Wat is NetSuite?

NetSuite is een alles-in-één cloudoplossing voor bedrijfsmanagement die meer dan 32.000 organisaties helpt effectiever te werken door kernprocessen te automatiseren en realtime inzicht te bieden in operationele en financiële prestaties. NetSuite geeft bedrijven duidelijk inzicht in hun informatie en controle over hun bedrijf, dankzij één geïntegreerd pakket van toepassingen voor het beheer van boekhouding, orderverwerking, voorraadbeheer, productie en supply chain- en magazijnactiviteiten.

Wie gebruikt NetSuite?

Van startups die nog geen winst maken tot kleine en middelgrote organisaties, snelgroeiende bedrijven gebruiken NetSuite om kernprocessen te automatiseren en realtime inzicht te krijgen in operationele en financiële prestaties.

Waar kan NetSuite worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Oracle
  • Gevestigd in Chicago, VS
  • Opgericht in 1977

Ondersteuning voor NetSuite

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 21 andere

Talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels en nog 14 andere

prijzen van NetSuite

Beginprijs:

Niet door leverancier verstrekt
  • Geen gratis versie

NetSuite heeft geen gratis versie.

Prijsmodellen

Over de leverancier

  • Oracle
  • Gevestigd in Chicago, VS
  • Opgericht in 1977

Ondersteuning voor NetSuite

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 21 andere

Talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels en nog 14 andere

Video's en afbeeldingen van NetSuite

NetSuite Software - 1
NetSuite Software - 2
NetSuite Software - 3
Nog 4 andere bekijken
NetSuite-video
NetSuite Software - 1
NetSuite Software - 2
NetSuite Software - 3

Functies van NetSuite

  • "Wat-als"-scenario's
  • 3PL-beheer
  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare regels
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aanstellen (van personeel)
  • Activabeheersysteem voor bedrijven
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Administratie
  • Afstemmen van inkooporders
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Backorderbeheer
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productgegevens
  • Beheer van retailvoorraad
  • Beheer van vaste activa
  • Beheer van verkooppipeline
  • Belangrijke prestatie-indicatoren (Key Performance Indicators, KPI's)
  • Belastingbeheer
  • Bestanden delen
  • Bestellingen bijhouden
  • Betaling aan leverancier(s)
  • Betalingen verwerken
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Capaciteitsbeheer
  • Capaciteitsplanning
  • Cashbeheer
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Centrale boekhouding
  • Cheques verwerken
  • Communicatiebeheer
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Consolidering/rollup
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Dashboard
  • Dashboards maken
  • Debiteuren
  • Debiteurengrootboek
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Donaties bijhouden
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • ERP
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische geldoverdracht
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Financiële verslaglegging
  • Fondsadministratie
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde planning
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensbeheer
  • Gegevensbeveiliging
  • Gegevensextractie
  • Gegevensvisualisatie
  • Gegevensvoorbereiding met zelfservice
  • Geïntegreerde bedrijfsvoering
  • Geïntegreerde boekhouding
  • Grootboek
  • HR-beheer
  • Herinneringen
  • Ideeënbeheer
  • In- en uitchecken
  • Inkomstenverantwoording
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkoopbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Inventarisatie
  • Itembeheer
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kanaalbeheer
  • Kanban-bord
  • Kitting
  • Klantenaccounts
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantenverhalen
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kwaliteitsbeheer
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Leveringsbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Materiaallijsten
  • Materialenbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele app
  • Mobiele toegang
  • Multi-afdeling/project
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Onkostenbeheer
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Orderbeheer
  • Orderinvoer
  • Orders afhandelen
  • Payrollbeheer
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Pipelinebeheer
  • Plannen
  • Planning voor materiaalvereisten
  • Planningtools
  • Portefeuillebeheer
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Productbeheer
  • Productidentificatie
  • Productiebeheer
  • Productplanning
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projectplanning
  • Promotiebeheer
  • Provisiebeheer
  • Publiceren/delen
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime analyse
  • Realtime controle
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Rekeningstelsel
  • Resourceaanvraag
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Retourbeheer
  • Risicoanalyse
  • Risicobeheer
  • SEO-beheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Samenwerkingstools
  • Segmentering
  • Serienummers volgen
  • Sourcingbeheer
  • Stamgegevensbeheer leveranciers
  • Status bijhouden
  • Strategische planning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Stuklijsten maken
  • Subsidiebeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Territoriumbeheer
  • Terugkerende orders
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Tijdsverloop van openstaande facturen bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Toewijzing en planning van resources
  • Traceerbaarheid
  • Trainingsbeheer
  • Transactiebeheer
  • Transactiegeschiedenis
  • Transportbeheer
  • Uitgavenbeheer
  • Vaardigheden bijhouden
  • Verkooporders
  • Verkoopprognose
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Versiebheer
  • Vervoersbeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van overbetaling
  • Visuele analyse
  • Voor B2B
  • Voor accountants
  • Voor de detailhandel
  • Voor mkb-bedrijven
  • Voor non-profitorganisaties
  • Voor restaurants
  • Voor vastgoed
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadauditing
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorspellen van de vraag
  • Vorderingenbeheer
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Winkelwagen
  • Winst- en verliesrekening
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Alternatieven voor NetSuite

Open source set van geïntegreerde zakelijke toepassingen voor CRM, POS, website, e-commerce, verkoop, accounting, magazijn, HR, project en marketing.
Met Sales Cloud laat jij je teams beter presteren door verkooprocessen te automatiseren en administratieve taken weg te nemen.
SAP Concur biedt meer dan automatisering: een volledig verbonden uitgavenbeheeroplossing die met je bedrijf meegroeit.
SAP S/4HANA, de reeks bedrijfsoplossingen van de volgende generatie, ontworpen om ultieme verfijning te bieden op de meest eenvoudige manier.
Met Service Cloud bied je snelle en productieve service via de telefoon, e-mail, webchat of social media.
Een geweldige oplossing voor boekhoudsoftware en financieel beheer. Ontworpen voor financiële mensen door financiële mensen
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
Kant-en-klare, geïntegreerde, aanpasbare oplossing voor e-commercebeheer.
ShipperHQ helpt handelaren van elke omvang de verzendervaring op hun website aan te passen op hun eigen unieke producten en klanten.

Reviews over NetSuite

Gemiddelde score

In totaal
4,1
Gebruiksgemak
3,8
Klantenservice
3,7
Functies
4,1
Waar voor je geld
3,7

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Apeksha
Sr Accounting Manager
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Best ERP out there

5,0 2 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Elizabeth
Elizabeth
Senior Solutions Consultant
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Has bugs for such a powerful, expensive program

3,0 12 maanden geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Courtney
Courtney
System Administrator in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

With NetSuite, we'll be able to expand our business

5,0 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: I highly recommend NetSuite. It provides everything a manufacturer, no matter how big or little, might want. With NetSuite, we have room to expand as we progress. We're currently still using manual stock counts but are making moves toward a barcode scanning system.

Pluspunten:

Our firm outgrew QuickBooks, which was the business challenge that NetSuite addressed. Consequently, we are currently focused on becoming proficient in NetSuite as soon as possible. As a result, I am spending a lot of time teaching and creating systems for use by other salespeople.

Minpunten:

Estimating the cost of an assembly by looking only at the BOM. The most up-to-date information must be calculated and made available. It's simple to figure out the gross margin. Our earnings are based on a margin, and the numbers shift during the day.

Reactie Oracle

2 weken geleden

Thanks for taking the time to leave a review, Courtney! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Brendan
CIO in VS
Vermogensbeheer, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Effective Cloud-Hosted ERP

4,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: As part of our investment/integration approach, we have moved several businesses from QuickBooks to NetSuite. This is equivalent of going from mom-and-pop to professional-level accounting/reporting. We're very happy to have made the switch, and we expect to bring other of our businesses abroad the platform as a means of standardizing our accounting practices groupwide.

Pluspunten:

Relative to other softwares, NetSuite is easy to implement and learn for non-technical users. Our businesses use NetSuite for a variety of accounting and finance tasks, and across-the-board our staffs have been able to pick up the tools and, in some cases, master them quickly with even just a little user acceptance testing.

Minpunten:

NetSuite needs a UI upgrade -- it was clearly developed in the late 90s/early 2000s. UI tech has advanced considerably, and some implementation of modern techniques would help improve the product. Our main complaint w/r/t NetSuite is the lack of very good implementation and development support. Lastly, there are some surprising gaps in the software; for example, there is no native functionality for approving changes to vendor bank details, an area of high fraud risk. We have developed our own solution, but we would have expected some native functionlaity for that, given the risk.

Overwogen alternatieven: Sage Intacct

Redenen om voor NetSuite te kiezen: We are a public holding company, so QuickBooks was not going to cut it long-term for the level of professional process and audit controls we needed.

Overgestapt van: QuickBooks Desktop Enterprise en Quickbooks Online

Redenen om over te stappen op NetSuite: We looked to peer advice and it pointed us to NetSuite.

Reactie Oracle

vorige maand

Thanks for taking the time to leave a review, Brendan! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Faith
Director of Analytics in VS
Computersoftware, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Explore other options...

3,0 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Overall, not a pleasant experience. We have now hired a third-party consultant (even more $$) to help us rectify mistakes made during initial implementation.

Pluspunten:

The CRM module is great! We can track potential customers from the suspect stage to fully qualified customers with a signed contract.

Minpunten:

This is an Oracle backed product and as a result, the backend database is ridiculously hard to use for analytical reporting. Oracle is not inclined to share a data map for its clients.

Overwogen alternatieven: SAP Business One en Dynamics 365 Business Central

Redenen om voor NetSuite te kiezen: We needed to scale our operation model

Redenen om over te stappen op NetSuite: [sensitive content hidden] preferred NetSuite

Reactie Oracle

3 weken geleden

Thank you for taking the time to leave a review, Faith. We take our customer feedback very seriously as we strive to improve every aspect of your experience. Please reach out to your Account Manager directly and/or email me at [email protected] so we can connect directly with you on feedback.

Charles
VP of Finance in VS
Administratie, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Limited QuickBooks Journey to Robust NetSuite

5,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

We have investments in various business arenas (Hospitality, Restaurant, Aviation, Real Estate, Ranches, Home office) and some are intercompany, others are not, but require combined statements. NetSuite allows us to set up the subsidiaries with the proper rollups and consolidation/eliminations, while providing the drilldown process to reconcile any differences, if needed. Moving to NetSuite enabled us to enhance the previous business processes and create process efficiencies/ financial transparencies.

Minpunten:

Integration with the previous business processes was difficult, not due to NetSuite, but the lack of standardization/harmonization of data management, Chart of accounts. i have a short list of issues that have been brought to my attention from the users, but these result from the fact we look at 130 plus subsidiaries in one report and the first column with the GL account reference does not freeze, like in an Excel worksheet (solution = download data into a worksheet).

Overwogen alternatieven: Sage Intacct en SAP Business One

Redenen om voor NetSuite te kiezen: needed to have a system that would allow a full consolidation/elimination financial and the process to do this with Quickbooks was an excel worksheet with 130 plus financials, not very efficient.

Overgestapt van: QuickBooks Desktop Enterprise

Redenen om over te stappen op NetSuite: Cost and capabilities of NetSuite

Reactie Oracle

4 maanden geleden

Thanks for taking the time to leave a review, Charles! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Becky
Becky
Software Developer in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

NetSuite automated many operations to save time

4,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: Our company's inventory management and warehouse allocations have previously been quite manual; however, with the implementation of NetSuite, these processes will be greatly automated, allowing for much more rapid inventory management.

Pluspunten:

By consolidating your accounting in NetSuite, you can speed up your closure procedures and create reports with less effort. It's also the ideal choice for integrating with other SaaS products for niche financial needs.

Minpunten:

Some more recent modules are "incomplete," meaning they lack necessary but minor features. In some cases, these problems may have been avoided with the aid of reverse process flow diagrams.

Reactie Oracle

vorige maand

Thanks for taking the time to leave a review, Becky! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Software gevonden in