Wie gebruikt Pendo?

Teams voor productbeheer, succesverhalen van klanten, klantenondersteuning, techniek, marketing, verkoop en gebruikerservaring

Wat is Pendo?

Pendo werd opgericht toen alumni van Rally, Google, Cisco en Red Hat hun gezamenlijke inzet combineerden om iets te creëren dat ze als productmanagers zelf graag hadden willen hebben: een eenvoudige manier om te begrijpen en te profiteren van wat echt de drijvende kracht achter het succes van een product is. Pendo heeft de missie om de ervaringen van de maatschappij met software te verbeteren, en doet dit door middel van krachtige analyses, gebruikersfeedback binnen de toepassing en contextuele begeleiding die is ontworpen om bedrijven te helpen de klantervaring binnen hun toepassingen te meten en te verbeteren.

Pendo - Details

Pendo

http://www.pendo.io

Opgericht in 2014

Pendo - Prijsoverzicht

Pendo heeft geen gratis versie en biedt geen gratis proefperiode.

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Nee

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van Pendo

  • Analyse
  • Communicatiebeheer
  • Communitybeheer
  • Contentsyndicatie
  • Gamification
  • Live chatten
  • Opzeggingenbeheer
  • Verzamelen van feedback
  • Video-inhoud

Bekijk de volledige lijst van Customer engagement software

  • Actiebeheer
  • Enquêtes en feedback
  • Gedragsanalyse
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Klantprofielen
  • Predictieve analyse
  • Samenwerking
  • Sjablonen
  • Toewijzingsmodellering

Bekijk de volledige lijst van Customer journey mapping tools

  • Content maken
  • Contextafhankelijke richtlijnen
  • Enquêtes en feedback
  • Gebruikers inwerken
  • Gegevensvalidatie
  • In-app training
  • Launch management
  • Onderverdeling van doelgroepen
  • Selfservicetools
  • Voor meerdere talen

Bekijk de volledige lijst van DAP-software

  • A/B-tests
  • Cohortanalyse
  • Deïnstallaties bijhouden
  • Funnelanalyse
  • In-apps-gebeurtenissen bijhouden
  • Inkomsten bijhouden
  • Kanaaltoewijzing
  • Push-meldingen
  • Retenties bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Mobile analytics software

  • Beheer van taakomschrijvingen
  • Documentbeheer
  • E-Verify/I-9-formulieren
  • Elektronische formulieren
  • Elektronische handtekening
  • Oriëntatieworkflow beheren
  • Personeelshandboek
  • Taakbeheer
  • Trainingsbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Onboarding software

  • Enquêtes en feedback
  • Ideeënbeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Priorisering
  • Releaseplanning
  • Resourcebeheer
  • Roadmaps van producten
  • Samenwerking
  • Vereistenbeheer
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Product management software

  • Animatie
  • Bruikbaarheidstests
  • Gebruikersonderzoek
  • Gebruikerstrajecten
  • Heatmaps
  • Niet-gemodereerd testen
  • Prototypen genereren
  • Schermactiviteit vastleggen
  • Voor mobiel
  • Voor websites

Bekijk de volledige lijst van UX-tools

  • Campagnebehee
  • Conversies bijhouden
  • Doelstellingen bijhouden
  • Gebruikersinteractie bijhouden
  • Meerdere sites beheren
  • Paginaweergaven bijhouden
  • Referentiebron bijhouden
  • Tijd op site bijhouden
  • Trefwoorden bijhouden
  • Zoeken naar sites bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Website analyse tools

Reviews van Pendo

5 van 146 reviews worden weergegeven

In totaal
4,4/5
Gebruiksgemak
4/5
Klantenservice
4,5/5
Functies
4,3/5
Waar voor je geld
4,2/5
Massimo A.
CEO
Internet, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-1-2019

"Combines good product analytics with in-app guides and NPS tracking. And that's killer."

Opmerkingen: We now use it across several products in the MailUp Group (https://mailupgroup.com). For example, beyond using it for product analytics, we were able to stop using other applications for both in-app guides and NPS tracking, and we now use Pendo for that both in MailUp (https://www.mailup.com) and BEE Pro (https://beefree.io). It's certainly not inexpensive, but it gives the Product and Product Marketing teams tools that are crucial to their work. So, money well spent in my view.

Pluspunten: What's unique and really useful about Pendo is that it combines product analytics, in-app guides & Net Promoter Score tracking, all under one roof. This allows you to show custom messages just to certain audiences (e.g. I see that some customers did not yet try feature ABC, so I show them a Guide to trigger adoption), and see NPS scores for different segments of users (e.g. what's the NPS for customers that never use feature ABC? What's the score for those that use feature ABC all the time?). That provides incredible insights.

Minpunten: First of all let me say that the company has come a long way. Pendo is growing a ton and it shows. They're constantly improving the platform, so we're confident that flaws will be corrected over time. That said, in our experience setting things up takes some time (and the concept of "Feature" is not immediately clear to newcomers: it actually means "UI element"), and until recently there were some annoying productivity issues (e.g. you could not quickly clone a segment, resulting in potentially lots of repeat tasks just to create two similar segment of users: now this has been resolved!). Improvements still need to be made for multi-language applications (e.g. different Guides for different users that speak different languages).

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-1-2019
Josh G.
Product Manager
Telecommunicatie, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-5-2019

"Used at Multiple Companies / Highly Recommend"

Pluspunten: Pendo is a great tool. It is easy to use and helps executives start tracking the right metrics (instead of guessing at what is important). It also scales your support organization with automated onboarding and educational opportunities for users.

Minpunten: Sometimes the reports bug-out, but the support team is quick to respond. Additionally, there is no way to communicate with users OUTSIDE your application ecosystem (i.e. email). If a user isn't engaged with your software, you have to go into a different system in order to get re-engagement.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-5-2019
Geverifieerde reviewer
Senior Product Manager
Computersoftware, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 10-9-2020

"Good tracking, but you get what you set up"

Opmerkingen: Outputs depend greatly on the familiarity of those setting up the page/feature tags and segments. It can be cleaned up later, but it's not a trivial effort to set up, and little happens automatically.

Pluspunten: Tracking snippet is fast to install. For a SaaS solution, it starts logging events right away, regardless of whether a page or feature is tagged. This helps later, new tags retroactively apply based on logs.

Minpunten: Setup was very tedious, each page and feature needed to be tagged individually. Some features like app filters or groups didn't work for all of our solutions, leading to redundant naming conventions.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 10-9-2020
Ike B.
Product Marketing Manager
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    1/5
  • Gebruiksgemak
    1/5
  • Functies en functionaliteit
    2/5
  • Klantenondersteuning
    2/5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    1/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-4-2017

"Shop around"

Opmerkingen: I've used Pendo a couple times over the period of roughly a year. Both of the time that we tried to deploy an NPS survey on our product we had some significant bugs. The first, we had a Opt Out list that some of our admins requested to be on (they didn't want to receive the survey). Pendo experienced a bug in which our survey in fact was seen by some of those accounts. This most recent time I've run across some significant bugs and pretty fundamental considerations in UI. Take for instance that Pendo provides no help in the UI to help guide you in whether you are actually selecting the right account to pool into a segment to target or exclude. You have to pretty much get the account character for character exact to how Pendo has in the system. When I try to export the list of accounts from Pendo, modify the list to remove or add accounts and reimport, Pendo fails on any accounts that have a comma in the title (like Company, LLC or Org, Inc.). Also our survey just decided to not appear out of the blue. Luckily I've jumped in to check our survey frequently and discovered this was the case. I can't be confident that when I deploy something to our end users that Pendo will behave appropriately. Consider another solution with better history and size.

Pluspunten: The UI is modern and appealing

Minpunten: The software is inconsistent, buggy and unpredictable.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-4-2017
Geverifieerde reviewer
CX Designer
Computersoftware, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-12-2019

"Pendo is a Lifesaver"

Opmerkingen: The platform has been great. While we have experienced a few bumps in the road, theres always been workarounds and solutions that solve our problems.

Pluspunten: Pendo allows me to easily set up guides or walkthroughs in my product. The best part is that it leaves a lot of room to start small and grow.

Minpunten: One of our selling points was that it required low development effort and could be managed by a non-developer. While yes, this is true, it can require someone with front-end experience to code a few walk through steps and someone with back-end experience to send additional data to pendo for use with segmentation and analytics.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-12-2019