InvGate Service Desk

InvGate Service Desk

door InvGate

Wie gebruikt InvGate Service Desk?

Middelgrote en grote organisaties. Particuliere ondernemingen, overheidsinstellingen, non-profitorganisaties en onderwijsinstellingen vertrouwen dagelijks op InvGate Assets om hun ITSM-wensen waar te maken.

Wat is InvGate Service Desk?

InvGate Service Desk is een web-based, ITIL-klare oplossing met een ongekende gebruikersinterface. Biedt incident-, probleem-, verander-, activa- en kennisprocessen. Service Desk biedt ongeëvenaarde samenwerking tussen gebruikers, krachtige automatisering en slim ticketbeheer. Multi-tenant cloudgebaseerde SaaS of on-premises implementatie. 100% codevrije configuratie, grafische workflowbouwer met slepen en neerzetten, rapportage van bedrijfsanalyses, aangepaste dashboards, SLA's, e-mailticketing en gamification.

InvGate Service Desk - Details

InvGate

http://www.invgate.com

Opgericht in 2004

InvGate Service Desk - Prijsoverzicht

InvGate Service Desk heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode.

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Geïnstalleerd - Mac

Cloud, SaaS, Web

Geïnstalleerd - Windows

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van InvGate Service Desk

Helpdesk software
Aanpasbare branding
Beheer van IT-assets
Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
Communicatie via meerdere kanalen
Documenten opslaan
E-mailintegratie
Geautomatiseerde routing
Interactie bijhouden
Kennisbankbeheer
Netwerkcontrole
Realtime chatten
Ticketbeheer
Waarschuwingen / Escalatie
Zelfserviceportal
Beheer van IT-assets
Contractbeheer
Incidentenbeheer
Kennisbeheer
Releasebeheer
Servicecatalogus
Servicerapportage
Ticketbeheer
Zelfserviceportal
Assets volgen
Beschikbaarheidsbeheer
Configuratiebeheer
Contract- en licentiebeheer
Incidentenbeheer
Probleembeheer
Projectbeheer
Veranderingsbeheer
Versie- en implementatiebeheer
Zelfserviceportal

Reviews van InvGate Service Desk

5 van 71 reviews worden weergegeven

In totaal
4,6/5
Gebruiksgemak
4,7/5
Klantenservice
4,7/5
Functies
4,4/5
Waar voor je geld
4,5/5
Jeffrey U.
Network & Systems Administrator
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-4-2018

"The most flexible help desk software ever written. If you can think it, it will do it."

Opmerkingen: Ease of use. Ability to create multiple help desk divisions to keep service requests separated. One stop for our end. Great product.

Pluspunten: Ease of use. We developed a short video and within minutes our end users were submitting help desk tickets. I am amazed how much information we can obtain from this software. The triggers and workflows are endless. Invgate support is phenomenal. "No" and "it can't" are not in their vocabulary. New feature development never ends. We have asked and they have created. One of the best choices we have ever made.

Minpunten: Active Directory integration is lacking features. I have submitted my ideas and what other programs are doing with AD and the Invgate team is working on it so this won't be a "Con" for long.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-4-2018
Geverifieerde reviewer
Product Manager
Magazijnen/opslag, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23-10-2019

"Service Desk has made our support manageable"

Opmerkingen: Despite it not being perfect, Service Desk has changed our support queue from being unmanageable to having everything tracked in one place, with time stamps and a request is never missed. Setup could be easier, but once complete, I would highly recommend this to a company looking to streamline their end-user support.

Pluspunten: -Very good end-user experience
-Never miss a request
-Integration with JIRA
-Application integration (widgets)

Minpunten: -Setup is tedious
-Getting the correct permissions for all agents/users is a frustrating experience
-Somewhat confined to canned reports with little customization

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23-10-2019
Greg D.
Assistant Director of Database Services
Basis- en voortgezet onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 16-6-2017

"InvGate Service Desk Review"

Opmerkingen: InvGate is a pretty good product overall. There are a lot of little annoyances, but if they were to fix these, it could be a pretty great product.

Pluspunten: Affordable
Easy to setup
Ability to use variables when creating a ticket
Ability to add observers and collaborators to a ticket
Easy to do things like reassign and escalate

Minpunten: No Due Date field unless you use SLAs
No ability to delete a comment or edit a comment
If you add a comment before selecting Solve (which ultimately closes the ticket), you have to enter your solution again and select Solve for your solution to show up as the resolution
If you added a comment to a ticket when the owner has an out of office notification turned on in their email, the out of office email would create a new ticket
When printing out a lit of tickets for a user, the font is so small, it's hard to read. Took me a while to come up with a roundabout way to do it so that it was easily readable.
Each comment in a ticket doesn't have the day and time the comment was made. You get more general time stamps like "14 hours ago", "2 weeks ago", or "a month ago". Would be useful to know the date and time so that you can tell if something was done at the end of the day or the beginning.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 16-6-2017
Cristian M.
IT Manager
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 10.001+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-11-2019

"Service Desk Invgate"

Pluspunten: It is a visually beautiful tool. The operation is intuitive. It is easy to install and configure

Minpunten: it would be missing that the entry of the initial information of the users in the requirements is improved

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-11-2019
Lori L.
Manager Desktop Services
Gezondheid, wellness en fitness, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-9-2019

"Service Desk organizes our day."

Opmerkingen: I love the fact that the users can create there own tickets, it saves my techs a ton of time. We had an issue with SD removing workstations after an amount of time with no respose, but I was able to change the very quickly with the guidance of Invgate. I like the fact that end users can score the techs tickets. There are many reports available, and customizable. I was easily able to customize the service level agreements.

Pluspunten: Ease of use and configuration.
The product creates ticket automatically from emails and phone calls. Our users can create their own tickets which saves us a ton of time. I was able to setup a few groups so that I could setup different level for service.

Minpunten: My tech support users do not have as much access as I would like them to have.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-9-2019