Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Pleo?

Maak kennis met Pleo, de uitgavenoplossing in Europa die onkostendeclaraties vereenvoudigt voor iedereen in het bedrijf. Geef je werknemers een slimme bedrijfskaart om de dingen te kopen die ze nodig hebben en jaag niet langer achter verloren ontvangstbewijzen aan. Krijg realtime inzicht in je uitgaven, krijg controle over je uitgaven en bespaar op je administratie dankzij geautomatiseerd uitgavenbeheer, facturen en terugbetalingen. Sluit je aan bij 20.000 bedrijven die Pleo gebruiken en richt je op het werk dat er het meest toe doet.

Wie gebruikt Pleo?

Pleo wordt gebruikt door kleine en middelgrote bedrijven van verschillende omvang en uit verschillende sectoren.

Waar kan Pleo worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Pleo
  • Gevestigd in Copenhagen, Denemarken
  • Opgericht in 2015

Ondersteuning voor Pleo

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

België, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk en nog 8 andere

Talen

Deens, Duits, Engels, Estisch, Fins en nog 6 andere

prijzen van Pleo

Beginprijs:

£ 45,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Pleo heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Pleo heeft een betaalde versie vanaf £ 45,00/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Pleo
  • Gevestigd in Copenhagen, Denemarken
  • Opgericht in 2015

Ondersteuning voor Pleo

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

België, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk en nog 8 andere

Talen

Deens, Duits, Engels, Estisch, Fins en nog 6 andere

Video's en afbeeldingen van Pleo

Pleo Software - 1
Pleo Software - 2
Pleo Software - 3
Pleo Software - 4
Pleo Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Pleo-video
Pleo Software - 1
Pleo Software - 2
Pleo Software - 3
Pleo Software - 4
Pleo Software - 5

Functies van Pleo

  • Bedrijfscreditcard
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Budgettering/prognoses
  • Categoriseren/Groeperen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Meerdere valuta's
  • Mobiel uploaden van ontvangstbewijzen
  • Onkosten bijhouden
  • Rapportage en statistieken
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Uitgavenanalyse
  • Uitgavencontrole
  • Vergoedingenbeheer

Alternatieven voor Pleo

Automatiseer de reis- en zakelijke onkostendeclaraties, stroomlijn goedkeuringen, verkrijg zichtbaarheid en grip op je uitgaven.
Volg moeiteloos je inkomsten en beheer onkosten onderweg met Expensify.
Cloudgebaseerde oplossing voor werkgevers om hun uitgaven beter onder controle te krijgen en nieuwe besparingsmogelijkheden te ontdekken.
SAP Concur biedt meer dan automatisering: een volledig verbonden uitgavenbeheeroplossing die met je bedrijf meegroeit.
Volledig pakket met boekhoud-, salarisadministratie-, fondsenwerving- en fondsenadministratietoepassingen voor non-profitorganisaties.
Prestatiebeheeroplossing voor middelgrote en grote organisaties die hun budgetterings- en planningsprocessen willen stroomlijnen.
Toonaangevende software voor spreadsheets en gegevensanalyse. Doorgaans gebundeld met Microsoft Office.
Planful (voorheen Host Analytics) is een toonaangevend cloudplatform voor FP&A dat Continuous Planning mogelijk maakt.
BOARD biedt een complete toolkit voor het transformeren van onbewerkte gegevens in bruikbare informatie, via een geïntegreerd BI- en CPM-platform.

Reviews over Pleo

Gemiddelde score

In totaal
4,8
Gebruiksgemak
4,9
Klantenservice
4,8
Functies
4,6
Prijs-kwaliteitverhouding
4,7

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Bobbi
Bobbi
Head of People in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Game-changing expenses software

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Overall Pleo has changed the way we do expenses and made it much simpler and faster to empower people with company spending.

Pluspunten:

Before I used Pleo, expenses were a real pain and took a lot of time. I love how easy it is to set up users on Pleo, to give them limits, and for them to start using it. The virtual cards make it really quick to set people up, and the visibility of spending is great. It also gives nudges to people to add their receipts, which saves time.

Minpunten:

Pleo has a great feature for "fetching" receipts from your email inbox but this doesn't always work brilliantly so I still have to go and find the receipt manually. It'd be great if this was more reliable.

Michelle
Michelle
Director in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Managementconsulting, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Great solution to expenses claims

5,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: We spend some time researching pleo before we signed up, and pleo were happy to answer all our questions and provide web demos to show us how it works. Our experience has been very positive.
Pleo saves us time overall by reducing manual admin processes associated with expense claims. It saves elapsed time at month end for both individual employees and our accounts team. Staff like the app and their experience has been positive.

Pluspunten:

Great integration from payment to accounting for expenses. Individuals deal with the admin for their expenses item by item using the phone app to snap receipts (or via browser)- it's easy and saves time and lost receipts. Much easier than using a company purchase card. The only things we have to claim via an old fashioned process are things we can't pay for with a pleo card - for us, cash payments for taxis, and mileage claims. Our accountant can download all the info they need at month end easily with all the receipts. Admin users can manage risk by setting limits - monthly or total, plus per item limits. Admin users can freeze and unfreeze cards if a user thinks they've lost their card then finds it. Analysis lets you see quickly where your expenses spend is.

Minpunten:

Most of our spend is in one category, and while you can set up sub categories, at the moment you can't analyse spend against those subcategories. That said, pleo want to know what would make their product better, and we've already seen improvements to the app.

Anna
Finance Manager in Spanje
Evenementenbureaus, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

Started great - downhill from there

1,0 vorig jaar

Opmerkingen: To top all the serious technical issues we have with PLEO, customer service is extremely lacking. The phone number on their signatures is bogus, no-one ever answers. They chat support can only confirm that there's indeed an issue. Tickets aren't followed up so any issue you have, get used to it. Personnel is constantly changing so I've already had 4 account managers.

Pluspunten:

I liked how easy it was to implement it. Very intuitive software with great design

Minpunten:

They've started implementing some great features... That don't work properly and ends un being unreliable.Uploading from a phone, rotating expenses, analytics is useless if you use more than 1 tag, some exports have appeared with blank pages instead of the ticket, plastic cards that couldn't be activated, payment rejections without notice and alternative...

Eerder overwogen alternatieven: SAP Concur, Emburse Captio en Zoho Expense

Redenen om over te stappen op Pleo: It's simplicity (then) and design

Adina
Adina
Office Manager in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Werving en selectie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Great for Business Expenses

5,0 6 jaar geleden

Opmerkingen: If you are a SME I don't see any reason why you would go with a competitor. The app works incredibly well and fast, the support is lovely and helpful, the system is easy to understand and implement.

Pluspunten:

It is incredibly easy to use, it has a lot of functionalities and whenever I needed help from the support team I always had a great experience. I do a lot of purchases, probably 15 a day and I've never used an expense system in my career that was that easy.

Minpunten:

I have to say the new update isn't my favourite, funnily enough it adds more functionality (which in itself is good) but now it takes one step longer to upload a receipt (it's still incredibly quick, doesn't even take 30 seconds), but it's something I noticed.

Kian
Kian
Accounts Executive in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Schoolleiding, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Great Company, Makes Expense Reporting So Much Easier.

5,0 5 jaar geleden

Pluspunten:

Pleo is such a sophisticated system, we have a lot of employees out and about and they can rack up a lot of expenses meaning LOTS of receipts having to be collected at the end of the month to compensate them in their wage packet. Not only is it good we can use company money for their expenses, all they have to do is snap a picture of the receipt and they've done their part! Great company, easy to use interface, brilliant support, if theres any complicated questions, PLEO will setup a webinar with one of their professionals giving you such specific assurance.

Minpunten:

I have no cons for PLEO, we haven't encountered any problems thus far and have been using the system for around 8 months.