Wie gebruikt Canopy?

Belastingadviseurs, accountants, belastingadvocaten, ingeschreven medewerkers

Wat is Canopy?

Canopy maakt belastingsoftwareproducten met één doel: het fiscale leven gemakkelijker te maken. Praktijkbeheer verhoogt je workflow-efficiëntie en verbetert tegelijkertijd de klantrelaties met behulp van een klantportaal en geavanceerd projectmanagement. Belastingresolutie bespaart je uren op elke zaak met automatisch ingevulde IRS-formulieren en assistenten voor zaakuitkomsten. Met de transcriptietool van Canopy kun je binnen twee minuten IRS-transcripties ophalen. Probeer het uit met een gratis proefversie (geen creditcard vereist).

Canopy - Details

Canopy

https://www.canopytax.com/

Opgericht in 2013

Ondersteuning

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Live online
Canopy-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Canopy - prijsoverzicht

Canopy heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Canopy betaalde versie vanaf US$ 99,00/maand.


Beginprijs

US$ 99,00/maand

Gratis versie

Ja

Gratis proef

Ja

Functies van Canopy

  • Belastingaangifte
  • Belastingformulieren
  • Bijhouden van vervaldatums
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Documentbeheer
  • Factureren
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Scenarioplanning
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Aangifte software

  • Accountancybedrijven
  • Beheer van vaste activa
  • Belastingbeheer
  • Debiteuren
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Inkooporders
  • Nonprofits
  • Onkosten bijhouden
  • Overheidsinstellingen
  • Payrollbeheer
  • Projectadministratie
  • Toetsing van bankgegevens

Bekijk de volledige lijst van Boekhoudprogramma's

  • Bestandsherstel
  • Bestandstypen converteren
  • Compliance bijhouden
  • Documenten archiveren
  • Documenten bewaren
  • Documenten indexeren
  • Documenten samenstellen
  • Elektronische handtekening
  • Offline toegang
  • Optische lezers (OCR)
  • Samenwerkingstools
  • Versiebheer

Bekijk de volledige lijst van DMS-systemen

  • Aanmaningsbeheer
  • Aanpasbare facturen
  • Belastingcalculator
  • Betalingen verwerken
  • Contactendatabase
  • Factureren per uur
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Facturering van onvoorziene gevallen
  • Factureringsportal
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele betalingen
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Projectfacturering

Bekijk de volledige lijst van Factuurprogramma's

  • Aanpasbare sjablonen
  • Agile-methodiek
  • Budgetbeheer
  • Gantt-grafieken
  • Ideeënbeheer
  • Kanban-bord
  • Klantenportal
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Traditionele methodologieën

Bekijk de volledige lijst van Project management tools

  • Bijhouden van vervaldatums
  • Documentbeheer
  • Factureren
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Personeelsbeheer
  • Projectbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Voor accountancybedrijven

Bekijk de volledige lijst van Software voor accountants

  • Activiteiten van werknemers monitoren
  • Beheer van vergaderingen
  • Elektronische handtekening
  • Externe ondersteuning
  • Externe toegang
  • Live chatten
  • Samenwerking
  • Softphone
  • Taakbeheer
  • Tijdzones bijhouden
  • Videochat
  • Webvergaderen

Bekijk de volledige lijst van Thuiswerksoftware

Reviews van Canopy

5 van 92 reviews worden weergegeven

In totaal
4,5/5
Gebruiksgemak
4,4/5
Klantenservice
4,5/5
Functies
4,3/5
Waar voor je geld
4,1/5
Danny N.
Owner
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-4-2018

"Canopy takes the headaches out of client management by offering a way to keep client info organized."

Opmerkingen: Improved practice management and time management. As well as a simple way for clients to securely share their files with me.

Pluspunten: That all client info, files, communication, notes, and tasks are in one application. It has helped eliminate the need to jump around from application to application to find the info I need to manage all my clients accounts.

Minpunten: The task feature can use some updates in simplification and added features. I still prefer Jetpack Workflow to help manage my tasks until Canopy improves this feature. I also get frustrated that there isn't a way to simply email a file stored in Canopy to a client that maybe isn't using the portal feature, rather than downloading and adding to an email as an atachment,

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-4-2018
Geverifieerde reviewer
Director Of Marketing And Business Development
Financiële dienstverlening
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 3-4-2018

"Canopy is to be loved."

Opmerkingen: Client file organization and communication system all in one software. All tax forms and ease of editing client files... it's great.

Pluspunten: Overall functionality and ease of navigation. Bonus points for cool GUI and branding. The Customer Support staff is absolutely outstanding.

Minpunten: The billing section needs a lot of work. Need to be able to automatically run batches of clients on a monthly basis. I know this is being addressed but it's still an issue for us.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 3-4-2018
Dustin J.
District Manager
Consumentengoederen, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    1/5
  • Klantenondersteuning
    1/5
  • Waar voor je geld
    1/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 2-1-2020

"Customer Service is Terribly - This Company is too new to meet deadlines"

Opmerkingen: Purchased a license in order to use their Tax Prep software (NOT the tax management software - ability to track clients and manage the funnel of taxes). Was told everything would be ready in time, and I ensured they knew I was only buying now because the Tax Prep software was going to finally be ready. (They told me 4 different dates for when this would be ready as I've been working with their sales for 2 years, waiting for them to get things together). Jumped in and decided to make them our company for our tax prep business, and everything went wrong. Salesperson we worked with had quit, implementation team was slow, and then I got off the phone with a support person who casually mentioned that the tax software was tossed out for this year. We had no clue, completely SOL as we have 4 weeks until tax season started and had to rush to find another company. All done without an apology, just "oh that's funny, I thought everyone knew that we couldn't get the software ready", even though we were assured that it would be - for a quick sale I imagine. Lots of back and forth with different support team members. We had been paying for two months and getting everything switched to their platform - which took an enormous amount of time and effort from our people, just to be told they won't have it ready for us and we will not receive a refund. I told the support manager before about this review being posted and was told I "might get a call back" for help.

Pluspunten: The software is cloud based and therefore easy to access.

Minpunten: The company consistantly made promises that they were unable to uphold. Pushbacks on product releases that we desperately needed, and no refund for their mistakes. Not the company you want to go with when you need something dependable. They're a tax company which makes it even more absurd that they mess around with deadlines.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 2-1-2020
Julie L.
Accountant Representing
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-4-2018

"As a tax professional with various types of clients I love it all in one place"

Opmerkingen: Having a secure portal and most of my client tax information in one place.

Pluspunten: The creators and tech support of this program are responsive to the end users requests and the site is updated, the tech support amazing, and until they get a feature installed, will help you with a work around to use in the mean time.

Minpunten: That I cannot print lists easily, that clients cannot fill out their own portal information, and most importantly, that I cannot due my clients regular income taxes here thereby having all the important information saved in place.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-4-2018
John B.
President
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-5-2018

"Great product extraordinary customer support!"

Opmerkingen: In it's fully developed form this product would be second to none! At the moment we use the product primarily for form population and transcript reports.

Pluspunten: Integrated Form population - detailed client survey - transcript reports - assistant for innocent spouse and penalty abatement

Minpunten: no chronological record per client to record calls and history of actions taken - no integrated calendar per user per client integrated to a record showing actions taken - email is not very functional or user-friendly at this point.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-5-2018