Wat is Teamleader?

Een zaak runnen, het is geen evidentie. Dankzij Teamleader zeg je alle tijdrovende rompslomp vaarwel. Met onze work management software kan je verkopen, factureren en werk plannen op één plek. Resultaat: een haarscherp beeld van hoe je bedrijf presteert. Meer dan 60.000 ondernemers en hun teams behouden dagelijks de controle over hun werk met onze work management oplossingen. Van IT agencies en digitale marketeers helemaal tot loodgieters en bouwbedrijven. Meer gedaan, minder gedoe. Klinkt goed?

Wie gebruikt Teamleader?

Teamleader biedt een betaalbare oplossing voor start-ups en meer grootschalige bedrijven die op zoek zijn naar manieren om hun bedrijf te organiseren en als een team samen te werken.

Waar kan Teamleader worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Teamleader
  • Gevestigd in Ghent, België
  • Opgericht in 2012

Ondersteuning voor Teamleader

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

België, Frankrijk, Nederland

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands en nog 1 andere

prijzen van Teamleader

Beginprijs:

€ 50,00/jaar
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Teamleader heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Teamleader heeft een betaalde versie vanaf € 50,00/jaar.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Teamleader
  • Gevestigd in Ghent, België
  • Opgericht in 2012

Ondersteuning voor Teamleader

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

België, Frankrijk, Nederland

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands en nog 1 andere

Video's en afbeeldingen van Teamleader

Teamleader Software - 1
Teamleader Software - 2
Teamleader Software - 3
Teamleader Software - 4
Nog 5 andere bekijken
Teamleader-video
Teamleader Software - 1
Teamleader Software - 2
Teamleader Software - 3
Teamleader Software - 4

Functies van Teamleader

  • Activiteitendashboard
  • Beheer van verkooppipeline
  • Bestandsbeheer
  • CRM
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Klanten volgen
  • Klantendatabase
  • Leads beheren
  • Marketingautomatisering
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Pipelinebeheer
  • Plannen
  • Priorisering
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Samenwerkingstools
  • Segmentering
  • Taakbeheer
  • Verkoopgoedkeuring
  • Voor meerdere talen
  • Workflowbeheer

Alternatieven voor Teamleader

een visuele samenwerkingstool waarmee je op een leuke, flexibele en lonende manier een gedeeld perspectief kunt creëren voor je team.
Met Sales Cloud laat jij je teams beter presteren door verkooprocessen te automatiseren en administratieve taken weg te nemen. Meer informatie over Salesforce Sales Cloud
Zoho CRM biedt organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer. Meer informatie over Zoho CRM
Accelo is het meest flexibele, krachtige en geautomatiseerde platform voor servicewerkzaamheden voor dienstverlenende bedrijven en helpt je om de controle te houden.
Open source set van geïntegreerde zakelijke toepassingen voor CRM, POS, website, e-commerce, verkoop, accounting, magazijn, HR, project en marketing. Meer informatie over Odoo
Configureer een clouddatabase naar zakelijke oplossingen zonder te hoeven programmeren. Bouw prototypes of grote bedrijfstoepassingen.
CRM-invoegtoepassing voor Outlook die helpt bij het beheren van contactpersonen, de verkoop, projecten en het samenvoegen van documenten. Nu beschikbaar op iOS/Android.
Uitgebreide cloudgebaseerde managementoplossing voor bedrijven. Inclusief boekhouding, CRM, projecten, HR, enz., op elk apparaat.
CRM voor bouwbedrijven van $ 5 miljoen - $ 100 miljoen. De software meet, registreert en stroomlijnt het verkoopproces.

Reviews over Teamleader

Gemiddelde score

In totaal
4,4
Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,4
Functies
4,0
Waar voor je geld
4,5

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
56%
4
33%
3
8%
1
3%
Arthur
Architect in België
Architectuur en planning, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Leading the Team

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Wij gebruiken het hoofdzakelijk als een CRM systeem en het bijhouden van de kosten per project alsook voor de medewerkers om hun prestaties bij te houden.

Pluspunten:

Het is eenvoudig qua gebruiksgemak, ongelooflijk makkelijk te implementeren en door zijn eenvoud ook snel aangenomen door het team, zowel bij oudere leden als nieuw leden.

Minpunten:

Sommige integraties met google zouden iets eenvoudiger kunnen worden gemaakt en een eenvoudiger overzicht van alle tools ter beschikking zouden soms de zoektocht naar functionaliteiten kunnen vergemakkelijken

Overwogen alternatieven: monday.com

Redenen om voor Teamleader te kiezen: Te ingewikkeld en onoverzichtelijk voor kleinere teams zoals het onze

Overgestapt van: Trello

Redenen om over te stappen op Teamleader: Opnieuw, voor kleinere teams zoals het onze is teamleader een veel geschiktere oplossing.

Reactie Teamleader

2 jaar geleden

Thanks for taking the time to review us, Arthur! Glad to learn Teamleader has helped your entire team keep an easy overview.

Ruben
Algemeen Directeur in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Onlogisch, slechts ondersteuning, niet flexibel, schandalige exit-strategie

1,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Een greep uit de vragen om verbetering:
- Gebruiker beheer: moet via Teamleader aangevraagd worden, de factuur is sneller in huis dan de toekenning van de juiste rechten aan nieuwe collega's. Reactie: Aanpassen heeft geen prioriteit;
- De opmaak van teksten in notitievelden is niet handig of logisch. Reactie: Aanpassen heeft geen prioriteit;
- Een lopende verkoopdeal kun je niet afronden als je wijzigingen moet doorvoeren. Je ook geen einddatum opgeven. Hierdoor mis je het overzicht van de actuele deals. Reactie: Aanpassen heeft geen prioriteit
- Je kunt contactpersoon hangen aan een notitie die betrekking heeft op een verkoopkans (deal), alleen het bedrijf. Reactie: Aanpassen heeft geen prioriteit
- Je kunt geen taken aan een verkoopkans hangen en daarom kun je niet zien wat je nog moet doen voor een verkoopkans, behalve als je op een andere plek gaat zoeken.
- Exit-strategie: Ze hebben er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat de informatie versnippert verpakt zit in allerlei HTML code. Ik heb de export van basale informatie in twee fases moeten doen omdat het aantal velden dat tegelijk geëxporteerd kon worden beperkt werd. Belangrijke informatie zoals notities van gesprekken en achtergrondinfo kon niet geexdporterd worden. Die moest ik opvragen. Wat ik toen kreeg sloeg echt alles. Ik kreeg de geschiedenis van alle wijzigingen in excel en mocht daar vervolgens zelf chocolade van maken, ik ben daar drie dagen mee bezig geweest (en ik ben handig met Excel). Schandalig!

Pluspunten:

Alles wat aangegeven staat zit er in: o.a. crm

Minpunten:

Het systeem heeft een onlogisch opbouw waardoor je informatie op beperkte plaatsen in het systeem terug ziet. Daarom moet je heel veel door het systeem klikken en zoeken voordat je overzicht hebt. Er zitten veel beperking in het gebruik en is dus niet flexibel. Last but not least: Als je weg gaat krijg je je gegevens niet in een eenvoudig om te zetten format.

Overwogen alternatieven: Salesforce Sales Cloud

Redenen om over te stappen op Teamleader: Het leek een goed programma voor een MKB bedrijf, helaas niet de waarheid.

Reactie Teamleader

2 jaar geleden

Hi Ruben, thank you for taking the time to give us valuable feedback. It is true that you cannot customize everything in Teamleader, our goal is to be an all-in-one tool that fits many types of companies, from IT agencies to construction companies. We allow for some customization of course, and if you need more we can recommend our tool Yadera (https://yadera.com/). In the meantime we have also made some changes: you can now manage all user rights yourself, and assign tasks to deals. I hope that the assistance we gave in getting the data you needed was sufficient, if not please don't hesitate to let us know if something is still missing. In any case, we're very happy that you have decided to stay with us in the end!

Ingrid
Senior Key accountmanager in Nederland
Consumentenelektronica, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Gebruikersgemak

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Wanneer je zaken zoals uren, productiviteit, moet analyseren. Maar ook in een overzicht het verzuim, vakantiedagen resterend wilt zien, minuren, overuren, je alles ineens inzichtelijk hebt. Wat handig is tijdens 1-1 gesprekken met medewerkers, jaarafsluiting, beoordelingen etc.

Pluspunten:

Functionaliteit, controle mogelijkheden team, mogelijkheid van rechten voor bepaalde functies, agenda ( verzuim| verlof| etc. Daadwerkelijke uren, alles in 1 systeem zodat ik bij controle niet continue hoef te wisselen. Betrouwbaar. Snel.

Minpunten:

Uitleg die nodig is bij nieuw personeel. Je moet het systeem echt leren kennen om er optimaal gebruik van te kunnen maken,

Reactie Teamleader

2 jaar geleden

Bedankt voor je mooie review, Ingrid! Blij om te lezen dat Teamleader je handige inzichten verschaft. Ken je onze online webinars al? https://www.teamleader.nl/webinars Ze zijn de ideale manier om nieuwe collega's Teamleader te leren kennen.

karel b
zaakvoeder in België
Afdrukken en drukwerk, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

goede ervaring

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: makkelijke opvolging van verkoopsteam
er zijn er natuurlijk altijd die er de kantjes van af lopen en deals aanmaken zonder ook maar één kans op verkoop !

Pluspunten:

functies en opbouw is duidelijk en praktijk gericht

Minpunten:

opbouw van de raportering kan nog beter lijsten opbouw ook

Overwogen alternatieven: UNIT4 ERP

Redenen om over te stappen op Teamleader: eenvoud gebruiksgemak en opbouw goed verkoopsteam (je krijgt duidelijk antwoord op je vragen)

Reactie Teamleader

2 jaar geleden

We begrijpen helemaal wat je bedoelt, wij moeten ons salesteam ook altijd in toom houden. Gelukkig zijn ze ook heel enthousiast om al je vragen te beantwoorden, en heb je Teamleader om bij te houden hoeveel van die deals ook echt geclosed worden :) Bedankt voor je mooie review, Karel!

Sven
Bestuurder in België
Bouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Gemakkelijkheid met goede ondersteuning.

5,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

Gemakkelijke facturatie en opvolging, gebruiksgemak voor deals.

Minpunten:

Momenteel niet echt nadelen aan de software. Moest het mogelijk zijn om een database te maken waar de inkomende facturen per leverancier kunnen bewaard worden zodat er niet tussen de optionele boekhouding software moet geschakeld worden.

Reactie Teamleader

2 jaar geleden

Geen nadelen aan de software, een mooiere review kunnen we niet wensen :) Bedankt, Sven! Momenteel zijn er geen concrete plannen om inkomende facturen in Teamleader te beheren, maar blijf je ideeen voor nieuwe functionaliteiten zeker delen. Ook zonder nadelen is die feedback waardevol voor ons om te kunnen blijven evolueren en verbeteren!