MessageBird

Wie gebruikt MessageBird?

Elk bedrijf dat zijn communicatie wil vereenvoudigen en opschalen om zijn klanten via elk kanaal effectief te bereiken.

Wat is MessageBird?

MessageBird meent dat communiceren met een bedrijf net zo natuurlijk moet aanvoelen als het communiceren met een vriend(in). Daarom heeft het platform de missie om het overgecompliceerde gebied van klantcommunicatie te moderniseren en te vereenvoudigen.
De sms-, spraak- en conversatie-API's van dit toonaangevend cloudcommunicatieplatform met een eigen infrastructuur voor telecommunicatieproviders brengen een revolutie teweeg in interacties tussen bedrijven en klanten. Hierdoor wordt het contact gemakkelijker, efficiënter en toegankelijker dan ooit tevoren gemaakt.

MessageBird - Details

MessageBird

http://www.messagebird.com/

Opgericht in 2011

MessageBird-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

MessageBird - prijsoverzicht

MessageBird heeft een gratis versie maar biedt geen gratis proefperiode. MessageBird betaalde versie vanaf US$ 10,00/maand.


Beginprijs

US$ 10,00/maand

Gratis versie

Ja

Gratis proef

Nee

MessageBird deployment and support

Ondersteuning

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Documentatie

Functies van MessageBird

  • Bronnenbeheer
  • Coderefactoring
  • Foutopsporing
  • Gegevensmodellering
  • Implementatiebeheer
  • No-code
  • Ontwikkeling van web-apps
  • Ontwikkeling voor mobiel
  • Rapportage en analyse
  • Samenwerkingstools
  • Softwareontwikkeling
  • Testen van compatibiliteit
  • Toegangsopties/machtigingen

Bekijk de volledige lijst van App development software

  • Callcenter
  • Enquêtebeheer
  • Invoer via telefoontoetsen
  • Meerdere scripts
  • Oproepen opnemen
  • Oproepen routeren
  • Oproepregistratie
  • Stemaanpassing
  • Tekst naar spraak
  • Voicemail

Bekijk de volledige lijst van IVR-software

  • Contactenbeheer
  • Geplande berichtgeving
  • MMS
  • Massa-sms
  • Messaging in twee richtingen
  • Mobiele coupons
  • Opiniepeilingen en stemmen
  • Personalisatie van berichten
  • Rapportage en analyse
  • Shortcodes
  • Trefwoorden voor mobiel
  • Winstspellen va sms

Bekijk de volledige lijst van SMS-marketing software

  • Afspraakbevestigingen bijhouden
  • Afspraakplanning
  • Betalingsherinneringen
  • E-mailherinneringen
  • Herinneringen om terug te bellen
  • Kalenderbeheer
  • Online reserveren
  • Opnieuw plannen
  • SMS-herinneringen
  • Terugkerende afspraken

Bekijk de volledige lijst van Software voor afspraakherinnering

  • Automatische nummerkiezer
  • Callcenterbeheer
  • Contactenbeheer
  • Controle van oproepen
  • IVR en spraakherkenning
  • Predictief kiezen
  • Rapportage en analyse
  • Telemarketingbeheer
  • VoIP

Bekijk de volledige lijst van Telefonie software

  • Contactenbeheer
  • Geïntegreerde communicatie
  • Interactive Voice Response (IVR)
  • Online spraakoverdracht
  • Oproepen opnemen
  • Oproepen routeren
  • SIP-trunking
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Voicemailtranscriptie

Bekijk de volledige lijst van VoIP-software

MessageBird alternatieven

Meer alternatieven voor MessageBird

Reviews van MessageBird

Read all reviews

Overall rating

4,6/5

Average score

Gebruiksgemak 4,6
Klantenservice 4,5
Functies 4,4
Waar voor je geld 4,5

Review software

Share your experiences with other software buyers.

Schrijf een review!
Ritvars R.
Ecommerce Manager
Fabricage van elektrische/elektronische producten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-11-2018

"MessageBird is an absolute 5-star virtual VOIP telephone service"

Opmerkingen: When we moved our warehouse to a new location, our former provider promised to both keep our existing phone number, that our business had used for 3-years, as well as have a fiber-optic connection in place. In reality, we got neither. At the new location, telecom companies quoted 5k to install a fiber-optic line, and the phone was a low-quality copper line with no option to keep our previous number. We had to take full control of our inbound calls and become independent from telecom companies that failed at the core of their services and customer promise deliverability. Searching for an API and an open-source solution we found MessageBird through IFTTT platform. At first, we were sceptical about MessageBird ability to offer its services to UK clients, however, after the initial inquiry, we were advised that not only MessageBird was able to source a UK, London-based landline number, as we are a London based business, but also provided an option to choose a preferred number. All at a fraction of cost that traditional telephone service companies will never be able to price match. On the day of connection, we geared up to update our phone number in all places possible, established an inbound call flow, linked inbound calls to extensions relevant to our business, and gradually got our inbound phone call business back. Team LEDUS UK is personally thankful and grateful for the opportunity to be with MessageBird and recommends other businesses to follow worldwide.

Pluspunten: 1. Cost, cost, cost
2. Phone call-flow flexibility
3. Availability - services just what you needed
4. Fulfilment of custom number requests
5. Ease of use - literally a monkey could do it!
6. Reliability 24/7/365
7. Analytics and automatic contact saving
8. Team friendliness and helpfulness
9. Service expansion opportunity e.g. using SMS marketing
10. MessageBird concept helping businesses

Minpunten: 1. The only thing that we still have not grasped is how to link an API to a physical on-the-desk phone, or a WiFi phone so that inbound call can be both received, as well as diverted to mobile phones if there is no one to reply the main phone. No tutorials or guidance of wifi phone models provided, yet.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-11-2018
Paul T.
CTO
Computersoftware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-2-2020

"MessageBird is a decent alternative to Twilio"

Pluspunten: We had much better rates than with Twilio for sending SMS messages to our users.

Minpunten: It wasn't a drop-in replacement. And we had some issues in discovering equivalent features. Ultimately GatewayAPI gave us even better rates.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-2-2020
Samuel C.
Director, CTO
Computersoftware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    2 /5
  • Klantenondersteuning
    1 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    2/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-11-2018

"Nothing makes up for awful support and an unreliable API"

Opmerkingen: Frustration. Spent a lot of time wondering whether we should have just gone with Twileo

Pluspunten: * They're cheap
* when you really push them (email the CEO or CTO and shout) they have occasionally gone out of their way to help us.
* Despite other problems with their API we haven't experienced downtime
* They seem to have fairly good international coverage
* They've improved a lot since we started working with them (mid 2017).

Minpunten: * They're deliverability doesn't seem to be as good as other services like Twilio
* The support is generally very ill-informed and patronising
* We've waited ages for responses to fairly simple questions
* Their API occasionally gives unexpected responses with no plausible explanation
* They lack (or lacked last time we checked) important feature such as getting the cost of the message you've just sent.

Antwoord van de leverancier

van MessageBird op 18-1-2019

Hi Samuel,

Thank you for your review and feedback. We take all responses (whether good or bad) very seriously so we can improve our overall service from this. We'd love to see if we can still connect with you directly to elaborate on your feedback. If you'd be open to this, please let us know and we'll connect with you via email.

Best from Amsterdam,
Alex Dorweiler
Head of Support @ MessageBird

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-11-2018
Ben S.
Customer Experience Specialist Support Manager
Internet, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-12-2018

"This Bird Is HAPPY!"

Opmerkingen: As mentioned above, Messagebird has allowed us to create a better overall customer experience by giving us the ability to proactively reach out to our customers via text in real time when we know about a time sensitive issue. Super helpful!

Pluspunten: Messagebird has been super helpful to us over at our company in New York City. It allows us to proactively reach out to our customers via text message on mass. No other company allowed us to have that same functionality and still offered a nice and easy to use user interface. We love it!

Minpunten: I don't love that we need to split lists of numbers into smaller groups and send from different numbers. I wish that part could be handled via automation on the backend.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-12-2018
Scott C.
Web Developer / Facility Controls Tech
Industriële automatisering, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-11-2018

"Excellent customer support! Great developers"

Opmerkingen: We have only had a good experience with messagebird. The software is always getting better and their customer support is unmatched. We will continue to use them and have no desire to look for another provider.

Pluspunten: I like the documentation and how easy it is to integrate messagebird into any project. We use the service as part of an alarming system for IoT monitoring. The only issues we have ever faced were caused by us, and the wonderful support at messagebird has helped us out many times.

Minpunten: The only cons are with from carrier restrictions in the united states and not from messagebird.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-11-2018