Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Freshchat?

Freshchat is moderne berichtensoftware die is ontwikkeld voor verkoop- en klanttevredenheidsteams om met prospects en klanten te praten op de website, mobiele app of sociale pagina's. Freshchat is een sprong vooruit ten opzichte van eerdere live-chat, en helpt bedrijven en hun teams zich te concentreren op een continue en contextgestuurde berichtenervaring. Met functies zoals campagnes, verkoopbot, geïntegreerde self-service en intelligente berichtenroutering worden aan gestelde verwachtingen voldaan, en antwoorden op vragen van bezoekers zijn slimmer en sneller.

Wie gebruikt Freshchat?

De doelmarkt van Freshchat bestaat uit verkoop-, klantenondersteuning- en marketingteams van Saas- en e-commercebedrijven met maximaal 50 teamleden die het product gebruiken.

Waar kan Freshchat worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Freshworks
  • Gevestigd in San Mateo, VS
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Freshchat

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)

Beschikbaar in deze landen

Afghanistan, Albanië, Algerije, Amerikaans-Samoa, Amerikaanse Maagdeneilanden en nog 224 andere

Talen

Chinees, Duits, Engels, Frans, Japans en nog 9 andere

prijzen van Freshchat

Beginprijs:

US$ 15,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Freshchat heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Freshchat heeft een betaalde versie vanaf US$ 15,00/maand.

Over de leverancier

  • Freshworks
  • Gevestigd in San Mateo, VS
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Freshchat

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)

Beschikbaar in deze landen

Afghanistan, Albanië, Algerije, Amerikaans-Samoa, Amerikaanse Maagdeneilanden en nog 224 andere

Talen

Chinees, Duits, Engels, Frans, Japans en nog 9 andere

Video's en afbeeldingen van Freshchat

Freshchat Software - 1
Freshchat Software - 2
Freshchat Software - 3
Freshchat Software - 4
Freshchat Software - 5
Nog 5 andere bekijken
Freshchat Software - 1
Freshchat Software - 2
Freshchat Software - 3
Freshchat Software - 4
Freshchat Software - 5

Functies van Freshchat

  • AI/machine learning
  • Aanpasbare branding
  • Augmented analytics
  • Autoresponders
  • Chatbot
  • Chatten/messaging
  • Codevrije ontwikkeling
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Consumentgericht chatten in realtime
  • Een-op-een berichten
  • Externe ondersteuning
  • Geautomatiseerde antwoorden
  • Geautomatiseerde routing
  • Geotargeting
  • Integraties van derden
  • Klantenondersteuning
  • Live chatten
  • Mobiele toegang
  • Offline formulier
  • Overdrachten en routering
  • Proactief chatten
  • Query-suggesties
  • Rapportage en analyse
  • Realtime gesprekken
  • Samenwerkingstools
  • Taakbeheer
  • Taaldetectie
  • Toegang en controle op afstand
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Verwerking van natuurlijke taal (NLP)
  • Virtuele assistent
  • Voor meerdere talen
  • Vooraf geconfigureerde bot

Alternatieven voor Freshchat

Cloudgebaseerde oplossing die helpt bij communicatie met klanten door middel van zakelijke interacties, automatisering, berichten en meer.
Live chat-oplossing met CRM- en helpdesk-integratie en krachtige rapportagemogelijkheden.
Een alles-in-één tool voor klantbetrokkenheid met livechat, tracking van websitebezoekers en analysemogelijkheden.
Tools waarmee marketing-, communicatie- en PR-professionals de wereld om hen heen kunnen volgen, analyseren en beïnvloeden.
Geweldige klantenservice begint met betere helpdesksoftware. Win meer klanten door uitstekende klantenservice te bieden met LiveAgent. Meer informatie over LiveAgent
Tidio is een klantenserviceplatform waarmee je uitstekende klantenondersteuning kunt bieden en omzet kunt genereren met live chat en chatbots.
Jouw alles-in-één platform voor multi-channel communicatie.
Pure Chat helpt kleine en middelgrote organisaties om hun websitebezoekers te betrekken met krachtige, gebruiksvriendelijke live chatsoftware.
Gratis alles-in-één website-betrokkenheidstool - 12 tools ingebouwd in 1 knop

Reviews over Freshchat

Gemiddelde score

In totaal
4,1
Gebruiksgemak
4,2
Klantenservice
3,8
Functies
4,0
Prijs-kwaliteitverhouding
4,0

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Amirullah
Amirullah
Product Specialist in Indonesië
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Freshchat is User-Friendly Apps

5,0 12 maanden geleden

Opmerkingen: We are very happy with the features in Freshchat, starting from Segmentation and even the Advanced Automation feature which makes it easy for us to create reminders for each of our Agents.

Pluspunten:

Omnichannel feature from all social media platforms such as Facebook, Instagram and also Google My Business

Minpunten:

Integration with Tiktok as well as marketplaces in Indonesia such as Tokopedia, Shopee, Bilbi or Lazada

Jayanth
Project Manager in VS
Verzekeringen, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Freshchat is a very capable chat tool that is highly recommended for any business

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Freshchat is used as a Live chat on our website which has bots to collect customer information & smartly transfer chat to agents. Freshchat has helped our business convert more prospects to sales & increased our customer's support & satisfaction overall too!

Pluspunten:

- Smart Chatbots- Chat automation- IntelliAssign- Smart Chat assignments- Auto-resolve, Labels- Integrates well with other Freshworks products- Strong customer support team- Simple to setup

Minpunten:

- No support on weekends- Occasional bugs

Darien
Darien
Associate Pastor in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Religieuze instellingen, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Freshchat is a quality chat application with a confusing backend UI and an impossible login system

3,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Freshchat is a quality chat program that can be difficult to setup and lacks the design quality of other competing brands

Pluspunten:

Once I managed to create an account, Freshchat was easy enough to setup and offered a lot of customizable features as well as the ability to add up to 10 users - all for free - which made it a useful application for our non-profit. Their API was also very well documented, allowing for custom code to be run to allow for certain things like triggering the chat via URL redirect, all of which was beneficial for a season.

Minpunten:

The initial setup of freshchat - namely creating an account - was nigh impossible, and extremely confusing. Freshchat offers deep integrations with Freshworks suite of products, but for someone not looking to use their other products, it became a nightmare to start. Creating an account meant creating an account with Freshdesk and a couple other products of theirs, then it only would let me login to the admin panel of my overall Freshworks account (which doesn't allow for access to Freshchat), and then when I finally found the correct login page for Freshchat, their gmail login system would consistently fail and lock me out. In initial setup, I probably spent numerous hours trying to create a freshchat account, and ended up with two or three different accounts - most of which I abandoned because they wouldn't allow me to remove the extra Freshworks products I did not want. As well, basic features such as chatbots & email responses to chats were all locked behind a paywall - with a trial that failed to explain their use - and a customer service team that barraged me with numerous phone calls & emails asking me to upgrade from their free tier, even after I said I wasn't interested. Lastly, and perhaps this is user error, but freshchat failed to generate any sort of leads on our website; apart from occasional use, no one used the chat features - which changed the second we switched providers

Yann
Yann
Podcasting Consultant in Finland
Online media, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

A solid tool to provide top-notch customer support through live chat

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Freshchat has been a solid option to allow website visitors and users to ask questions and for me to interact with them, provide them with answers or point them toward a specific web page or resource.

Pluspunten:

The two things that really stood out for me are Freshchat's overall design and user interface and the ability to manage live chat conversations from either a computer or mobile device. The latter aspect is something one would expect from most live chat tools but I think that still isn't the case...

Minpunten:

The one thing I didn't like much about Freshchat had to do with the smartphone app. I had two separate live chat widgets (each on a separate site) and in order to keep track of both, I had to log in and out from the app to access the interface related to the specific live chat. This aspect may not be an issue with some of the Freshchat plans but I found it not ideal since other tools I have used would make it possible to manage live chats embedded on different sites straight from just one dashboard.

Eerder overwogen alternatieven: BirdSeed

Redenen om over te stappen op Freshchat: Because I had used another tool by Freshworks in the past and because of Freshchat overall presentation (features, design, etc.)

Seth
Seth
Camp Director in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Management non-profit organisaties, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Clean, Professional and Simple Set-up

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: I loved the overall chat features. The dashboard and app are very clean. The only reason I switched was due to price.

Pluspunten:

I love how easy the dashboard was and how easy it was to set up on my wordpress website. The chat was also very clean, very easy to use multiple members of my team. The app on my phone made it simple to chat with visitors on my website from my phone.

Minpunten:

While I started off with a free version, the paid version was a little too expensive for what I wished to use. I found a cheaper alternative.

Eerder overwogen alternatieven: Olark en Zendesk Suite

Redenen om over te stappen op Freshchat: I originally chose freshchat because it was less expensive than the other products.