Wat is CRM Analytics?

Nu staat er niets meer tussen jou en de inzichten die je nodig hebt. Voor elke zakelijke gebruiker. Verken elke combinatie van gegevens, krijg onmiddellijk antwoorden en deel ze met je team. Vanaf elk apparaat en elke locatie, sneller dan ooit tevoren. Voor analisten. Geef je zakelijke gebruikers nieuwe inzichten, hoe, waar en wanneer ze maar willen. Ontdek elke mogelijkheid in het tempo van je bedrijf.

Wie gebruikt CRM Analytics?

Alledaagse zakelijke gebruikers.

Twijfels over CRM Analytics?
Vergelijk met een populair alternatief

CRM Analytics

4,3 (69)
CRM Analytics
Niet beschikbaar in jouw land
Geen prijsinformatie gevonden
Gratis versie
Gratis proefversie
79
6
4,0 (69)
4,1 (69)
4,0 (69)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Waar voor je geld
Klantenservice
US$ 9,99
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
37
5
4,1 (1.331)
4,4 (1.331)
4,1 (1.331)
Waarom krijg ik dit te zien?

Andere goede alternatieven voor CRM Analytics

Microsoft Power BI
Functies met hoogste beoordeling
Dataconnectors
Gegevensvisualisatie
Rapportage en analyse
Dataiku
Functies met hoogste beoordeling
Gegevensextractie
Gegevensvisualisatie
Predictieve analyse
SAP BusinessObjects Business Intelligence
Functies met hoogste beoordeling
Dataconnectors
KPI-controle
Prestatiemeetwaarden
Tableau
Functies met hoogste beoordeling
Dashboard
Gegevensvisualisatie
Tools voor gegevensanalyse
Qlik Sense
Functies met hoogste beoordeling
Dataconnectors
Gegevensvisualisatie
Rapportage en analyse
Domo
Functies met hoogste beoordeling
Dataconnectors
Gegevens importeren en exporteren
Gegevensvisualisatie
Qrvey
Functies met hoogste beoordeling
Voor dit product zijn geen functies beoordeeld door reviewers.
OpenText Magellan
Functies met hoogste beoordeling
Voor dit product zijn geen functies beoordeeld door reviewers.
SAS Visual Analytics
Functies met hoogste beoordeling
Gegevens importeren en exporteren
Gegevensvisualisatie
Statistische simulatie

Reviews over CRM Analytics

Gemiddelde score

In totaal
4,3
Gebruiksgemak
4,0
Klantenservice
4,0
Functies
4,1
Waar voor je geld
4,1

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
48%
4
41%
3
6%
1
6%
Jovana
Jovana
Customer Success Analyst in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Horeca, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Salesforce software makes your daily work easier.

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: I use this software to report daily work and tasks and to keep everything in the company's database, so it is easy to find and follow up later.

Pluspunten:

The Salesforce software makes my daily reporting sorted and easy to find. It keeps me updated and it makes my daily tasks easy to follow up.

Minpunten:

The Software is very easy to use. I did not notice any problems so far.

Ricardo
Software Engineer in Mexico
Bankwezen, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: Gratis proef
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Salesforce Analytics Cloud Performance Review

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Take decisions based on information result now easier

Pluspunten:

The dashboards are very handy and useful to our activities because it nicely integrates the information and presents it in a very digestable way with the enhancement of the Analytics Cloud

Minpunten:

Knowledge ramp is a bit difficult to users that have no idea what is it

Craig
Small Business Owner in VS
Kleding en mode, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

All-in-One Analytics Platform

3,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: As long as data integrations and some past experience using Salesforce Analytics Cloud is there, I find this tool super helpful in retargeting customers who are engaged with my marketing campaigns but need an extra nudge to buy my apparel items. Additionally, analyzing the retargeting campaigns on an ongoing basis and after they have concluded helps me use those clusters of customers for other ads I want to run in the future for a different but related items, categories or brands. If there is more technical support and training available for non-premium users, we should see a growth in value of Salesforce Analytics Cloud.

Pluspunten:

I used Salesforce Analytics Cloud to analyze impact of my marketing campaigns on customer journeys. After I connected Google Analytics to Salesforce, I was able to see the data flow between the tow systems. I then created custom audiences in Google Analytics using the criteria of customers who engaged with marketing campaigns, added items to cart but didn't purchase them. Once the destination of Salesforce was added, I was able to execute campaigns against those audiences. These re-targeting ads helped reduce cart abandonments and increase conversion rates. Because of data integration and re-targeting capabilities, I could leverage Salesforce Analytics Cloud to improve sales from customers who were interested in purchasing my apparel items. This data driven strategy drove high ROI for my business.

Minpunten:

Setting up integration between Salesforce Analytics Cloud and business intelligence tools such as MicroStrategy needs development resources. There is a learning curve for users who have not used Salesforce before. Example: data extensions, APIs, etc. need to be configured according to Salesforce requirements. Coding knowledge is needed to maximize potential of data connectors. If password is forgotten, there is a long process to reset it which sometimes may involve working with Salesforce administrator or tech support. If tools like Datorama are used, integration is easier but then clients have to spend extra money to get access to those add-ons. So, premium support and integration costs are high.

Ankit
Ankit
Senior Consultant in India
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Great analytics platform from Salesforce

4,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: CRM Analytics has a several customization options for visual analytics that are being used to server our clients. It is a huge plus that it can integrate the Salesforce products really well. So, if you have a Salesforce stack then this product will be an added advantage for analytics and get insights to the datasets.

Pluspunten:

1. The platform is easy to use2. You can view the data on the tool itself and can make minor formatting changes over the cloud itself3. Connectivity to other systems is an add-on4. Several customization options for reporting

Minpunten:

1. It can take sometime to understand the UI of the tool2. Bit expensive and takes time to build the report

Nehal
Nehal
Software Tester in India
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Analytics platform for everyone under one roof!

4,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

1. We are using it to create dashboard by integrating Salesforce CRM 2. We are also using SQAL and SQL queries to create dashboards 3. Salesforce Analytics Cloud - we call it Wave Analytics creates beautiful dashboards

Minpunten:

1. This is a web os platform so you will need internet connection to access it 2. Can expect more functionalities compared to other reporting tools i.e. integration with other data connectors