Argus

Argus

door Lucidea

Wie gebruikt Argus?

Vooruitstrevende leiders in musea en galerieën van alle groottes gebruiken Argus om hun collecties effectief te beheren, een creatieve web-aanwezigheid op te bouwen, bezoekers aan te trekken en te inspireren en donateurs aan te trekken.

Wat is Argus?

Het flexibele webgebaseerde collectiebeheersysteem van Argus voor musea en galerieën is speciaal ontwikkeld om conservering te verbeteren en het bereik, de toegang en de relevantie ervan aanzienlijk uit te breiden - waardoor de ervaring van zowel persoonlijke als virtuele bezoekers wordt verrijkt en tegelijkertijd een culturele gemeenschap wordt gecreëerd en verbonden. Het systeem is webgebaseerd en in hoge mate configureerbaar en ondersteunt diverse vereisten, waardoor innovatieve diensten mogelijk worden die verder gaan dan het traditionele beheer van collecties.

Argus - Details

Lucidea

http://lucidea.com/

Opgericht in 2013

Argus - Prijsoverzicht

Argus heeft geen gratis versie en biedt geen gratis proefperiode.

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Nee

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Geïnstalleerd - Windows

Mobiel - iOS native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van Argus

Museum software
Evenementenbeheer
Expositiebeheer
Kaartverkoop
Kassasystemen voor cadeauwinkels
Lidmaatschapsbeheer
Subsidiebeheer
Verzamelingenbeheer
Verzekeringenbeheer

Reviews van Argus

3 van 3 reviews worden weergegeven

In totaal
5/5
Gebruiksgemak
4,3/5
Klantenservice
5/5
Functies
4,7/5
Waar voor je geld
4,3/5
Isabel T.
Associate Registrar and Database Administrator
Musea en instituten, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-3-2017

"Argus.net a great resource for a large, highly active museum collection"

Opmerkingen: Our museum converted from Open Edition to Argus.net at the end of 2013. Lucidea has been a responsive resource throughout the experience. For our use, we have been able to take advantage of the backend customization of the program. We have created new templates and adjusted existing ones to better suit the needs of a large institution with an active collection and exhibition plan. For more complex needs, we are able to contract with their R&D team to develop new functionality as well. Overall this is a powerful tool we use daily for managing a large collection.

Pluspunten: Flexibility, complexity. The ability to handle many different scenarios and types of collections. The customer support is really solid as well.

Minpunten: There is some functionality that isn't always consistent when building new templates -- the difference between us creating something in house vs something this is hard coded by the designers on the back end, but I am able to submit those to R&D for tweaking and enhancement in future. The support team is easy to communicate with.

Antwoord van de leverancier

van Lucidea op 17-3-2017

Thank you for your review, Isabel!
-Lucidea Marketing Team

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-3-2017
Britt S.
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-11-2016

"CU Art Museum is able to do more than every before!"

Opmerkingen: CU Art Museum was one of the first institutions to use Argus.net and we have had such a good experience with them over the years! Their customer service is unbeatable; they are always open to feedback and ways they can improve usability. We especially love the ability to customize the public portal for our front-end users. We have increased our visibility on campus and awareness of our collection significantly in the last couple of years and the public portal has certainly had a positive impact!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-11-2016
Shannon P.
Curator of Collections
Kunst en nijverheid, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2017

"A long conversion process but the resulting Collection Management System was worth it."

Opmerkingen: The CMS accessible to all Gallery staff, which means there is a great deal of time saved by Registration staff from pulling and compiling different information for other staff members - they're now able to do this themselves. Additionally, with an OPAC system, the general public is able to access the full Gallery collection online and do preliminary research before contacting staff for additional information.

Pluspunten: It's accessibility and ease of searching even for non-regular CMS users. The ability to tailor the security and access levels to different groups and individuals and the ability to easily share searches among these groups. Batch updating and basic data entry are made simple, and most sections are intuitive to use.

Minpunten: New reports can't be pre-tested in Report Writer for layout functionality and spacing. It would be nice to have an option to click on an object image for an even larger view, as sometimes the primary record image is a little too small for research work. A reference/guide for some of the more seldom utilized areas would be helpful for the administrators, although the ARGUS support staff are usually quick to respond to all questions.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2017