Wie gebruikt Booqable?

Verhuurbedrijven van elke omvang die fietsen, camera-apparatuur, feestuitrusting, decoratie voor bruiloften en evenementen, gereedschap, outdoor- en kampeeruitrustingen, ski's, kajaks, surfplanken, IT-apparatuur, campers, trailers en meer verhuren.

Wat is Booqable?

Booqable is the all-in-one rental software for small and medium-sized rental businesses. It's a modern, web-based rental solution for order tracking, inventory management, invoicing, and payments, and includes a flexible online store integration to accept bookings on any website. With Booqable, rental companies worldwide can simplify operations, receive more bookings, and keep track of equipment availability and shortages using one future-proof platform.

Booqable - Details

Booqable

http://booqable.com

Opgericht in 2014

Booqable-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Booqable - prijsoverzicht

Prijsmodellen bekijken

Booqable heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Booqable betaalde versie vanaf US$ 29,00/maand.


Beginprijs

US$ 29,00/maand Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Nee

Booqable - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Kennisbank
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
  • Video's

Functies van Booqable

  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Analyse van verkooptrends
  • Beheer van cadeaubonnen
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van retailvoorraad
  • Btw-beheer
  • Cashbeheer
  • E-mailmarketing
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevenssynchronisatie
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Meerdere valuta's
  • Multilocatie
  • Orderbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Prijs- en margebeheer
  • Prijsbeheer
  • Productcatalogus
  • Promotiebeheer
  • Provisiebeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Retailbeheer
  • Retourbeheer
  • Retouren bijhouden
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Touchscreen
  • Transactiegeschiedenis
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Verwerking van creditcards
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraad bijvullen
  • Voorraadbeheer
  • eCommerce-beheer

Bekijk de volledige lijst van Kassasystemen voor detailhandel

  • API
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Apparatuur bijhouden
  • Apparatuuronderhoud
  • Assetbeheer
  • Assets volgen
  • Beheer van retailvoorraad
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Beschikbaarheidsindicator
  • Bestellingen bijhouden
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Inkooporderbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Kortingsbeheer
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Orderbeheer
  • Prognose
  • QuickBooks-integratie
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Reserveringenbeheer
  • Reserveringsbeheer
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Verwerking van creditcards
  • Verzendbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Software voor materiaalverhuur

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Apparatuur bijhouden
  • Apparatuuronderhoud
  • Auto- en bootverhuur
  • Berekening voor te late betalingen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentbeheer
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische betalingen
  • Evenementplanning
  • Factuurbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Huren van apparatuur
  • Huren van medische apparatuur
  • Inkooporderbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Korte- en langetermijnverhuur
  • Kortingsbeheer
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Online reserveren
  • Orderbeheer
  • Plannen
  • QuickBooks-integratie
  • Rapportage en statistieken
  • Reserveringenbeheer
  • Reserveringsbeheer
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Tariefbeheer
  • Terugkerende huren
  • Transactiegeschiedenis
  • Vastgoed huren
  • Verwerking van creditcards
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Verhuursoftware

  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Bestellingen bijhouden
  • Door leveranciers beheerde voorraad
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Gegevenssynchronisatie
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Inventarisatie
  • Kitting
  • Klantendatabase
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Orderbeheer
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Retourbeheer
  • Status bijhouden
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Verkooporders
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Vervoersbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraad bijvullen
  • Voorraadauditing
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Bekijk de volledige lijst van Voorraadbeheer software

Booqable alternatieven

Meer alternatieven voor Booqable

Reviews van Booqable

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,8
Klantenservice 4,8
Functies 4,4
Waar voor je geld 4,7

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Justin j C.
President // Cinematographer // Producer
Entertainment
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 31-10-2017

"Just the equipment management software I've been dreaming of"

Opmerkingen: Time savings and management. Simple as that.

Pluspunten: Number 1 - Customer support. I've never dealt with a company who works with you on such a personal level and takes care of basically anything you ask for. These guys are true professionals. After that, its all still so great. The fact that I can manage my inventory, while also populating my website and show what equipment is available to rent saves me an insane amount of time. On top of that, it's integrated with quoting and invoicing. You work out of one database and are able to use it over multiple uses. It honestly couldn't be easier or time saving.

Minpunten: There aren't many issues that I have with this software. One of things I brought up was to have the calendar subscription for iCal or Google Calendar show not only the Reserved items, but also what items are Concepts. The built in calendar works great when you're on a computer. But when I need to use my mobile, I generally look to my Google Calendar to get a quick glance of whats going on. Going on all of that, a stand alone app would be great as well. These aren't really cons, just things that would improve the experience.

Antwoord van de leverancier

van Booqable op 3-11-2017

Thanks for the compliments Justin, both on our rental software and our team, that means a lot to us :-)
Regarding the calendar; we just released an update that should make it a lot easier to see the status of your orders on the go.
Hope that helps! Cheers!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 31-10-2017
Scott C.
Owner
Recreatieve faciliteiten en diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-3-2021

"The Best Bike Rental Management & Booking Software"

Opmerkingen: If you're a rental business, go with Booqable. You won't regret it. We get tremendous feedback from our customers on the ease of using our site and the online booking capabilities. The backend makes managing rentals a breeze! You can see my implementation at https://www.napleselectricbikes.com.

Pluspunten: Booqable is absolutely amazing! The online booking integration is hands down the most seamless and intuitive for the consumer/user. I love that we were able to create an online checkout process that felt inline with other e-commerce platforms but in a rental environment. This functionality reduces the friction to booking online and increases the experience before the customer even touches your products. The backend calendar and inventory management is a delight to work with and the payment integration with Stripe is seamless. Honestly, this software is extremely well thought out and is perfect for rental businesses.

Minpunten: There aren't any cons to this platform. They are constantly adding new features and offer superb customer service.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-3-2021
Jessie bell W.
Owner
Horeca, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    2 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 31-1-2019

"Great for rental business, but lacks nuance"

Opmerkingen: It really is great software for helping rental businesses manage their inventory online, and allows customers to shop and reserve those rental items. However, it lacks a bit of nuance and forces you to find work-arounds if you need something that isn't strictly for rentals. Also a huge turn off is the lack of security deposit feature, which seems ridiculous to me.

Pluspunten: This software does a great job providing solutions for rental businesses. My client originally had a Woo Commerce account connected to her site to help manage her rental business, and it was basically one big work around. Woo Commerce had a rental option, but it clearly wasn't built for the rental business and was insanely expensive. Booqable solved this and provides great, easy to use software for renting out items to businesses.

Minpunten: It lacks nuance - for example, it has no feature to take security deposits. Customers either have to pay for their whole order up front, or you have to invoice them for the security deposit and then for the final payment...for a rental business, this seems silly. Booqable help says they will "take my suggestion" for further development. For payments, you either have to turn payments on checkout on or off - for my client, she offers retail items and rental items. Because Booqable doesn't have a security deposit feature, we had to turn payments on checkout off. But now we cannot allow our customers to buy through our site. Customer support suggested that we turn on Squarespace commerce...which means there would be two different shopping carts on our site: one for rentals and one for retail, which is an absolutely insane suggestion to me.

Antwoord van de leverancier

van Booqable op 7-2-2019

Thanks for your honest feedback, Jessie. We appreciate your thoughts on the security deposit and payment features. I can share some more info with you about the development of down payments. It's almost ready for release. Keep an eye on your changelog, as we're planning on shipping within a month. Stay tuned :)

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 31-1-2019
Kurt W.
Owner
Recreatieve faciliteiten en diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-2-2021

"Easy to onboard and use rental software"

Opmerkingen: Great overall experience. It has enabled us to start a rental business from scratch and gross 6k in our first 6 weeks of business.

Pluspunten: The ease of on boarding and use is great. I was able to setup inventory items and spin up a storefront within minutes. But what I like most about Booqable is its Zapier integration and ability to embed store components directly into my Squarespace site.
The Zapier integrations are fantastic - this enables me to connect to Google Contacts, QuickBooks, Salesmsg and MailChimp to name a few.

Minpunten: There’s not many things I don’t like, but if I could have a wishlist, here is what I’d ask for:
IOS App - we are so mobile these days, and trying to use a desktop oriented website on a smartphone is challenging.
Better reporting - I would like to split out my “written” sales from my “delivered” sales so that I know how much money I’ve truly earned versus the money I’ve not yet earned. This is because all of our rentals are booked well ahead of time.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-2-2021
Chris H.
Owner
Vrije tijd, reizen en toerisme, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-2-2020

"Best system on the market"

Opmerkingen: Stress free compared to other systems. It covers everything you need to manage products and is very intuitive to use.

Pluspunten: Ease of use and having thing required for my business.

Minpunten: That it is marketed so well, I fear my competition may start using it.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-2-2020