Wie gebruikt Appcues?

Appcues is geschikt voor elk bedrijf dat een web-app heeft en bij voorkeur een gratis proef- of freemium-product aanbiedt.

Wat is Appcues?

Appcues is de gemakkelijkste manier om je productervaring te personaliseren zonder code te hoeven wijzigen. Niet-technische gebruikers kunnen in minder dan 10 minuten unieke tutorials creëren met een eenvoudig te gebruiken Flow Builder (Chrome-extensie).

Appcues wordt gebruikt door bedrijven als Litmus, Adroll en Wistia voor het gebruik van nieuwe functies, onboarding van gebruikers, in-app-communicatie en meer! De oplossing biedt UI-patronen die je kunt implementeren in je app. Je kunt elke ervaring creëren, uitgeven en meten zonder het gebruik van code.

Appcues - Details

Appcues

http://appcues.com

Opgericht in 2013

Appcues - Prijsoverzicht

Appcues heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Appcues betaalde versie vanaf US$ 249,00/maand.

Beginprijs

US$ 249,00/maand
Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Nee

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Mobiel - iOS native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Functies van Appcues

DAP-software
Content maken
Contextafhankelijke richtlijnen
Enquêtes en feedback
Gebruikers inwerken
Gegevensvalidatie
In-app training
Launch management
Onderverdeling van doelgroepen
Selfservicetools
Voor meerdere talen

Reviews van Appcues

5 van 92 reviews worden weergegeven

In totaal
4,8/5
Gebruiksgemak
4,7/5
Klantenservice
4,8/5
Functies
4,6/5
Waar voor je geld
4,7/5
Jared D.
Customer Success Manager
Computersoftware, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-12-2019

"Help Your Customers Adopt Your Platform Quicker!"

Opmerkingen: Appcues has been great for efficiently communicating to current customers about new features, updates or issues with our platform being down. We've enjoyed using it so far, but need to take better advantage of all the ways it can be implemented by different departments. We have found that our users' interaction with Appcues has been fairly lower than we'd like, but look to improve the adoption.

Pluspunten: Appcues easily allows us to add in-app messaging to our customers for onboarding, new feature announcements, outage reporting and surveys/feedback. Their interface lays over our app, so we can add various flows and cues without having to bug (pun intended) our engineering team. There's some great reporting features and a good amount of customization through their API and their new integration with Salesforce.

Minpunten: The tool can be a bit buggy at times. If I'm working on a flow, sometimes it won't save my work or may get stuck, so I'll have to refresh the flow builder and pickup where I left off. Also, I can understand how it's challenging to build a UI to do what they do, but I do think there could be some improvements without their builder that would make it a bit more intuitive. I was also very surprised that Appcues didn't use their own product for walking a new user through using their flow builder.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-12-2019
Anthony P.
Head of Product Marketing
Informatietechnologie en -diensten, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-12-2019

"So glad I convinced the boss to pay for this"

Opmerkingen: We're using it to provide a far better onboarding experience for new users. It's been great so far and we're excited as we're two months in and haven't really scratched the surface of what's possible with Appcues.

Pluspunten: It's incredibly easy to use, the interface is nice and simple - they've prioritised this over just making it look impressive. It doesn't take much time to build impressive and effective experiences for customers. Best of all it allows me to provide the right assistance to my customers at the right time.

Minpunten: The installation is difficult/impossible without the intervention of a developer. It seems to be a very 'American' business in that there's an assumption that creating experiences in English is enough for most people, support for multilingual flows/checklists/NPS is an enterprise feature - which I find bizarre.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-12-2019
Annie M.
Marketing manager
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    2/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    1/5
  • Waar voor je geld
    1/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-8-2018

"Good product, awful management"

Pluspunten: The product is easy to use and you can create several tutorials in few hours.

Minpunten: They increased the price of the lower plan by 256% last winter. That is not sustainable for start-ups and we invested time and money to use that product and build good tutorials. Less than 6 months after the start, prices are going out crazy and it makes no sense to use that provider. I can't have any thrust for the long-term use since they do this type of action for existing customers.
Yes, when they announced that, they offered to get 3 month at previous price before getting hijacked prices... What a deal.
We have quitted like many others.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-8-2018
Steven F.
Sr. Product Manager
Marktonderzoek, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-3-2020

"Easy!"

Opmerkingen: generally I use Appcues for all of my feature releases, and for many different workflows. Sometimes its just a quick flow and other times a very detailed flow.

Pluspunten: I really like that its easy and intuitive to use. I generally do not need any user documentation or help when creating, and that is always a good thing for me.

Minpunten: I've run into times where my appcues have either not saved, or segments I've created are empty.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-3-2020
Amanda B.
Director of Customer Relations
E-learning, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24-5-2019

"Appcues = Game Changer"

Opmerkingen: We initially used Appcues to support a freemium period we offered to all of our customers, as well as, a beta period that was targeted to a small subset of customers. From those two use cases, we saw immediate increase in engagement as well as a reduction in support tickets. We also include Appcues in our customer support process in which we analyze the common requests and design a self-service component to help deflect related tickets. We've seen between 20 - 40% reduction in support tickets in the related areas!

Pluspunten: Appcues' simple and intuitive design makes it easy to implement and use! We were able to get up and running quickly, with little support and immediate saw results. The Appcues team is super helpful, outgoing and committed to each customer's success.

Minpunten: I don't dislike anything about Appcues. The product could use some enhancements to expand its functionality, such as: adding a scheduling tool, more criteria for establishing / tracking goals, and easier integration with APIs.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24-5-2019