Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is CRM Analytics?

Nu staat er niets meer tussen jou en de inzichten die je nodig hebt. Voor elke zakelijke gebruiker. Verken elke combinatie van gegevens, krijg onmiddellijk antwoorden en deel ze met je team. Vanaf elk apparaat en elke locatie, sneller dan ooit tevoren. Voor analisten. Geef je zakelijke gebruikers nieuwe inzichten, hoe, waar en wanneer ze maar willen. Ontdek elke mogelijkheid in het tempo van je bedrijf.

Wie gebruikt CRM Analytics?

Alledaagse zakelijke gebruikers.

Twijfels over CRM Analytics? Vergelijk met een populair alternatief

CRM Analytics

CRM Analytics

4,3 (75)
US$ 70,00
jaar
Gratis versie
Gratis proefversie
78
6
4,1 (75)
4,1 (75)
4,1 (75)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
US$ 20,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
202
70
4,1 (6.727)
4,3 (6.727)
4,1 (6.727)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Andere goede alternatieven voor CRM Analytics

Zoho CRM
Functies met hoogste score
Helpdeskbeheer
Realtime data
Voor salesteams/-organisaties
Tableau
Functies met hoogste score
Belangrijke prestatie-indicatoren (Key Performance Indicators, KPI's)
Slepen en neerzetten
Tools voor gegevensanalyse
SAP BusinessObjects Business Intelligence
Functies met hoogste score
Dataconnectors
Gegevensvisualisatie
Rapportage en analyse
Microsoft Power BI
Functies met hoogste score
Dataconnectors
Gegevensvisualisatie
Rapportage en analyse
Dataiku
Functies met hoogste score
Gegevensvisualisatie
Predictieve analyse
Workflowbeheer
Qlik Sense
Functies met hoogste score
Gegevens importeren en exporteren
Gegevensvisualisatie
Rapportage en analyse
Domo
Functies met hoogste score
Dataconnectors
Gegevens importeren en exporteren
Gegevensvisualisatie
MicroStrategy Analytics
Functies met hoogste score
Dataconnectors
Gegevensvisualisatie
Prestatiemeetwaarden
AnswerRocket
Functies met hoogste score
Voor dit product zijn geen functies beoordeeld door reviewers.

Reviews over CRM Analytics

Gemiddelde score

In totaal
4,3
Gebruiksgemak
4,1
Klantenservice
4,1
Functies
4,2
Prijs-kwaliteitverhouding
4,1

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
49%
4
40%
3
5%
1
5%
Jovana
Jovana
Customer Success Analyst in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Horeca, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Salesforce software makes your daily work easier.

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: I use this software to report daily work and tasks and to keep everything in the company's database, so it is easy to find and follow up later.

Pluspunten:

The Salesforce software makes my daily reporting sorted and easy to find. It keeps me updated and it makes my daily tasks easy to follow up.

Minpunten:

The Software is very easy to use. I did not notice any problems so far.

Shivam
Shivam
Sr. Business Development Consultant in India
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

CRM Analytics for sales analysis

4,0 vorig jaar

Pluspunten:

CRM analytics provides goods insights and add good value to business

Minpunten:

CRM Analytics is expensive for small and medium enterprises.

Craig
Small Business Owner in VS
Kleding en mode, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

All-in-One Analytics Platform

3,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: As long as data integrations and some past experience using Salesforce Analytics Cloud is there, I find this tool super helpful in retargeting customers who are engaged with my marketing campaigns but need an extra nudge to buy my apparel items. Additionally, analyzing the retargeting campaigns on an ongoing basis and after they have concluded helps me use those clusters of customers for other ads I want to run in the future for a different but related items, categories or brands. If there is more technical support and training available for non-premium users, we should see a growth in value of Salesforce Analytics Cloud.

Pluspunten:

I used Salesforce Analytics Cloud to analyze impact of my marketing campaigns on customer journeys. After I connected Google Analytics to Salesforce, I was able to see the data flow between the tow systems. I then created custom audiences in Google Analytics using the criteria of customers who engaged with marketing campaigns, added items to cart but didn't purchase them. Once the destination of Salesforce was added, I was able to execute campaigns against those audiences. These re-targeting ads helped reduce cart abandonments and increase conversion rates. Because of data integration and re-targeting capabilities, I could leverage Salesforce Analytics Cloud to improve sales from customers who were interested in purchasing my apparel items. This data driven strategy drove high ROI for my business.

Minpunten:

Setting up integration between Salesforce Analytics Cloud and business intelligence tools such as MicroStrategy needs development resources. There is a learning curve for users who have not used Salesforce before. Example: data extensions, APIs, etc. need to be configured according to Salesforce requirements. Coding knowledge is needed to maximize potential of data connectors. If password is forgotten, there is a long process to reset it which sometimes may involve working with Salesforce administrator or tech support. If tools like Datorama are used, integration is easier but then clients have to spend extra money to get access to those add-ons. So, premium support and integration costs are high.

Ankit
Ankit
Senior Consultant in India
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Great analytics platform from Salesforce

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: CRM Analytics has a several customization options for visual analytics that are being used to server our clients. It is a huge plus that it can integrate the Salesforce products really well. So, if you have a Salesforce stack then this product will be an added advantage for analytics and get insights to the datasets.

Pluspunten:

1. The platform is easy to use2. You can view the data on the tool itself and can make minor formatting changes over the cloud itself3. Connectivity to other systems is an add-on4. Several customization options for reporting

Minpunten:

1. It can take sometime to understand the UI of the tool2. Bit expensive and takes time to build the report

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Verzekeringen, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Easy to use but has hurdles too

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Quite easy to use for the end user, could do with some improvements but is a good tool all in all

Pluspunten:

It helps out your data into a visual point which helps to track news business as well as existing quotes. It links to external applications which is helpful

Minpunten:

The views can be limited sometimes so may not be able to entirely personalize the way you want to use it. You need coding knowledge in order to be able to maneuver or change things which makes it tough