Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Atera?

Atera is een cloudgebaseerd platform voor beheerde IT-diensten dat een krachtige en geïntegreerde oplossing biedt die is gebouwd voor MSP's, IT-consultants, VAR's (Value Added Reseller) en IT-afdelingen. Atera omvat: bewaking en beheer op afstand, netwerkdetectie, toegang op afstand, ticketingsysteem, PSA, rapporten, facturering en nog veel meer. Dankzij het disruptieve tariefmodel van Atera betalen gebruikers vaste maandelijkse kosten, inclusief een onbeperkt aantal apparaten en eindpunten, met vaste, transparante en voorspelbare prijzen. Probeer het 30 dagen helemaal gratis.

Wie gebruikt Atera?

De klanten zijn Managed Services Providers van elke grootte. Atera brengt je hele bedrijf samen. Minder gedoe, meer controle en een MSP-strategie die echt werkt.

Waar kan Atera worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Atera
  • Gevestigd in Tel Aviv, Israël
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Atera

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, België, Brazilië, Canada en nog 23 andere

Talen

Duits, Engels, Frans

prijzen van Atera

Beginprijs:

US$ 99,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Atera heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Atera heeft een betaalde versie vanaf US$ 99,00/maand.

Over de leverancier

  • Atera
  • Gevestigd in Tel Aviv, Israël
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Atera

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, België, Brazilië, Canada en nog 23 andere

Talen

Duits, Engels, Frans

Video's en afbeeldingen van Atera

Atera Software - 1
Atera Software - 2
Atera Software - 3
Atera Software - 4
Nog 5 andere bekijken
Atera-video
Atera Software - 1
Atera Software - 2
Atera Software - 3
Atera Software - 4

Functies van Atera

  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Automatische patchcommando's
  • Automatische scans
  • Back-up en herstel
  • Bandbreedtecontrole
  • Baselinemanager
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van problemen
  • Beheer van supporttickets
  • Beleidbeheer
  • Bestanden delen
  • CMDB
  • CPU-controle
  • CRM
  • Capaciteitsbeheer
  • Chatten/messaging
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle en beheer op afstand
  • Controle op internetgebruik
  • Dashboard
  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Documentbeheer
  • Drempelwaarschuwingen
  • Enquêtes en feedback
  • Factureren
  • Gebeurtenislogboeken
  • Helpdeskbeheer
  • IP-adressen controleren
  • IT-assets bijhouden
  • IT-reporting
  • Implementatiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantenondersteuning
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Live chatten
  • Netwerkanalyse
  • Netwerkbreed beheer
  • Netwerkcontrole
  • Onbeheerde toegang
  • Onderhoudsplanning
  • Patchbeheer
  • Plannen
  • Prestatie bewaken
  • Prestatiemeetwaarden
  • Probleembeheer
  • Probleemoplossing
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime chatten
  • Realtime controle
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Releasebeheer
  • Saneringsbeheer
  • Scannen op kwetsbaarheden
  • Scherm delen
  • Servercontrole
  • Servicecatalogus
  • Sessies opnemen
  • Simple Network Management Protocol (SNMP)
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Ticketbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Updaten en installeren op afstand
  • Uptimerapportage
  • Veranderingsbeheer
  • Voor MSP's
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Alternatieven voor Atera

Video-webinarsoftware met HD-schermdeling, hostcontrole, dialoogvenster met vragen en antwoorden en rapportage na het webinar.
Het helpt beheerders bij het automatiseren, standaardiseren, beveiligen en controleren van hun Windows-netwerk. Desktop Central ondersteunt nu ook MDM. Meer informatie over ManageEngine Endpoint Central
Download gratis IT-helpdesksoftware voor IT-professionals en systeembeheerders. Ondersteuning en mobiele apps ook gratis.
Mechanische CAD, ontwerpvalidatie, product data management, ontwerpcommunicatie en CAD-productiviteitstools in één pakket.
Het SolarWinds® N-central® platform voor bewaking en beheer op afstand is ontworpen om complexe IT-netwerken moeiteloos te beheren. Meer informatie over N-central
Zoho CRM biedt organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer. Meer informatie over Zoho CRM
Datto RMM is een veilig, enkelvoudig platform voor MSP's voor het op afstand bewaken, beheren en ondersteunen van eindpuntapparaten in je klantenbestand.
Cloudgebaseerde oplossing die is ontworpen om bedrijven te helpen productgegevens te beheren, ontwerpinformatie te delen, workflows te automatiseren en voortgang in de gaten houden.
De cloudgebaseerde software voor netwerkactiviteiten van Auvik biedt MSP's ongekend inzicht in klantnetwerken en automatiseert complexe taken.

Reviews over Atera

Gemiddelde score

In totaal
4,6
Gebruiksgemak
4,6
Klantenservice
4,5
Functies
4,3
Prijs-kwaliteitverhouding
4,7

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Carl
IT Manager
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Possibility to be Great

4,0 3 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Robert
Robert
Information Technology Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Levensmiddelen- en drankenindustrie, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Atera is the clear winner in the IT management space

5,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Atera has been great to use here at our company. It used to be a challenge to support the environment and relied on outside consulting support. We have been able to bring things fully in-house and realize faster response times as well as 6 figure plus cost savings in the IT budget.

Pluspunten:

Atera was extremely easy to get setup and running in our environment. It provides easy visibility and management capability for all IT devices and issues.

Minpunten:

Atera has a couple of areas where a few tweaks could be made to either the interface or some of the features to make them really polished. Full functionality is available in the product however, and they listen to user suggestions and requests. They have a strong community where users can suggest new features, provide feedback for issues they discover, and learn about upcoming enhancements.

Eerder overwogen alternatieven: N-sight, Kaseya VSA en NinjaOne

Redenen om over te stappen op Atera: Atera was the clear winner. It had the best feature set, most intuitive interface, and best value offering in licensing the product. The ongoing support and feature development promises continued enhancements to the product.

Brian
Owner in VS
Computernetwerken, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Impressive features.

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Very well made product. Has a ton of features. Has allowed our MSP to grow and add more value to customers.

Pluspunten:

I like how it is a full feature MSP tool in one software. We can add more value to our customers and provide better service due to atera

Minpunten:

It is on the pricey side especially as we add technicians. The mobile app is glitchy. Tickets don't always display properly.

Eerder overwogen alternatieven: N-central

Redenen om voor Atera te kiezen: Logmein was more expensive with less features. Logmein continued to raise the price significantly every year while stripping features

Redenen om over te stappen op Atera: Didn't have as many features and charged per node not user

Reactie Atera

vorig jaar

Hi Brian, Thanks for leaving a review for Atera's all-in-one platform! Happy to hear you like the long list of features we offer, and that using Atera has allowed your MSP to grow. Regarding any glitches or display issues, please reach out to our Support team about this. As for our pricing, we have a very unique model to price by technician instead of end-point, which ends up being very cost-effective for our customers.

James
COO in VS
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Quality has gone downhill

2,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!

Pluspunten:

The price point for this product is excellent, if it worked properly.

Minpunten:

Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.

Reactie Atera

3 jaar geleden

Hey James, thank you for the honest feedback. As we continued on growing, and expanding our customers list, our old infrastructure was seriously tested, which could have caused performance issues, especially during peak hours. However, since 2019, we have added a new method of pinging agents, a back-up method as well, we have revamped the splashtop reliability and integrations, and we added many more features. In regards to the support experience, since Atera is a browser-based app, browser resets/cleaning the cache can help in several situations. This will obviously not fix performance issues, but it is a common troubleshooting procedure. We invite you to test Atera out again, and see the improvements made since 2019 for yourself, both in reliability, as well as in features.

Mike
Director of IT in VS
Rechtspraktijk, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Amazing product that is growing and evolving

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: The product is an amazing value and allows a single or multiple users to act as a larger team. Support is there if you need them.

Pluspunten:

The support team and access is amazing, they always have what you need. The shared libraries for scripts and SNMP templates are a huge time saver. (make sure to vet the scripts yourself) The AI features are more than a gimmick and can be a huge time saver if used properly. The developers are listening and adding requested features.

Minpunten:

The inability to add a user to multiple devices is a real headache for me. The time tracking interface is a bit lacking compared to other larger vendors.

Eerder overwogen alternatieven: NinjaOne en ConnectWise Automate

Redenen om over te stappen op Atera: Great value for the money. Great support staff.

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computer- en netwerkbeveiliging, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Great startup PSA and RMM for MSPs

5,0 9 maanden geleden

Opmerkingen: Great, very high uptime and excellent performance

Pluspunten:

It has all the features and most the integrations most the competitors have at a slightly lower price. The software evolves faster than competitors so if the feature you need isn’t there it probably will be soon.

Minpunten:

Had to purchase the Splashtop unattended access option for $200 per year

Eerder overwogen alternatieven: Kaseya VSA

Redenen om voor Atera te kiezen: Slow performance across the board and the interface is not intuitive in Automate.

Overgestapt van: ConnectWise ScreenConnect, ConnectWise PSA en ConnectWise Automate

Redenen om over te stappen op Atera: Lower initial cost and total cost of ownership