CentralReach

Wie gebruikt CentralReach?

ABA and multidisciplinary providers, from startups to enterprise, benefit from CentralReachs Practice Management, Clinical, Business Intelligence, Learning Management and Managed Billing services.

Wat is CentralReach?

CentralReach is a leading EMR, practice management, and clinical platform for Applied Behavior Analysis (ABA) therapy providers. The web-based, HIPAA-compliant system integrates scheduling, billing, claims, clinical data collection, clinical programming, a mobile app, and more. Additional solutions include precision teaching, learning management/training, data warehouse and business intelligence reports, and managed billing services. CentralReach is trusted by more than 1,000 therapy practices.

CentralReach - Details

CentralReach

http://www.centralreach.com/

Opgericht in 2013

Ondersteuning

  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

CentralReach - prijsoverzicht

CentralReach heeft geen gratis versie en biedt geen gratis proefperiode.


Gratis versie

Nee

Gratis proef

Nee

Functies van CentralReach

  • Afspraakplanning
  • Compliance bijhouden
  • Elektronische recepten
  • Gecertificeerd zinvol gebruik
  • Grafieken maken
  • Handschriftherkenning
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • ONC-ATCB-gecertificeerd
  • Spraakherkenning
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van EPD-software

  • Beoordelingsbeheer
  • Factureren
  • Patiëntdossiers
  • Patiëntplanning
  • Patiëntregistratie
  • Praktijkbeheer
  • Verzekeringenbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Zorgplanbeheer

Bekijk de volledige lijst van Ergotherapie software

  • Afspraakherinneringen
  • Afspraakplanning
  • Behandelingsplan
  • Beheer van claims
  • Compliance bijhouden
  • EMR/EHR
  • Elektronische recepten
  • Initiële evaluatie
  • Klinisch/opname
  • Medische facturering
  • Personeelsbeheer
  • Praktijk met meerdere disciplines
  • Praktijk van een zelfstandig arts
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van GGZ-software (Geestelijke gezondheidszorg)

  • Beoordelingsbeheer
  • Factureren
  • Patiëntplanning
  • SOAP-notities
  • Verzekeringenbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Zorgplanbeheer

Bekijk de volledige lijst van Logopedie software

  • Beheer van claims
  • EMR / EHR
  • Elektronische recepten
  • Geschiktheidsverificatie voor verzekeringen
  • Meerdere vestigingen
  • Multi-specialisten
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Patiëntdossiers
  • Patiëntenfacturering
  • Patiëntplanning
  • Patiëntregistratie
  • Planning voor artsen
  • Portal voor patiënten
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van Praktijksoftware

  • ABA-gegevensverzameling
  • Afsprakenbeheer
  • Beoordelingen
  • Documentbeheer
  • Factureren
  • Leermanagement
  • Mobiele toegang
  • Praktijkbeheer
  • Programmabeheer
  • Rapportage en analyse
  • Verzekeringenbeheer
  • Voortgang bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Software voor toegepaste gedragsanalyse

CentralReach alternatieven

Meer alternatieven voor CentralReach

Reviews van CentralReach

5 van 74 reviews worden weergegeven

In totaal
4,6/5
Gebruiksgemak
4,2/5
Klantenservice
4,4/5
Functies
4,4/5
Waar voor je geld
4,5/5
Geverifieerde reviewer
Student Safety Management Level-1
Maatschappelijk werk, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-2-2020

"Central Reach as a Behavioral Therapist"

Opmerkingen: This is very handy and convenient. I dont have to worry about much other than focusing on my client and running trials. It can take a while to get use to. There is a ticket section to get assistance from the IT team for Central Reach but it takes a while to get a response to your ticket. Most thing HR could help me with. It also took a lot longer to get the flow of the trials without paper. You can only see 2-3 trials on the screen at once, so there is a lot of scrolling if your client has many trials. During this time of trying to find the trial you are working on, your client has now eloped. It's a balancing act, but it should only take a few weeks to find your groove.

Pluspunten: Auto charting
No need to calculate
Easy access from your phone or computer
Auto time tracking
Option to specify what method was used during that specific trial (ie. errorless correction)
Live sessions can be viewed by multiple people at the same time whether in session with you or not.

Minpunten: Glitches a lot
When using the app on the phone I would try to scroll through the screen info or stat sheet and instead of scrolling it would initiate a page reload. This would wipe out all notes I had entered on my end session form.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-2-2020
Veronica C.
Administrative Manager
Geestelijke gezondheidszorg, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-10-2019

"Central Reach vs Kareo"

Pluspunten: I like how user friendly this software is. I am able to track cancellations, authorizations, and the amount of remaining hours we have left on an auth very easily.

Minpunten: The meta data does not always pull into a report.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-10-2019
Alissa S.
ABA supervisor
Geestelijke gezondheidszorg, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-8-2020

"Central reach for an ABA company"

Opmerkingen: I love being able to have my schedule and sessions notes in one place. Our company is able to calculate hours worked through this site.

Pluspunten: Have all staff and client schedules through computer. Session notes can be done through this software and sent to insurance companies. There are a lot of tutorials for this software.

Minpunten: They conduct a lot of maintenance and updates. Sometimes the site is down or not able to be accessed. When things are updated and changed, it takes a while for everyone to learn and get used to. Very confusing at first, but now that I am used to it, I love it.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-8-2020
Geverifieerde reviewer
Executive Director
Gezondheid, wellness en fitness, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    2/5
  • Gebruiksgemak
    1/5
  • Functies en functionaliteit
    2/5
  • Klantenondersteuning
    2/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-4-2020

"Total Lack of Sales Integrity"

Opmerkingen: I very much regret this purchase and am even considering making a switch AGAIN despite the high switching costs. I had a good customer success lead but she couldn't do anything to help the fact that we had a sales rep who over promised and could not deliver.

Pluspunten: Clean interface, customized forms. Pricing is okay.

Minpunten: I finally have to review this because I am so frustrated with this software! So much was promised during the sales process and once we were well into implementation, one by one these things were denied. Additionally, as soon as you "go live" you are directed to use the support ticket function for any questions or issues, and they direct everything to an Ideas Portal which is not maintained.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-4-2020
Amarilys M.
BCBA, Owner
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29-10-2019

"Learning curve required but excellent product"

Opmerkingen: Central Reach customer service team is great! They respond within 24 hours and always have great recommendations.

Pluspunten: Once the system is set up as desired, it makes data collection and admin duties flawless.

Minpunten: It does take about a month give or take to go through the training and set the system as you desire.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29-10-2019