SapphireIMS

SapphireIMS

door Tecknodreams Software Consulting

Wie gebruikt SapphireIMS?

Kleine, middelgrote en grote ondernemingen die uitgebreide ITAM-oplossingen nodig hadden met focus op dynamische voorraad (bijhouden van basislijnwijziging), software asset management, beleidscompliance en levenscyclusbewerkingen.

Wat is SapphireIMS?

SapphireIMS maakt je zakelijke functies en processen flexibel door het pakket oplossingen van ITIL service desk, servicebeheer voor ondernemingen, enterprise asset management, servicebeheer voor de hele levenscyclus en bewaking van de bedrijfsservice. Deze professionele diensten, managed services en trainings- en certificeringsservices zorgen voor een probleemloze implementatie.

Geleverde waarde
68% minder handmatige processen
35% verbetering van de personeelsproductiviteit
35% verbetering in dienstverlening

SapphireIMS - Details

Tecknodreams Software Consulting

http://www.sapphireims.com

Opgericht in 2002

SapphireIMS - Prijsoverzicht

SapphireIMS heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode.

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Geïnstalleerd - Windows

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van SapphireIMS

EAM-software
Apparatuurbeheer
Beheer van IT-assets
Beheer van onderdelen
Beheer van softwarelicenties
CMMS
Energiebeheer
Faciliteitenbeheer
Garantiebeheer
Onderhoudsbeheer
Planning van preventief onderhoud
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Auditbeheer
Compliance bijhouden
Configuratiebeheer
Contract- en licentiebeheer
Inkoopbeheer
Kosten bijhouden
Leveranciersbeheer
Onderhoudsbeheer
Voorraadbeheer
Vorderingenbeheer
Assets volgen
Beschikbaarheidsbeheer
Configuratiebeheer
Contract- en licentiebeheer
Incidentenbeheer
Probleembeheer
Projectbeheer
Veranderingsbeheer
Versie- en implementatiebeheer
Zelfserviceportal
Afstandsbediening
Beheer van IT-assets
CMDB
Incidentenbeheer
Inkoopbeheer
Kennisbank
Mobiele toegang
SLA-beheer
Veranderingsbeheer
Zelfserviceportal

Reviews van SapphireIMS

5 van 43 reviews worden weergegeven

In totaal
4,4/5
Gebruiksgemak
4,4/5
Klantenservice
4,2/5
Functies
4,3/5
Waar voor je geld
4,4/5
Pradeep S.
Sr.Vice President - IT
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 10.001+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-9-2017

"This software has all the required features. "

Opmerkingen: Daily ticketing process has changes our life and made us more process oriented. The tickets has helped us exhibit our strength of support. The root cause analysis became simpler and has made the stakeholders define a better process. To make any Operations successful what is required is good control and if you are big and in multiple locations then a tool like this helps to monitor and control.

Pluspunten: This software mas the mobility version also. The software has the flexibility to tailor make as per our requirements and this has made our Operations very easy. This also has a powerful MIS which clearly shows the strength and success of this software.

Minpunten: With the extent it meets our requirements, I do not see any reason for any cons. The team sitting in Bangaluru probably needs to visit Delhi to give more comfort on the support.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-9-2017
Pramod V.
Tools Consultant
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-9-2017

"A complete IT management product !"

Pluspunten: The tool lives up to the product name "IMS" , catering every aspect of an IT Management . It is easily customization as per customer needs. Reporting modules and ease at which custom reports can be created is amazing . ITAM and BSM module perform pretty good job . From an implementation perspective, the product is quiet easy to learn,implement and configure With latest patches being released every quarter the product is loaded with an ever growing list of new features

Minpunten: Stability of tool remains one of the concerns with minor bugs popping up here and there. There is a need to improve mobile app to match the current industry standards and requirements

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-9-2017
Mangesh M.
AGM-IT Infra
Mijnbouw en metalen, 10.001+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    2/5
  • Gebruiksgemak
    2/5
  • Functies en functionaliteit
    2/5
  • Klantenondersteuning
    1/5
  • Waar voor je geld
    1/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    2/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-2-2020

"Support & Services"

Opmerkingen: We are using it for ITSM & ITAM tool for JSW.

Pluspunten: Flexibility.
Tool is good but not configured as per business expectation, it completely dependent on the technical capabilities of Sapphire team to understand and implement the requirement.

Minpunten: Support & Services are not upto the mark, new process flow development takes too longer time. Road map for next 5years is not available, as we have asked for voice/chat BOT which is still under beta. Upgradation of the tool is cummebersome work not updated latest patch yet. Support & services team needs to improve a lot.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-2-2020
Jinesh T.
Project Manager
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-1-2020

"I strongly recommend SapphireIMS as ServiceDesk tool"

Opmerkingen: Our service team was using excel to track all customer calls and it was a tedious job. After implementing SapphireIMS, we have better visibility and control on our tickets and management receives alerts based on automated reports. This tool has helped us to improve our customer experience tremendously.

Pluspunten: This is a cost effective solution packed with enough features to run, monitor and control effectively a service oriented business.

Minpunten: Initial configuration is little bit complicated. But this part will be taken care by their technical team.

Antwoord van de leverancier

van Tecknodreams Software Consulting op 16-1-2020

Thanks a lot for being our valuable customer and sharing your review comments.

We sincerely hope that, your review comments shall help other potential customers to consider SapphireIMS based on its strengths.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-1-2020
Aasif K.
Senior Manager - Services
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 9-11-2017

"Using this product since last 5 Years. Fantastic IMS Tool which can be customized as per requirement"

Pluspunten: Customization as per the need has been the most significant and substantial feature. ITAM feature has made tracking of the assets easy and manageable with complete capturing of Asset Life Cycle. I have tested almost all the features by configuring it and using it efficiently. The Infrastructure Change Management Process that was customized as per the requirement with RCA Form built inside the tool was amazing.

Minpunten: The Support needs improvement. Not everything can be done remotely. The patch management feature eats too much of bandwidth which needs improvement.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 9-11-2017