Wat is URBANTZ?

Urbantz is het toonaangevende platform voor het beheer van de laatste kilometers voor ondernemingen. Detailhandelaren, supermarkten, logistiek en e-commercebedrijven, waaronder merken zoals Carrefour, Auchan, ASDA, PostNord, CityLogin, C Chez Vous, FM Logistic en anderen, vertrouwen op Urbantz om bezorgingen te organiseren en te optimaliseren, snel externe vervoerders en chauffeurs te onboarden, problemen te voorspellen en bezorgactiviteiten te bewaken, met optimalisatie van meerdere vervoerders en algoritmen voor het verminderen van de CO2-voetafdruk.

Wie gebruikt URBANTZ?

Het platform ondersteunt toonaangevende merken op het gebied van detailhandel, logistiek en pakketdiensten, CPG (Consumer Packaged Goods), supermarkt, groothandel, consumentenelektronica en mode.

Waar kan URBANTZ worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • URBANTZ
  • Opgericht in 2015

Ondersteuning voor URBANTZ

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Angola en nog 149 andere

Talen

Arabisch, Baskisch, Bulgaars, Catalaans, Chinees en nog 42 andere

prijzen van URBANTZ

Beginprijs:

Niet door leverancier verstrekt
  • Geen gratis proefversie
  • Geen gratis versie

URBANTZ heeft geen gratis versie en biedt geen gratis proefperiode.

Over de leverancier

  • URBANTZ
  • Opgericht in 2015

Ondersteuning voor URBANTZ

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Angola en nog 149 andere

Talen

Arabisch, Baskisch, Bulgaars, Catalaans, Chinees en nog 42 andere

Video's en afbeeldingen van URBANTZ

URBANTZ Software - 1
URBANTZ Software - 2
URBANTZ Software - 3
URBANTZ Software - 4
URBANTZ Software - 5
Nog 6 andere bekijken
URBANTZ-video
URBANTZ Software - 1
URBANTZ Software - 2
URBANTZ Software - 3
URBANTZ Software - 4
URBANTZ Software - 5

Functies van URBANTZ

  • 3PL-beheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van chauffeurs
  • Bestellingen bijhouden
  • Bewijs van aflevering
  • Bezorging van voedsel
  • Brandstofbeheer
  • Etiketten drukken
  • GPS
  • Integraties van derden
  • Kilometerstanden bijhouden
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Levering volgen
  • Live tracken bestuurder
  • Mobiele toegang
  • Orderbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Plannen
  • Prestatiemeetwaarden
  • Providerbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage van incidenten
  • Routehistorie
  • Routeoptimalisatie
  • Routering
  • Slepen en neerzetten
  • Transport bijhouden
  • Transportbeheer
  • Tweerichtingscommunicatie
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Vervoersbeheer
  • Verzendbeheer
  • Verzendetiketten
  • Voor koeriersdiensten
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wagenparkbeheer

Alternatieven voor URBANTZ

De software van Onfleet vereenvoudigt je bezorgingsactiviteiten voor de laatste kilometers van begin tot eind. Begin vandaag nog met je gratis proefperiode!
Software voor planning, inroosteren en routeoptimalisatie voor leverings- en service-intensieve organisaties.
Bringg is the leading customer-centric logistics technology platform for enterprises.
Hoe groot of klein je cargadoorbedrijf ook is, Aljex is de juiste keuze. Er zijn klanten die tot 3 miljoen per persoon aan bemiddeling doen.
Dispatch Science is een ontwrichtend leveringsbeheersysteem voor verladers, vervoerders en koeriersbedrijven.
EXTRA biedt geavanceerde distributiesoftware die in realtime routes voor leveringen, afhalen en diensten, inclusief naar de eindbestemming, optimaliseert.
Transport management solution for deliveries, collections, people and in-field transport operations and services
Track-POD is papierloze en contactloze software voor leveringsbeheer die je helpt je winst en prestaties te verhogen.
TransVirtual is a full-featured TMS built by people who live and breathe transport.

Reviews over URBANTZ

Gemiddelde score

In totaal
4,2
Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,5
Functies
4,1
Waar voor je geld
4,1

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
33%
4
56%
3
11%
Anouck
Key Account Manager in België
Logistiek en toeleveringsketen, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Goede tool met zeer veel mogelijkheden alsook mogelijkheden tot verbetering

3,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: De eindklant heeft cruciale informatie die zij voordien niet in dergelijke details had. Dit zorgt er enerzijds voor dat zij zich beter kunnen organiseren, maar ook dat onze CS ontlast wordt.

Pluspunten:

De grootste impact voor ons als bedrijft ligt in de communicatie naar de eindklant toe. De mogelijkheden die hierin geboden worden zijn zeer uitgebreid, alsook het feit dat dit voor zowel Distrilog als onze klant een marketing tool is/kan zijn.

Minpunten:

Het planningstechnische geeft niet de nodige flexibiliteit die we nodig hebben. Bijvoorbeeld aanpassen van ritten.

Reactie URBANTZ

2 jaar geleden

Hi Anouck, we're glad that Urbantz is able to provide extensive functionality and help your communication with end customers! Whilst some of the features may not be fully customisable, we're heavily investing in the granularity and adaptability of our functionality, including our planning feature. We'll be happy to take a deeper look at your technical needs, especially concerning adjusting the routes. Thanks for pointing out our pros and cons. Listening to your feedback, we're able to advance our software tenfold. Thank you.

Frederic
Project Manager in Frankrijk
Detailhandel, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Frederic H. Review

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Urbantz has deeply modernized our brand reputation. The Urbantz teams are really committed, professional and conscientious.

Pluspunten:

Intuitive and pleasant user interface Quick integration with flexible APIs

Minpunten:

APIs could still be improved on some features

Overwogen alternatieven: bringg

Redenen om over te stappen op URBANTZ: Functional scope and relational feeling

Reactie URBANTZ

vorig jaar

Thanks so much for your review Frederic. We're glad you find the user intervace intuitive and the APIs to be flexible to your needs. Our aim is to help you build your business so it's great you've been able to enhance your repuation using the Urbantz platform. Thanks for the suggestion on building out the features of the APIs. We're always looking at opportunities to improve the functionality of our products. If you have specific needs or suggestions, please do share them with your CSM so they can be discussed with our prodcut team! All the best Urbantz team

Jonas
Logisitcs Director in België
Logistiek en toeleveringsketen, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Flexible and quick round processing

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Fro quick crearion of rounds, correct planning and overall easy of use I would keep on using Urbantz

Pluspunten:

Quick creation and calculation of rounds

Minpunten:

Needs a lot of refreshing and updates. Every now and then the system falls out.

Overwogen alternatieven: Descartes Aljex

Redenen om over te stappen op URBANTZ: More flexible, faster.

Reactie URBANTZ

4 maanden geleden

Thanks for your review Jonas, it's great that you find the platform quick. Regarding platform updates, it's really important to us at Urbantz that we continue to evolve our solution so that it better meets our customers' needs. It's true that we are regularly updating the platform and we hope you and your teams see the benefits of these updates in terms of improved stability, efficiency and new features. We try to ensure that most of the updates are not forced so that each user can accept them at a time that suits them. We're working hard to identify the best ways to introduce new features without interrupting your work. Please let your CSM know if you think there are ways that we can do this better. Feedback like yours helps us to make our solution better and it's always appreciated.

Kjell
Project Manager in België
Logistiek en toeleveringsketen, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Urbantz, Easy to use in last mile

3,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: easy to use for dispatch and planning, userfriendly for drivers

Pluspunten:

Dashboard overview is clear , driver app is usage friendly

Minpunten:

task view max 1 week view export max 1 month not working well in Edge

Reactie URBANTZ

3 maanden geleden

Thanks for your feedback, we're glad your team finds it easy to use for last mile management. Regarding export functionality, Urbantz manages incredibly large datasets so even manipulating 1 month's worth of data in spreadsheet software such as Excel can be a challenge if your operation has a high number of deliveries. That's why we offer the possibility for customers to retrieve all their data from the platform so it can be fed into their ERP or BI system. In this way, you can integrate your last mile delivery data with other customer information. We've also developed an Insights module that provides reports you can use to evaluate delivery activity across a variety of metrics, compare performance across hubs, carriers etc. All the best.

Eduardo
Managing Partner in Spanje
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Managementconsulting, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Superior standard features and high speed of implementation

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Aftr checking and testing many competing products, we selected Urbantz as the most suitable for our client business needs.
People we have worked with has been very responsive. We could manage several go-lives in 2-3 months after having selected this solution.

Pluspunten:

It really works according to product specifications and features published in the website. Standard features are superior to competitors' offering. Product is in constant evolution. A standard way to add specific client information and use it in business rules that can be maintained by the client without jeopardizing upgrades. Client requests always become part of the standard product instead of starting parallel client versions. All clients are on the same platform and version. Implementation can be as quick as client connects to Urbantz standard APIs. In our case, it took 2 months to move from the first design workshop to the first go-live.

Minpunten:

Product cost is high. Communication & support could be easily improved.

Reactie URBANTZ

vorig jaar

Thanks for your feedback Eduardo. We're glad you find the platform works well and that our features have offered you greater value than competing solutinos that you've used. Indeed, we're big believers in interoperability as this helps us massively reduce implementation times for our customers who need to integrate Urbantz with their other systems. Communication is an area we are actively working on improving as we scale up. We'll continue working to try and find the best ways of keeping you informed of updates and new features. All the best, Urbantz team