Limble CMMS

Limble CMMS

door LimbleCMMS

Wie gebruikt Limble CMMS?

Productie, voorzieningen, apparatuur, horeca, kleine bedrijven, vloot, onroerend goed, gebouwen, kerken, non-profitorganisaties, scholen, sportscholen en meer

Wat is Limble CMMS?

Een eenvoudig te gebruiken, mobiele onderhoudssoftwareoplossing waarmee je eenvoudig activa, PM's, WO's en meer kunt beheren.

Limble CMMS - Details

LimbleCMMS

https://limblecmms.com

Opgericht in 2015

Limble CMMS - Prijsoverzicht

Limble CMMS heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Limble CMMS betaalde versie vanaf US$ 35,00/maand.

Beginprijs

US$ 35,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van Limble CMMS

Asset tracking software
Activiteiten volgen
Afschrijvingsbeheer
Audittrail
Beheer van afvalverwijdering
In- en uitchecken
Locatie bijhouden
Reserveringenbeheer
Streepjescodes/RFID
Beheer van technici
Factureren
Kalibratiebeheer
Mobiele toegang
Preventief onderhoud
Sleutels- en slotenbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Voorraadbeheer
Apparatuurbeheer
Beheer van IT-assets
Beheer van onderdelen
Beheer van softwarelicenties
CMMS
Energiebeheer
Faciliteitenbeheer
Garantiebeheer
Onderhoudsbeheer
Planning van preventief onderhoud
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Apparatuurbeheer
Beheer van vaste activa
Bezoekersbeheer
Commercieel vastgoed
Faciliteitsplanning
Incidentenbeheer
Inspectiebeheer
Inventarisatie
Kamerplanning
Leveranciersbeheer
Preventief onderhoud
Ruimtebeheer
Voor scholen
Werkorderbeheer
Woningen
Betalingen innen in de buitendienst
Contactendatabase
Contractbeheer
Elektronische handtekening
Factureren
Mobiele toegang
Offertes
Online tijdklok
Plannen
Routering
Verzendbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Afschrijvingsbeheer
Audittrail
Beheer van afvalverwijdering
Boekhouding voor activa
Documentbeheer
Levensduurbeheer van assets
Streepjescodes/RFID
Voorraad bijhouden
Beheer van technici
Factureren
Inventarisatie
Klantendatabase
Mobiele toegang
Offertes
Onderhoudsplanning
Plannen
Routering
Taakbeheer
Verzendbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Werkorderbeheer
Auditbeheer
Compliance bijhouden
Configuratiebeheer
Contract- en licentiebeheer
Inkoopbeheer
Kosten bijhouden
Leveranciersbeheer
Onderhoudsbeheer
Voorraadbeheer
Vorderingenbeheer
Benchmarking
Downtime bijhouden
Historische verslaglegging
Hoofdoorzaakanalyse
Kosten bijhouden
Kwaliteitscontrole
Prestatiemeetwaarden
Realtime rapportage
Trendanalyse
Werkorderbeheer
Assets volgen
Beheer van technici
Factureren
Kalibratiebeheer
Mobiele toegang
Plannen
Predictief onderhoud
Preventief onderhoud
Sleutels- en slotenbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Apparatuur bijhouden
Garanties bijhouden
Inventarisatie
Onderhoudsplanning
Taakbeheer
Werkorderbeheer
Assets volgen
Beheer van technici
Commercieel vastgoed
Factureren
Inspectiebeheer
Mobiele toegang
Onderhoudsplanning
Predictief onderhoud
Preventief onderhoud
Rapportage en analyse
Volgen van servicegeschiedenis
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Woningen
Conditiebewaking
Herinneringen
Inkoop
Inspectiebeheer
Leveranciersbeheer
Mobiele toegang
Onderhoudsplanning
Predictief onderhoud
Takenlijst
Werkorderbeheer
Beheer van meerdere kanalen
Beheer van productievoorraad
Beheer van retailvoorraad
Kitting
Leveranciersbeheer
Magazijnbeheer
Mobiele toegang
Nabestellingbeheer
Productidentificatie
Prognose
Rapportage en analyse
Voorraadoptimalisatie
Waarschuwingen/Meldingen
In- en uitchecken
Itembeheer
Kosten bijhouden
Leveranciersbeheer
Nabestellingbeheer
Prognose
SKU- en UPC-codes
Serienummers volgen
Streepjescodes/RFID
Voorraad bijhouden
Voorraadoptimalisatie
Bandenbeheer
Beheer van onderdelenvoorraad
Brandstoffen bijhouden
Garanties bijhouden
Kosten bijhouden
Onderhoudsplanning
Reparatie bijhouden
Voertuiginformatie
Volgen van servicegeschiedenis
Werkorderbeheer
Contractbeheer
Inventarisatie
Klantendatabase
Offertes
Plannen
Preventief onderhoud
Routering
Taakbeheer
Terugkerende afspraken
Verzendbeheer
Werkorders maken

Reviews van Limble CMMS

5 van 84 reviews worden weergegeven

In totaal
4,9/5
Gebruiksgemak
4,8/5
Klantenservice
4,9/5
Functies
4,5/5
Waar voor je geld
4,9/5
Michael K.
Director of Software & Engineering
Voedselproductie, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-4-2019

"Just what we needed when we needed it"

Opmerkingen: One of our colleagues wrote in a meeting agenda: “I <3 Limble.” We've been very pleased with Limble. It's helping us organize our growing number of assets and increasingly complex maintenance needs. Much of our maintenance is concerned with specialized care of sensors to maintain accurate and reliable data. With Limble we were able to get on top of the scheduling and personnel complexity to reduce failures, act proactively rather than reactively, and relieve stress on our people.

Pluspunten: We knew we needed something more capable than a calendar to help us manage our specialized maintenance needs. Of all the options we researched and trialed, Limble was just the right fit for us. The pricing and features aligned nearly perfectly for where we are today. In nearly every circumstance we've found a good way to accomplish what we need with Limble. While we are a small operation today we see Limble remaining as a viable option for us even as we grow.

Minpunten: The mobile app and web interface are lacking. The mobile app is mostly a wrapper around a mobile formatted website rather than a fully native and capable app. Meanwhile the web interface relies on periodic refreshes rather than instantaneous updates in response to data entry and UI interactions. That said, we prefer the functionality with a slightly wanting interface of Limble to other, slicker options that do not deliver on the core functionality. Limble has a few advanced features — including some still being built out — that are still a bit clunky and lack documentation. But, the support team is incredibly responsive and fills in those gaps.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-4-2019
Ryan C.
Maintenance Supervisor
Lucht- en ruimtevaart, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-10-2019

"Get rid of Excel and get LimbleCMMS"

Opmerkingen: Coming from an Excel based Maintenance program, Limble is a lifesaver. My past workflow consisted of an excel sheet with tons of macros and manual data input almost daily just to schedule PM's.
Work instructions were usually copies direct from manufactures documentation or passed along tribal knowledge.
Maintenance request were by whatever means were convenient. It wasn't uncommon to get a sticky note with a request.
Limble has allowed me to automatically schedule tasks, create interactive work instructions, and provide a simple work request portal accessible from anywhere. All in one package. Scheduling PM's is nearly automatic now. Time interval based tasks just show up after the time has elapsed. The API can work both ways, updating hour counters automatically and pushing tasks to an ERP for scheduling.

Pluspunten: The biggest selling point of this software was that I could start using it right away. At best, other services would offer pretty limited "sandbox" to demonstrate the functionality. Limble provided a fully functional trial that allowed me to see how it would work in my environment almost immediately. Simple to setup and get going . Not overwhelming for new users, nor is it aggravatingly limited for expert users. Customer support is excellent. They take the time to understand concerns and provide a human response. No copy-pasted answers that are only slightly relevant or don't answer your question at all. Requested features usually get added quickly. Reports and Custom dashboards to realize MTTF and MTTR data, identify trends and areas of improvement, track inventory and expenses, etc...

Minpunten: No major cons. When I identify the occasional issue it is usually resolved within 24 hours.
No onsite hosted install option could be a con for some.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-10-2019
Newton K.
Flight Discovery Center Building & Operations Manager
Lucht- en ruimtevaart, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-6-2020

"Best Bang for your Buck"

Opmerkingen: LimbleCMMS has been a fantastic all in one tool to keep track of work orders, man hours, and upcoming projects in our Operations Department. I would highly recommend this software to any small to mid-size business or organization.

Pluspunten: The best part about LimbleCMMS is their support team. I know I can call them and have a timely response with a fix to a bug or help with a new feature. They are incredibly open to suggestions and are willing to implement needed features or explain how an already implemented feature can serve that purpose.

Minpunten: The mobile app can be difficult to use when starting out. I recommend the full version for the first few weeks of use especially when building assets.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-6-2020
Geverifieerde reviewer
Service Technician
Levensmiddelen- en drankenindustrie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    5/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-10-2018

"Slow and not so helpful. "

Opmerkingen: My review should be taken with a grain of salt, because we’re not using this software for its exact intended purpose, but it’s just not very helpful.

Pluspunten: We’re using it to track parts and service, and it does do that.

Minpunten: Service tickets created in Limble only have a due date. No scheduling can really be done, which should definitely be an option. The app is very frustrating, and makes looking up part numbers on the job such a chore that it seems like less work to memorize the part numbers...

Antwoord van de leverancier

van LimbleCMMS op 26-11-2018

Hi there! I am sorry to hear you have had a bad experience.

We just released an update to allow you to schedule a specific time of day. If you would like any help seeing how please just let us know.

Additionally looking up parts can be extremely easy with the automatic asset associations so you know exactly what asset uses what part.

Please feel free to give us a call or email at any time and we can help you as soon as possible!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-10-2018
Shannan S.
Facility Manager
Computersoftware, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-4-2020

"Limble CMMS is a MUST HAVE for facility management!"

Opmerkingen: Limble provides visibility into the day to day schedule, vendor management, and needs of a facility. Look no further for a ticketing solution!

Pluspunten: It has an App for Facility Technicians to utilize. PM schedules are easy to put into the system, update and use. It does not require that you open three windows and do a deep dive into coding in order to operate. 100 times better than service now.

Minpunten: Adding text alerts would be great, but as long as you have the app on your phone, you get alerts.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-4-2020