Wat is Knowify?

Alleen voor commerciële onderaannemers en woningverbouwers. Werk efficiënt, papierloos en met betere inzichten in opdrachtprestaties dan ooit tevoren. Biedt zowel contractwerk- als dispatchbeheertools. Synchroniseert met QuickBooks Online.
Kenmerken: Gedetailleerde kostprijsberekening, projectmanagement, contractbeheer, wijzigingsopdrachtbeheer, ACH/creditcardbetalingsverwerking, RFI's, planning, urenregistratie, voortgangsfacturering, AIA-facturering en meer.

Wie gebruikt Knowify?

Bouwprofessionals en onderaannemers die hun contracten, projecten, facturen, wijzigingsopdrachten, planning en inkoop moeten beheren.

Waar kan Knowify worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Knowify
  • Gevestigd in New York, VS
  • Opgericht in 2012
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Canada, Verenigde Staten

Talen

Engels, Spaans

Over de leverancier

  • Knowify
  • Gevestigd in New York, VS
  • Opgericht in 2012
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Canada, Verenigde Staten

Talen

Engels, Spaans

Video's en afbeeldingen van Knowify

Knowify Software - 1
Knowify Software - 2
Knowify Software - 3
Knowify Software - 4
Knowify Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Knowify-video
Knowify Software - 1
Knowify Software - 2
Knowify Software - 3
Knowify Software - 4
Knowify Software - 5

Vergelijk de kosten van Knowify met soortgelijke producten

Knowify

US$ 99,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 99,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 99,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Knowify

  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Apparatuur bijhouden
  • Audittrail
  • Beheer van onderaannemers
  • Beheer van technici
  • Beheer van verkooppipeline
  • Beheer van wijzigingsorders
  • Betalingen verwerken
  • Biedingsbeheer
  • Budget volgen / taakuitgaven
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Compliancebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Database met onderaannemers
  • Documentbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Historische database
  • Informatieverzoeken en aanvragen
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Klanten volgen
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kostendatabase
  • Kostenschatting
  • Kwalificatie bijhouden
  • Leads beheren
  • Mobiele app
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelskalender
  • Plannen
  • Prijs- en margebeheer
  • Prijsbeheer
  • Productiekosten
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Rapportage en analyse
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Roosterbeheer
  • Schattingen
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Vergunningenbeheer
  • Verzendbeheer
  • Voor HVAC-bedrijven
  • Voor commerciële en/of industriële installateurs
  • Voor de AEC-sector
  • Voorstellen genereren
  • Wat-als-analyse
  • Werkorderbeheer
  • Workflowbeheer

Alternatieven voor Knowify

AroFlo is gebouwd door experts uit de branche en is de meest vertrouwde buitendienstsoftware op de markt. Het automatiseert bedrijven en verandert levens.
Run een productiever, efficiënter en winstgevender servicebedrijf met BigChange, het enige 5-in-1 systeem voor taakbeheer.
Collaboratieve visuele plannings- en afsprakensoftware om alle soorten bronnen te volgen, robuust en gebruiksvriendelijk. Meer informatie over Visual Planning
monday.com is een cloudgebaseerd Work OS waar teams hun projecten en dagelijkse werkzaamheden uitvoeren, of ze nu op kantoor, thuis of onderweg zijn. Meer informatie over monday.com
Tradify biedt buitendienstbeheersoftware ontwikkeld voor vakbedrijven en dienstverleners. Offerte opstellen, inplannen, bijhouden en factureren, allemaal onderweg.
Houzz Pro is the #1 business management and marketing software for residential contractors and design professionals.
Laat je kleine onderneming er groter uitzien. Jobber helpt bedrijven in de thuisdienst om sneller offertes te maken, opdrachten in te plannen, te factureren en betaald te krijgen.
Uitgebreide cloudgebaseerde managementoplossing voor bedrijven. Inclusief boekhouding, CRM, projecten, HR, enz., op elk apparaat.
Acumatica is een toonaangevende leverancier van cloud-ERP en cloud-boekhoudsoftware voor kleine en middelgrote bedrijven en non-profitorganisaties.
Bouw en verkrijg de controle over je buitendienstbedrijf met een eenvoudig en compleet platform dat je hele team graag zal gebruiken.
Je offertes, facturen, aankopen en meer in één systeem. Toegang op kantoor en via app, elektronische formulieren en certificaten. Gratis proefversie van 30 dagen.
Een alles-in-één cloudgebaseerd ERP-systeem van de volgende generatie, gebouwd voor bouwbedrijven. Meer informatie over Archdesk
Krachtige, maar eenvoudig te gebruiken cloudgebaseerde software voor bouwprojectbeheer voor alle bouwprofessionals, tegen één vast tarief. Meer informatie over Procore

Reviews over Knowify

Gemiddelde score

In totaal
4,5 (78)
Gebruiksgemak
4,5 (78)
Klantenservice
4,7 (78)
Functies
4,2 (78)
Waar voor je geld
4,4 (78)

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
62%
4
28%
3
10%
Tonya S.
Tonya S.
Construction Accounting Specialist, Certified QuickBooks ProAdvisor in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Administratie
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Absolutely the best job costing app for subcontractors and trades that integrates with QuickBooks.

5,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: We love sharing this software and its great features with our construction clients. To my mind there is no better job costing app on the market today for subcontractors and tradesmen in commercial construction.

Pluspunten:

The 2-way sync with QuickBooks; the ability to create AIA style billings directly out of the program (no duplicate entering); the integrations with great apps like ClockShark and Tsheets; the great dashboard on which you can monitor the profitability of each current job; the ease with which you can budget and bid from within the software; the wealth of available reports; and so much more.

Minpunten:

Some improvements could be made to the service ticket side of the program to make it more comprehensive; if a PO is fulfilled in QuickBooks there is no way to match it in Knowify, so it has to be closed out manually on the Knowify side.

Mike H.
Owner/ Project Manager in Canada
Bouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Amazing product

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Knowify has allowed us to streamline our processes, understand our costs and become more profitable.

Pluspunten:

It is very easy to learn, and use. It keeps all of our information in one place.

Minpunten:

I am happy with all the features currently.

Elizabeth S.
Office Manager in VS
Fabricage van elektrische/elektronische producten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Concerns with Knowify

3,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Knowify allows me to better track materials and labor. Overall, it's alright as a support tool but I feel it still has a long way to go. Knowify Support basically refers to the user manual for any questions - may as well start there before contacting them.

Pluspunten:

Allows me to have a front-end to Quickbooks and provides for a little better job tracking. We previously tracked jobs manually. Knowify also has some helpful reports.

Minpunten:

When you first start using Knowify, it is not user friendly. There are many "quirks" in the system. We have submitted requested all through 2018 for some of these to be addressed. Our company cannot be the only user experiencing some of these issues. Using Knowify has helped but is still lacking for my purposes. Examples: adding another default phase for Subcontractors - the entry of this data now is awful. Support has not be terrific. Job numbering - if jobs are initiated in Knowify or Quickbookos, if the are communicating properly, the LAST number issued should automatically populate. This does not happen, even though Support says to mark it in preferences - it is flagged.

Ryan S.
Principal in VS
Architectuur en planning, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Great Program, I wish it could be tailored to architects more

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: We use Knowify for creating proposal and invoices. We integrate with Quickbooks so it's great that it ties into our accounting software.

Pluspunten:

We switched to Knowify essentially for the way it show invoices with the % billed, % complete etc. The job costing functions are also pretty useful.

Minpunten:

It can be difficult to use. The program was built for contractors, as an Architecture firm we struggle sometimes with forcing it to do what we need. Generally we have been able to make it works for us though.

Tierney B.
Office Manager in VS
Bouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

As a Quickbooks desktop Beta customer, we are still ironing out some sync troubles.

4,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: The online-ability is great for the boss in the field, but with QBD we have had to establish work arounds.

Pluspunten:

Knowify has many modules that are useful, however they do not all work with QBD quite yet. Once they can get the sync figured out it will be a one-stop-shop for estimating, time-tracking, invoicing, scheduling. We do not use the Plan and Track feature, but I can see how that could be VERY helpful. Emailing customers is very easy. Purchase orders are EASY to send. Getting customer signatures is EASY.

Minpunten:

1) The billing module is very detailed, so it takes a long time to enter bills. There should be a shortcut around entering an "Item" that allows choosing an expense account. And maybe allocate to the job not based on an item in contract. Also Autofill feature? Or a Copy previous bill? 2) Default accounts are confusing. For a long time they did not save after I entered them. And many of them do not allow us to choose a COGS type account. 3)Time tracker does not sync at all. 4) Sub customer doesn't autofill address of top customer. 5)Estimate/Invoice template formats are not editable - I want to adjust which fields and where they go on the document. 6)Can't do a $0 estimate -sometimes a customer wants to choose from options. 7) Class info did not sync 8) In Plan and Track the work order should autofill item description from the contract 9) t would be great if Comments were visible in Time entries Instead of having to click on them to see.