Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Zoho Billing?

Zoho Billing wordt geleverd met een uniforme factureringsaanpak. Hiermee kun je producten en diensten op een eenmalige of terugkerende basis verkopen met behulp van de capaciteiten voor productfacturering en abonnementsfacturering van het platform.
Je kunt uren bijhouden die aan projecten zijn besteed en je klanten factureren. Ook kun je abonnementen aanmaken en gebruikscomponenten en factureringsfrequentie vaststellen om de hele workflow te automatiseren.

Het platform stroomlijnt terugkerende facturering met flexibele opties en ondersteunt factureringsconfiguraties voor planaankopen en -verlengingen.

Wie gebruikt Zoho Billing?

Voor kleine en middelgrote ondernemingen, SaaS-startups, freelancers, sportscholen, abonnementsvakken, wijnclubs, accountants, dagopvang, digitale marketingkantoren.

Waar kan Zoho Billing worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Zoho
  • Opgericht in 1996

Ondersteuning voor Zoho Billing

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Anguilla, Antigua en Barbuda en nog 135 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Japans en nog 4 andere

prijzen van Zoho Billing

Beginprijs:

US$ 15,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Zoho Billing heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Zoho Billing heeft een betaalde versie vanaf US$ 15,00/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Zoho
  • Opgericht in 1996

Ondersteuning voor Zoho Billing

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Anguilla, Antigua en Barbuda en nog 135 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Japans en nog 4 andere

Video's en afbeeldingen van Zoho Billing

Zoho Billing Software - 1
Zoho Billing Software - 2
Zoho Billing Software - 3
Zoho Billing Software - 4
Zoho Billing Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Zoho Billing-video
Zoho Billing Software - 1
Zoho Billing Software - 2
Zoho Billing Software - 3
Zoho Billing Software - 4
Zoho Billing Software - 5

Functies van Zoho Billing

  • Aanmaningsbeheer
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare velden
  • Abonnementenbeheer
  • Abonnementsbeheer
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Annuleringsbeheer
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Belastingberekening
  • Betaal- en kredietkaarten verwerken
  • Betalingen verwerken
  • Contactendatabase
  • Elektronische betalingen
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Gegevensbeveiliging
  • Herhaalfacturering
  • Herinneringen
  • Inschrijving/onboarding
  • Integraties van derden
  • Kortingsbeheer
  • Meerdere betaalopties
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele app
  • Mobiele betalingen
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • PCI-naleving
  • Persoonlijke betalingen
  • Productcatalogus
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Teruggavebeheer
  • Terugkerende facturering voor meerdere perioden
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Volgen en analyseren van gebruik
  • Voor kleine bedrijven
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Zelfserviceportal

Alternatieven voor Zoho Billing

Kant-en-klaar product voor terugkerende facturering en abonnementsbeheer dat werkt als een laagje intelligentie bovenop betalingsgateways. Meer informatie over Chargebee
Infusionsoft van Keap - voordelig, krachtig alles-in-één-platform voor CRM, verkoop en marketing automation om je bedrijf te laten groeien.
Met MoonClerk duurt het slechts 5 minuten voordat je terugkerende en eenmalige online betalingen kunt accepteren.
Tipalti automatiseert alle crediteurenprocessen: onboarding, belasting, facturen, koppeling van bestelorders, goedkeuringen, overboekingen, vroege betalingen en afstemming. Meer informatie over Tipalti
Met Stripe kan je bedrijf moeiteloos online beginnen met het online verzamelen van creditcards. Geen verkopersaccount of gateway nodig.
Pabbly Subscriptions is slimme online software voor terugkerende facturering en abonnementsbeheer voor alle soorten abonnementbedrijven.
Gebruikt voor het beheren van abonnementen, betalingsverwerking, rapportages en facturering.
Zet offertes om in facturen, beheer contracten, maak terugkerende facturen, factureer urenstaten, online betalingen en geautomatiseerde follow-ups.
De levenscyclus van abonnementen is eenvoudig gemaakt: automatiseer de facturering, abonnementswijzigingen en erkenning van inkomsten om je efficiëntie onmiddellijk te verhogen.

Reviews over Zoho Billing

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,2
Functies
4,2
Prijs-kwaliteitverhouding
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
54%
4
43%
3
2%
2
1%
Matthew
Matthew
Owner in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great for automating payments from clients

5,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer service is nice to work with, I usually would just chat with them or send them an email because I am familiar with using online software. For someone who isn't tech savvy they do have a call in option.

Pluspunten:

Really easy to set up, and integrated with the merchant processing of my choice. When we first switched over Zoho subscriptions were the only tool that could email multiple reminders to the clients prior to the billing renewal which I feel is great for subscription services. The customer portal on the backend allows for customers to change their credit card information without me or one of my team members to have to do it manually. Super time saver. It also notifies my team when a payment doesn't go through for whatever reason and can automatically retry the card again. When we first started, it gave up to $50k worth of transactions as a free trial. Meaning you don't have to pay for a subscription until you reach 50k worth of transactions or a certain number of clients. Really cool.

Minpunten:

The only thing I didn't like was that I couldn't do a one time payment easily. Sometimes we have one time jobs such as web development or consulting, and it makes it kind of hard to use just this one system. We had to also get Zoho invoice to complement what we were doing. So unless you are doing just recurring subscriptions you'll need to get an invoicing tool as well. Als ran into problems with the customer portal, but most of my clients didn't wnat to log in so it wasn't that big of a deal.

Reactie Zoho

5 jaar geleden

Hi Matthew, Good to hear from you! Thank you so much for such a detailed review on both Zoho Invoice and Subscriptions. It means so much to us. Regarding the benefits of the client portal and payment retry settings, we couldn't agree more! Glad to know we are a part of your subscription business journey. Cheers, Harikrishna

Lucas
Lucas
Creative Director in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Gets the job done. Great customer and subscription admin panel.

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscriptions totally fit the bill. It provided a test environment identical to the launch environment so there was little in the way of post-launch bug cleanup. The system was super easy to set up an MVP and was flexible enough so that we could build on this MVP as our real-world usage brought to light other features we wanted to deploy.

Pluspunten:

Pricing structure API integrations Webhook announcements Clean and intuitive admin panel Robust reporting Subscriber export Subscription pricing flexibility with coupons and addons

Minpunten:

The non-API deployment is a bit limited in terms of collecting any customer information that's not part of the default data. We didn't have the budget to do a full API deployment, but we were able to come up with some workarounds to collect info in fields not specifically designed for that information. When we did go with the full API deployment, it was pretty easy to transition our hacked-together data collection into the new custom fields.

Eerder overwogen alternatieven: MoonClerk, Stripe en Chargebee

Redenen om over te stappen op Zoho Billing: Best balance between pricing structure and non-technical deployment

Reactie Zoho

4 jaar geleden

Hi Lucas, Thanks for taking the time to review Zoho Subscriptions! We are happy to know your feedback on the Sandbox environment, the API and webhook capabilities and the flexibility aspect of the app. We believe your subscription billing is streamlined as per your needs. If you have any questions, feel free to reach out to us anytime. Happy to have you with us Lucas. Cheers, Harikrishna

Dave
Director in VK
Vastgoed, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

UK Businesses - EU Businesses Dont waste your time.

2,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Unfortunately Zohos inability to keep up with changing regulations regarding card payments means this service is no longer fit for purpose. The first I knew of any issues was March when all my payments started declining. Its taken multiple emails and online chats for Zoho to May 9th to finally agree that they no longer support UK card payments (and they have no intention of doing so in the near future" We now have over 7,000 subscriptions to transfer to an alternative provider.

Pluspunten:

Whilst working this was the ideal cost effective solution,

Minpunten:

Zoho support is disgraceful. Irrespective of the situation and the urgency of a particular matter when speaking to someone you get the same generic response of we will get someone from technical support to look into it and contact you" the minimum this will take is 2 weeks. Even when they respond, their response either bares not resemblance to the matter you raised, or its someone else's fault.

Alexander
product manager in Canada
Informatietechnologie en -diensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

A decent solution to subscription management

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: It was an easy way to setup and start offering subscriptions, and it's quite easy to manage users and current subscriptions. However it does not seem like a sufficient long-term solution, and you might find a better experience elsewhere.

Pluspunten:

It's quite easy to setup, far easier than other solutions. Nearly everything can be done 'no-code', where you can easily create subscriptions and start accepting payments easily. API is quite easy to use, if you need it.

Minpunten:

It's extremely limited in what it can do, and the interface is a little clunky. I constantly experienced bugs when integrating it with Zapier, often times having to reach out to support in order to deploy a fix. You cannot do multi-lingual checkouts, which can be a huge issue in certain regions. The customer portal that they provide is also quite lacking in visual appeal.

Eerder overwogen alternatieven: Stripe

Redenen om over te stappen op Zoho Billing: Easier setup compared to Stripe, but far more limiting.

Azizah
Azizah
Office Management in Maleisië
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Telecommunicatie, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Subscription management product

4,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

The product's subscription payment tools, including their methods and coding customization preferences, were highlights for me. We were given a lot of latitudes, and it worked out wonderfully. It was also crude and straightforward to make differences to existing plans and materialize new ones.

Minpunten:

We are still not happy with the duration it takes for ACH transfers to be completed. We are constantly updated on our budget status. However, outstanding invoices will remain reflected as such. So it is hard to tell which bills are overdue.