BQE Core

Wie gebruikt BQE Core?

Professionele dienstverleners waaronder architecten en ingenieurs, accountants, CPA's, bedrijven en IT-consultants, overheidscontractanten, juridische professionals en meer.

Wat is BQE Core?

BQE Core centraliseert de project- en financiële gegevens van professionele dienstverleners op één prachtig cloudplatform. Door tools voor projectmanagement, uren- en kostenregistratie, facturering, rapportage en financieel beheer te beheren, maakt Core het gemakkelijker om je bedrijf winstgevender te maken. Het organiseert informatie, automatiseert repetitieve taken en stelt je in staat meer tijd te besteden aan het leveren van diensten aan je klanten in plaats van het beheren van interne processen. Meld je aan voor een gratis proefperiode van 15 dagen.

BQE Core - Details

BQE Software

http://www.bqe.com

Opgericht in 1995

BQE Core-video
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

BQE Core - prijsoverzicht

BQE Core heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode.


Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

BQE Core - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van BQE Core

  • Chatbot
  • Predictieve analyse
  • Proces- en workflowautomatisering
  • Virtuele persoonlijke assistent (VPA)
  • Voor de gezondheidszorg
  • Voor eCommerce
  • Voor meerdere talen
  • Voor verkoop

Bekijk de volledige lijst van AI-software

  • Beheer van juridische zaken
  • CRM
  • Conflictbeheer
  • Contractbeheer
  • Documentbeheer
  • E-mailbeheer
  • Factureren
  • Kalenderbeheer
  • Klantenportal
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Vertrouwensadministratie

Bekijk de volledige lijst van Advocaten software

  • Accountancybedrijven
  • Beheer van vaste activa
  • Belastingbeheer
  • Debiteuren
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Inkooporders
  • Nonprofits
  • Onkosten bijhouden
  • Overheidsinstellingen
  • Payrollbeheer
  • Projectadministratie
  • Toetsing van bankgegevens

Bekijk de volledige lijst van Boekhoudprogramma's

  • Aanmaningsbeheer
  • Aanpasbare facturen
  • Belastingcalculator
  • Betalingen verwerken
  • Contactendatabase
  • Factureren per uur
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Facturering van onvoorziene gevallen
  • Factureringsportal
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele betalingen
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Projectfacturering

Bekijk de volledige lijst van Factuurprogramma's

  • 360-gradenfeedback
  • Aanstellen (van personeel)
  • Beheer van verlofuren
  • Beheer van voordelen
  • Payrollbeheer
  • Prestatiebeheer
  • Schadevergoedingsbeheer
  • Tijd- en aanwezigheidsbeheer
  • Volgen van sollicitanten
  • Werknemersdatabase
  • Werknemersprofielen
  • Wervingsbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van HR-software

  • Administratiebeheer
  • Automatische facturering
  • Casusbeheer
  • Documentbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Klantenportal
  • Onkosten bijhouden
  • Tijd bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Juridische facturatiesoftware

  • CRM
  • Documentbeheer
  • Factureren
  • Klantenportal
  • Offertebeheer
  • Portefeuillebeheer
  • Projectbeheer
  • Resourcebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Voorstellen genereren

Bekijk de volledige lijst van PSA-software (Professional services automation)

  • Aanpasbare sjablonen
  • Agile-methodiek
  • Budgetbeheer
  • Gantt-grafieken
  • Ideeënbeheer
  • Kanban-bord
  • Klantenportal
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Traditionele methodologieën

Bekijk de volledige lijst van Project management tools

  • Bijhouden van vervaldatums
  • Documentbeheer
  • Factureren
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Personeelsbeheer
  • Projectbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Voor accountancybedrijven

Bekijk de volledige lijst van Software voor accountants

  • Budgettering en prognoses
  • Factuurbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Materiaallijsten
  • Offertes
  • Overschrijdingsrapportage
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Productiekosten bijhouden
  • Tijd bijhouden
  • Werkorderbeheer
  • Wijzigingsorders

Bekijk de volledige lijst van Software voor het beheer van projectkosten

  • Casusnotities
  • Conflictbeheer
  • Contractbeheer
  • Documentbeheer
  • E-mailbeheer
  • Factureren
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Onkosten bijhouden
  • Registerbeheer
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Vertrouwensadministratie

Bekijk de volledige lijst van Software voor juridisch dossierbeheer

  • Automatische tijdregistratie
  • Factureerbare en niet-factureerbare uren
  • Factureren
  • Meerdere factureringstarieven
  • Mobiele tijd bijhouden
  • Offline time bijhouden
  • Overurenberekening
  • Roosterbeheer
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Werknemersdatabase

Bekijk de volledige lijst van Urenregistratie software

  • Activiteiten volgen
  • Factureren
  • Onkosten bijhouden
  • Projecten bijhouden
  • Tijd bijhouden
  • Tijd bijhouden per klant
  • Tijd bijhouden per project
  • Vergoedingenbeheer

Bekijk de volledige lijst van Urenregistratie- en declaratiesoftware

BQE Core alternatieven

Meer alternatieven voor BQE Core

Reviews van BQE Core

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,3
Klantenservice 4,6
Functies 4,3
Waar voor je geld 4,5

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Robert c. M.
Business Development Director
Juridische dienstverlening, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-4-2019

"Valuable software for billing at a law firm"

Opmerkingen: Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on different projects.

Pluspunten: The ability to customize many of its features is great. You can setup and keep track of time associated
with various cases, clients, projects. There are so many reports that you can run to keep track of your spending. Able to export invoices to LEDES format. Able to import time from excel spreadsheet.

Minpunten: It takes some time to learn the software, the tech support team was great in getting me up and running. If you want additional reports they have a custom report group but their cost is a bit high to modify reports. It looks a bit complicated but actually it is easy to use.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-4-2019
Laura S.
Principal
Architectuur en planning, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-5-2020

"Core has been an integral in helping us to understand and grow our business"

Opmerkingen: Overall experience has been great as we use Core for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year.

Pluspunten: A little over one year back as we started up our new business I was researching for the best accounting, time and expense tracking and billing software. I selected BQE Core because it had an intuitive interface, easy reporting and it was on cloud. For any startup business the cost is always a big factor, the fact that BQE Core was a fraction of other similar software packages was an added bonus! We use BQE for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year. At every moment, I have the info available to understand my cash flow, liabilities and A/R all in one interface, which never would have been possible if I used other accounting software.

Minpunten: In a separate excel doc I track our projected income and expenses for each two-week period so I can plan cash expenditure. If BQE had a feature to track overhead and projections in relation to billable work, that would really integrate all functionality in one software. Other than that, I don't have any suggestions for improvement.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-5-2020
Barbara V.
President
Civiele techniek, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-1-2021

"Excellent experience"

Opmerkingen: Definitely an excellent experience

Pluspunten: We like that Core is loud based. Even before pandemic we were transitioning into more employees working remotely. Tracking time, monitoring budgets and processing invoices is streamlined in Core. I particularly like the very customizable dashboard. The widget I use the most is right at the top.

Minpunten: Sometimes I feel slow autofill, not sure if it is because of the slow internet.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-1-2021
Stacy M.
Bouw
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    3,5 /5
  • Gebruiksgemak
    2 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    5/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 30-6-2015

"BillQuick - A look at one year post conversion"

Pluspunten: BillQuick is a powerful tool in tracking project time and expenses for professional services. We converted from 7 years of Quick Books data. Although the conversion and integration was not a seemless process, and the learning curve was much longer than originally anticipated, we are now tracking project profitability at a much higher level than we ever have before.
BillQuick Tech Support is fantastic. They are patient and knowledgeable, and we have received a lot of added value by having the Gold Care Tech Support package added onto our services. Additionally, we have invested quite a bit of extra money on having Bill Quick Customization Department write customized reports. Although the standard reports section is extensive, we were unable to find reports that gave us exactly the data we wanted to see. It's nice that this additional service is offered, but it would be nice for them to give us a handful of customized reports as part of the conversion process and then charge extra from there on out.

Minpunten: The software is not as user-friendly as it could be. Some things are overly complicated and require detailed use before you understand the functionality of the software. It could not be more different that QuickBooks, and the transition for us was difficult. Personally, I highly underestimated the learning curve. In the beginning, we were only using BQ for time and expense logging and we maintained our Quick Books file for all other general accounting, which I would strongly discourage. Although the SYNC feature does work to sync data between programs, it is not a clean sync and much of it needed cleanup on either side of the sync. This was very frustrating. We just recently converted all of our general accounting in QB over to the Accounting portal in BillQuick. This has helped to have all of our financial records in one software system and our data is much more consistent. However, the "Accounting" portal is not perfect and there are a number of features that are lacking where QB has it all dialed in. Examples: 1) in looking at a vendor bill, there is no indication or PAID FLAT to see it has been PAID or not. To see if it is paid, I have to look at the previous checks. 2) In a report that lists all AP checks written for a particular time frame, there is no TOTAL at the end of the report. 3) BQ allows duplicate check numbers. (This is not a complete list, but the top 3 things that drive me insane.) These seem like basic accounting features and for them to not be included in an accounting software is frustrating. DISCLAIMER: we have not yet upgraded to BQ2015 and remain on BQ2014 for a while longer. My understanding is that BQ2015 has updated a number of accounting features, so I look forward to seeing if any of those issues are remedied.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 30-6-2015
Amy G.
Business Manager
Bouw, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-10-2020

"BQE provides strong support for customizations"

Opmerkingen: Overall experience has been nothing short of great. The strong support BQE offers for customization has resulted in effective time billing management but also leaves us with satisfied clients seeing their contracts clearly on a custom invoice based on their requirements.

Pluspunten: Our company transitioned many years ago to BQE from a different software which was not as detail oriented as we needed for project budgets as well as client satisfaction on invoicing. Offering services to many different types of agencies - from federal to local government agencies to the private sector, each client requires a different level of detail on invoicing. In the past, we have found it very difficult to track time and transition those hours into a contract based invoice.

Minpunten: Would like to see more streamlined and simplified process of client credits. Right now the only way is to have it has a retainer.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-10-2020