Bria

Wie gebruikt Bria?

Teamsamenwerking voor het mkb. Callcenter-medewerkers voor helpdesks. Unified communications voor ondernemingen. Bria bedient bedrijven door hen te helpen het meeste uit hun IP-telefonie-configuraties te halen.

Wat is Bria?

Bekroonde softphone, ontworpen om je te helpen het meeste uit je favoriete IP-PBX te halen. Ervaar kristalheldere audio-/videogesprekken, zowel op kantoor als onderweg. Escaleer oproepen met eenvoudige doorverbind- en wachtstandfuncties. Zet vergaderingen op met multi-way audio/video-oproepen. Snel antwoord nodig? Stuur contacten instant messages en deel documenten. Bria is ontworpen om IP-telefonie eenvoudig te maken en is toch volledig in staat om je uniforme bedrijfscommunicatie-oplossing te worden.

Bria - Details

CounterPath

http://www.counterpath.com

Opgericht in 2002

Bria-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Bria - prijsoverzicht

Bria heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Bria betaalde versie vanaf US$ 2,95/maand.


Beginprijs

US$ 2,95/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Bria - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Geïnstalleerd - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Geïnstalleerd - Windows
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Documentatie

Functies van Bria

  • Campagnebehee
  • Escalatiebeheer
  • Gemengd callcenter
  • Handmatig kiessysteem
  • Inbound callcenter
  • Interactive Voice Response (IVR)
  • Oproepen opnemen
  • Oproepregistratie
  • Oproepscripts
  • Outbound callcenter
  • Predictief kiezen
  • Progressief kiessysteem
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Wachtrijbeheer

Bekijk de volledige lijst van Callcenter software

  • Brainstormen
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Discussieforums
  • Documentbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Projectbeheer
  • Realtime bewerken
  • Taakbeheer
  • Versiebheer
  • Videovergaderen

Bekijk de volledige lijst van Collaboration software

  • Beller-ID
  • Bellerprofielen
  • Live chatten
  • Oproepen opnemen
  • Oproepen routeren
  • Oproepregistratie
  • Videovergaderen

Bekijk de volledige lijst van Softphone sofware

  • Activiteit-/nieuwsfeed
  • Audio-oproepen
  • Bestanden delen
  • Discussiethreads
  • Enquêtes en feedback
  • Integratie van derden
  • Mobiele toegang
  • Realtime chatten
  • Taakbeheer
  • Videovergaderen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Zoeken

Bekijk de volledige lijst van Teamcommunicatie software

  • Automatische nummerkiezer
  • Callcenterbeheer
  • Contactenbeheer
  • Controle van oproepen
  • IVR en spraakherkenning
  • Predictief kiezen
  • Rapportage en analyse
  • Telemarketingbeheer
  • VoIP

Bekijk de volledige lijst van Telefonie software

  • Audio-/videovergaderen
  • Bestanden delen
  • Chatten / messaging
  • Faxbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Oproepen opnemen
  • Oproepen routeren
  • Samenwerking tussen meerdere gebruikers
  • Voicemail

Bekijk de volledige lijst van Unified communications software

  • Contactenbeheer
  • Geïntegreerde communicatie
  • Interactive Voice Response (IVR)
  • Online spraakoverdracht
  • Oproepen opnemen
  • Oproepen routeren
  • SIP-trunking
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Voicemailtranscriptie

Bekijk de volledige lijst van VoIP-software

Reviews van Bria

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,2
Klantenservice 3,8
Functies 4,1
Waar voor je geld 4,2

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Melissa A.
IT Manager & Sales Executive
11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    1 /5
  • Waar voor je geld
    3 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-4-2018

"Solid Softphone for SIP calls"

Opmerkingen: The largest benefit to this software is connivence and cost effectiveness. Bria is compatible with many third party applications and most SIP providers will offer configuration support. The combined softphone and USB headset cost is much less than a VOIP phone / headset combo and has no desktop footprint.

Pluspunten: The Bria software is a functional and reliable SIP solution with robust features. I appreciate the per station licensing, it works well in my environment where we have a bit of fluidity in seating. Configuration is relatively easy, as long as you know your SIP credentials! Configuring the headset is also very simple if the user is diligent about using the device set up utility when changing headsets or USB ports. Support for click to call handlers from third party apps is only available in this paid version, the free version (x-lite) no longer supports this. The ability to transfer to outside lines directly or with a call first option is the main factor for our continued use of this software.

Minpunten: Customer support is difficult to reach and response for the cloud hosted version was not satisfactory. Updates to the configuration menu caused all our users calls to fail and support was uninformed about the changes and necessary configuration fixes. Individual Bria licenses should immune from such risks as the configuration is saved locally. This is a moderate concern for me, but combined with the lack of an online manual for Bria 5 online (4 was the last version available but can no longer be found on their site) I have given customer support a rating of one star.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-4-2018
Robson G.
Customer Service Manager
Facilitaire diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-12-2019

"Bria Teams Works Almost Perfectly (Fix)"

Opmerkingen: I've tried other voip software apps including browser based, and Bria Teams is the best in my opinion because it makes my job easy to provide simply great service to our customers.

Pluspunten: This is my favorite phone software for helping our customers at Kalos Services Inc. Simply Great HVAC Service in Clermont, Florida. The reason we like it so much is because of it's ease of use and the ability to warm transfer our callers.

Minpunten: I had issues with the software freezing when I allowed the call log fill up. I highly recommend deleting your call log on a daily basis. There is an option for exporting your call history prior to deletion if you need to retain a record.

Antwoord van de leverancier

van CounterPath op 28-2-2020

Thank you for the amazing feedback. It's always great to hear that our product helps you provide great service to your customers.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-12-2019
Michael S.
Director of Client Relations
Vastgoed, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    2 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    2/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-4-2020

"Works but application design is mediocre."

Pluspunten: The call quality is clear, works as designed and I have not had any bugs using it at all. Works great for incoming calls.

Minpunten: The interface drives me a little mad. The first feature that drives me crazy is that the keys on the application will move... I may be on a call or trying a second number after dialing a first and the application's keypad will move up. This causes me constantly to hit the wrong keys. I would never design this to move or at least have a lock function. Secondly the time out function is way too quick when dialing. I will be listening to a voicemail and typing in the number given, and it tries to auto dial the number if there is a pause of more than a couple seconds. Then I have to cancel and start over again. I haven't found an option to change this time or turn it off.

Antwoord van de leverancier

van CounterPath op 15-6-2020

Michael, thank you for taking the time to write a review, we're happy to know you've been having great quality calls with Bria. I'll forward your feedback regarding interface to our Product Team. For technical issues please reach out to our Technical Support team, tickets are submitted online at https://support.counterpath.com/hc/en-us/requests/new

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-4-2020
Eoin G.
Manager
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-6-2020

"Bria unifies communication with quick and easy provisioning"

Opmerkingen: Bria's mother company built X-lite a powerful feature rich SIP client. They have taken SIP/VOIP telephony to the next level with their unified login/provisioning system and group connectivity.

Pluspunten: Their Windows client is one of the best SIP solutions I've used (and I've used/tried at least a dozen). The best aspect as the uniform provisioning for users. One login gives the user access to all their SIP accounts on different devices. With a mobile or home bases workforce it simplifies connectivity.

Minpunten: I'd love to see speed dial buttons and I'd like to see an ability to dial dtmf tones while in a call by pasting them rather than by typing them. I'd like to see an easier way to bring the Bria Client "to the front" with one button.

Antwoord van de leverancier

van CounterPath op 26-6-2020

Thank you for taking the time to provide your feedback. I'm happy you like the provisioning feature and the Bria Interface. I'll bring your feedback to our Product team.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-6-2020
Amanda G.
CSR
Levensmiddelen- en drankenindustrie, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-12-2019

"Love using Bria"

Opmerkingen: Works very well no issues with it at all.

Pluspunten: What I like most about Bria is how easy it is to use. I love the fact that you can set up auto answer for incoming calls. This has really helped our efficiency at the call center and has helped keep call answer times down.

Minpunten: From a supervisor stand point Bria is amazing with helping keep numbers where they should be. As a user of this software I do like it better than any other soft phone software that we have used.

Antwoord van de leverancier

van CounterPath op 17-12-2019

Thank you for submitting an amazing review Amanda. It's great to hear that our customers find Bria reliable and easy to use.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-12-2019