BOSS Solutions Suite

Wie gebruikt BOSS Solutions Suite?

BOSS customers include both private and public sector organizations, suited for companies with 100+ employees looking to maximize Service Desk and IT Asset Management operations.

Wat is BOSS Solutions Suite?

The BOSS Solutions Suite is a fully integrated ITIL based Service Desk/Help Desk and IT Asset Management solution available on-premise or on the cloud. It incorporates capabilities for ensuring a productive and efficient remote work experience including an award winning user-friendly interface and a powerful Service Catalog. BOSS has been highly ranked by customers for providing an affordable ITSM solution with great user experience, wide range of features, and excellent customer support.

BOSS Solutions Suite - Details

BOSS Solutions

http://www.boss-solutions.com/

Opgericht in 1997

BOSS Solutions Suite - Prijsoverzicht

BOSS Solutions Suite heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. BOSS Solutions Suite betaalde versie vanaf US$ 19,00/maand.

BOSS Solutions Suite-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Beginprijs

US$ 19,00/maand

Prijsinformatie

Three options ($19, $39,$69) billed per agent per month includes support

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Geïnstalleerd - Windows

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van BOSS Solutions Suite

  • Automatische apparaatherkenning
  • Beheer van IT-assets
  • Configuratiebeheer
  • Gegevensvisualisatie
  • Impactbeheer
  • In kaart brengen van relaties
  • Licentiebeheer
  • Prestatie bewaken
  • Veranderingsbeheer

Bekijk de volledige lijst van CMDB-software

  • Aanpasbare branding
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Callcenterbeheer
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Documenten opslaan
  • E-mailintegratie
  • Geautomatiseerde routing
  • Integratie van sociale media
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Netwerkcontrole
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Helpdesk software

  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Vorderingenbeheer

Bekijk de volledige lijst van IT-asset management software

  • Beheer van IT-assets
  • Contractbeheer
  • Incidentenbeheer
  • Kennisbeheer
  • Releasebeheer
  • Servicecatalogus
  • Servicerapportage
  • Ticketbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van IT-service software

  • Assets volgen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Versie- en implementatiebeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van ITSM-software

  • Auditing van problemen
  • Dashboard
  • Escalatiebeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Opdrachtenbeheer
  • Projectbeheer
  • Taakbeheer
  • Terugkerende problemen
  • Uitgifteplanning

Bekijk de volledige lijst van Issue tracking software

  • Afsprakenbeheer
  • Callcenterbeheer
  • E-mailbeheer
  • Enquêtes en feedback
  • Integratie van sociale media
  • Kennisbank
  • Live chatten
  • Prestatiemeetwaarden
  • Virtuele assistent
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Wachtrijbeheer
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Klantenservice software

  • Afstandsbediening
  • Beheer van IT-assets
  • CMDB
  • Incidentenbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kennisbank
  • Mobiele toegang
  • SLA-beheer
  • Veranderingsbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Servicedesk software

  • Audittrail
  • Compliancebeheer
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Kalender wijzigen
  • Priorisering
  • Releasebeheer
  • Taakbeheer
  • Trainingsbeheer
  • Wijzigingsplanning

Bekijk de volledige lijst van Verandermanagement software

BOSS Solutions Suite alternatieven

Meer alternatieven voor BOSS Solutions Suite

Reviews van BOSS Solutions Suite

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,5
Klantenservice 4,8
Functies 4,4
Waar voor je geld 4,7

Reviewsoftware

Deel je ervaringen met andere kopers van software.

Schrijf een review!
William ".
I.T. Support Specialist Supervisor
Nutsbedrijven, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-6-2020

"BOSS Support Central - A Remote Support Must Have!"

Opmerkingen: We have been with BOSS for over 5 years, and they provide exceptional customer service. Anytime that we have identified an issue, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] has been available to troubleshoot and report bugs to have it fixed in their next software release. They appreciate feedback and work to keep their product up to date.

Pluspunten: The ability to login to Support Central from anywhere at anytime and process tickets is something that we cannot live without in the new COVID19 world. We have not missed a beat, and our end users are receiving the support that they want and expect in a timely, professional manner because of it. The Dashboard area allows for the creation of widgets to monitor ticket assignments, counts and more on the fly. We utilize routing, templates and automatic responses to make sure support issues are addressed as quick as possible.

Minpunten: We are very pleased with the product. The only recommendation that I have is for them to invest in a training and tutorial area for technicians to easily reference to learn of new features or to learn about how to get the most out of the product.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-6-2020
Gary K.
CTO
Overheidsadministratie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-6-2020

"Awesome product and support team for automating and streamlining your service desk."

Opmerkingen: We migrated from a legacy on-prem solution to a BoSS on-prem solution which we easily migrated to the BoSS SaaS solution. All of our information was easily migrated forward as we needed to make organizational changes. The BoSS solution suite is capable, flexible, adaptable, and easy to use, which has resulted in significant process improvements for our organization.

Pluspunten: The integration and automation of service requests, and the ability to create a service request from multiple avenues. Being a SaaS solution enables access to tickets and inventory from any location and from any device. We are able to update our field techs with ticket assignments or ticket updates while they are in the field, and the techs are able to update the service ticket from the field with the latest information. This makes reporting close to real-time.

Minpunten: There's nothing that I can point to that I would regards as liking least about the solution, other than the solution won't actually perform the physical work itself :-)

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-6-2020
Ginger J.
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    3 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 15-3-2017

"Technology Specialist"

Opmerkingen: It's a great product for inventory and work orders. I'm not really impressed about the reports or how the work orders print. I really like how it works with AD to pull in MS equipment.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 15-3-2017
Ronald B.
Director of Information Technology
Overheidsadministratie, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-1-2020

"Excellent platform for Service Desk"

Opmerkingen: We use BOSS service desk to manage the service desk requests, 811 (Call before you DIG) requests, inventory management and reporting of all these key metrics.

Pluspunten: Our agency likes the flexibility within the platform. We use it to collaborate with our internal users as well as some of our external vendors. The platform allows our employees to keep all service tickets in one solution.

Minpunten: At this time we do not have any issues with the platform.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-1-2020
Ben S.
Senior Systems Analyst
Schoolleiding, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-12-2019

"Always can find new ways to leverage BossDesk to do more."

Opmerkingen: BossDesk is providing us with a solid ticketing system. The additional features like being able to turn emails into tickets makes this product very useful.

Pluspunten: The software is easy to use and allows you to create customizable service requests, which has proven to be VERY helpful. There are a lot of features associated with BossDesk that allow you to feed into the application with email or Google, and this has proven to be a game changer for us. We can create a "comment" in a Google doc and use the Boss postbox feature to create a ticket off of this comment. We also can have a piece of IT equipment email a ticket into Boss when there is an outage. There are a lot of little integrations like these two examples that extend the usefulness of the application.

Minpunten: BossDesk has a dashboard with widgets that display ticket counts and allows you to open a view of those tickets - I wish it could use "custom" fields from the service requests to create dashboard items. Also, management would like to see more reporting features. All in all, still not too much downside to BossDesk.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-12-2019