Wie gebruikt Atera?

De klanten zijn Managed Services Providers van elke grootte. Atera brengt je hele bedrijf samen. Minder gedoe, meer controle en een MSP-strategie die echt werkt.

Wat is Atera?

Atera is een cloudgebaseerd platform voor beheerde IT-diensten dat een krachtige en geïntegreerde oplossing biedt die is gebouwd voor MSP's, IT-consultants, VAR's (Value Added Reseller) en IT-afdelingen. Atera omvat: bewaking en beheer op afstand, netwerkdetectie, toegang op afstand, ticketingsysteem, PSA, rapporten, facturering en nog veel meer. Dankzij het disruptieve tariefmodel van Atera betalen gebruikers vaste maandelijkse kosten, inclusief een onbeperkt aantal apparaten en eindpunten, met vaste, transparante en voorspelbare prijzen. Probeer het 30 dagen helemaal gratis.

Atera - Details

Atera

http://www.atera.com

Opgericht in 2011

Atera-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Atera - prijsoverzicht

Prijsmodellen bekijken

Atera heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Atera betaalde versie vanaf US$ 79,00/maand.


Beginprijs

US$ 79,00/maand Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Nee

Atera - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Geïnstalleerd - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Geïnstalleerd - Windows
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van Atera

  • Aanpasbare branding
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Callcenterbeheer
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Documenten opslaan
  • E-mailintegratie
  • Geautomatiseerde routing
  • Integratie van sociale media
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Netwerkcontrole
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Helpdesk software

  • Auditing van problemen
  • Capaciteitsbeheer
  • Compliancebeheer
  • Licentiebeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Patchbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van ICT-beheersoftware

  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Vorderingenbeheer

Bekijk de volledige lijst van IT-asset management software

  • Beheer van IT-assets
  • Contractbeheer
  • Incidentenbeheer
  • Kennisbeheer
  • Releasebeheer
  • Servicecatalogus
  • Servicerapportage
  • Ticketbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van IT-service software

  • Assets volgen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Versie- en implementatiebeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van ITSM-software

  • Back-up en herstel
  • Beheer van problemen
  • CRM
  • Dashboard
  • Externe toegang
  • Factureren
  • Helpdesk
  • Live chatten
  • Patchbeheer
  • Plannen
  • Projectbeheer

Bekijk de volledige lijst van MSP-software

  • Bandbreedtecontrole
  • Baselinemanager
  • Controle op internetgebruik
  • Dashboard
  • IP-adressen controleren
  • Netwerk diagnose
  • Netwerklocatiebeheer
  • SLA-controle
  • Servercontrole
  • Uptimecontrole
  • Webverkeerrapportage

Bekijk de volledige lijst van Network monitoring tools

  • CRM
  • Documentbeheer
  • Factureren
  • Klantenportal
  • Offertebeheer
  • Portefeuillebeheer
  • Projectbeheer
  • Resourcebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Voorstellen genereren

Bekijk de volledige lijst van PSA-software (Professional services automation)

  • Aangepaste patches
  • Automatische goedkeuring
  • Automatische patchcommando's
  • Automatische scans
  • Compliancebeheer
  • Dashboard
  • Netwerkbreed beheer
  • Patch testen
  • Patch-prioriteitsstelling
  • Scannen op kwetsbaarheden
  • Toegang en controle op afstand
  • Waarschuwingen/Meldingen

Bekijk de volledige lijst van Patch management software

  • Aanmeldingsgegevensbeheer
  • CPU-controle
  • Controle van virtuele machines
  • E-mailcontrole
  • Gebeurtenislogboeken
  • Patchbeheer
  • Plannen
  • Servercontrole

Bekijk de volledige lijst van Server software

  • Afstandsbediening
  • Beheer van IT-assets
  • CMDB
  • Incidentenbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kennisbank
  • Mobiele toegang
  • SLA-beheer
  • Veranderingsbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Servicedesk software

  • Beheer van IT-assets
  • Implementatiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Netwerkcontrole
  • Patchbeheer
  • Realtime meldingen
  • Saneringsbeheer
  • Voor MSP's

Bekijk de volledige lijst van Software voor bewaking en beheer op afstand

  • Bestanden delen
  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Enquêtes en feedback
  • Realtime chatten
  • Scherm delen
  • Sessieoverdracht
  • Sessies opnemen

Bekijk de volledige lijst van Software voor ondersteuning op afstand

Reviews van Atera

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,6
Klantenservice 4,5
Functies 4,2
Waar voor je geld 4,7

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Frank G.
Principal Solutions Engineer
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 10-9-2020

"Great RMM product"

Opmerkingen: always friendly and supportive.

Pluspunten: ATERA is easy to use, fast and very reliable platform for remote management and

Minpunten: There is nothing I dont like with ATERA, it supports antivirus and backup (via webroot and acronis)

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 10-9-2020
Sean M.
IT Security Manager
Nutsbedrijven, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-12-2020

"Saved us 100,000 a year and revitalized our IT Dept"

Opmerkingen: It has been a huge time-saving, money saving, frustration saving, extravaganza of awsomeness.

Pluspunten: The connection to the computers in the field regardless of network (LTE,WIFI,Internal Lan, Guest) so long as you can get internet on the device it will work. (Sometimes when internet is not even available, specific circumstances). The product was found when our company was looking at Connectwise which quoted out 180,000 a year for all of our devices. Atera came in at 1 - 2 a month because of the shift away from how licensing typically destroys your budget. It allowed us to hire a helpdesk person with the savings. Not only that i got rid of my WSUS server and have been using Atera to give realistic reports about the current state of our systems without needing to spend hours going through data. This freed me up to do more of the security work that i have on a day to day basis.

Minpunten: Some features that could be improved would be the training for how to use it. ITs such an easy product to use you accidentally forget about a lot of the things you can do in mass. I caught our Helpdesk person installing a Symantec update device by device when he should have just rolled it out through MSI deployment to the group. Since it is so easy to connect, push a file, remote in and install, then report on the software/state of the machine after he figured it would be quick.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-12-2020
James D.
COO
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    2 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    3 /5
  • Klantenondersteuning
    1 /5
  • Waar voor je geld
    3 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-3-2019

"Quality has gone downhill"

Opmerkingen: We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!

Pluspunten: The price point for this product is excellent, if it worked properly.

Minpunten: Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-3-2019
Bhasker C.
IT Infra & Cloud Architect
Computer- en netwerkbeveiliging, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-10-2020

"Cost effective product"

Opmerkingen: Better than our old RMM specially with cost and features that is offered.

Pluspunten: First most thing I like is easy to access all the features without any complicated menus. Deploying the agent using command line options helps me to rollout for mass deployment. The splashtop is fast and easy to connect that also gives you the messaging option on the top instead of going through manage> chat. Connecting to remote is faster than the other RMM we used before. Their chat support is instant, i never had to wait for more than a min anytime i try to contact support

Minpunten: Lot of times the chat from the manage option will not work. I would like to have the feature of searching by custom field we create or to generate reports using custom field.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-10-2020
Jake G.
IT Admin / Onsite Tech
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-10-2020

"Recommend to any IT admin or service company"

Opmerkingen: Fantastic!

Pluspunten: Easy to keep track of all customers and their equipment. The alerts is a major plus and the ability to break down certain customers to folders for locations is great. The integration with Splashtop and Teamviewer is a big deal also. Pushing scripts remotely, installing software remotely and the automation of patch management is incredible and invaluable to my job. My favorite thing though has to be the dedication the Atera team shows this product as it is being constantly improved and added to which my previous product did not.

Minpunten: Honestly I have not dug into every part of the software because I just have no need to use every single feature. The worst thing I would say is probably the file size limitation when moving files via Manage > File Transfer

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-10-2020