Wat is Formitize?

Super flexible Mobile Forms, Job Management & Tracking with full Scheduling and Customer CRM all in one powerful, yet simple to use solution! Formitize is ready to get you paperless working across more than two hundred industries from the smallest of businesses right through to government agencies and many of the world's largest corporations. Smart automation built in for Job Status Updates, Future Job Reminders, Leads & Quote Followups, Overdue Invoice Chasing and so much more. Great Free Trial

Wie gebruikt Formitize?

Formitize delivers powerful mobile form, CRM, scheduling and management solutions for businesses ranging from sole operators through to government agencies and many of the world's largest corporations

Waar kan Formitize worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Formitize
  • Opgericht in 2012
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië

Talen

Niet door leverancier verstrekt

Over de leverancier

  • Formitize
  • Opgericht in 2012
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië

Talen

Niet door leverancier verstrekt

Video's en afbeeldingen van Formitize

Nog 1 bekijken

Vergelijk de kosten van Formitize met soortgelijke producten

Formitize

US$ 29,99/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 20,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 5,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 9,00/maand
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Formitize

  • Afspraakplanning
  • Apparatuur bijhouden
  • Assets volgen
  • Beheer van technici
  • Betalingen innen in de buitendienst
  • Betalingen verwerken
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • GPS
  • Herinneringen
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Locatie bijhouden
  • Mobiele app
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Onderhoudsplanning
  • Ongediertebestrijding bijhouden
  • Online reserveren
  • Online tijdklok
  • Payrollbeheer
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime meldingen
  • Realtime planning
  • Realtime updates
  • Reserveringsbeheer
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Taakbeheer
  • Terugkerende afspraken
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Verzendbeheer
  • Voor HVAC-bedrijven
  • Voor ongediertebestrijders
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wagenparkbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Zelfserviceportal

Alternatieven voor Formitize

Beheer mobiele werkkrachten met Synchroteam-software voor buitendienstbeheer. Creëer binnen 1 minuut je gratis proefversie. Live ondersteuning. Meer informatie over Synchroteam
Laat je kleine onderneming er groter uitzien. Jobber helpt bedrijven in de thuisdienst om sneller offertes te maken, opdrachten in te plannen, te factureren en betaald te krijgen.
Simplified and complete solution for your estimate and jobs, dispatch, inventory, point of sale, accounting, real time tracking.
simPRO is een krachtige softwareoplossing voor het buitendienstbeheer die vakmensen helpt hun operationele activiteiten te stroomlijnen om de winst te verhogen.
Platform voor personeelsbeheer. Het is net een CRM voor het operationele team, samenwerking/productiviteit. Start/stop op elk gewenst moment - GEEN contracten. $ 5/licentie/maand.
AroFlo is gebouwd door experts uit de branche en is de meest vertrouwde buitendienstsoftware op de markt. Het automatiseert bedrijven en verandert levens.
Help residentiële/commerciële HVAC-, loodgieters- en elektrotechnische dienstverleners om hun inkomsten te laten groeien en de bedrijfsactiviteiten te stroomlijnen.
Je offertes, facturen, aankopen en meer in één systeem. Toegang op kantoor en via app, elektronische formulieren en certificaten. Gratis proefversie van 30 dagen.
The only field service management software that pays for itself.
One cloud industry-focused field service, work and asset management solution. Digitizes the complete service contract-to-bill processes
Bouw en verkrijg de controle over je buitendienstbedrijf met een eenvoudig en compleet platform dat je hele team graag zal gebruiken.
Commusoft is alles-in-één servicesoftware die is ontworpen voor aannemers met meer dan drie technici in de sectoren van sanitair, HVAC, elektrisch, faciliteiten en diensten (F&S) en onderhoud.
De webgebaseerde en mobiele CMMS-oplossing voor aanbieders van vastgoedonderhoud

Reviews over Formitize

Gemiddelde score

In totaal
4,4
Gebruiksgemak
4,1
Klantenservice
4,2
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,3

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Kim M.
Kim M.
Director in Australië
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Beveiliging en opsporing, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Brilliant

5 2 jaar geleden

Pluspunten:

Love it. I wanted something comprehensive, yet simple to use. I did a lot of research before subscribing to Formitize. They simply have the best on offer to suit the requirements of my business and industry. Support is brilliant, both phone and online. I would recommend Formitize to anyone as you can use as little or as much of the software as you need. Perfect fit with Xero.

Minpunten:

Nothing I disliked about this software.

Andrew F.
Contract Manager in Australië
Facilitaire diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Formitize makes work request management and payment claims, easy!

5 8 maanden geleden

Opmerkingen: Formitize has turned around our cashflow issues from high volume work processing... We love it.

Pluspunten:

Before Formitize we relied on paper and admin to sort, scan and process work requests for payment claims. Now that we have implemented Formitize we have a higher quality of data capture, faster reporting and have been able to implement automation to process work requests for payment.

Minpunten:

Some of the form setup options can be limiting but there is always a different way to implement what you need

Ashley M.
Director in VK
Nutsbedrijven, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Formitize - Difficult to implement, bad customer service

2 9 maanden geleden

Opmerkingen: It was incredibly difficult to implement, to be honest in the end it was impossible. I booked a 1 hour paid training session, which was a total waste of time, I felt I knew more about the software than the trainer, I actually stopped the call halfway through as we were not getting anywhere! I spent hours tearing my hair out trying to get the Formitize to do what I wanted it to. I really wanted it to work, I reached out to everyone I could, account manager, training etc. On the service it's great, everyone will tell you it does what you want it to but it doesn't. After some further digging on google, I found some much better software that is so easy to use and create forms.

Pluspunten:

I like that everything was under one roof so to speak. You can have your forms, CRM, Accounting etc all in one place.

Minpunten:

Very difficult to implement. If you planning on using forms then good luck. Especially if you want them to look a certain way, this doesn't need to be difficult there are many ways to do forms better than this. The training sucked, big-time waste of money, I tried to get my money back but there is an army behind stopping any refunds, not worth the time or hassle trying to get it, they obviously need it. You could spend your whole time setting up your business on here and they will probably go bust if they are that desperate to keep $150.

Chelliah J.
Control Systems Manager in Australië
Publieke zaken, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Formitize Review

4 8 maanden geleden

Opmerkingen: Getting help from Client Success Manager to get the forms and Asset register to fix some of the problems.
Asset register may require some face lift Overall a very good product - May be good to have some sort of online help

Pluspunten:

Asset management unit is important to us. Linking asset to forms are not great but workaround functions are available. Forms are easier to modify

Minpunten:

Still new user to comment on this. Asset register was not correctly working initially. Lookup table not updating with new fields, Resources not working as should be

Kym R.
Manager in Australië
Consumentendiensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Make your business Saleable

5 2 jaar geleden

Pluspunten:

We like that it makes us more professional to our clients by sending reminders and reports automatically to them. No more missed opportunities and our clients no longer have to wait for office staff to type up reports. We love that we can build a client/data base that will assist us when we are ready to sell down the track.

Minpunten:

Understanding where to find things, I am only a new user though.