simPRO Software

door simPRO Software

Wie gebruikt simPRO Software?

simPRO is gemaakt voor professionele vakmensen in zowel de residentiële als commerciële markten, waaronder bedrijven voor elektrische installatie, beveiliging, HVAC, brandbestrijding, pro-AV en loodgieterswerk.

Wat is simPRO Software?

simPRO is een krachtige softwareoplossing voor het buitendienstbeheer, gemaakt door professionele vakmensen voor professionele vakmensen. Als je worstelt met het creëren van offertes voor klussen, het beheren van projecten in meerdere fasen, het beheren van voorraad, het verbinden van het kantoor met het veld of andere gebieden van je workflow, biedt simPRO een gestroomlijnd platform om je grootste uitdagingen aan te pakken en je tegelijkertijd te helpen je productiviteit en winst te verhogen. Meer dan 120.000 gespecialiseerde vakmensen vertrouwen op simPRO voor hun workflowmanagement.

simPRO Software - Details

simPRO Software

https://simprogroup.com/

Opgericht in 2002

simPRO Software-video
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

simPRO Software - prijsoverzicht

simPRO Software heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode.


Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

simPRO Software deployment and support

Ondersteuning

  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van simPRO Software

  • Aanpasbare branding
  • Catalogusbeheer
  • Contactenbeheer
  • Geautomatiseerde offertes
  • Klantenportal
  • Kortingsbeheer
  • Prijsbeheer
  • Productconfigurator

Bekijk de volledige lijst van Besteksoftware

  • Documentimaging
  • Factureren
  • Klantenbeheer
  • Leads beheren
  • Offertes
  • Plannen
  • Productiekosten
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Beveiligingssysteem installatiesoftware

  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Kalibratiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Preventief onderhoud
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van CMMS-software

  • Commercieel / industrieel
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Kostendatabase
  • Leidingenbeheer
  • Materiaalonderzoek
  • Offertes en voorstellen
  • Schatting van overheadkosten
  • Voor aannemers
  • Voormontage
  • Wijzigingsorders

Bekijk de volledige lijst van Calculatiesoftware voor loodgieters

  • Contractbeheer
  • Factureren
  • Klantenbeheer
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Plannen
  • Tijd bijhouden
  • Voor commerciële en/of industriële installateurs
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Elektrotechniek software

  • Apparatuurbeheer
  • Beheer van vaste activa
  • Bezoekersbeheer
  • Commercieel vastgoed
  • Faciliteitsplanning
  • Incidentenbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Inventarisatie
  • Kamerplanning
  • Leveranciersbeheer
  • Preventief onderhoud
  • Ruimtebeheer
  • Voor scholen
  • Werkorderbeheer
  • Woningen

Bekijk de volledige lijst van Facility management software

  • Betalingen innen in de buitendienst
  • Contactendatabase
  • Contractbeheer
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Online tijdklok
  • Plannen
  • Routering
  • Verzendbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Field service software

  • Apparatuur bijhouden
  • Contractbeheer
  • Factureren
  • Garanties bijhouden
  • Klantenbeheer
  • Plannen
  • Productiekosten
  • Verzendbeheer
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van Garagedeur software

  • Apparatuuronderhoud
  • Arbeidsloon
  • Beheer van financiën
  • Commercieel/industrieel
  • Factureren
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Kostendatabase
  • Materiaalonderzoek
  • Offertes en voorstellen
  • Plannen

Bekijk de volledige lijst van HVAC-calculatiesoftware

  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Inventarisatie
  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Onderhoudsplanning
  • Plannen
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Verzendbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van HVAC-software

  • Assets volgen
  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Kalibratiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Plannen
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Onderhoudsbeheer software

  • Apparatuur bijhouden
  • Garanties bijhouden
  • Inventarisatie
  • Onderhoudsplanning
  • Taakbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Onderhoudssoftware voor apparatuur

  • Aansturing van onderaannemers
  • Biedingsbeheer
  • Budgettering
  • Compliancebeheer
  • Database met onderaannemers
  • Documentbeheer
  • Kwalificatie bijhouden
  • Plannen
  • Rapportage en analyse
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Veiligheidsbeheer

Bekijk de volledige lijst van Software voor aannemers

  • Beheer van technici
  • Contractbeheer
  • Factureren
  • Inventarisatie
  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Werkorderbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Software voor buitendienstbeheer

  • Budgettering en prognoses
  • Factuurbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Materiaallijsten
  • Offertes
  • Overschrijdingsrapportage
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Productiekosten bijhouden
  • Tijd bijhouden
  • Werkorderbeheer
  • Wijzigingsorders

Bekijk de volledige lijst van Software voor het beheer van projectkosten

  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Klantendatabase
  • Mobiele app
  • Offertes
  • Plannen
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Verzendbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Software voor loodgieters

  • Herinneringen
  • Inkooporders
  • Inspectiebeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Mobiele toegang
  • Onderhoudsplanning
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Software voor preventief onderhoud

  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Kitting
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Mobiele toegang
  • Nabestellingbeheer
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Rapportage en analyse
  • Voorraadoptimalisatie
  • Waarschuwingen/Meldingen

Bekijk de volledige lijst van Voorraadbeheer software

  • Contractbeheer
  • Inventarisatie
  • Klantendatabase
  • Offertes
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Terugkerende afspraken
  • Verzendbeheer
  • Werkorders maken

Bekijk de volledige lijst van Werkorder software

  • Beheer van chemische stoffen
  • Factureren
  • Klantenbeheer
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Plannen
  • Routering
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Zwembadservice software

simPRO Software alternatieven

Meer alternatieven voor simPRO Software

Reviews van simPRO Software

Read all reviews

Overall rating

4,3/5

Average score

Gebruiksgemak 4
Klantenservice 4,2
Functies 4,1
Waar voor je geld 4,2

Review software

Share your experiences with other software buyers.

Schrijf een review!
Lori M.
President
Openbare veiligheid, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-1-2019

"Best overall Service/Project Software on the Market"

Opmerkingen: It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Pluspunten: simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Minpunten: It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Antwoord van de leverancier

van simPRO Software op 10-1-2019

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-1-2019
Rob H.
Vice President
Bouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-10-2019

"Robust and intuitive field management software"

Opmerkingen: Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.

Pluspunten: When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.

Minpunten: There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.

Antwoord van de leverancier

van simPRO Software op 21-10-2019

Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient.

We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-10-2019
Gerald S.
President
Facilitaire diensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    2 /5
  • Klantenondersteuning
    3 /5
  • Waar voor je geld
    2 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    4/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-5-2020

"SimPRO for commercial HVAC"

Pluspunten: The software is relatively easy to use once you understand the workflow. Setting up the system for the first time was very easy. Customer support has been good. The quotes portion of this software is a breeze.

Minpunten: Over all this software to me has more pros than cons although some of the cons are very big in my line of work as a commercial HVAC Mechanical Contractor. The office, administration, scheduling , quoting and reports are very good though the tech work orders (ie job cards as SimPRO calls them) are probably the one of the largest pains we suffer with as a commercial HVAC Mechanical Service Company. The main problem is that Simpro will not allow you to create one Service Ticket to send to the customer that shows the techs write up of the worked performed, the techs on the job and the total hours. If two techs worked on a centrifugal chiller tear down for two weeks Simpro would generate a service write up with the same job number for each tech for each day. That’s two Simpro Service tickets a day for two weeks which totals 20 Service tickets that we have to send the customer just to show the total hours worked each day versus having one service ticket that the customer signs showing tech names and the total hours worked each day. We have talked to Simpro Support about this and there is nothing they can do or will do about this.
On the accounting and estimating side of this software Simpro uses Margin percentage (Simpro calls it Gross Margin) and not Gross Margin dollars. From what I understand Simpro originated in Australia and they use mark up percentage where as in America we use Gross Margin so beware.

Antwoord van de leverancier

van simPRO Software op 26-5-2020

Hi Gerald,

Thank you for your feedback. We're glad to hear that it has been easy for you to use simPRO for your business. In regards to your technical issues, our US-based Customer Success team is happy to work with you to provide a solution. Please reach out to [email protected]
Best, Team simPRO

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-5-2020
Elizabeth D.
Office Administration
Consumentendiensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-7-2020

"Great Customer Service"

Opmerkingen: From the beginning everyone I have worked with has been incredible. If they don't have an answer for you right at the moment they will always go back to the drawing board and figure a solution out for you. They are customer focused and truly do whatever they can to make your company run smoothly.

Pluspunten: Their customer service is awesome. There are so many different ways to get in touch with someone and they're quick to respond.

Minpunten: There are some aspects of it that make a little difficult for pool companies to operate from, but just makes you think outside of the box and change your business structure.

Antwoord van de leverancier

van simPRO Software op 22-7-2020

Hi Elizabeth, thank you for taking the time to review simPRO! We're happy to hear that you've had such a positive experience with our Customer Support team.
Best,
Team simPRO

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-7-2020
Robert S.
Owner
Beveiliging en opsporing, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-10-2019

"SimPRO and ProSec Integration"

Opmerkingen: SimPRO is a great tool to use for the type of business we operate. It helps us manage material and labor costs very effectively. Once you are properly trained and understand how the system works, preparing quotes is quick and the documents are professional looking.

Pluspunten: Job costing is an important concern for us and SimPRO does an excellent job of tracking job costs. We are hoping for continual development in the ease of use for tracking labor and time on the job, but overall, SimPRO does a great job of job cost management.

Minpunten: Seems clunky and non-intuitive at first and training from SimPRO after the initial roll out is not complimentary and quite costly. Also, there are some features that I wish could be improved, such as contract / agreement integration and a more intuitive way to find / locate jobs on the fly using the mobile app. I am looking forward to the rollout of the new SimPRO Mobile app, which may address the later concern.

Antwoord van de leverancier

van simPRO Software op 21-10-2019

Hi Robert, thanks for your feedback. We're glad that simPRO has helped your business with job costing. Regarding searching for jobs, the new simPRO Mobile app not only eases tracking of labor time, but it also allows users to search for jobs that are scheduled or assigned to you and all pending and progress jobs. Check out this page for more details: https://www.simpro.us/solutions/simpro-mobile.

We also appreciate your feedback on the initial implementation and training. We understand it's a time and financial commitment. Because simPRO touches every area of your business, allowing 4-5 days of training means we can work through your unique workflow to customize the content to specifically align with your business goals. We ensure everyone on your team understands how to get the most from simPRO, so you can get up and running as quickly as possible.
Best, Team simPRO

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-10-2019