Wat is Float?

Resource planning software vertrouwd door meer dan 3000 internationaal toonaangevende teams. Sinds 2012 helpt Float merken zoals BuzzFeed, Ogilvy, M&C Saatchi en Deloitte hun projecten te plannen en de tijd van hun teams in te delen. Met een eenvoudig te gebruiken interface op basis van slepen en neerzetten, handige snelkoppelingen voor bewerken en krachtige rapportagetools maakt Float resource management visueel en eenvoudig. Integreer met Slack, Google Agenda, Outlook, Teamwork en Zapier. iOS- en Android-app voor onderweg. Gratis proefperiode van 30 dagen.

Wie gebruikt Float?

Voor agentschappen, studio's en bedrijven die moeten bijhouden wie waar en wanneer aan werkt. Float doet de planning voor teams in meer dan 150 landen.

Waar kan Float worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Float
  • Gevestigd in New York, VS
  • Opgericht in 2012

Ondersteuning voor Float

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Bosnië en Herzegovina, Brazilië, Canada en nog 17 andere

Talen

Engels

prijzen van Float

Beginprijs:

US$ 7,50/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Float heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Float heeft een betaalde versie vanaf US$ 7,50/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Float
  • Gevestigd in New York, VS
  • Opgericht in 2012

Ondersteuning voor Float

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Bosnië en Herzegovina, Brazilië, Canada en nog 17 andere

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Float

Float Software - 1
Float Software - 2
Float Software - 3
Float Software - 4
Nog 5 andere bekijken
Float-video
Float Software - 1
Float Software - 2
Float Software - 3
Float Software - 4

Functies van Float

  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van onderaannemers
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Budget volgen / taakuitgaven
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • Capaciteitsbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Dashboard
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde planning
  • Herinneringen
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kalendersynchronisatie
  • Klantenbeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Live chatten
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Online reserveren
  • Online tijdklok
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Overurenberekening
  • Personeelsbeheer
  • Personeelskalender
  • Personeelsplanning
  • Plannen
  • Portefeuillebeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Prognose
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime meldingen
  • Realtime planning
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Roosterbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Schattingen
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Taken bewerken en bijwerken
  • Taken labelen
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en aanwezigheid
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toewijzing en planning van resources
  • Vaardigheden bijhouden
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Visualisatie
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Werkprognoses
  • Workflowbeheer
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor Float

Asana is de gemakkelijkste manier om al het werk van je team te organiseren en te beheren. Ontdek waarom meer dan 9000 klanten Asana 4,5 van de 5 sterren geven. Meer informatie over Asana
Ontworpen om spreadsheets in realtime te creëren, te wijzigen en te delen. Vooraf ontworpen sjablonen, chatten en opmerkingen zijn beschikbaar.
Simpele, krachtige software waarmee dynamische teams zelfverzekerde operationele beslissingen kunnen nemen in al hun teams en binnen hun hele projectportfolio.
Van het plannen van werk tot het leveren ervan, teams gebruiken Toggl Plan om duidelijkheid te creëren, zinvol werk gedaan te krijgen en factureerbare uren te maximaliseren.
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. ClickUp is de snelstgroeiende app van 2019. Meer informatie over ClickUp
TOGGLE helpt beleggers om de dagelijkse informatiestroom te beheren, naar verborgen kansen te zoeken, en activa-aanjagers en patronen uit het verleden te analyseren.
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Probeer het gratis! Meer informatie over Jira
Webgebaseerde app voor personeelsplanning met verlofbeheer, persoonlijke dashboards, conflictenbeheer, teamoverzicht en samenwerking. Meer informatie over Resource Guru
Uitgeroepen tot meest toonaangevende projectmanagementoplossing door Gartner. "Mavenlink is mijn go-to voor projectmanagement" - Forbes

Reviews over Float

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,5
Klantenservice
4,5
Functies
4,2
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
56%
4
39%
3
5%
1
0%
Aidan
Aidan
Chief Product Officer in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Beautifully simple and easy to use

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Float is a product I like using, and I wish some of its features and UX elements were in the other software that I use! We use Synergist for job and project management, but Float for scheduling because it UX is so much better than Synergist's scheduler tool.

Pluspunten:

Float's user interface and logic are inspirational. They have made the activity of coordinating multiple resources on multiple projects about as easy as it can be. They have paid a lot of attention to usability, efficient use of screen real estate and simple navigation. However the killer feature is the intuitive yet clever way that searching and data navigation work. All searching and filtering is done using a single search field, which offers indexed word search on pretty much everything including tags. There is also a well-worked out protocol for handling union and intersect searches.

Minpunten:

The only real bugbear is that any user that can enter data into the system can define new values for any field. It isn't possible to centrally control lists such as task names, clients, job descriptions etc. This means that if you have more than one person using the system, very quickly you get different versions of the same thing being defined (e.g. job roles being slightly different) which makes it difficult to analyse across records. Not a dealbreaker, but I do think it should be possible to lock down lists of values. Also it would be good if you could zoom out the view a little more - if you're dealing with more than a dozen resources/projects.

Martijn
Martijn
Strategic Designer in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Design en ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Great tool!

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Overall we love to use float. We especially like the time logging features.

Pluspunten:

The interface has a great overview. Adding projects and tasks is intuitive and the colours make every tasks and project stand out. Logging time is really easy. We were not interested in a "log-per-minute" type of application but rather one where you can just log bigger blocks. Float helped us plan and log our time better.

Minpunten:

Planning a project is not super extensive. Float has some tools but the tools are a bit limited. The time tracking feature is the feature we use the most, it is a shame that is not available separately.

Reactie Float

3 maanden geleden

Thanks for your review, Martijn! Excellent that Float is helping you plan and track your time better. We have some exciting new time tracking features coming soon, stay tuned!

Tshegofatso
student in Zuid-Afrika
Computersoftware, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Great platform to use

5,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Float helps with time management and team working prior to communications.

Pluspunten:

It is the simplest to use, extremely well organised and allows for really effective time management between the creative, editorial and customer service teams.

Minpunten:

At times, it tends to take too long to find available tasks.

Laura
Production Coordinator in VK
Mediaproductie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Great value. Lots of potential

3,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: I've been using CETA scheduling software for the last 4 years in big VFX companies and I must say that Float is not there yet but is actually getting broadly comparable. In the last 4 months that I introduced it into my new team it's proved to be quite useful to keep track of the progression of our projects. During these months I've seen that it has already improved in many areas that I'm excited to see what comes next.
I can see it can become a really powerful software.

Pluspunten:

There aren't may softwares that let you schedule a team in such an easy and organised way. I think most softwares nowadays are too complex and make you spend more time organising tasks than actually working on them. Float is so clear and simple you can actually use it to manage big projects without spending too much time on it.

Minpunten:

It's getting better, but it would be very useful if we could: - Right click on a pencil and be able to copy it over into a different person. - Book more than one person on the same project (for example if two workers are on the same project because one of them is doing a training but you don't want to charge twice for that time). - Lately when I try to schedule more than 1 project in one day on the same person I get a message saying I can't schedule anyone for more than 24 hours) even if I'm not exceeding the 8 normal working hours. It'd be great if that could be fixed. - It'd be good if milestones were more visible. - I think reports should be a bit less complicated and more visual. - It'd be really helpful if you could group projects up in folders when you go to the Projects tab as at the moment we have like... 45 different projects going on and although we color code them it's difficult to organise all of them. -I'd like to have more than only three types of view when looking at our schedules a part from 'Days, 'Weeks' and 'Months'. It'd be great if you could 'Archive' users as well as projects. So when a worker it's not working at the company anymore and you don't want to pay for it on Float you can kind of 'Archive' him (so you are not able to book him on anything but still you can see him on the boards so you don't loose what it's been scheduled on him.)

Overwogen alternatieven: ShotGrid, monday.com en Asana

Redenen om voor Float te kiezen: Monday has too many tools that you don't really get to use when scheduling. It also doesn't have an overview of projects as clear as the one Float has.

Overgestapt van: monday.com

Redenen om over te stappen op Float: Its the closes to CETA software that we could find. It's good value for the price it offers and it's very intuitive and flexible.

Adam
Adam
CEO in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Solid Product

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: It's helped us grow a lot and help more people. It's really helped us spend less time doing admin work and more time doing real work and helping people. It takes some getting used to and commitment but it's beautifully designed, intuitive, and a big part of our success.

Pluspunten:

How easy it is to use. It's easy to jump in and also complicated enough that you can really use some advanced features.

Minpunten:

There are of course small issues here and there but none worth mentioning at all. It's truly a great product and really helpful.

Reactie Float

3 maanden geleden

Thank you for your review, Adam! Excellent to hear that Float is saving you time on admin work so you can do more of what you do best!