Wij helpen bedrijven al 18 jaar
betere software te kiezen

Wat is Groove?

Een betere manier om je klanten te ondersteunen. Groove helpt je om je klantinteracties om te zetten in zinvolle gesprekken en sterkere relaties.

Groove, bestaand uit een eenvoudige maar krachtige multi-channel gedeelde inbox, kennisbank en rapporten, is een perfect alternatief voor te gecompliceerde en te dure helpdeskoplossingen op de markt.

Wie gebruikt Groove?

Bestaande klanten zijn kleine bedrijven tussen de 1 en 200 werknemers in: B2C/B2B-software, e-commerce, web, ontwikkelings-/ontwerpbureaus, online services, andere software/SaaS.

Groove Software - 1
Groove Software - 2
Groove Software - 3
Groove Software - 4

Twijfels over Groove? Vergelijk met een populair alternatief

Groove

Groove

4,5 (86)
US$ 29,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
61
13
4,6 (86)
4,5 (86)
4,7 (86)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
US$ 18,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
113
79
4,5 (3.378)
4,4 (3.378)
4,5 (3.378)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Andere goede alternatieven voor Groove

Freshdesk
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Consumentgericht chatten in realtime
Ticketbeheer
Zoho Desk
Functies met hoogste score
Factureren
Priorisering
Ticketbeheer
Zendesk Suite
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Real-Time Notifications
Ticketbeheer
Outreach
Functies met hoogste score
Leads beheren
Prestatiebeheer
Voor salesteams/-organisaties
Salesforce Sales Cloud
Functies met hoogste score
CRM
Klantenbeheer
Klantendatabase
Microsoft 365
Functies met hoogste score
Bestanden delen
Documenten opslaan
Samenwerkingstools
Trengo
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Ticketbeheer
Toegang en controle op afstand
Gmail
Functies met hoogste score
Inboxbeheer
Spamblokkering
Zoeken/filteren
Vivantio
Functies met hoogste score
Incidentenbeheer
Real-Time Notifications
Ticketbeheer

Reviews over Groove

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,6
Klantenservice
4,7
Functies
4,2
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
65%
4
28%
3
3%
2
3%
Maxwel
Maxwel
Customer Success in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Best way to manage your customer support network

5,0 5 jaar geleden

Pluspunten:

My favorite feature in Groove is the canned replies. If you get frequent support tickets and need an easy answer for them, you can write them early and pull them out to answer the same question over and over again. I use Canned replies for our Proactive Support. We let our clients know the issues they are having before they even know they are having them.

Minpunten:

Frequent updates move features around and sometimes makes it difficult to find something that you use every day. Also they have a feature in which you can halt a reply for sending up to 30 seconds after hitting send, though it does not work for emails you start. Only ones you reply to.

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Easy to manage the knowledge base & ticketing system!

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Knowledge base & ticketing system at the same tool makes the life easier with Groove.

Pluspunten:

It's easy to manage the knowledge base & ticketing system mainly for SaaS companies with Groove.

Minpunten:

They can offer more features to customize the webpage of knowledge base.

Ash
Community Manager in VS
Computergames, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Longing for more features and better metrics

3,0 7 jaar geleden

Opmerkingen: Much better than simply using e-mail for support. It allows us to track some basic metrics and keeps things orderly.

Pluspunten:

Groove is easy to use and has a clean interface. It's quite simple to make additions to both canned responses and your knowledge base. You can make rules to send things to various folders, which is nice. It has integration with our NPS software (Delighted).

Minpunten:

Groove lacks a significant amount of features. You can only view metrics based on pre-determined periods of time and you cannot adjust on a custom range. You have no easy way to view how many tickets an agent answered in the prior day. You can't pull random tickets for QC. You can't add tags to your knowledge base articles. Agent collision happens regularly and there is no "play" button to automatically go from ticket to ticket. There isn't an easy way to prioritize customers by spend. You can't set "office hours" so that you'll automatically send a different auto-reply based on whether you're in the office or not.

Ensons
CTO in Duitsland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Human-centered ticketing system

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Groove is the smartest "abstraction layer" over email I've seen so far. We don't think in terms of E-Mails any more (you wouldn't know there are any), but individual customer threads in a proper ticketing system.

Pluspunten:

Consider that pricing is not related to the amount of emails you receive or send. The ticket archive keeps growing, but you don't pay more over the years. That's great.

Minpunten:

The interface is not as snappy as a desktop email client, so there is friction when you start using it. But as far as web technology is concerned, it's as good as it gets.

Emily
Homeowner Support in VS
Management non-profit organisaties, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Awesome App!

5,0 6 maanden geleden

Opmerkingen: Overall, my experience with Groove has been great! It's made emailing a lot more easier and feel more organized.

Pluspunten:

I like the ability to tag emails to better sort them, and being able to have multiple inboxes in the same location

Minpunten:

Theres not anything that I currently dislike about Groove.