Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Nederland Lokaal product

Wat is Bird?

MessageBird meent dat communiceren met een bedrijf net zo natuurlijk moet aanvoelen als het communiceren met een vriend(in). Daarom heeft het platform de missie om het overgecompliceerde gebied van klantcommunicatie te moderniseren en te vereenvoudigen.
De sms-, spraak- en conversatie-API's van dit toonaangevend cloudcommunicatieplatform met een eigen infrastructuur voor telecommunicatieproviders brengen een revolutie teweeg in interacties tussen bedrijven en klanten. Hierdoor wordt het contact gemakkelijker, efficiënter en toegankelijker dan ooit tevoren gemaakt.

Wie gebruikt Bird?

Elk bedrijf dat zijn communicatie wil vereenvoudigen en opschalen om zijn klanten via elk kanaal effectief te bereiken.

Bird Software - 1
Bird Software - 2
Bird Software - 3
Bird Software - 4
Bird Software - 5

Twijfels over Bird? Vergelijk met een populair alternatief

Netherlands
Bird

Bird

4,5 (151)
Lokaal product
US$ 50,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
66
6
4,5 (151)
4,3 (151)
4,3 (151)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
€ 99,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
142
13
4,8 (9)
4,7 (9)
4,7 (9)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Andere goede alternatieven voor Bird

LeadDesk
Functies met hoogste score
Controle van oproepen
Oproepen opnemen
Oproepregistratie
Twilio
Functies met hoogste score
Massa-sms
Oproepen routeren
Sms-berichten
CM Commerce
Functies met hoogste score
Voor dit product zijn geen functies beoordeeld door reviewers.
ROUTEE
Functies met hoogste score
Geautomatiseerde antwoorden
Personalisatie van berichten
Shortcodes
Thrio
Functies met hoogste score
Callcenterbeheer
Controle van oproepen
Oproepregistratie
Genesys Cloud CX
Functies met hoogste score
Automatic call distribution (ACD)
Callcenterbeheer
VoIP-verbinding
CM.com Communications Platform
Functies met hoogste score
Bestemmingspagina's en webformulieren
Chatten/messaging
Marketing via meerdere kanalen
Bitrix24
Functies met hoogste score
Klantendatabase
Klantendatabase
Marketingautomatisering
CallTrackingMetrics
Functies met hoogste score
Opnemen
Oproepen opnemen
Oproepen routeren

Reviews over Bird

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,5
Klantenservice
4,3
Functies
4,3
Prijs-kwaliteitverhouding
4,3

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Pepijn
CTO in Nederland
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

10 facturen in 1 nacht door botnet, uitgavelimiet is NIET in te stellen - GEEN COMPENSATIE

1,0 vorig jaar

Opmerkingen: 1. Geven meer om winst dan klanten. Wie detecteert er nu misbruik om het vervolgens te laten gebeuren? Onder het mom van: "Ja misschien was je wel met een campagne bezig". 1.1. Hebben nog nooit een campagne gedaan. 1.2. Midden in de nacht? 1.3. Naar alleen Azie en 45% Pakistan?? 1.4. Een campagne met alleen maar verificatie codes?! 1.5. En de uitgaven van 1,5 jaar in 6 uur? Wiens belangen worden hier behartigd?2. Onoverzichtelijk wat je status is in de verschillende landen waar specifieke (registratie) eisen voor gelden.

Pluspunten:

SMS berichten verzenden via API. Overzicht van verzonden sms berichtenVia dashboard SMS berichten versturen

Minpunten:

1. Er is geen dagelijkse (of maandelijkse) uitgavelimiet in te stellen. Bij misbruik loop je financieel leeg.2. Er is geen rate limiting in te stellen. 3. Ze detecteren misbruik van je account, maar laten het vervolgens gewoon gebeuren. Pauseren account of sms-verzending niet. 4. In een gesprek zeiden ze dat misbruik helaas vaker voorkomt, maar ondertussen doen ze er niks aan. 5. Ze verdienen aan accounts die misbruikt worden. Geen (gedeeltelijke compensatie) ook geen tools om je er tegen te beschermen. 6. Geen duidelijk overzicht in je account van welke landen je whitelisting of andere vormen van verplichte registratie je hebt ingediend.

Pepijn
Marketplace specialist in Nederland
Kleding en mode, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Pepijns review Message Bird

4,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Mijn ervaring is erg goed, de service van MessageBird is erg goed en denken fijn mee.

Pluspunten:

Wij gebruiken MessageBird voor de telefonishe kant van de klantenservice. De gesprekken zijn erg gemakkelijk door te sturen, in de wacht te zetten en overige handelingen mee te doen.

Minpunten:

Er zit een kleine vertraging op met als nadeel dat de klant kan ophangen voordat wij op kunnen nemen.

Kees
Customer Experience officer in Nederland
Internet, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Messagebird Review

4,0 10 maanden geleden

Opmerkingen: In het algemeen is MessageBird een enorm fijn programma in gebruik.

Pluspunten:

Messagebird is een enorm overzichtelijk programma, waarbij je duidelijk kan filteren op type klantvragen. Verder is het programma makkelijk in gebruik en om te implementeren.

Minpunten:

Nadat je op een klant antwoord komt de klant weer onderaan de ladder te staan. Wij horen vaak terug van klanten dat dit irritatie oplevert.

Milan
Customer Experience Manager in Nederland
Marketing en reclame, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Messagebird

4,0 8 maanden geleden

Opmerkingen: Over het algemeen een fijn programma om mee te werken!

Pluspunten:

Messagebird is een programma, wat makkelijk te implementeren is en wat overigens duidelijke filters heeft voor de verschillende categorie klantvragen

Minpunten:

Helaas is het support team aan hun kant niet kant niet altijd even snel

Ritvars
Ritvars
Ecommerce Manager in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Fabricage van elektrische/elektronische producten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

MessageBird is an absolute 5-star virtual VOIP telephone service

5,0 6 jaar geleden

Opmerkingen: When we moved our warehouse to a new location, our former provider promised to both keep our existing phone number, that our business had used for 3-years, as well as have a fiber-optic connection in place. In reality, we got neither. At the new location, telecom companies quoted 5k to install a fiber-optic line, and the phone was a low-quality copper line with no option to keep our previous number. We had to take full control of our inbound calls and become independent from telecom companies that failed at the core of their services and customer promise deliverability. Searching for an API and an open-source solution we found MessageBird through IFTTT platform. At first, we were sceptical about MessageBird ability to offer its services to UK clients, however, after the initial inquiry, we were advised that not only MessageBird was able to source a UK, London-based landline number, as we are a London based business, but also provided an option to choose a preferred number. All at a fraction of cost that traditional telephone service companies will never be able to price match. On the day of connection, we geared up to update our phone number in all places possible, established an inbound call flow, linked inbound calls to extensions relevant to our business, and gradually got our inbound phone call business back. Team LEDUS UK is personally thankful and grateful for the opportunity to be with MessageBird and recommends other businesses to follow worldwide.

Pluspunten:

1. Cost, cost, cost 2. Phone call-flow flexibility 3. Availability - services just what you needed 4. Fulfilment of custom number requests 5. Ease of use - literally a monkey could do it! 6. Reliability 24/7/365 7. Analytics and automatic contact saving 8. Team friendliness and helpfulness 9. Service expansion opportunity e.g. using SMS marketing 10. MessageBird concept helping businesses

Minpunten:

1. The only thing that we still have not grasped is how to link an API to a physical on-the-desk phone, or a WiFi phone so that inbound call can be both received, as well as diverted to mobile phones if there is no one to reply the main phone. No tutorials or guidance of wifi phone models provided, yet.