Wie gebruikt Appcues?

Appcues is geschikt voor elk bedrijf dat een web-app heeft en bij voorkeur een gratis proef- of freemium-product aanbiedt.

Wat is Appcues?

Appcues is de gemakkelijkste manier om je productervaring te personaliseren zonder code te hoeven wijzigen. Niet-technische gebruikers kunnen in minder dan 10 minuten unieke tutorials creëren met een eenvoudig te gebruiken Flow Builder (Chrome-extensie).

Appcues wordt gebruikt door bedrijven als Litmus, Adroll en Wistia voor het gebruik van nieuwe functies, onboarding van gebruikers, in-app-communicatie en meer! De oplossing biedt UI-patronen die je kunt implementeren in je app. Je kunt elke ervaring creëren, uitgeven en meten zonder het gebruik van code.

Appcues - Details

Appcues

http://appcues.com

Opgericht in 2013

Ondersteuning

  • Kantooruren

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobiel - iOS native

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Appcues - prijsoverzicht

Zie de prijsinformatie

Appcues heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Appcues betaalde versie vanaf US$ 249,00/maand.


Beginprijs

US$ 249,00/maand. Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Nee

Functies van Appcues

  • Content maken
  • Contextafhankelijke richtlijnen
  • Enquêtes en feedback
  • Gebruikers inwerken
  • Gegevensvalidatie
  • In-app training
  • Launch management
  • Onderverdeling van doelgroepen
  • Selfservicetools
  • Voor meerdere talen

Bekijk de volledige lijst van DAP-software

Appcues alternatieven

Meer alternatieven voor Appcues

Reviews van Appcues

5 van 97 reviews worden weergegeven

In totaal
4,8/5
Gebruiksgemak
4,7/5
Klantenservice
4,8/5
Functies
4,6/5
Waar voor je geld
4,7/5
Jared D.
Customer Success Manager
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-12-2019

"Help Your Customers Adopt Your Platform Quicker!"

Opmerkingen: Appcues has been great for efficiently communicating to current customers about new features, updates or issues with our platform being down. We've enjoyed using it so far, but need to take better advantage of all the ways it can be implemented by different departments. We have found that our users' interaction with Appcues has been fairly lower than we'd like, but look to improve the adoption.

Pluspunten: Appcues easily allows us to add in-app messaging to our customers for onboarding, new feature announcements, outage reporting and surveys/feedback. Their interface lays over our app, so we can add various flows and cues without having to bug (pun intended) our engineering team. There's some great reporting features and a good amount of customization through their API and their new integration with Salesforce.

Minpunten: The tool can be a bit buggy at times. If I'm working on a flow, sometimes it won't save my work or may get stuck, so I'll have to refresh the flow builder and pickup where I left off. Also, I can understand how it's challenging to build a UI to do what they do, but I do think there could be some improvements without their builder that would make it a bit more intuitive. I was also very surprised that Appcues didn't use their own product for walking a new user through using their flow builder.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-12-2019
Anthony P.
Head of Product Marketing
Informatietechnologie en -diensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-12-2019

"So glad I convinced the boss to pay for this"

Opmerkingen: We're using it to provide a far better onboarding experience for new users. It's been great so far and we're excited as we're two months in and haven't really scratched the surface of what's possible with Appcues.

Pluspunten: It's incredibly easy to use, the interface is nice and simple - they've prioritised this over just making it look impressive. It doesn't take much time to build impressive and effective experiences for customers. Best of all it allows me to provide the right assistance to my customers at the right time.

Minpunten: The installation is difficult/impossible without the intervention of a developer. It seems to be a very 'American' business in that there's an assumption that creating experiences in English is enough for most people, support for multilingual flows/checklists/NPS is an enterprise feature - which I find bizarre.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-12-2019
Matt C.
marketplace director
Wijn en sterke drank, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-8-2020

"Great for quick and easy in-app communication with users."

Opmerkingen: It's been a fun app to learn, and the access it allows to our users is amazing!

Pluspunten: It's an extremely powerful set of tools to message our users without relying on engineering changes.

Minpunten: The learning curve for me has been steep. I wish there were branching logic based on whether certain page elements appear or even the ability for flows to skip steps if a page element required for that step is absent.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 20-8-2020
Annie M.
Marketing manager
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    2/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    1/5
  • Waar voor je geld
    1/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-8-2018

"Good product, awful management"

Pluspunten: The product is easy to use and you can create several tutorials in few hours.

Minpunten: They increased the price of the lower plan by 256% last winter. That is not sustainable for start-ups and we invested time and money to use that product and build good tutorials. Less than 6 months after the start, prices are going out crazy and it makes no sense to use that provider. I can't have any thrust for the long-term use since they do this type of action for existing customers.
Yes, when they announced that, they offered to get 3 month at previous price before getting hijacked prices... What a deal.
We have quitted like many others.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-8-2018
Palmer M.
Marketing Associate
Marketing en reclame, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-6-2020

"Appcues allows our Marketing team to accomplish more than ever before."

Opmerkingen: Our Marketing team previously had to rely on developers to implement models or flows that would allow us to help engage our customers further by either activating them on unused features or highlighting product improvements. With Appcues, we are now able to improve customer engagement as well as create further messaging around new offers or opportunities to improve their experience within our app.

Pluspunten: Appcues' Chrome extension is far and above one of it's most useful features. We are able to construct and visualize flows where it matters, within our app. Being able to quickly enable and disable it makes a huge difference in our workflow.

Minpunten: Occasionally, the Chrome extension can be buggy. This has led to some frustrating moments or awkward presentations where I've struggled to get the app to behave. Overall, this hasn't been a large blocker to seeing success with the app.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-6-2020