Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Help Scout?

Help Scout kan worden opgeschaald zoals elke andere software voor klantenondersteuning, maar de klantervaring is gepersonaliseerd zoals een normale e-mail. Help Scout is ideaal voor bedrijven van elke omvang, en met name bedrijven met meer dan 11 gebruikers. De overzichtelijke functionaliteiten van Help Scout zijn ontworpen om teams, groot en klein, op elkaar afgestemd te houden. Met een optimale rapportagefunctie, geïntegreerde kennisbank, heel veel integraties en een robuuste API laat Help Scout je team focussen op wat er echt belangrijk is: je klanten.

Wie gebruikt Help Scout?

Bedrijven, groot en klein, die aandringen op een prettige klantervaring. Het platform wordt vertrouwd door 8000 klanten in meer dan 70 landen, waaronder Basecamp, Buffer, GrubHub, AngelList en Timbuk2.

Help Scout Software - 1
Help Scout Software - 2
Help Scout Software - 3
Help Scout Software - 4
Help Scout Software - 5

Twijfels over Help Scout? Vergelijk met een populair alternatief

Help Scout

Help Scout

4,7 (213)
US$ 20,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
74
79
4,7 (213)
4,4 (213)
4,7 (213)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
US$ 7,75
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
160
20
4,0 (14.122)
4,3 (14.122)
4,2 (14.122)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Andere goede alternatieven voor Help Scout

Jira
Functies met hoogste score
Agile-methodiek
Projectplanning
Taakbeheer
HubSpot Service Hub
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Consumentgericht chatten in realtime
Ticketbeheer
HappyFox Help Desk
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Kennisbankbeheer
Ticketbeheer
Freshdesk
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Consumentgericht chatten in realtime
Ticketbeheer
Intercom
Functies met hoogste score
Chatten/messaging
Consumentgericht chatten in realtime
Live chatten
Claris FileMaker
Functies met hoogste score
Back-up en herstel
Beheer van gegevensopslag
Toegangsopties/machtigingen
LiveAgent
Functies met hoogste score
Oproepen opnemen
Oproepregistratie
Proactief chatten
Zendesk Suite
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Consumentgericht chatten in realtime
Ticketbeheer
Front
Functies met hoogste score
Inboxbeheer
Macro's/reacties via sjablonen
Mobiele toegang

Reviews over Help Scout

Gemiddelde score

In totaal
4,7
Gebruiksgemak
4,7
Klantenservice
4,7
Functies
4,3
Prijs-kwaliteitverhouding
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
69%
4
27%
3
5%
Abraham
Abraham
Social Media Manager & Administrative Support in Filipijnen
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Mijnbouw en metalen, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great for Basic Customer Support

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: I have nothing to say about Help Scout's services, it does an excellent job, hands down. Though it's lacking some features and the pricing is a little bit high based on what features they offer. If you want just a basic customer service software for handling emails then Help Scout is a good choice.

Pluspunten:

Help Scout does what it's supposed to do and it's very good at it. No doubt about that. It's the very main reason why many companies trust Help Scout for their customer support management. You can create automations, saved replies, a knowledgebase, and a chat widget (they call it Beacon). Everything works as it's supposed to and we never had any issues so far. It's really easy to set up automations and saved replies, no need to look into their help docs. You just need to use your common sense to navigate through the dashboard. I am using it daily for my client's e-commerce business for the past 6 years and I can say that it's a really solid product. I also like their mobile app because it works really well. This is very important so you can attend to your customers even when you're not at your desk. Most customers want very quick responses and so the mobile app will be very handy when you don't have access to a computer. There's no issue with deliverability as all our emails and replies went straight to customers' inboxes, which is very critical for this kind of app.

Minpunten:

I found another software that has more features than this app and the pricing is also good. I wish Help Scout will have a feature where you can snooze or schedule an email or reply, and the ability to create embeddable forms. Also, I wish you can connect your social media accounts so you will be able to easily monitor your social media audiences when they message you or when they comment on your posts. These are available on the other software I found and it is a great alternative to this software.

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Help Scout is the most effective method of providing assistance

4,0 9 maanden geleden

Opmerkingen: Our clients' enterprises have knowledge bases, live chat, and self-service support widgets from Helpscout. However, since only one KB may be created per subscription, the Helpscout team may look into allowing numerous KBs per workspace.

Pluspunten:

Helpscout is our principal platform, as the vast majority of our customers require either a knowledge base or live chat help for their enterprises. Therefore, we provided them with a Helpscout-based knowledge library and made live chat available to them.

Minpunten:

The platform's interface, especially the inbox UI, has a lot of room for improvement, and there is now just one knowledgebase template/design available, which is disappointing.

Chrisarn
Marketing Officer in VS
Marketing en reclame, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Help Scout: A Super Remarketing System for Customer Services and Helpdesk

5,0 3 weken geleden Nieuw

Pluspunten:

Help Scout is an effective customer support tool that has quality features. It is simple to handle customer ticketing and help desk services using Help Scout.

Minpunten:

To date, there is nothing irritating I have found about Help Scout. Help Scout is incredible.

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Consumentendiensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Good for a temporary fix.

3,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: It's a good basic system. If you are looking for a ticket system this is a great choice.

Pluspunten:

Ease of use Knowledgebase was easy to implement Ticket system works as it should

Minpunten:

Our business needed customer management and HelpScout was not a good solution for that.

Oparanya
Finance Manager in VS
Bouw, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Help Scout: A Comprehensive and Reliable Customer Service Solution

5,0 3 weken geleden Nieuw

Pluspunten:

Help Scout has been a reliable and accurate help-desk and customer service solution. The features of Help Scout are superb.

Minpunten:

I like the efficiency of Help Scout's features. No complains at all.