Wat is Segment?

Met Segment is het een fluitje van een cent om gegevens te verzamelen van elk klantencontactpunt en die gegevens door te sturen naar elke tool, zonder dat je elke keer een nieuwe API moet leren, testen of implementeren.

Meer dan 15.000 bedrijven, groot of klein, kiezen voor Segment om meer uit hun gegevens te halen.

Wie gebruikt Segment?

Segment komt van pas voor vrijwel elk bedrijf dat cloudservices gebruikt in zijn bedrijfsvoering. Van mobiele apps tot SaaS-startups en zelfs fysieke winkels.

Waar kan Segment worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Segment
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Segment

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en nog 6 andere

Talen

Engels

prijzen van Segment

Beginprijs:

US$ 120,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Segment heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Segment heeft een betaalde versie vanaf US$ 120,00/maand.

Prijsmodellen

Over de leverancier

  • Segment
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Segment

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en nog 6 andere

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Segment

Segment Software - 1
Segment Software - 2
Segment Software - 3
Segment Software - 4
Nog 5 andere bekijken
Segment-video
Segment Software - 1
Segment Software - 2
Segment Software - 3
Segment Software - 4

Functies van Segment

  • Aanbevelingen
  • Afstemmen en samenvoegen
  • Behavioral targeting
  • Beheer van ervaringen
  • Beheer van master data
  • Campagnebeheer
  • Campagnesegmentering
  • Compliancebeheer
  • Dataconnectors
  • Datagovernance
  • Doelaccountidentificatie
  • ETL – extraheren/overdragen/laden
  • Engagement tracking
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevens maskeren
  • Gegevens vastleggen en overdragen
  • Gegevensbeveiliging
  • Gegevensdetectie
  • Gegevensintegratie
  • Gegevenskwaliteitscontrole
  • Gegevensmigratie
  • Gegevensprofilering
  • Gegevenstoewijzing
  • Gegevensverzameling via meerdere kanalen
  • Identificeren van gevoelige gegevens
  • Identiteitsverificatie
  • In kaart brengen van relaties
  • In-database verwerking
  • Inzageverzoeken (DSR/DSAR)
  • Klantendatabase
  • Klantensegmenten
  • Klantprofielen
  • Klikken bijhouden
  • Monitoring van beveiligingsinbreuken
  • Naleving van AVG
  • Op accounts gebaseerde marketing
  • PIA/DPIA
  • Personalisatie
  • Rapportage en analyse
  • Toestemmingsbeheer
  • Websiteanalyse
  • Websites personaliseren

Alternatieven voor Segment

Analyseoplossing die klantgedrag analyseert om processen te stroomlijnen voor campagnebeheer, het bijhouden van conversies en meer.
Cloudgebaseerde en lokale oplossing die ondernemingen helpt bij het automatiseren van bedrijfsprocessen, het registreren van evenementen en het beheren van integraties.
Heap volgt automatisch elke gebruikersactie en elke klik, tik of veeg in je web- of iOS-app.
Met Sales Cloud laat jij je teams beter presteren door verkooprocessen te automatiseren en administratieve taken weg te nemen.
Mixpanel helpt bedrijven te analyseren hoe gebruikers communiceren, converteren en behouden blijven op verschillende apparaten - en vervolgens die gegevens te gebruiken om hun bedrijf te laten groeien.
Helpt bedrijven gegevens rond hun klanten te verkennen om inzichten te verkrijgen en te verbeteren.
K2View biedt een operationele datastructuur die erop is gericht om elke klantervaring persoonlijk en winstgevend te maken. Ga naar de website van K2View voor meer informatie.
Dit platform haalt grote hoeveelheden gegevens uit meer dan 200 vooraf gebouwde connectoren, normaliseert ze en zet ze in één aantrekkelijk dashboard.
Het biedt gebruikers toegang tot een enorm gegevens-ecosysteem en gegevensbeheer, analytics, curve-automatisering en integratie-oplossingen.

Reviews over Segment

Gemiddelde score

In totaal
4,6
Gebruiksgemak
4,5
Klantenservice
4,3
Functies
4,6
Prijs-kwaliteitverhouding
4,1

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
68%
4
29%
3
2%
1
2%
Jonny
Jonny
Head of Sales Operations in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Financiële dienstverlening, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Segment - The Data Layer to Have

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Segment solves the problem of add script once. Enable quickly.
Data flows and needs a pipe to steer it in the right direction. Segment makes this easy.
Create a data science team in seconds and connect to a wide and vast number of tools and connections from Adwords to Facebook all the way through to iOS and Android. This covers many bases.

Pluspunten:

Segment have built a best in class data layer and data management tool. The tool is easy to set up and creating destinations and understanding sources is simple. Add the code for Web, Mobile or a data warehouse. Then enable product and marketing teams to enable and disable marketing and product tools easily. The new personas feature is also incredibly powerful. Make collecting analytics .track and .page and .identify easy.

Minpunten:

Segment does make data easy and because of the quality of the tool it does come at a cost. The benefit is it does scale with you because the price plan works on MTUs. But it really depends on the size of your business. Beware not to over enable and connect too much if you are not using it. This will add un-necessary load which can impact mobile page speed.

Lewis
Lewis
Director of Operations in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Chemicaliën, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

This CDP is great if you have a plug & play website, more tricky if you have a custom built website.

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: The customer service team, while fast and responsive, was not particularly knowledgeable about how to get around these issues we were having with visual tagger, and thus we had to work with a consultant that had the know-how of how to fully integrate Segment with our website through GTM. However, now that we have gotten our custom Segment setup up and running, it is very powerful and we're able to communicate our website event and tracking data with a multitude of analytics and other marketing tools. So overall, it has been a challenging experience, but once you get it working, it is worth the extra effort.

Pluspunten:

Segment was easy to setup and integrate with our website, using the Javascript code they provided. Also the Segment interface is well designed and easy to navigate. The settings for your Destinations are all clear and laid out, so you can make changes effortlessly. The neatest feature is the visual tagger, which allows you to create and track triggers/events on your website without having to code anything at all. It's great if you want to track very basic behaviors like button clicks or form submissions.

Minpunten:

The most difficult part of Segment was when we wanted to track more granular data, such as user identities/emails. I believe if you have a typical website, built off of WordPress, or Shopify, you might not have these issues. But if you have a custom built website like ours, you will need some technical know-how in order to capture the finer data. For example, visual tagger did not work for us when we tried to use the identify call analytics.js, because our website stored user ID info on our data layer, not the presentation layer, which is only what Visual tagger can see. In order to access fields in your data layer, you'll need to use something like Google Tag Manager (GTM) to trigger and fire those events in Segment (shout out to McGaw.io for helping us with this!). So, if you have a more complex website, triggering certain events or getting fine granular data in Segment is not intuitive.

Or
Or
CTO and Co-founder in
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Internet, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

Data loss and bad customer support

1,0 7 jaar geleden

Opmerkingen: At first it sounds great, one stop shop for all you analytics needs. What they don't tell you is:
1. Segment API is far less reliable than any of the underlying analytics tools. I've never had any data loss with mixpanel, since I switched to segment I had 3 severe data loss incidents, one was a segment server failure, one was a result of Segment's API and the 3rd is still under investigation.
2. It's literally impossible to get proper support for urgent issues. no matter how much I emphasize the urgency, they'll send 1 reply a day, with the most useless information and ask the same basic questions over and over and over again.

Pluspunten:

Reduce the amount of code that handles analytics and tracking No real alternative

Minpunten:

Unreliable. Bad customer support.

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Easily use Segment for telemetry from your Python App

5,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

* easy to use Python SDK* great multitude of integrations and plugins* easy to define data flows* great plan to get started as a startup

Minpunten:

* customer support wasn’t as helpful as we would have hoped when we started running into an issue

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Detailhandel, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

We could not have conducted marketing without Segment, and their staff is incredibly helpful

5,0 9 maanden geleden

Opmerkingen: It requires the ability to manage various sources and multiple destinations while maintaining an organized, consistent track plan. A system such as Segment is incredibly valuable for firms with several data sources and destinations that are continually growing.

Pluspunten:

Our major objective is to monitor activity on our company's website(s), particularly user activity. Pre-built interfaces with marketing, data, and analytics systems make it easy for marketers to configure connectors without the need for engineering resources for each integration request. Segment has saved us time throughout the years that would have been spent connecting and syncing data amongst many technologies. Segment is a wonderful tool for us due to its intuitive interface, extensive documentation, and ability to debug events.

Minpunten:

Some of the destinations and sources held by Segment and its partners can necessitate interaction with support teams (for example, SDKs, missing features, or bugs in functionality).