Wie gebruikt Toggl Plan?

Toggl Plan is geschikt voor kleine en middelgrote teams die een beter workflowbeheer nodig hebben. De doelmarkt is IT, design, marketing en financiële bedrijven of respectievelijke afdelingen binnen grotere ondernemingen.

Wat is Toggl Plan?

Toggl Plan (voorheen Teamweek) is een eenvoudig te gebruiken hulpmiddel voor visuele planning.
Teamplanning - wijs taken toe, kleur ze in en markeer ze als voltooid voor een eenvoudig visueel overzicht van wie wat doet en wanneer.
Projectmanagement - plan projectstappen op een kleurrijke tijdlijn voor een duidelijk overzicht van wanneer dingen moeten worden gedaan of profiteer van het bordoverzicht om de taakstatus op te volgen.
Taakbeheer - gebruik het bordoverzicht om taken te prioriteren op basis van hun huidige status zonder je te concentreren op tijdschattingen.

Toggl Plan - Details

Toggl Plan

https://toggl.com/plan/

Opgericht in 2017

Toggl Plan - Prijsoverzicht

Toggl Plan heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Toggl Plan betaalde versie vanaf US$ 8,00/maand.

Beginprijs

US$ 8,00/maand
Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Training

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van Toggl Plan

Gantt chart software
Afhankelijkheden bijhouden
Capaciteitscontrole
Kleurcodering
Mijlpalen bijhouden
Sjablonen
Slepen en neerzetten
Taakbeheer
Voortgang bijhouden
Waarschuwingen/Meldingen
Afhankelijkheden bijhouden
KPI-controle
Mijlpalen bijhouden
Multi-board
Priorisering
Projectplanning
Roadmapping
Samenwerkingstools
Scrum-ondersteuning
Taakbeheer
Tijd bijhouden
Budgettering/prognoses
Doelen stellen en bijhouden
Marketingkalender
Mediaplanning
Predictieve analyse
Presentatietools
Projectbeheer
Roadmapping
Samenwerking
Uitgavenbeheer
Biedingsbeheer
Gantt-grafieken
Opnieuw plannen
Personeelskalender
Projectplanning
Taakbeheer
Taakplanning
Wijzigingsorders
Aanpasbare sjablonen
Agile-methodiek
Budgetbeheer
Gantt-grafieken
Ideeënbeheer
Kanban-bord
Klantenportal
Kosten van voltooiing bijhouden
Mijlpalen bijhouden
Portefeuillebeheer
Resourcebeheer
Samenwerkingstools
Tijd en onkosten bijhouden
Traditionele methodologieën
Agile-methodiek
Bijhouden van vervaldatums
Budgetbeheer
Gantt-grafieken
Kanban-bord
Priorisering
Resourcebeheer
Samenwerkingstools
Sjabloonbeheer
Taakbeheer
Traditionele methodologieën
Voortgang bijhouden
Gantt-grafieken
Kanban-bord
Kosten van voltooiing bijhouden
Mijlpalen bijhouden
Percentage-voltooid bijhouden
Priorisering
Samenwerkingstools
Status bijhouden
Tijd en onkosten bijhouden
Capaciteitsbeheer
Prognose
Rapportage van bezettingsgraad
Rapportage/projecten volgen
Resources plannen
Slepen en neerzetten
Toewijzing en planning van resources
Vaardigheden bijhouden
Zoeken/filteren
Beheer van terugkerende taken
Gamification
Gantt-/tijdlijnweergave
Mobiele toegang
Percentage-voltooid bijhouden
Rapportage en analyse
Samenwerkingstools
Spreadsheetweergave
Subtaken maken
Takenbordweergave
Takenlijstweergave
Tijd bijhouden

Reviews van Toggl Plan

5 van 51 reviews worden weergegeven

In totaal
4,6/5
Gebruiksgemak
4,8/5
Klantenservice
4,9/5
Functies
4,1/5
Waar voor je geld
4,6/5
Christopher H.
Artist / Designer
Design en ontwerp, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24-10-2019

"Finally, an easy to use Gantt chart system."

Opmerkingen: I have used Teamweek to help myself keep on track and on target with my projects.

Pluspunten: I have always known about myself that I need a Gantt style chart and linear-style calendar in order to keep myself on top of my various projects. I had tried so many other options and felt like it was hopeless. Then I somehow found Teamweek and was so impressed with the ease of use, the simplicity, and the clarity.

Minpunten: My only complaint would be that there is a bit of a learning curve for how YOU might want to use it. For example, just figuring out the best use of the different options and how they may relate to your projects.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24-10-2019
Lauren J.
Project Coordinator
Research, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-6-2020

"Moving Parts = Toggl Plan can help!"

Opmerkingen: I would have to say the customer service is exceptional. As a non-profit, we are limited in the resources we can use and the Toggl Plan team has been super helpful in working with us to meet our needs. When I first started in my current position I was a bit lost on how to organize everything and keep my team on track. We have a lot of processes in place that are similar but I felt like we needed something a bit more simple. After a lot of research, I decided Toggl Plan (previously Teamweek) seemed like the best option. They strive to offer new features and it has been a great improvement for our teams productivity.

Pluspunten: The software is super user-friendly and not confusing in the slightest which is always nice. As a small-ish team of around 5 it has been really helpful to look at our workspace and see everyone's priorities. Before moving to Toggl Plan I was constantly asking everyone what was on their plate for the day and then we talked about prioritization. With this software I am able to see what the research assistants have on their to-do lists without having to spend the extra time asking. The milestones are super helpful in recalling previous dates of launches and whatnot. I am a huge fan of Toggl Plan and so is the entire team. We also LOVE all of the colors :)

Minpunten: I wouldn't say there is anything I dislike about the software but after using it for almost two years now there are some functionalities feedback that would be helpful to have. One thing that I know you are all working on developing is the reoccurring tasks....this would be incredibly helpful and save me the time of duplicating things over and over again. I also think it would be helpful to have a different type of calendar view (similar to an actual calendar you put on a wall) It would also be great if Toggl good work on developing more integration tools (with outlook for example) I also think it would be helpful to have a different type of calendar view not just

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-6-2020
Clyde Q.
MD of division
Entertainment, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    2/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 18-6-2019

"Needs work but is excellent. "

Opmerkingen: Positive. Good for generic task and planner planning (not for fullscale proj planning tho with dependencies etc, but thats not what I wanted). Needs better project integration (I don't understand it and trying to split up projects resulted in data loss, so just made all different projects parts of one big project.. Tasks (bizarrely called Icebox) is a bit of a chore. No one uses tasks by hours and minutes (has the dev ever done any PM?), so drop that in favour of making it really easy to set a number of days without having to chose dates. That said, tasks v useful, and drag and drop between folders etc excellent (provided you use with care).

Pluspunten: SIMPLE TO USE! GREAT VIEW OPTIONS (3 months etc) -- Drag and Drop, easy edit of task positions and length, easy & flexi coloring, nice banding (called "segments"), easy note adding. Easily shared with colleagues (don't bother adding them as extra users tho [see Cons], just share the link).

Minpunten: No Data Export that I can find (which in itself is a concern -- help has broken links and seems chaotic), often does odd things and loses edits (minor so far, but this is why data export / import is vital). Poor Android version, but this prob a work in progress. Rollback also needed. The URL needs to be more consistent (at moment, it changes as you change project or view etc, leaving you wondering what your true URL is leaving one wondering where data will be next time. Tried to turn off daily report but still pesters me, so don't add your colleagues as separate email users or you might get some cross colleagues).

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 18-6-2019
Geverifieerde reviewer
Lead Developer
Internet, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-4-2020

"Looking good - but not quite there yet"

Opmerkingen: It's been good. I used this as my go to planning app for projects and studies for around 3 months and it worked well. I still use it now when I need to plan for the long term and want to quickly calculate if I have enough person hours available. I am hoping a few more improvements will come in on the daily planning side, perhaps some more integrations, and I can get additional use out of the service.

Pluspunten: This is a really cool app. It was great for planning my studies. I still use it occassionally for long term planning of projects. The drag and drop interface worked well. I liked the hour calculation.

Minpunten: I felt the mobile experience was lacking. It's amazing for long term planning, even weekly planning, but gets awkward when it comes to daily planning, or planning in fine detail for timetabling. It's great for regular arrangements, but gets messy when it comes to extraordinary events.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-4-2020
Linda R.
Design Lead
Design en ontwerp, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-9-2019

"Easy, simple, and beautiful tool for project management"

Opmerkingen: It has allowed myself and our team to become more efficient by knowing who's doing what, which deadlines are shared across global offices, and to view 'at a glance' someone's work load and specific projects to collaborate.

Pluspunten: It's incredibly intuitive and easy to use. Mouse interaction for dragging and duplicating tasks makes this feel like a high quality, well developed tool. The design is beautiful and is easy on the eyes as well, specially after this year's latest update.

Minpunten: It doesn't allow full customization beyond colors for projects/tasks, or to see progress "at a glance"/without needing to click on a task.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-9-2019