer pretty limited "sandbox" to demonstrate the functionality. Limble provided a fully functional trial that allowed me to see how it would work in my environment almost immediately. Simple to setup and get going . Not overwhelming for new users, nor is it aggravatingly limited for expert users. Customer support is excellent. They take the time to understand concerns and provide a human response. No copy-pasted answers that are only slightly relevant or don't answer your question at all. Requested features usually get added quickly. Reports and Custom dashboards to realize MTTF and MTTR data, identify trends and areas of improvement, track inventory and expenses, etc...

Minpunten: No major cons. When I identify the occasional issue it is usually resolved within 24 hours.
No onsite hosted install option could be a con for some.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-10-2019