SapphireIMS

door Tecknodreams Software Consulting

Wie gebruikt SapphireIMS?

Kleine, middelgrote en grote ondernemingen die uitgebreide ITAM-oplossingen nodig hadden met focus op dynamische voorraad (bijhouden van basislijnwijziging), software asset management, beleidscompliance en levenscyclusbewerkingen.

Wat is SapphireIMS?

SapphireIMS maakt je zakelijke functies en processen flexibel door het pakket oplossingen van ITIL service desk, servicebeheer voor ondernemingen, enterprise asset management, servicebeheer voor de hele levenscyclus en bewaking van de bedrijfsservice. Deze professionele diensten, managed services en trainings- en certificeringsservices zorgen voor een probleemloze implementatie.

Geleverde waarde
68% minder handmatige processen
35% verbetering van de personeelsproductiviteit
35% verbetering in dienstverlening

SapphireIMS - Details

Tecknodreams Software Consulting

http://www.sapphireims.com

Opgericht in 2002

SapphireIMS - prijsoverzicht

SapphireIMS heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode.


Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

SapphireIMS - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Geïnstalleerd - Windows

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van SapphireIMS

  • Apparatuurbeheer
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van onderdelen
  • Beheer van softwarelicenties
  • CMMS
  • Energiebeheer
  • Faciliteitenbeheer
  • Garantiebeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Planning van preventief onderhoud
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van EAM-software

  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Vorderingenbeheer

Bekijk de volledige lijst van IT-asset management software

  • Assets volgen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Versie- en implementatiebeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van ITSM-software

  • Afstandsbediening
  • Beheer van IT-assets
  • CMDB
  • Incidentenbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kennisbank
  • Mobiele toegang
  • SLA-beheer
  • Veranderingsbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Servicedesk software

SapphireIMS alternatieven

Meer alternatieven voor SapphireIMS

Reviews van SapphireIMS

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,4
Klantenservice 4,2
Functies 4,3
Waar voor je geld 4,4

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Pradeep S.
Sr.Vice President - IT
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-9-2017

"This software has all the required features."

Opmerkingen: Daily ticketing process has changes our life and made us more process oriented. The tickets has helped us exhibit our strength of support. The root cause analysis became simpler and has made the stakeholders define a better process. To make any Operations successful what is required is good control and if you are big and in multiple locations then a tool like this helps to monitor and control.

Pluspunten: This software mas the mobility version also. The software has the flexibility to tailor make as per our requirements and this has made our Operations very easy. This also has a powerful MIS which clearly shows the strength and success of this software.

Minpunten: With the extent it meets our requirements, I do not see any reason for any cons. The team sitting in Bangaluru probably needs to visit Delhi to give more comfort on the support.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-9-2017
Pramod V.
Tools Consultant
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-9-2017

"A complete IT management product !"

Pluspunten: The tool lives up to the product name "IMS" , catering every aspect of an IT Management . It is easily customization as per customer needs. Reporting modules and ease at which custom reports can be created is amazing . ITAM and BSM module perform pretty good job . From an implementation perspective, the product is quiet easy to learn,implement and configure With latest patches being released every quarter the product is loaded with an ever growing list of new features

Minpunten: Stability of tool remains one of the concerns with minor bugs popping up here and there. There is a need to improve mobile app to match the current industry standards and requirements

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-9-2017
Dilip S.
Deputy Manager
Logistiek en toeleveringsketen, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-11-2020

"User Friendly Tool"

Opmerkingen: Great Product with Nice features.

Pluspunten: User Friendly Designed Tool UI (User interface ) is too good.
Easy to manage .
Product is very light to use insense of Hardware resources utilization
Its easy to customize the tool whenever its required as per requirement
Cost is very effective to use the application.

Minpunten: Team to Focus on Dash Board and Analytics front.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-11-2020
Mangesh M.
AGM-IT Infra
Mijnbouw en metalen, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    2 /5
  • Gebruiksgemak
    2 /5
  • Functies en functionaliteit
    2 /5
  • Klantenondersteuning
    1 /5
  • Waar voor je geld
    1 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    2/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-2-2020

"Support & Services"

Opmerkingen: We are using it for ITSM & ITAM tool for JSW.

Pluspunten: Flexibility.
Tool is good but not configured as per business expectation, it completely dependent on the technical capabilities of Sapphire team to understand and implement the requirement.

Minpunten: Support & Services are not upto the mark, new process flow development takes too longer time. Road map for next 5years is not available, as we have asked for voice/chat BOT which is still under beta. Upgradation of the tool is cummebersome work not updated latest patch yet. Support & services team needs to improve a lot.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-2-2020
Jinesh T.
Project Manager
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-1-2020

"I strongly recommend SapphireIMS as ServiceDesk tool"

Opmerkingen: Our service team was using excel to track all customer calls and it was a tedious job. After implementing SapphireIMS, we have better visibility and control on our tickets and management receives alerts based on automated reports. This tool has helped us to improve our customer experience tremendously.

Pluspunten: This is a cost effective solution packed with enough features to run, monitor and control effectively a service oriented business.

Minpunten: Initial configuration is little bit complicated. But this part will be taken care by their technical team.

Antwoord van de leverancier

van Tecknodreams Software Consulting op 16-1-2020

Thanks a lot for being our valuable customer and sharing your review comments.

We sincerely hope that, your review comments shall help other potential customers to consider SapphireIMS based on its strengths.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-1-2020