Wat is Braze?

Braze (formerly Appboy) is a lifecycle engagement platform that forms strong bonds between people and the brands they love. We empower brands to humanize their connections with customers through technology, resulting in better experiences and increased retention, lifetime value, and ROI. Teams use Braze to deliver highly personalized messaging experiences that span across channels, platforms, and devices.

Braze offers companies in various industries a platform, which enables them to maintain and optimize their customer relationships. To do this, Braze uses campaigns spanning numerous channels and offers custom experiences for potential and existing customers. Thus, by presenting statistical analyses of performance, Braze aims to increase transactions as well as customer loyalty, and thus, enable companies to continuously optimize their customer relationships.

Wie gebruikt Braze?

Braze is aimed at companies of various sizes who wish to optimize their customer relationships and strengthen customer loyalty with the help of the platform and its cross-channel campaigns.

Waar kan Braze worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Braze
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Braze

  • 24/7 (contact met medewerker)

Beschikbaar in deze landen

Duitsland, Verenigde Staten

Talen

Engels

Over de leverancier

  • Braze
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Braze

  • 24/7 (contact met medewerker)

Beschikbaar in deze landen

Duitsland, Verenigde Staten

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Braze

Braze Software - 1
Braze Software - 2
Braze Software - 3
Nog 4 andere bekijken
Braze-video
Braze Software - 1
Braze Software - 2
Braze Software - 3

Vergelijk de kosten van Braze met soortgelijke producten

Geen prijzen verstrekt door leverancier
Gratis versie
Gratis proef
Geen prijzen verstrekt door leverancier
Gratis versie
Gratis proef
US$ 99,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
Geen prijzen verstrekt door leverancier
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Braze

  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Drip -campagnes
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Push-meldingen
  • ROI-tracking
  • Rapportage en analyse
  • Segmentering
  • Sjabloonbeheer
  • Voor mobiel geoptimaliseerde e-mails
  • WYSIWYG-editor

Alternatieven voor Braze

Het alles-in-één marketingplatform van Mailchimps helpt kleine bedrijven met slimmere marketing, zodat je sneller kunt groeien.
EngageBay biedt eenvoudige, betaalbare alles-in-één marketingsoftware om leads te verwerven, betrokken te maken, te onderhouden en af te sluiten. Meer informatie over EngageBay
Autopilot biedt eenvoudige en visuele marketing automation software.
Een alles-in-één op AI gebaseerd marketingplatform en klantsuccesteam met als enige missie om jou betere resultaten te geven.
Stuur e-mail en pushmeldingen die de klantenbinding stimuleren en je omzet verhogen. Onbeperkt aantal berichten vanaf $ 125/maand.
WebEngage is een B2C multichannel tool voor marketing automation. Het helpt bij het verbeteren van gebruikersretentie en het genereren van conversies zonder grote uitgaven.
Personyze is een cross-channel personalisatieplatform dat gebruikmaakt van AI en targeting om elk digitaal touchpoint op een adaptieve manier te optimaliseren.
Klantgegevensplatform dat helpt klantgegevens te combineren om inzichten te verschaffen.
Synerise is an AI Growth Ecosystem for B2C & B2B that provides 360 Customer view and cutting-edge personalization.
Alle marketingtools, functies en deskundige begeleiding die je nodig hebt om te slagen, allemaal op één plek. Creëer vandaag nog je gratis website.
Populairste marketingplatform voor het MKB! GRATIS marketingdemo
Freshsales is een volwaardige online CRM, gemaakt voor snelle verkoopteams, boordevol functies zoals een ingebouwde telefoon en geïntegreerde e-mail. Meer informatie over Freshsales

Reviews over Braze

Gemiddelde score

In totaal
4,6
Gebruiksgemak
4,2
Klantenservice
4,5
Functies
4,5
Waar voor je geld
4,0

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
67%
4
27%
3
7%
Ben
Ben
Digital Marketing Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Entertainment, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Nimble and effective for a variety of marketing needs

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Braze is a fantastic tool for creating agile marketing campaigns in your apps without necessarily needing dev help. The value you get out of it will rely on getting everything set up properly, but the customer service team is very helpful and always willing to answer questions.

Pluspunten:

The simple and effective A/B testing Capabilities for marketing campaigns is very easy to use, and offers quick and actionable results with minimal training.

Minpunten:

Setup and dev work up front is key to have things up and running smoothly for a marketing team. A purely “marketing” team would have a very hard time utilizing this without some support from their developers up front to get the “plumbing” connected properly. Also, data tracking on some more complex campaigns can end up out of sync - ALWAYS verify conversion data with your own internal data and do not rely on Braze for more than a “gut check” on a campaign’s success.

Tanya
Sr. Crm manager in Duitsland
Medische apparatuur, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Worth the floor pricing of €60k if you want advanced CRM

5,0 5 maanden geleden

Opmerkingen: Extremely good tool for growth hacking

Pluspunten:

The tool is definitely for professionals who focus on Crm for growth. If you have a team focusing on continious optimisation, after learning if CRM works for you (which usually does) Braze is a great to.

Minpunten:

The tools requires learning features like connected content, good to know: liquid & html, for full potential basic tech knowledge of API, webhooks etc is helpful

Bruno
Android Developer in Portugal
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Financiële dienstverlening, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Braze SDK not very easy

3,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Nothing special

Pluspunten:

It has a bunch of features and does what it promises, it can relate users id, it manages the notification correctly and they are easy to implement.

Minpunten:

The Android SDK sometimes crashes, and they don't give priority to client problems, there was a time out production product start crashing a lot because of Braze problems.

Geverifieerde reviewer
Director of Demand Gen in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Internet, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Extremely powerful once you've got it well implemented

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Make sure you've got the right technical resources dedicated to implementing then iterating/optimizing the implementation over time and you should be in good shape.

Pluspunten:

Braze is extremely powerful as an engagement/lifecycle marketing. The feature set is vast, and it's ability to run complex trigger based experiments across multiple channels is really something.

Minpunten:

Getting it implemented well can be tough. You need to have all of your events flowing through properly as well as make sure all the customers/users you want in there are there with the correct data. You don't want too much data or you'll hit your limits, and you don't want unneeded anonymous users or you'll be charged for those. Takes a while but once it's up and running smoothly it's beautiful

Geverifieerde reviewer
Senior Growth manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Internet, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Decent push notification tool

4,0 7 maanden geleden

Opmerkingen: Braze allowed us to run more effective push notification campaigns but the integration was more challenging than expected.

Pluspunten:

The UI/UX of the platform is similar to other giant ad managers which made it easy for me to adapt quickly. Campaign management and reporting features were easy to learn without any guidance.

Minpunten:

Integration is a pain. It took 4 months for us to integrate, QA, and release. Even after the release, minor bugs popped up that we had to address for extra weeks.