Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Atera?

Atera is het ultieme alles-in-één MSP-platform. Deze geïntegreerde oplossing biedt alles wat je nodig hebt op één plek: volledige bewaking en beheer op afstand, PSA, toegang op afstand, patchbeheer, facturering, rapporten en nog veel meer. Dankzij het disruptieve tariefmodel van Atera kunnen leveranciers van beheerde IT-diensten hun bedrijf zonder extra kosten laten groeien. Alle abonnementen omvatten een onbeperkt aantal apparaten, je betaalt alleen per technicus. Begin vandaag nog met je proefperiode van 30 dagen. XXX

Wie gebruikt Atera?

De klanten zijn Managed Services Providers van elke grootte. Atera brengt je hele bedrijf samen. Minder gedoe, meer controle en een MSP-strategie die echt werkt.

Waar kan Atera worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Atera
  • Gevestigd in Tel Aviv, Israël
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Atera

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, België, Brazilië, Canada en nog 23 andere

Talen

Duits, Engels, Frans

prijzen van Atera

Beginprijs:

US$ 129,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Atera heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Atera heeft een betaalde versie vanaf US$ 129,00/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Atera
  • Gevestigd in Tel Aviv, Israël
  • Opgericht in 2011

Ondersteuning voor Atera

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, België, Brazilië, Canada en nog 23 andere

Talen

Duits, Engels, Frans

Video's en afbeeldingen van Atera

Atera Software - 1
Atera Software - 2
Atera Software - 3
Atera Software - 4
Nog 5 andere bekijken
Atera-video
Atera Software - 1
Atera Software - 2
Atera Software - 3
Atera Software - 4

Functies van Atera

  • Activiteitendashboard
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Automatische patchcommando's
  • Automatische scans
  • Back-up en herstel
  • Bandbreedtecontrole
  • Baselinemanager
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van supporttickets
  • Beleidbeheer
  • Bestanden delen
  • CMDB
  • CRM
  • Capaciteitsbeheer
  • Chatten/messaging
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle en beheer op afstand
  • Dashboard
  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Documentbeheer
  • Enquêtes en feedback
  • Factureren
  • Gebeurtenislogboeken
  • IT-assets bijhouden
  • IT-reporting
  • Implementatiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantenondersteuning
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Netwerkanalyse
  • Netwerkbreed beheer
  • Netwerkcontrole
  • Onbeheerde toegang
  • Onderhoudsplanning
  • Patchbeheer
  • Plannen
  • Prestatie bewaken
  • Prestatiemeetwaarden
  • Probleembeheer
  • Probleemoplossing
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime bewaking
  • Realtime chatten
  • Realtime data
  • Realtime meldingen
  • Releasebeheer
  • Saneringsbeheer
  • Scannen op kwetsbaarheden
  • Scherm delen
  • Servercontrole
  • Servicecatalogus
  • Sessies opnemen
  • Simple Network Management Protocol (SNMP)
  • Taakbeheer
  • Ticketbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Updaten en installeren op afstand
  • Uptimerapportage
  • Veranderingsbeheer
  • Voor MSP's
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Alternatieven voor Atera

Auvik is cloudgebaseerde software voor het beheer van de netwerkinfrastructuur, ontworpen voor managed services providers.
Het SolarWinds® N-central® platform voor bewaking en beheer op afstand is ontworpen om complexe IT-netwerken moeiteloos te beheren. Meer informatie over N-central
Datto RMM is een veilig, enkelvoudig platform voor MSP's voor het op afstand bewaken, beheren en ondersteunen van eindpuntapparaten in je klantenbestand.
Mechanische CAD, ontwerpvalidatie, product data management, ontwerpcommunicatie en CAD-productiviteitstools in één pakket.
Cloudgebaseerde oplossing die is ontworpen om bedrijven te helpen productgegevens te beheren, ontwerpinformatie te delen, workflows te automatiseren en voortgang in de gaten houden.
Een MSP-platform waarmee je de technologische behoeften van kleine bedrijven kunt beheren - op je eigen voorwaarden - eenvoudig, efficiënt en overal.
Zoho CRM biedt organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer. Meer informatie over Zoho CRM
Video-webinarsoftware met HD-schermdeling, hostcontrole, dialoogvenster met vragen en antwoorden en rapportage na het webinar.
Download gratis IT-helpdesksoftware voor IT-professionals en systeembeheerders. Ondersteuning en mobiele apps ook gratis.

Reviews over Atera

Gemiddelde score

In totaal
4,6
Gebruiksgemak
4,6
Klantenservice
4,5
Functies
4,3
Prijs-kwaliteitverhouding
4,6

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Carl
IT Manager
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Possibility to be Great

4,0 3 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Kelly
Kelly
Owner in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computer- en netwerkbeveiliging, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

A leading per tech licenced RMM

5,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: We’ve had a great experience with a terror and a happy that we switched to them. We’ve rolled our ticketing system into theirs as well, so that everything’s in one spot for tracking and reporting back to our clients. It’s been a great for our organization highly recommend it.

Pluspunten:

I like it being all in one place and intuitive to use. The new addition of AI to help with tickets is great built-in support for remote. Makes it easier to connect clients.

Minpunten:

The inability to add month-to-month Technicians is if you’re on a yearly commit

Al
Owner in VS
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Atrea - Excellent choice for starting or growing MSP's

5,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Excellent. They have consistenly delivered and support has been wonderful and efficient.

Pluspunten:

For a low entry cost you are getting a ton of features and great support. Atera is very responsive and is constantly release new features suggested by the community. Atera is easy to learn and use. New technicians are up and running in no time.

Minpunten:

Reports and 3rd party integration is improving but still has more to go.

Eerder overwogen alternatieven: ConnectWise Automate en Autotask PSA

Redenen om voor Atera te kiezen: We switched before the SolarWinds hack. When Covid hit SolarWinds was not responsive...so we switched providers and never looked back.

Overgestapt van: SolarWinds Service Desk

Redenen om over te stappen op Atera: Had all the features at an increadible price.

Rob
Founder in VK
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

If you don’t need a mobile app or decent support it’s OK

2,0 2 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: It’s an ok platform if you don’t want the fundamentals. Support is lacking, and they are obsessed with ai integration without fixing or implementing the basics first

Pluspunten:

The interface is clean and easy to navigate

Minpunten:

Support and mobile app are lacking massively. Updates are infrequent and roadmap although now public is not kept to schedule.

Benjamin
IT Manager in Canada
Mijnbouw en metalen, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Perfect All in One Remote Support Solution

5,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Very pleased with the pricing, support and offered features and implementations.

Pluspunten:

Perfect for remotely administrating a variety of different operating systems and systems. We are a fully cloud, remote camps with StarLink and work-from-home-based company and Atera helps our IT team tremendously to keep an overview of all running systems and clients. We use a variety of functionality from patch management, over remote monitoring to the general support help desk. And if something doesn't work as expected Atera's support is just a chat away to investigate and support. Implements well with various 3rd party solutions, from Cyber Security to Backup, etc. including a steep discount on these services compared to the regular pricing.

Minpunten:

A lot of additional features have been moved from a free tier to a paid tier now including the very helpful new AI features. However, since the base pricing is already pretty low it is not a massive concern to have these packages added to our service.

Eerder overwogen alternatieven: Datto RMM , ConnectWise ScreenConnect en NinjaOne

Redenen om over te stappen op Atera: Pricing and features offered. Pricing per technician is a game changer and allows to us better forecast the spending.

Taylor
President in VS
Informatiediensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Number 1 On the Community Page

4,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Overall, it has been very positive; however, over the last 6-12 months, development has slowed down a lot (this may not be the case; Atera is very secretive about what is being developed). I love the community and Atera, but I don't like how they have handled price increases and features being broken into separate billed items.

Pluspunten:

I love the product and most of its features. The support has been good when I have used it, and the community is rock solid. It is easy to use and easy on the eyes, meaning the UI is well thought out.

Minpunten:

The Feature Board is filled with Years of requests, some of which are essential features of an RMM or PSA. In my opinion, the Knowledge Base is useless in its current state, especially for saving passwords. No 2FA sharing means it is not helpful at all in IT. The recent Price Hikes and bait and switch on the AI features are a real slap in the face, in my opinion. Atera lacks a good handle on being open with what is happening with development and changes. I might freak out if I hear "it's on the roadmap" one more time. When? Two months from now or three years from now, as other requests have waited?

Eerder overwogen alternatieven: Kaseya VSA , NinjaOne , SuperOps.ai en Pulseway

Redenen om over te stappen op Atera: We choose it because of the price per-tech licensing and ease of use. Now the price has gone up, the per-tech licensing is starting to become a lot more expensive than alternative options that do per endpoint.