Wat is Vivantio?

Vivantio biedt toonaangevende, flexibele software voor servicebeheer die voldoet aan de eisen van alle serviceteams in een organisatie, zonder kosten- of groeibeperkend te zijn. Het platform is ideaal voor middelgrote bedrijven en kleinere bedrijven met een groeitraject in een veelheid van sectoren.

Door servicebeheeractiviteiten te centraliseren, kunnen bedrijven licentiekosten verlagen, de efficiëntie tussen afdelingen verbeteren, kennis delen en managementrapportage centraliseren.

Wie gebruikt Vivantio?

Middelgrote en groeiende bedrijven met servicebeheeractiviteiten die rapportage/analyse, aanpasbare branding, routing, escalatie, realtime chat, interactietracking en meer nodig hebben.

Waar kan Vivantio worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Windows (lokaal), Linux (lokaal), Chromebook (desktop)

Over de leverancier

  • Vivantio
  • Gevestigd in Boston, VS
  • Opgericht in 2005
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Duitsland, Ierland, Mexico en nog 2 andere

Talen

Engels, Frans, Hongaars, Spaans

Over de leverancier

  • Vivantio
  • Gevestigd in Boston, VS
  • Opgericht in 2005
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Duitsland, Ierland, Mexico en nog 2 andere

Talen

Engels, Frans, Hongaars, Spaans

Video's en afbeeldingen van Vivantio

Vivantio Software - 1
Vivantio Software - 2
Vivantio Software - 3
Vivantio Software - 4
Nog 5 andere bekijken
Vivantio-video
Vivantio Software - 1
Vivantio Software - 2
Vivantio Software - 3
Vivantio Software - 4

Vergelijk de kosten van Vivantio met soortgelijke producten

Vivantio

US$ 42,00/jaar
Gratis versie
Gratis proef
US$ 19,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 14,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 66,00/maand
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Vivantio

  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanstellen (van personeel)
  • Accountwaarschuwingen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Afsprakenbeheer
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van enquêtes/peilingen
  • Beheer van negatieve feedback
  • Beheer van supporttickets
  • CMDB
  • CRM
  • Callcenterbeheer
  • Chatten/messaging
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Communicatiebeheer
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Dashboard
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • Engagement tracking
  • Enquêtes en feedback
  • Feedbackbeheer
  • Geautomatiseerde routing
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevensvisualisatie
  • Helpdeskbeheer
  • Incidentenbeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantensegmenten
  • Klantgeschiedenis
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Live chatten
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Mobiele toegang
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Rapportage en analyse
  • Realtime controle
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Releasebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Servicecatalogus
  • Slepen en neerzetten
  • Sms-berichten
  • Taakbeheer
  • Ticketbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Veranderingsbeheer
  • Volgen en analyseren van gebruik
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wachtrijbeheer
  • Widgets
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Alternatieven voor Vivantio

Alloy Navigator is een oplossing die prachtig is ontworpen voor echte klanten, gecreëerd door echte IT-mensen zoals jij.
Het moderne helpdeskplatform voor elk type organisatie. Gehoste cloud of installeerbare lokale versie voor zelfhosting.
Enterprise-class IT-servicebeheertoepassing gebouwd voor multinational organisaties rond Service Integratie en Beheer.
Uitgebreide helpdeskprobleemvolging voor het leveren van volledige IT-ondersteuning voor eindgebruikers en klanten.
Issuetrak helpt je bij het beheren van tickets en verzoeken van start tot oplossing. Flexibel, aanpasbaar en makkelijk te gebruiken. Cloudgebaseerd of lokaal.
De BOSS Solutions Suite is een bekroonde, volledig geïntegreerde help desk-/IT-oplossing voor servicebeheer die zowel in de cloud als lokaal beschikbaar is.
HaloITSM brengt alles wat je nodig hebt voor IT-ondersteuning samen op één centrale locatie. Meer informatie over HaloITSM
monday.com is een cloudgebaseerd Work OS waar teams hun projecten en dagelijkse werkzaamheden uitvoeren, of ze nu op kantoor, thuis of onderweg zijn. Meer informatie over monday.com
Geweldige klantenservice begint met betere helpdesksoftware. Win meer klanten door uitstekende klantenservice te bieden met LiveAgent. Meer informatie over LiveAgent
Deepser is een complete ITSM- en ITAM-oplossing die is ontwikkeld om ondersteuningsverzoeken, organisatorische processen en activabeheer te optimaliseren.
Ticket Management, Customer Success, Customer Experience, Knowledge Base, NPS, CSAT, CES, Customer portal, Mobile apps, CRM data Sync
Met Service Cloud bied je snelle en productieve service via de telefoon, e-mail, webchat of social media. Meer informatie over Salesforce Service Cloud
Een volledig managed service-beheerpakket met ticketing, werkstroomautomatisering en notificatie voor ITSM, klantenservice en beveiliging.

Reviews over Vivantio

Gemiddelde score

In totaal
4,3
Gebruiksgemak
4,2
Klantenservice
4,4
Functies
4,2
Waar voor je geld
4,2

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
47%
4
37%
3
15%
2
2%
Geverifieerde reviewer
VIP Logistics in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

INTUITIVE TICKET MANAGEMENT SYSTEM

5 4 jaar geleden

Opmerkingen: Every Day use uses little machine resources so other applications can run at the same time.
compatible with most commercial browsers.

Pluspunten:

Self contained tool with build in reports and logs, reliable for the most part. Very intuitive for the amateur user, Forgiving when errors occurs,

Minpunten:

Occasionally crashes and some menus not coherent with others. No software is %100 reliable. It is improve daily

Sam L.
Project Manager in VK
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Excellent product and customer service

5 vorig jaar

Pluspunten:

The software is easily customisable and changed pre and post-launch of the system, meaning that you can launch, get it wrong and change it. The capabilities seem endless and offers all requirements that we need.

Minpunten:

The difference in the admin area to the technician portal is a little bit confusing at times. I believe that the back end admin area needs upgrading to the FLEX environment.

Darren G.
Support Engineer in VK
Financiële dienstverlening, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Excellent Product Support but lacking finer details

3 5 jaar geleden

Opmerkingen: Vivantio offers a ITIL service desk software that we use for software support. In general I have found the solution not very user friendly and in the last 3 years of using it, I found that little has changed to the basic user functionality to improve this despite many feature requests to aid this. A key example of this is that, in 2017, it is still not possible for all emails in the system to show the pictures that are embedded. In the past, we have found that the quality of the software updates to the system lacking basic QA process and it has become quite simple to find bugs in the new features. I would say that the support team is very good at getting back to you within half a business day and providing us with workarounds of problems that we have highlighted.

Pluspunten:

User Support, Workflow module

Minpunten:

GUI, speed of page loads, lack of updates to key functionality

Polly ann N.
Software QA Analyst in VS
Luchtvaart(maatschappijen), 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Best Part of Vivantio has been the Approval Process

4 vorig jaar

Pluspunten:

Our company uses this software internally. So our employees are our customers, so to speak. I was able to configure the workflows to assign tasks to other employees to provide approval for things such as hardware/software purchases, access to our software systems, new employees, etc. Regular employees do not require a license to perform these approval tasks, which was not the case in the competing software. Also, the Self Service portal turned out so beautiful and useful to our employees. We get really good feedback from users. Customer representatives are very hands on and helpful. I have admin'd other software and while other, more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

Minpunten:

The set up is very dependent on the Vivantio reps, and the self-help for configuration is not very useful. The reps do a fantastic job of leading the new user through configuration but some people like to do that themselves. I have admin'd other software and while other more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

Jonathon H.
Technical Support in VK
E-learning, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Good value for money ITSM Tool for ITIL based Service Desks

4 2 jaar geleden

Opmerkingen: I have had limited experience with Vivantio technical support and after sales however the interactions that I had were pleasant and prompt. I have attended a handful of user groups over the years with former colleagues and the owners and developers that I talked to were very open and receptive to user feedback and seemed genuinely interested in their users. Vivantio are a small enough organisation to have a relatively personal interaction level to their user base which is nice as it makes you feel more valued and appreciated as opposed to larger corporations which have a far more clinical approach.

Pluspunten:

I used Vivantio daily for 6 years and whilst the Organisation that I worked for did not take full advantage of all it had to offer the main features within the software that we did use were great. The user interface is simple and straightforward and doesn't take a lot of time to pick up, it is reasonably configurable to your specific organisation however the main layout is entirely ITIL based split into Service Requests, Incidents, Problems etc meaning if you do not follow this framework then it may not be the best tool for you. It has all the features that most users would need from an ITSM Tool such as asset management, reporting, raising support calls, CRM management, self service user interface etc. As I have had limited experiences with other ITSM and CRM software I cannot fully compare its functionality with others however I personally found it did everything I needed it to. Vivantio offer both managed and self managed versions of the software depending on the size of your Organisation and the expertise you have available. I left the Organisation before their full implementation of the latest version of Vivantio (Flex) so cannot speak fully about that but from what I did use of it I found it very intuitive and time saving. Overall I recommend Vivantio as a company and their ITSM suite of tools offer excellent value for money in my opinion.

Minpunten:

There is nothing that I particularly disliked about the software itself.