Buffer

Wie gebruikt Buffer?

Dit platform ondersteunt verschillende markten, waaronder: uitgevers, startende teams in het middenstadium, non-profitorganisaties, hoger onderwijs, sportteams, e-commerce, zelfstandige ondernemers, bedrijven en grote ondernemingen.

Wat is Buffer?

Buffer is een intuïtief, gestroomlijnd platform voor management binnen social media dat wordt vertrouwd door merken, bedrijven, agentschappen en individuele personen om betekenisvolle betrokkenheid en resultaten op sociale media te stimuleren. Dit platform biedt een pakket van producten voor publiceren, betrokkenheid, analyse en teamsamenwerking. Deze producten zijn zorgvuldig overwogen en zeer goed afgestemd om marketeers en teams om sociale media te helpen efficiënter en effectiever te werken.

Buffer - Details

Buffer

https://buffer.com

Opgericht in 2010

Buffer Software - 1
Buffer Software - 2
Buffer Software - 3
Buffer Software - 4
Buffer Software - 5
Buffer Software - 1 - miniatuur
Buffer Software - 2 - miniatuur
Buffer Software - 3 - miniatuur
Buffer Software - 4 - miniatuur
Buffer Software - 5 - miniatuur

Vergelijk Buffer met soortgelijke producten

Vanaf

US$ 15,00/maand
US$ 49,00/maand
N.v.t
US$ 108,00/jaar

Gratis versie

Gratis versie Ja
Gratis versie Ja
Gratis versie Nee
Gratis versie Nee

Gratis proef

Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja

Buffer - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobiel)
  • iPhone (mobiel)
  • iPad (mobiel)

Training

  • Webinars
  • Documentatie

Functies van Buffer

  • A/B-tests
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van sociale media
  • Bewaking
  • Bewaking van sociale media
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Categoriseren/Groeperen
  • Contentbeheer
  • Contentbibliotheek
  • Conversies bijhouden
  • Distributiebeheer
  • Doelgroeptargeting
  • E-mailmarketing
  • Engagement tracking
  • Filteren
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactieve inhoud
  • Kalenderbeheer
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Merkenbeheer
  • Multichannel campagnes
  • Optimalisatie van conversiepercentages
  • Publicatieplanning
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Redactiekalender
  • SEO-beheer
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Social advertising
  • Sociale promotie
  • Videobeheer
  • Visuele analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websiteanalyse
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Content marketing tools

  • @mentions
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Afbeeldingenbibliotheek
  • Beheer van meerdere accounts
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van prestaties op sociale media
  • Bewaking
  • Bewaking van sociale media
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Contentbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Engagement tracking
  • Filteren
  • Geautomatiseerd publiceren
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevensvisualisatie
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbinding
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Meerdere campagnes
  • Merken volgen
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opmerkingen/notities
  • Postplanning
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime controle
  • Samenwerkingstools
  • Sentimentanalyse
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Social advertising
  • Sociale promotie
  • Trefwoorden bijhouden
  • Trendanalyse
  • Visuele analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Social media management tools

  • A/B-tests
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Afbeeldingenbibliotheek
  • Beheer van meerdere accounts
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van prestaties op sociale media
  • Bewaking
  • Bewaking van sociale media
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Campagnesegmentering
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Contentbibliotheek
  • Conversies bijhouden
  • E-mailmarketing
  • Engagement tracking
  • Geautomatiseerd publiceren
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantensegmenten
  • Klikken bijhouden
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Meerdere campagnes
  • Opmerkingen/notities
  • Postplanning
  • Prestatiemeetwaarden
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Slepen en neerzetten
  • Social advertising
  • Sociale promotie
  • Trefwoorden filteren
  • Trendanalyse
  • Visuele analyse
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Social media marketing tools

  • @mentions
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteit-/nieuwsfeed
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Bestandsbeheer
  • Bewaking
  • Blogs
  • Chatten/messaging
  • Contactendatabase
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • Eenmalige aanmelding
  • Engagement tracking
  • Evenementenbeheer
  • Evenementenkalender
  • Filteren
  • Forum / Discussiebord
  • Gebruikersbeheer
  • Gebruikersprofielen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensbeveiliging
  • Groepenbeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Live chatten
  • Markeren
  • Mediabibliotheek
  • Mobiele toegang
  • Online forums
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opmerkingen/notities
  • Personalisatie
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Realtime updates
  • Reclamebeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Sociale promotie
  • Taakbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Waarschuwingen/Meldingen

Bekijk de volledige lijst van Social media software

Reviews van Buffer

Lees alle 1.141 reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,6
Klantenservice
4,5
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van score

5
693
4
371
3
68
2
5
1
4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Darien C.
Darien C.
Youth Pastor
Religieuze instellingen, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-1-2020

"One of the best social media management platforms with a high price for teams"

Opmerkingen: Overall, Buffer is an excellent platform that offers incredible features - but due to the high price for simple features like team management & multiple users, it is not for me. While our social media team was just me, I found it to be the very best platform for social media management - offering a simple UI & high quality features for the free & low-tier accounts - as our team grew, we rapidly outgrew Buffer simply due to pricing, and found that there were similar products at a lower price point that would fit our needs.

Pluspunten: Buffer is perhaps one of the simplest & easiest social media platforms on the market today; offering comprehensive and crucial features for managing your social media streams. This platform allows for the easy management of multiple social media accounts, allowing you to customize post-times & days, and then schedule posts quickly via the Queue only for those days. It offers built in analytics, direct posting to Instagram & Instagram stories, team management features & more - assuming you are willing to pay for those features. Overall, Buffer was probably my favorite social media management platform due to its simplicity & base features, yet it suffers in a few key areas.

Minpunten: I loved using Buffer for the period of time that I actually used it, but quickly discovered that the platform could not suite my needs because of one insurmountable obstacle - price. As a non-profit youth organization, having a low overhead cost for platforms such as this is extremely important, and I quickly found myself unable to continue using Buffer as my social media team grew simply because I could not afford their $65 CAD/month just to be able to have a second user (without admin privileges). The added features like direct Instagram Story & first comment seem interesting for me, but not at the cost $663/annually when there are alternatives (be it, with less features) out there that offer a lower overhead cost AND non-profit discounts. Furthermore, while the platform itself is extremely simple to use, I found their pricing structure & different brand building products to be quite confusing - with products such as "Reply", "Publish" and "Analyze" featuring little to no immediately accessible descriptions, and each one carrying a different pricing structure & subscription requirement. Lastly, one feature I've found on other social media platforms (but not on buffer) that I wish were available is the ability to draft a single post that can be queued in multiple social media channels, and customized for each channel. With buffer, you would need to recreate each post - which can take added time dependent on your social media channels.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-1-2020
Elizabeth H.
Elizabeth H.
Owner
Online media, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-2-2021

"Easy to use and essential for my business"

Opmerkingen: Buffer is one of the more inexpensive social media scheduling and tracking sites. I really like how easy it is to link all my different social media accounts and schedule my posts ahead of time. It also makes it really easy to post to all my social media accounts at once. I like the browser extension that allows me to buffer an image, website, or page on the fly. I also use their app on my smartphone. It gives me all the tools I need for only about $8 per month. I also like that it offers analytics and tracking information on my posts. You can also republish an old post. Another feature I love is the ability to see all your post comments and comment back from Buffer.

Pluspunten: The ability to link to all different social media accounts.
The extension for the web browser is amazing and easy to use.
The app for the smartphone is also very easy to use.
The free version also has a lot of features. If you do not have a lot of social accounts, the free version works perfectly.
You can track the engagement and analytics of your posts.
You can actually comment and engage on your posts from the website or app!
It's very inexpensive.

Minpunten: Nothing really. Sometimes a post gets blocked because of the link, but that's an issue with the social media site and not Buffer directly.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-2-2021
Kevin A.
Kevin A.
Business Owner
Mediaproductie, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7-9-2021

"Social Media Built for Busy People"

Opmerkingen: Overall experience is really great I found myself using more of a batching method and help retrain my mind and how to use social media for my business I found myself wanting to have more and so trying different software and making it so I can save time for the day is what I wanted to do and the software really helped.

Pluspunten: As a business owner, I find myself wanting to use social media to promote my content. But having the time to do so is very time consuming. So here comes this software with an easy and alternative way to post on social media without having to take so much time and being able to what I like to call batch posting. This is the ability to post when you want and schedule those posts but you can drop all these posts beforehand and schedule them out instead of having to do them at the time you wanted to post. This is a huge game changer and makes it really easy to post on social media and still be active.

Minpunten: I find myself hitting a barrier once again with these types of software. A lot like hootsuite there's a limitation on what you can do for the free account. I'm finding myself also wanting to post on Instagram for carousels and it doesn't quite work right and it makes it more inconvenient than just posting on my own. And at that point I find myself wanting just to use the original method.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7-9-2021
Jason F.
Jason F.
Partner
Design en ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-4-2021

"Buffer is a bare-bones alternative to it's competitors"

Opmerkingen: Buffer is great for posting directly to social media without having to log into each platform to manage your accounts. IT has a very reasonable price point for the services that it provides.

Pluspunten: Buffer is easy to use for scheduling and posting to social media. It has saved us a lot of time compared to posting directly to each social media platform. The pricing structure for Buffer is great, and they honor legacy pricing while still passing along the upgrades that normally come with price hikes.

Minpunten: The tracking and analytics are a bit lackluster when compared to Hootsuite. I would like to see the ability to monitor and respond to replies and comments directly from the app, too.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-4-2021
Fabiola S.
Fabiola S.
Project manager
Marketing en reclame, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-7-2021

"Great software for organizing social media strategy"

Opmerkingen: It has been great. One of the greatest apps to save time monthly when it comes to content marketing

Pluspunten: I like the way it connects all my networks in just one place. Keeping organized my content schedule and save me time every month

Minpunten: What i don’t like is that is falls short regarding Twitter as it doesn’t allow me to post polls or other advanced Twitter features

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-7-2021