Wat is NetSuite?

NetSuite is een alles-in-één cloudoplossing voor bedrijfsmanagement die meer dan 32.000 organisaties helpt effectiever te werken door kernprocessen te automatiseren en realtime inzicht te bieden in operationele en financiële prestaties. NetSuite geeft bedrijven duidelijk inzicht in hun informatie en controle over hun bedrijf, dankzij één geïntegreerd pakket van toepassingen voor het beheer van boekhouding, orderverwerking, voorraadbeheer, productie en supply chain- en magazijnactiviteiten.

Wie gebruikt NetSuite?

Van startups die nog geen winst maken tot kleine en middelgrote organisaties, snelgroeiende bedrijven gebruiken NetSuite om kernprocessen te automatiseren en realtime inzicht te krijgen in operationele en financiële prestaties.

Waar kan NetSuite worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Oracle
  • Gevestigd in Chicago, VS
  • Opgericht in 1977

Ondersteuning voor NetSuite

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 21 andere

Talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels en nog 14 andere

prijzen van NetSuite

Beginprijs:

€ 476,00/maand
  • Geen gratis versie

NetSuite heeft geen gratis versie. NetSuite heeft een betaalde versie vanaf € 476,00/maand.

Prijsmodellen

Over de leverancier

  • Oracle
  • Gevestigd in Chicago, VS
  • Opgericht in 1977

Ondersteuning voor NetSuite

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 21 andere

Talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels en nog 14 andere

Video's en afbeeldingen van NetSuite

NetSuite Software - 1
NetSuite Software - 2
NetSuite Software - 3
Nog 4 andere bekijken
NetSuite-video
NetSuite Software - 1
NetSuite Software - 2
NetSuite Software - 3

Functies van NetSuite

  • "Wat-als"-scenario's
  • 3PL-beheer
  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare regels
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aanstellen (van personeel)
  • Activabeheersysteem voor bedrijven
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Administratie
  • Afstemmen van inkooporders
  • Audittrail
  • Backorderbeheer
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productgegevens
  • Beheer van retailvoorraad
  • Beheer van vaste activa
  • Beheer van verkooppipeline
  • Belangrijke prestatie-indicatoren (Key Performance Indicators, KPI's)
  • Belastingbeheer
  • Bestanden delen
  • Bestellingen bijhouden
  • Betaling aan leverancier(s)
  • Betalingen verwerken
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Capaciteitsbeheer
  • Capaciteitsplanning
  • Cashbeheer
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Centrale boekhouding
  • Cheques verwerken
  • Communicatiebeheer
  • Compliancebeheer
  • Consolidering/rollup
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Dashboard
  • Dashboards maken
  • Debiteuren
  • Debiteurengrootboek
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Donaties bijhouden
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • ERP
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische geldoverdracht
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Financiële verslaglegging
  • Fondsadministratie
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde planning
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensbeheer
  • Gegevensbeveiliging
  • Gegevensextractie
  • Gegevensvisualisatie
  • Gegevensvoorbereiding met zelfservice
  • Geïntegreerde bedrijfsvoering
  • Geïntegreerde boekhouding
  • Grootboek
  • HR-beheer
  • Ideeënbeheer
  • In- en uitchecken
  • Inkomstenverantwoording
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkoopbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Inventarisatie
  • Itembeheer
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kanaalbeheer
  • Kanban-bord
  • Kitting
  • Klantenaccounts
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantenverhalen
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kwaliteitsbeheer
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Materiaallijsten
  • Materialenbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele app
  • Mobiele toegang
  • Multi-afdeling/project
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Onkostenbeheer
  • Online betalingen
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Orderbeheer
  • Orderinvoer
  • Orders afhandelen
  • Payrollbeheer
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Pipelinebeheer
  • Plannen
  • Planning voor materiaalvereisten
  • Planningtools
  • Portefeuillebeheer
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • Productbeheer
  • Productidentificatie
  • Productiebeheer
  • Productplanning
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projectplanning
  • Promotiebeheer
  • Provisiebeheer
  • Publiceren en delen
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime analyse
  • Realtime controle
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Resourceaanvraag
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Retourbeheer
  • Risicoanalyse
  • Risicobeheer
  • SEO-beheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Samenwerkingstools
  • Segmentering
  • Serienummers volgen
  • Sourcingbeheer
  • Stamgegevensbeheer leveranciers
  • Status bijhouden
  • Strategische planning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Subsidiebeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Taakbeheer
  • Terugkerende orders
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Tijdsverloop van openstaande facturen bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Traceerbaarheid
  • Transactiegeschiedenis
  • Transportbeheer
  • Uitgavenbeheer
  • Vaardigheden bijhouden
  • Verkoopprognose
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Versiebheer
  • Vervoersbeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van overbetaling
  • Visuele analyse
  • Voor B2B
  • Voor de detailhandel
  • Voor mkb-bedrijven
  • Voor non-profitorganisaties
  • Voor restaurants
  • Voor vastgoed
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadauditing
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorspellen van de vraag
  • Vorderingenbeheer
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Winkelwagen
  • Winst- en verliesrekening
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Alternatieven voor NetSuite

SAP S/4HANA, de reeks bedrijfsoplossingen van de volgende generatie, ontworpen om ultieme verfijning te bieden op de meest eenvoudige manier.
Een geweldige oplossing voor boekhoudsoftware en financieel beheer. Ontworpen voor financiële mensen door financiële mensen
SAP Business One is een compleet geïntegreerde business management oplossing voor het KMO die u volledig inzicht en controle geeft.
AVG Antivirus Business Edition 2018 beschermt de gegevens van je MKB-bedrijf en klanten in realtime tegen online bedreigingen.
De leidende oplossing voor personeel en rekrutering waarmee meer dan 7000 agentschappen nu al tot 43% meer plaatsingen realiseren.
Windows-based system that helps automotive dealers manage parts, inventory tracking, accounting, sales among other operations.
Het is een geweldige UX-monitoringtool (User Experience) en het is ook een alles-in-één realtime, 24x7, big data platform voor APM (Application Performance Management), BPM (Business Process Management), RUM (Real User Monitoring) en automatisering.
QuickBooks Online biedt boekhoudsoftware en een app voor kleine bedrijven waarmee je je bedrijf altijd en overal kunt beheren.
A cloud platform for demand planning and sensing, supply planning, production planning and scheduling, inventory optimization, & more.

Reviews over NetSuite

Gemiddelde score

In totaal
4,1
Gebruiksgemak
3,8
Klantenservice
3,7
Functies
4,1
Waar voor je geld
3,7

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Apeksha
Sr Accounting Manager
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Best ERP out there

5,0 vorig jaar
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Víctor
Víctor
CS Lead in Spanje
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Human Resources, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

It is a great ERP but it is not for everyone

5,0 2 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Accounting, Trasury. Reporting (but we ended up doing the reporting outside the ERP)

Pluspunten:

Netsuite has a lot of potential when automating processes. It is a great ERP for big Companies or big startups.

Minpunten:

There is not much literature about netsuite or learning material. Because of this, you are trapped with Consultants. Sometimes you might get lucky but sometimes no. I had both experienceThe ERP is complex to implement. It has become popular in the startup world but it´s complexity does not make it ideal for everyone. Yes. the potential is great but you really need to do a good research before jumping to implement this ERP

Overwogen alternatieven: Odoo

Redenen om over te stappen op NetSuite: The potential of Netsuite when growing and to manage several entities from one place

Reactie Oracle

2 weken geleden

Thanks for taking the time to leave a review, Victor! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Joannie
Financial Analyst in Canada
Computersoftware, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Overall a great accounting software for medium-sized businesses

4,0 vorige week Nieuw

Opmerkingen: Overall switching to NetSuite transformed our Finance team from data entry people to auditors. With most menial tasks automated or semi-automated, it freed up more time to audit our data and be more proactive with our accounting in general. Revenue management, which used to be a 100% manual, line-by-line nightmare, is now almost fully automated. Human errors were greatly reduced. Our sales opening process is almost fully automated thanks to the seamless Salesforce integration. Overall we are very satisfied with our switch.

Pluspunten:

The Revenue Management feature is amazing, a bit tricky to understand but once you get the hang of it it saves a ton of time.Multi-subsidiary and multi-currency work extremely well. We have 8 different subsidiaries in 3 currencies and it's made our lives so much easier to have them all in one place, with automatic currency conversion and automated end-of-month eliminations.Having automations like monthly postings to our GL, amortization calculations for our numerous IT purchases and monthly subscriptions, and the great reconciliation tool has saved us a ton of time during month's end.Integration with Salesforce was a breeze with an out-of-the-box connector.Support is generally very knowledgeable, problems are quickly fixed and answers quickly answered. There is a great Help tool (SuiteAnswers) where we find an answer to most of our problems, as well as a very active Enhancements Requests database.

Minpunten:

Some features lack flexibility, like revenue recognition posting, but there are workarounds.User adoption can be slow because the system is very different from most mainstream systems, with it being so automated.Sales taxes management for Canada isn't totally adapted since they replicated American functionalities with Canadian codes, but there are also workarounds to this.

Overwogen alternatieven: Sage Intacct

Redenen om voor NetSuite te kiezen: We used to keep our accounting in four different software, with subsidiary eliminations being done totally manually. It wasn't scalable anymore and we needed a tool that would allow for more automation and less data entry as well as easier reconciliations between subsidiaries and currencies.

Overgestapt van: Sage 50cloud Accounting, QuickBooks Desktop Enterprise, Quickbooks Online en Microsoft Excel

Reactie Oracle

4 uur geleden

Thanks for taking the time to leave a review, Joannie! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Geverifieerde reviewer
CEO in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Detailhandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

Small Retail and Internet Businesses Beware

1,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: On paper things looked good. Two years down the road and I am running the company by gut instinct and need to overview every order to make certain it is covered. Inventory is a mess. Projections are not available. And COGS are often zero. ACS is a ripoff- most jobs were not completed within a quarter- and we still have hours remaining. Job not done? Too bad. Use ACS for install only and then bite the bullet after the first year. Their hourly charges are ridiculous. I am uncertain if Netsuite even remotely cares about small accounts- this is an 80K program. And it is costing us approx 200K yearly including lost revenue due to inventory, additional staff, and lost productivity. Language has been an issue. Even our quote from netsuite for renewal has needed careful overview. Finally we were instructed by netsuite to hire an outside party to get the jobs done that someone else could do. At $145 per hour. Fingers crossed. Netsuite assumed zero responsibility for anything. So, if you are a small business that is growing and changing reasonably quickly I would strongly urge you to seek another program. The program has kept our company dead in the water. For at least 18 months. My experience with Dynamics, which also has difficulties, was better with high functionality within 12 months. Needless to say, we are signing the contract with Netsuite but will switch once it is expires and we are more prepared. They simply do not provide adequate service to smaller businesses.

Pluspunten:

I would assume it would be good if it worked. AS is the only functionality we have are additional integrations. Ones that cost 9K.

Minpunten:

Customer service is pretty awful. Jobs simply were not done. It was similar to playing the game telephone. While our rep is sympathetic they have little or no power to do anything.

Overwogen alternatieven: Dynamics 365

Redenen om voor NetSuite te kiezen: We felt it was necessary for growth of the company

Overgestapt van: QuickBooks Online Advanced

Redenen om over te stappen op NetSuite: Previous experience

Reactie Oracle

4 weken geleden

Thank you for taking the time to leave a review. We take our customer feedback very seriously as we strive to improve every aspect of your experience. Please reach out to your Account Manager directly and/or email me at [email protected] so we can connect directly with you on feedback.

Rebecca
IT Manager in VS
Vervoer/over de weg/per spoor, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

One source of truth

5,0 2 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Our move to Netsuite was very smooth and allowed for us to transition with no downtime. Support has been outstanding and the ability to customize ourselves has been invaluable as we continue to make it our own.

Pluspunten:

NetSuite provided our once disjointed business with one single source of truth. All users now have access to an all around view of our customers making business decisions easier and allowing information to be readily available real time.

Minpunten:

The standard inventory module is very standard - while allowing for multiple warehouse locations, item/bin location reporting can be tricky to create without advanced module.

Overwogen alternatieven: Accounting Seed en SAP Business One

Redenen om voor NetSuite te kiezen: Our systems were not integrated which required a lot of duplicate entries and mismatched information. Out teams only had part of the picture.

Overgestapt van: Sage Business Cloud Accounting en Salesforce Sales Cloud

Redenen om over te stappen op NetSuite: Netsuite could be a single source of truth for us - and met all of our business needs in one package.

Reactie Oracle

8 uur geleden

Thanks for taking the time to leave a review, Rebecca! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Charles
VP of Finance in VS
Administratie, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Limited QuickBooks Journey to Robust NetSuite

5,0 vorige week Nieuw

Pluspunten:

We have investments in various business arenas (Hospitality, Restaurant, Aviation, Real Estate, Ranches, Home office) and some are intercompany, others are not, but require combined statements. NetSuite allows us to set up the subsidiaries with the proper rollups and consolidation/eliminations, while providing the drilldown process to reconcile any differences, if needed. Moving to NetSuite enabled us to enhance the previous business processes and create process efficiencies/ financial transparencies.

Minpunten:

Integration with the previous business processes was difficult, not due to NetSuite, but the lack of standardization/harmonization of data management, Chart of accounts. i have a short list of issues that have been brought to my attention from the users, but these result from the fact we look at 130 plus subsidiaries in one report and the first column with the GL account reference does not freeze, like in an Excel worksheet (solution = download data into a worksheet).

Overwogen alternatieven: Sage Intacct en SAP Business One

Redenen om voor NetSuite te kiezen: needed to have a system that would allow a full consolidation/elimination financial and the process to do this with Quickbooks was an excel worksheet with 130 plus financials, not very efficient.

Overgestapt van: QuickBooks Desktop Enterprise

Redenen om over te stappen op NetSuite: Cost and capabilities of NetSuite

Reactie Oracle

4 uur geleden

Thanks for taking the time to leave a review, Charles! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite