Wat is FreshBooks?

FreshBooks automatiseert de dagelijkse boekhoudactiviteiten zoals het maken van facturen, betalingsacceptatie, uitgavenregistratie, factureerbare tijdregistratie en financiële rapportage. Probeer het 30 dagen gratis, geen creditcard vereist.

Wie gebruikt FreshBooks?

FreshBooks biedt cloudgebaseerde boekhouding die exclusief is ontworpen voor zelfstandigen. Besteed minder tijd aan frustrerend papierwerk en meer tijd aan het werk waarvoor je betaald krijgt!

Waar kan FreshBooks worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • FreshBooks
  • Gevestigd in Toronto, Canada
  • Opgericht in 2004
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Nieuw-Zeeland, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten en nog 1 andere

Talen

Engels

Over de leverancier

  • FreshBooks
  • Gevestigd in Toronto, Canada
  • Opgericht in 2004
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Nieuw-Zeeland, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten en nog 1 andere

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van FreshBooks

FreshBooks Software - 1
FreshBooks Software - 2
FreshBooks Software - 3
FreshBooks Software - 4
FreshBooks Software - 5
Nog 6 andere bekijken
FreshBooks-video
FreshBooks Software - 1
FreshBooks Software - 2
FreshBooks Software - 3
FreshBooks Software - 4
FreshBooks Software - 5

Vergelijk de kosten van FreshBooks met soortgelijke producten

FreshBooks

US$ 4,50/maand
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef

Functies van FreshBooks

  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare facturen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Automatische tijdregistratie
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Belastingberekening
  • Betalingen verwerken
  • Centrale boekhouding
  • Contactendatabase
  • Crediteuren
  • Dashboard
  • Debiteuren
  • Debiteurengrootboek
  • Factureerbare en niet-factureerbare uren
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Financiële analyse
  • Financiële verslaglegging
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Grootboek
  • Herhaalfacturering
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Klantenverhalen
  • Meerdere valuta's
  • Mobiel uploaden van ontvangstbewijzen
  • Mobiele app
  • Mobiele betalingen
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Online tijdregistratie
  • Payrollbeheer
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Roosterbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Terugkerende facturering voor meerdere perioden
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toetsing van bankgegevens
  • Uitgavencontrole
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Voor de AEC-sector
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Winst- en verliesrekening

Alternatieven voor FreshBooks

PayPal helpt meer dan 17 miljoen bedrijven met betalings- en kredietoplossingen.
Boekhoudprogramma dat ondersteuning voor meerdere monitors en achterstallige stempels biedt door een verbeterde cashflow.
Beheert de financiën van kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers. Beschikbaar in een online versie.
Stuur facturen voor projecten en klantuitgaven, ontvang betalingen en volg de algemene gezondheid van je bedrijf op een snelle en efficiënte manier. Meer informatie over Zoho Invoice
Basecamp wordt door miljoenen mensen vertrouwd en plaatst alles wat je nodig hebt om werk te voltooien, op één plek.
Online tijdregistratiesoftware, ideaal voor iedereen die op zoek is naar een flexibele oplossing om tijd bij te houden, het bedrijf te analyseren of facturen te verzenden aan klanten. Meer informatie over Harvest
Embedable full-text serach functionality for your applications.
Eenvoudig te gebruiken oplossing voor online facturering en tijdregistratie vanaf $ 15 per maand. Sluit je aan bij de 24 miljoen mensen die FreshBooks nu al gebruiken.
Beheer van huurwoningen en persoonlijke financiën met tracking van huurdersinformatie, inkomstenbeheer en uitgavenbeheer.
Online banking solution that offers daily transaction tracking, payment transfer, notifications, and more.
Cash App is a mobile payment processing solution that allows users to manage payments using mobile devices.
NetSuite is een cloudgebaseerd ERP dat je het inzicht en de controle geeft die je nodig hebt om slimme beslissingen te nemen en met vertrouwen te groeien. Meer informatie over NetSuite
Verwerk mobiele betalingen via chip- of mobiele kaartlezers met een creditcardverwerkingssysteem voor smartphones en tablets.

Reviews over FreshBooks

Gemiddelde score

In totaal
4,5 (3.704)
Gebruiksgemak
4,5 (3.704)
Klantenservice
4,4 (3.704)
Functies
4,3 (3.704)
Waar voor je geld
4,3 (3.704)

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Molly B.
Molly B.
Photographer in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Fotografie, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

FreshBooks as a Photographer (solo small business)

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: I have been using FreshBooks for over 2-years and am currently using it. I used FreshBooks a long time ago when they were new and more minimal. It has been great to see them grow up. The cost is a bit steep so I may not continue to use them -- I'm 50/50 at the moment. If they provided more value for the cost I would consider it a good investment, but paying for a CRM on top of that is expensive. Overall I do love the software!

Pluspunten:

I love the clean and friendly UX of FreshBooks! It is a pretty efficient piece of software that helps me get paid quickly and easily. I feel it has grown up so much over the years too. Invoicing is super easy and tracking expenses. Those are my primary base needs to run my business.

Minpunten:

I do wish that entering client information was a bit more intuitive as I feel like I'm doing input for a client into my contacts, importing it to my CRM, and then hand inputting into FreshBooks again feels redundant. I would really really really love to see a Mac App to complete the mobility and desktop experience. I dislike having to open a web page to manage things on a daily basis.

Maddie T.
Maddie T.
System Administrator in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

FreshBooks made my day at work so much easier

5,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Integration with customers' books, as well as the option to include team members in the layout, are all included. On the subject of Application Programming Interfaces. It appeals to me since it brings everything together in one convenient location. The entire software is so simple to use that anyone can learn how to use it.

Pluspunten:

I appreciate how user-friendly it is, as well as the appearance of the program, and that it has the essentials when it comes to monitoring money and sending invoices and proposals. It's a really amazing piece of software that provides quick alerts. Excels in the area of financial reporting. When it comes to bank reconciliation, the general ledger is really helpful. Excellent in regard to project accounting.

Minpunten:

The absence of features like as email automation and scheduling, which are provided by applications such as Dubsado and Honeybook, would be an example. One thing I'd want the developers to improve on is making sure that updates are made at the very least within one hour and not much longer.

Geverifieerde reviewer
President in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

Freshbooks WAS amazing, but now not so much. Proceed with caution.

2,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: The software for me is essentially rendered useless, since I can't use it for accounting.
What's the point of paying for an accounting software, when I can't do my books with it!?!

Pluspunten:

At first, Freshbooks offered everything I needed. Their features worked without a glitch. No complaints. But now not so much. It's not a long term viable solution for your accounting needs.

Minpunten:

The core functionality (bank connection) for accounting does not work. It constantly disconnects and expenses do not import. I have been talking to customer service for now 5 months, and no resolution. And because my case is hard to solve, the customer service reps just did the bare minimum and deflected blame on their internal tech partners. I had to follow up, they were not proactive and still to this day can't give a real ETA on when the problem will fix. It's as if my problem is of no importance to them and low on their priority list. I've been patiently waiting 5 months - and still nothing. So in my opinion, Freshbooks is a bad company to deal with when your account has real issues - you won't get the support you need and your business will suffer for it.

Reactie FreshBooks

vorige maand

Hey there, thank you for taking the time to share your review of FreshBooks. I am sorry to hear of the frustration that you've experienced with this Bank Connection issue. Regardless of the root of the connection issue, our Support Team is absolutely here to assist in this matter. You can find the contact information, including phone numbers, for the Support Team here: https://www.freshbooks.com/contact. We look forward to hearing from you and helping however we can! ^DM

Sara B.
Sara B.
Human Resources Generalist in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great accounting and invoicing software

4,0 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Easy-to-use: Freshbooks A lot of functions are available and you can get started in a short period of time. Clients will love this for making payments. Freshbooks' user-friendliness and the fact that all of my clients are saved there are two things I really like. All of my client data has been held there for more than a decade.

Pluspunten:

FreshBooks has a really visually appealing interface, and that's something I really like. Even after a long day at work, logging in never leaves me feeling drained. When I log in, the most crucial information is right there on the dashboard. FreshBooks can help me operate my design business. Tracking my time, creating estimates and invoicing, creating projects, setting up regular retainers, etc. are just some of the things I do.

Minpunten:

As a result, there can be a lot of confusion when it comes to automatic payments. The smartphone app itself also needs a lot of work. In addition, the FreshBooks customer service needs improvement. I'd like to see some of the more expensive plans' extras available to everyone.

Elton G.
CEO in Zuid-Afrika
Horeca, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Easy Setup, Easy Invoicing, Simple to Use

4,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: instant integration with our Hotel Software and clients allows us to recommend services to our customers to improve effiency.

Pluspunten:

The Mobile application is like having your own accountant available immediately, its ability to pull up Age analysis on Debtors and resending invoicing direct from your mobile or debit/credits allows for instant resolve

Minpunten:

The History when going in and out of accounts you have to start fro the beginning, if its possible to develop this further if not already done, then you have a Flawless product