Wat is TeamGantt?

TeamGantt betekent een moeiteloze samenwerking en planning voor projecten. Alles wat je nodig hebt om je werk te plannen en uit te voeren op één plek. Intuïtieve, aantrekkelijke Gantt-diagrammen gecombineerd met communicatie op taakniveau, bestandsuitwisseling, teamresources en meer, gecombineerd in een aantrekkelijke interface. Proberen is overtuigd worden, meld je vandaag nog aan voor de gratis proefversie van 14 dagen!

Wie gebruikt TeamGantt?

Iedereen met een project waarbij meerdere mensen betrokken zijn, zal TeamGantt waarderen.

TeamGantt - Details

TeamGantt

Opgericht in 2009

TeamGantt - Details

TeamGantt

Opgericht in 2009

Video's en afbeeldingen van TeamGantt

TeamGantt-video
TeamGantt Software - 1 - miniatuur
TeamGantt Software - 2 - miniatuur
TeamGantt Software - 3 - miniatuur

Vergelijk de kosten van TeamGantt met soortgelijke producten

Vanaf

US$ 29,99/maand
US$ 13,49/maand
US$ 10,00/maand
US$ 7,00/maand

Gratis versie

Gratis versie Ja
Gratis versie Ja
Gratis versie Ja
Gratis versie Nee

Gratis proef

Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja

TeamGantt - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Kennisbank
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Android (mobiel)
  • iPhone (mobiel)
  • iPad (mobiel)

Training

  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
  • Video's

Functies van TeamGantt

  • @mentions
  • API
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Afhankelijkheden bijhouden
  • Bestandsbeheer
  • Capaciteitsbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Grafieken maken
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kleurcodes en -pictogrammen
  • Meerdere projecten
  • Mijlpalen bijhouden
  • Multi-afdeling/project
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Planningtools
  • Priorisering
  • Prognoses
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime meldingen
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Sjablonen
  • Slepen en neerzetten
  • Staafdiagram
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Takenlijst
  • Termijnbewaking
  • Tijdlijnbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Gantt chart software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van wijzigingsorders
  • Biedingsbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kostenschatting
  • Leveranciersbeheer
  • Meerdere projecten
  • Opnieuw plannen
  • Personeelskalender
  • Productiekosten
  • Prognoses
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectprognose
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime meldingen
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Roosterbeheer
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Voor de AEC-sector
  • Voortgang bijhouden
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Planning software voor de bouw

  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteitendashboard
  • Budgetbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Kalenderbeheer
  • Kanban-bord
  • Mobiele toegang
  • Projectplanning
  • Rapportage/projecten volgen
  • Samenwerkingstools
  • Taakbeheer
  • Toewijzing en planning van resources
  • Voor non-profitorganisaties

Bekijk de volledige lijst van Project management software voor de non-profitsector

  • API
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Agile-methodiek
  • Beheer van problemen
  • Bestanden delen
  • Budgetbeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Factureren
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Ideeënbeheer
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kanban-bord
  • Klantenportal
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Mijlpalen bijhouden
  • Opmerkingen/notities
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Priorisering
  • Prognoses
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Risicobeheer
  • Samenwerkingstools
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Test- en kwaliteitscontrole
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Traditionele methodologieën
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Project management tools

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Bewaking
  • Budgettering/prognoses
  • Dashboard
  • Documentbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Gegevensvisualisatie
  • Grafieken maken
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Meerdere projecten
  • Mijlpalen bijhouden
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Planningtools
  • Portefeuillebeheer
  • Priorisering
  • Prognoses
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Risicobeheer
  • Roosterbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Termijnbewaking
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toewijzing en planning van resources
  • Veranderingsbeheer
  • Vereistenbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Voortgangsrapporten
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Project portfolio management software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Capaciteitsbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Documentbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Integratiebeheer
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Meerdere projecten
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Planningtools
  • Priorisering
  • Prognose
  • Prognoses
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Resourceaanvraag
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Roosterbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toewijzing en planning van resources
  • Vaardigheden bijhouden
  • Voortgang bijhouden
  • Workflowbeheer
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Resource planning software

  • "Wat-als"-scenario's
  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Budgettering/prognoses
  • Dashboard
  • Dashboards maken
  • Documentbeheer
  • Doelen stellen en bijhouden
  • Eenmalige aanmelding
  • Financiële analyse
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Grafieken maken
  • Ideeënbeheer
  • Integraties van derden
  • KPI-controle
  • Mijlpalen bijhouden
  • Modellering en simulatie
  • Opmerkingen/notities
  • Planningtools
  • Prestatiebeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Prognose
  • Prognoses
  • Projectadministratie
  • Projectplanning
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Roadmapping
  • Scenarioplanning
  • Scorekaarten
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Strategische planning
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Verkoopprognose
  • Visuele analyse
  • Voortgang bijhouden
  • Voortgangsrapporten
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Software voor strategische planning

  • API
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Bestandsbeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mails omzetten naar taken
  • Gamification
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Priorisering
  • Prognoses
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime meldingen
  • Realtime updates
  • Samenwerkingstools
  • Slepen en neerzetten
  • Spreadsheetweergave
  • Status bijhouden
  • Subtaken maken
  • Taak voor bovenliggend item
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Taken bewerken en bijwerken
  • Taken importeren
  • Taken labelen
  • Takenbordweergave
  • Takenlijst
  • Termijnbewaking
  • Terugkerende taken
  • Tijd bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Taakmanagement software

Alternatieven voor TeamGantt

Meer alternatieven voor TeamGantt

Reviews over TeamGantt

Lees alle 180 reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,6
Gebruiksgemak
4,5
Klantenservice
4,7
Functies
4,2
Waar voor je geld
4,5

Reviews op basis van score

5
122
4
48
3
9
1
1

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Sam A.
Sam A.
Consultant in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Research, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Feature rich with beautiful UX and good price point

5 7 maanden geleden

Opmerkingen: I have chosen this for my team of twenty, across six organisations. Onboarding was easy and it has become a regular tool in our project meetings. It has made PM smoother, with everyone clearer on their roles, responsibilities, and time frames

Pluspunten:

The layout is clean and clear. It is beautiful to look at, easy on the eye and you can personalise colours, zoom levels, timeframes etc. It is fast and responsive. It shows a simple snapshot, yet is rich in features once you get under the surface.

Minpunten:

I wish I could use 100% of the screen real estate. There are a couple of menu bars that take up 10% of the screen. I would like to use the full window.

Valerie H.
Project Manager in VS
Informatiediensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Life Changing Product

5 9 maanden geleden

Opmerkingen: Overall, TeamGantt has filled a huge gap that I was dealing with in project planning. I plan to continue using it for many years to come. I'm a huge fan of the ease of use and percent complete tracking. I've been able to use the percent complete to help estimate remaining work / budget for projects to keep stakeholders informed.

Pluspunten:

TeamGantt gives me the ability to create a gantt chart for my projects in minutes (as opposed to hours). I can easily create new tasks and plot timelines by clicking and dragging. If you're currently using a product like Teamwork or BaseCamp, the milestone calendar is great for a day to day view - but for complex projects, I was having a very hard time seeing the big picture in any detail. TeamGantt gives me the ability to quickly create these high level views that can be used to easily shift timelines and deliverables - receive approval on the changes, before making major milestone calendar shifts.

Minpunten:

I'm not a huge fan of the hours allocation portion of the software. It would be a nice feature to have, but it's overly cumbersome. I can add hours for an individual and see how many hours they're slotted for per day - but I can't see a person by person ganttchart of their overlapping responsibilities or how many hours per day they're allotted per project. (This would be a combination of Floats software & TeamGantt, which is how we use the software now.)

Matthew R.
Project Manager in VS
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TeamGantt offers simple gantt charting but lacks product polish

3 4 jaar geleden

Opmerkingen: This tool makes sharing my gantt charts with clients a breeze.

Pluspunten:

TeamGantt offers a clean view of the gantt chart and visually is nice to see who is working on what tasks in line with the bar. But really what lead me to purchasing this software, is its sharing capabilities. TeamGantt allows me to share my charts with other users without the need for a login. This combined with the ability to embed it in webpages has been critical for radiating timelines to clients. A common feature in these types of products I generally don't like is the "sync to calendar" feature. However, you can tell TeamGantt spent some time on this feature, and it works surprisingly well.

Minpunten:

Where TeamGantt fall short is in their overall product polish. The user experience and underlaying design is flat out annoying. Something as simple as undoing a date change can take minutes to figure out and may not even be possible if the site didn't record it in its history. Resizing the charts is a pain and you can't even resize the tasks column. The way projects are listed in the left panel is also very difficult to read and navigate. These things can all be summarized in just the UX design. The feature set is robust and I don't think its lacking anything their customers really are asking for, at this point it just needs to be giving some TLC.

Alex A.
Multimedia Designer in VS
Hoger onderwijs, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

Really great option

5 9 maanden geleden

Opmerkingen: I really liked it, and if I'm ever looking for a project management system again, I'll heavily consider it. A really good app for a reasonable price.

Pluspunten:

My brain processes projects like a Gantt chart, so that was a huge reason for using this. It really helps to visually map multiple projects over longer periods of time, and easily demonstrates capacity for the individual and org. We switched to a new product as the team evolved, but TeamGantt added some nice new features that perhaps would have swayed us back (kanban was a nice addition). I really liked how visual this tool was, but it was also easy to switch to different views. Felt like a growing company that was only going to get better.

Minpunten:

Support wasn't ideal, but wasn't bad either. They're reasonably speedy responding to chat. We never utilized any on-boarding services they offered, probably should have. Our team changed and grew and ultimately moved on to another service, but this was still a really great tool. I'm only writing this since we ran into so many other lemons looking for a different system, and came really close to coming right back. One thing (which might have improved); it would have been nicer for more customized timeline exports. Often our projects were so large that the exports weren't effective to print (which clients preferred). Maybe there was a third step we should have implemented too (you can also export to excel)

Amy P.
Co-owner in VS
Managementconsulting, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Great Project Management System for Teams Tracking Many Projects

5 vorig jaar

Opmerkingen: As a small consulting business, we've been able to streamline all our project tasks, allocations of staff time, and overall project timelines using this system so that we can see it all in a glance. We're easily able to decide who has free time for emerging projects, plan ahead for busy weeks, adjust schedules, and keep all our communications organized within the software platform. With all our work being virtual, this is extremely helpful for our staff, as well as our clients, to stay on track and share progress. Although it's more than we'd hoped to pay, it's been beneficial because it has all the features we need and we are all excited to actually USE it.

Pluspunten:

My team is relatively small, so we work on multiple projects at any given time. It has been difficult to find a project management system within our budget that allows for users to see timelines and task lists for multiple projects together on either a gantt chart or task list. This allows for both! And it also allows us to assign multiple people to any task, which is beneficial for a nimble company like ours. The software allows for all other things that comparable gantt-focused PM software offers (dependencies, document uploads, etc.) but those two features made us decide to switch to TeamGantt. In addition to the features, we really like the layout and easy user navigation. It took no time at all for us to learn. So far, we have been extremely happy with the software.

Minpunten:

The cost of the software is a bit high, but it is comparable with things like Monday or Smartsheet. We were using Avaza before, which had many of the features of TeamGantt, but was less user friendly and visually appealing. For three times the cost of Avaza, we get what we want with project management, but we don't get time-tracking (an additional cost) or accounting basics (invoicing, etc.) That is the only downside, that we'll have to use additional software for those things. Many other orgs might already be using Quickbooks or some other accounting software, so that might not be a big deal. The other challenge was importing our project management data from another system to TeamGantt. It didn't recognize all the same categories so we had to input some stuff manually. Finally, their mobile app is basically useless. There's no gantt chart and you can't update anything. It's basically a way to check your to-do list when you're not at your computer.