Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is 3CX?

3CX is een open standaard IP PBX die complete Unified Communications biedt, out-of-the-box. Geschikt voor elke bedrijfsomvang of sector. Met 3CX kunnen werknemers overal efficiënt werken. Videovergaderingen, livechat, mobiele apps en geavanceerde contactcenterfuncties zijn allemaal inbegrepen voor een fractie van de kosten.
Kies ervoor om lokaal te implementeren, in je privécloudaccount of laat 3CX je telefooncentrale voor je hosten. Wat je voorkeur ook heeft, je krijgt gegarandeerd een probleemloze oplossing.

Wie gebruikt 3CX?

3CX is een open standaard IP PBX die complete Unified Communications biedt, out-of-the-box. Geschikt voor elke bedrijfsgrootte of sector die op telco-kosten wil besparen.

Waar kan 3CX worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • 3CX
  • Gevestigd in Nicosia, Cyprus
  • Opgericht in 2008

Ondersteuning voor 3CX

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Amerikaans-Samoa, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Argentinië en nog 108 andere

Talen

Chinees, Duits, Engels, Frans, Italiaans en nog 4 andere

prijzen van 3CX

Beginprijs:

Niet door leverancier verstrekt.
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

3CX heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • 3CX
  • Gevestigd in Nicosia, Cyprus
  • Opgericht in 2008

Ondersteuning voor 3CX

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Amerikaans-Samoa, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Argentinië en nog 108 andere

Talen

Chinees, Duits, Engels, Frans, Italiaans en nog 4 andere

Video's en afbeeldingen van 3CX

3CX Software - 1
3CX Software - 2
3CX Software - 3
3CX Software - 4
3CX Software - 5
Nog 6 andere bekijken
3CX-video
3CX Software - 1
3CX Software - 2
3CX Software - 3
3CX Software - 4
3CX Software - 5

Functies van 3CX

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Archiveren en retentie
  • Audio-/videovergaderen
  • Audio-oproepen
  • Automatic call distribution (ACD)
  • Automatische nummerkiezer
  • Autoresponders
  • Beheer van vergaderingen
  • Belgroepen
  • Beller-ID
  • Bellerprofielen
  • Bestanden delen
  • Bestandsoverdracht
  • CTI (Computer Telephony Integration)
  • Call conferencing
  • Callcenterbeheer
  • Chatten/messaging
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Communicatiebeheer
  • Consumentgericht chatten in realtime
  • Contactenbeheer
  • Controle van oproepen
  • Eenmalige aanmelding
  • Geautomatiseerde deelnemer
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Geïntegreerde communicatie
  • IVR en spraakherkenning
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Live chatten
  • Mobiele toegang
  • Offline formulier
  • On-demand opnamen
  • Online spraakoverdracht
  • Opnemen
  • Oproepen bijhouden
  • Oproepen doorsturen
  • Oproepen opnemen
  • Oproepen rapporteren
  • Oproepen routeren
  • Oproepregistratie
  • Oproepscripts
  • Oproepverdeling
  • Overdrachten en routering
  • PBX
  • Proactief chatten
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime chatten
  • Realtime controle
  • Realtime meldingen
  • SIP-trunking
  • SMS-marketing
  • SSL-beveiliging
  • Samenwerking tussen meerdere gebruikers
  • Samenwerkingstools
  • Scherm delen
  • Sms-berichten
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Tweewegs audio en video
  • Vergaderen
  • Videovergaderen
  • Virtuele extensies
  • VoIP
  • VoIP-verbinding
  • Voicemail
  • Voor cloudtelefoonsystemen
  • Voor meerdere talen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wachtrijbeheer
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor 3CX

Cloud contactcenter met praktische AI – integratie van inkomende en uitgaande gesprekken, ACD, IVR, voorspellende nummerselectie, chat, gespreksopname en CRM.
Gebruiksvriendelijke, volledig uitgeruste software voor outbound callcenters via de cloud met veel geavanceerde functies, maar geen installatiekosten of maandelijkse kosten per medewerker. Meer informatie over Dialfire
VoIP-software die mogelijkheden biedt voor sessiebeheer, berichtenuitwisseling, video, spraak, mobiliteit en webconferenties.
Cloudgebaseerde en lokale oplossing waarmee ondernemingen zakelijke telefoons kunnen beheren via tools zoals PBX (Private Branch Exchange), SIP trunking en meer.
Telefonieoplossing met voicemailtranscriptie, spraaktagging, planning, klikken om te bellen en meer.
Desktop delen, instant messaging en conferenties voor bedrijven, plus de mogelijkheid om onderweg samen te werken vanaf je telefoon.
Cloudgebaseerde toepassing die is ontwikkeld voor zakelijke communicatie om te helpen bij het beheren van chat, vergaderingen, bestanden delen en meer.
Kixie is de snelste manier om meer verkoopgesprekken te voeren. Start met de PowerCall belfunctie binnen 3 minuten met lokale of internationale gesprekken.
Open source callcentersoftware met uitgaande voorspellende nummerselectie. Verwerkt ook inkomende en handmatige oproepen, evenals e-mail en web-chat.

Reviews over 3CX

Gemiddelde score

In totaal
4,4
Gebruiksgemak
4,4
Klantenservice
4,1
Functies
4,4
Prijs-kwaliteitverhouding
4,3

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Robert
Robert
Head of IT in Australië
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Chemicaliën, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Full featured Hosted SIP VOIP solution

5,0 12 maanden geleden

Opmerkingen: Our on premise system had a number of issues. As it was not hosted it would only work in the office. Sometimes when we had an outage random users would lose their voicemail greetings. There was missing call queue and forwarding functionality that we required.

Pluspunten:

Easy to implement. We converted over from our on premise Avaya system in less than an hour with little more than a couple of forms and spreadsheets to fill in. We have the option of the computer soft phone or the iOS app which means that people can decide how they receive/make "landline" calls. For thos in shared/high noise locations there are a number of voip deskphones that will also work. It gave us much better queue/forwarding functionality than we had before. Before this system any call forwarded to a mobile/another extension had the number of the extension doing the forward rather than the initial caller. Simple admin interface. Easy to use.

Minpunten:

There is no way to seperate the softphone volume from the generic computer volume so it can be quite a shock if you are doing something and the phone rings. There can also be annoying instances of the app trying to call on any number that you click on as it cannot identify phone neumbers. Minor things but room for improvement.

Overwogen alternatieven: RingCentral MVP

Redenen om voor 3CX te kiezen: Mainly i wanted to switch to a hosted solution with an app. We had dozens of users with $500+ deskphones literally gathering dust. So i wanted the numbers but not the hardware. I also wanted it for people who are travelling or did not have a company mobile phone so that they could send and receive calls without using their own plan.

Redenen om over te stappen op 3CX: It was a contractual obligation. When moving from my old system i still had a contract with my SIP phone so 3cx was the most cost effective option.

Reactie 3CX

12 maanden geleden

Hi Robert and thank you so much for taking the time to leave us a very good review. We hope you continue to have a good experience with 3CX. In regards to the cons you mention, if you have multiple speaker devices (computer, headset, monitor) you can select an individual device and set the ringer to be that and adjust the volume accordingly. If you wish, you can also exempt certain websites from having the numbers detected as telephone numbers, from the settings of the 3CX click-to-call extension.

Cliff Ian
Deputy General Manager in Filipijnen
Outsourcing/Offshoring, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

3cX for your call center and VoIP needs

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Overall, I have no complaints on 3CX as we are very satisfied.

Pluspunten:

I love all the features of 3CX. I love how easy you can set it up, you can find the calls logs and recordings, plus it has a very comprehensive dashboard. Also, when we reach out to them to increase our accounts SC (concurrent calls), they are very responsive as they have a local partner from where I'm from and it was solved immediately.

Minpunten:

The only thing I don't like about 3CX is the provisioning of the softphone as in our setup, people come and go, and we need to provision whenever there's a new employee who'll use it. I think it's better if 3CX can have the login/logout functionality on the desktop app instead of provisioning every time. But it is really negligible and not a deal breaker at all.

Overwogen alternatieven: VICIdial

Redenen om voor 3CX te kiezen: Freepbx for me is very hassle to setup as it is asterisk based and Dialfire is very laggy on our side.

Overgestapt van: Dialfire

Redenen om over te stappen op 3CX: VitalPBX is much more expensive on our current setup and we are not comfortable on using Asterisk based system yet. Also vicidial, it's a great software yet we don't really like the design of the app as it looks outdated.

Reactie 3CX

vorig jaar

Hi Cliff and thank you so much for taking the time to review 3CX! We are so glad to hear that you love the ease of setting up 3CX and all the great features offered!

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Internet, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

A Perfect Phone System

5,0 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: The Overall experience with 3CX has been very Good. Before 3CX we used Asterisk. Though Asterisk does good work, what it lacked was a proper telephone system useful for Businesses.

Pluspunten:

3CX is a perfect Phone system for Businesses. It is one of the best product in the market when it comes to SIP and VOIP Telephone Systems

Minpunten:

3CX has worked perfectly for me so far so it is difficult for me to list down what I like least about it.

Reactie 3CX

2 weken geleden

Hello! Thank you very much for your comprehensive and positive feedback! We are glad to hear that 3CX has effectively addressed your communication challenges, positively impacting your business. We completely agree with your assessment that 3CX is fully scalable, making it the ideal solution for connecting teams, customers, and remote workers as your business continues to grow.

Jessica
Jessica
Account Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Consumentengoederen, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great for call center management

3,0 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Overall this is a great software program for any company that gets a high volume of calls

Pluspunten:

I like that you can set your status , and that it shows if you are on the phone, if you have a voicemail, etc.

Minpunten:

I will say this system was a lot harder for the older generation employees to train on. For other people it was intuitive.

Reactie 3CX

2 weken geleden

Hi Jessica! Thank you for your positive feedback on 3CX! We are glad to hear that 3CX has helped you effectively manage your call center. Regarding training, 3CX offers a Certification Program that equips you with all the tools and knowledge necessary for deploying and managing a 3CX Communications System. Also, there's always the option to reach out to our Customer Service team for assistance via the Live Chat bubble found on www.3cx.com or by email at [email protected].

Thilina
Thilina
Insurance Executive in Sri Lanka
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Verzekeringen, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

A Seamless Communication Solution: 3CX Software Review

4,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: 3CX has been an invaluable asset for our team. Its user-friendly interface, unified communication features, and rich functionality have transformed the way we collaborate and interact with clients. The reliability and cost-effectiveness of the system make it a top choice for our call centre's day-to-day work. I highly recommend giving 3CX a try.

Pluspunten:

With 3CX, everything is unified under one roof. We can make and receive calls, send messages, and hold video conferences seamlessly. The software also integrates smoothly with Microsoft 365, which has significantly improved our team's efficiency.

Minpunten:

3CX relies on a stable internet connection. Even the slightest change will impact your experience. Compared to the previous software we had, this is an ongoing issue we're still trying to find a solution to.

Reactie 3CX

2 maanden geleden

Hi Thilina, and thank you so much for taking the time to review 3CX! We really appreciate your kind words. We are glad to hear that 3CX has been an invaluable asset for you and your team!