Wie gebruikt ManageEngine Analytics Plus?

De doelmarkt varieert van middelgrote tot vrij grote ondernemingen. Er is geen specifieke voorkeur voor een bepaalde verticale markt

Wat is ManageEngine Analytics Plus?

Krijg meer inzicht in netwerkcontrole, monitoring van toepassingen en klantenondersteuning door integratie met het IT Operations and Support-pakket van ManageEngine.

ManageEngine Analytics Plus - Details

ManageEngine

http://www.manageengine.com

ManageEngine Analytics Plus - Prijsoverzicht

ManageEngine Analytics Plus vanaf US$ 2.395,00. ManageEngine Analytics Plus heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Hieronder vindt u extra prijsinformatie voor ManageEngine Analytics Plus.

Beginprijs

US$ 2.395,00
Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Ja

Implementatie

Geïnstalleerd - Windows

Training

Live online

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van ManageEngine Analytics Plus

BI-tools
Ad-hocrapporten
Belangrijke prestatie-indicatoren (Key Performance Indicators, KPI's)
Benchmarking
Dashboard
Predictieve analyse
Prestatiemeetwaarden
Publiceren en delen
Scorekaarten
Strategische planning
Trend- en probleemindicatoren
Visuele analyse
Winstgevendheidsanalyse

Reviews van ManageEngine Analytics Plus

5 van 19 reviews worden weergegeven

In totaal
4.4/5
Gebruiksgemak
4.4/5
Klantenservice
4.9/5
Functies
4.5/5
Waar voor je geld
4.5/5
Leo E.
Database Administrator
Vastgoed, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-9-2019

"Easy to use"

Opmerkingen: I like the fact that I can request new feature to enhance the software. The software is a great tool to use right out of box. You can start creating report and dashboards right away.

Pluspunten: 1) Very user friendly when creating reports.
2) Very easy to setup.
3) Very easy to create reports and dashboards on the fly.
4) Easy to share report to third party vendor.
5) Able to connect different data sources

Minpunten: Not able to email a report to a non license user.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-9-2019
Walid N.
IT Service Manager
Informatietechnologie en -diensten, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-2-2020

"Easy and effective analytical tool with superb support and webinares"

Opmerkingen: I was able to build charts to continuously improve our
- Resolution time,
- Time to assign requests
- Improve Technicians expertise
- Address reopened requests
- Improve customer satisfaction
- Increase SLA compliance
- Identify factors influence SLA
- Analyze Technician load
- Ticket inflow volume
- SLA deviation per technician
- Improve service delivery
- Approval time
- Shortage of inventory
and much much more

Pluspunten: It is very easy to build dashboards to identify weak points in IT service operations and improve them by building average trends and compare with previous months/years in one chart.
second point is the ability to dig deeper in data to reveal the underlying information and investigate root causes

Minpunten: it is not real time feed from ServiceDesk plus data source as it sync once an hour and cannot sync faster

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-2-2020
Raj C.
IT Datacenter & Applications Tech
Openbare veiligheid, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-2-2020

"All IT operations Reports at a glance. Excellent customer support"

Opmerkingen: Reduced time in generating reports. Real time information with dashboards are excellent. Exceptional support from dedicated SME's who make sure to solve your issue in a timely manner.

Pluspunten: Very easy to configure and create reports. Dashboard and slideshow features are excellent for upper management. Lots of out of box reports that are very useful.
Interoperability with servicedesk tool and other sources are excellent. It is good to have an on-premise solution. Dark mode dashboards are highly efficient for real-time use.

Minpunten: It will be beneficial to connect to servicedesk call manager providers like Cisco and Avaya to generate real-time call statistics. Exporting data to an excel or other format then reimporting take more time. Out of box Integration with call manager software's will help IT operations.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-2-2020
Jody W.
IT Training and Support
Gezondheid, wellness en fitness, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    2/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    2/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 2-9-2019

" Reviewing Analytics Plus"

Opmerkingen: With the help of your support technicians, I am learning the functions useful to my organisation

Pluspunten: Once you know the functionality then easy to user

Minpunten: Hard to work through the product functions

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 2-9-2019
Rodolfo U.
Director of IT
Financiële dienstverlening, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-3-2020

"Good Analytics tool"

Opmerkingen: We started using Analytics plus as the reporting tool for our ITSM. After we saw the potential of Aplus, we started integrating it with our business database so we can deliver better value to the rest of the company.

Pluspunten: Native integration with Manage Engine Tools
Good integration with other datasources like SQL Server, Oracle, Excel, csv
Easy to use

Minpunten: -Strugles a little bit with huge amounts of data
-It needs more functionality to help administrators to move information an graphics from one user to another

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-3-2020