Wie gebruikt Chargebee?

Voor het MKB, plus middelgrote en grote ondernemingen. SaaS, PaaS, e-commerce, abonnementenhandel, telecom en media, co-workingruimtes, abonnementsdiensten, IoT, non-profits.

Wat is Chargebee?

Chargebee is een PCI Niveau 1 gecertificeerd platform voor terugkerende facturering voor SaaS- en op abonnementen gebaseerde bedrijven. Chargebee kan worden geïntegreerd met toonaangevende betalingsgateways over de hele wereld, zodat je het incasseren van betalingen, facturering, e-mailmeldingen en relatiebeheer kunt automatiseren.

Met krachtig geïntegreerde integraties zoals Xero, QuickBooks Online, Avalara, NetSuite, Zendesk, MailChimp, ShipStation, Salesforce, Slack en Shopify elimineert Chargelee de moeilijkheden rondom het factureren voor abonnementen.

Chargebee - Details

Chargebee

http://www.chargebee.com

Opgericht in 2011

Chargebee Software - 1
Chargebee Software - 2
Chargebee Software - 3
Chargebee Software - 4
Chargebee Software - 5
Chargebee-video
Play
Chargebee Software - 1 - miniatuur
Chargebee Software - 2 - miniatuur
Chargebee Software - 3 - miniatuur
Chargebee Software - 4 - miniatuur
Chargebee Software - 5 - miniatuur

Chargebee - prijsoverzicht

Prijsmodellen bekijken

Chargebee heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Chargebee heeft een betaalde versie vanaf US$ 299,00/maand.


Beginprijs

US$ 299,00/maand Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Ja

Chargebee - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Kennisbank
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
  • Video's

Functies van Chargebee

  • API
  • Aanmaningsbeheer
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Abonnementenbeheer
  • Abonnementsbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Annuleringsbeheer
  • Beheer van factuurtarieven
  • Belastingbeheer
  • Btw-beheer
  • CRM
  • Contactendatabase
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Herinneringen
  • Inkomstenbeheer
  • Inkomstenverantwoording
  • Inschrijving/onboarding
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantenaccounts
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantprofielen
  • Kortingsbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Orderbeheer
  • Overzichtsrapporten
  • Productcatalogus
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Transactiegeschiedenis
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Volgen en analyseren van gebruik
  • Voor meerdere talen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Abonnementenbeheer software

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Betaal- en kredietkaarten verwerken
  • Betalingen verwerken
  • Compliancebeheer
  • Creditcardbeheer
  • Cryptovaluta's verwerken
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Fraudedetectie
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensbeveiliging
  • Herinneringen
  • Inkoop en ontvangst
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van betalingsverwerkingsdiensten
  • Integraties van derden
  • Klantenportal
  • Meerdere betaalopties
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele betalingen
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • PCI-naleving
  • Persoonlijke betalingen
  • Preventie van betalingsfraude
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Status bijhouden
  • Transactiegeschiedenis
  • Transacties controleren
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Betalingsverwerkingssoftware

  • API
  • Aanmaningsbeheer
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Belastingberekening
  • Betalingen verwerken
  • Btw-beheer
  • Contactendatabase
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Factureren per uur
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Facturering van onvoorziene gevallen
  • Factureringsportal
  • Factuurbeheer
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Herinneringen
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantenportal
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele betalingen
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Prognoses
  • Projectfacturering
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Roosterbeheer
  • Schattingen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Verwerking van creditcards
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Factuurprogramma's

  • API
  • Aanmaningsbeheer
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare velden
  • Abonnementsbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van factuurtarieven
  • Betalingen verwerken
  • Betalingsuitstel
  • Btw-beheer
  • CRM
  • Contactendatabase
  • Dashboard
  • E-mailsjablonen
  • E-mailuitnodigingen en -herinneringen
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herhaalfacturering
  • Herinneringen
  • Inkomstenbeheer
  • Inkomstenverantwoording
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantenaccounts
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Kortingsbeheer
  • Meerdere betaalopties
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele toegang
  • Orderbeheer
  • PCI-naleving
  • QuickBooks-integratie
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Teruggavebeheer
  • Terugkerende facturering voor meerdere perioden
  • Toetsing van bankgegevens
  • Transactiegeschiedenis
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Periodieke facturatie software

Chargebee alternatieven

Meer alternatieven voor Chargebee

Reviews van Chargebee

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,2
Klantenservice 3,7
Functies 4,3
Waar voor je geld 4

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Brad H.
Co-Founder
Computersoftware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 3-10-2017

"Chargebee saved us a TON of dev time."

Pluspunten: I love that Chargebee allows young startups to get their feet under them before charging them. The integration into Braintree was SUPER easy and we haven't really had any problems with it since we started using it. It allows us to manage subscriptions without building our own dev dashboard to do that and gives us much more flexibility than Braintree for doing so. We use coupons to run promos and Chargebee makes that super easy. We use their hosted page for payments inside of an iframe and that has been helpful as well. Again the biggest thing as a young startup is not having to build all of that ourselves or asking the dev team to make changes every time we need to address an issue. Overall I've been very happy with Chargebee and we plan to continue to use them moving forward.

Minpunten: I'd love for the reporting dashboard to be a little more robust and user friendly. It's not bad but it could definitely be better. Being able to accept multiple currencies could also be handled better, but we get by just fine with the way it's set up. It makes you change your password every 90 days, which is annoying to me but I guess it's more secure...

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 3-10-2017
Nuno L.
CEO, Co-Founder
Computer- en netwerkbeveiliging, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 2-11-2018

"Our perfect subscription manager"

Pluspunten: We rely on Chargebee to manage subscriptions to our product. It's easy to use and to be integrated, and offers many features such as invoicing, TAX calculator based on location, several plans, offline payments, etc. Customer Support is great and they always hear what you say. Besides managing your subscriptions, it does something very important. By using their payment form on your website, you can easily integrate with several payment processors. This is especially important if you have payments that have been rejected by one processor and you can send them to another processor. It also reduces the dependency on one single processor.

Minpunten: The only thing that comes to mind is that the invoices it produces are not legal in some countries. For instance, in my country, invoicing software needs to be certified and to produce a SAF-T file with all invoices, that we need to submit to tax authorities. Since Chargebee doesn't do any of that, I need to have a separate invoicing platform.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 2-11-2018
Ryan H.
Owner
Computersoftware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    2 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    2 /5
  • Waar voor je geld
    1 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-7-2019

"Grossly incompentant"

Opmerkingen: If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to pay several hundred dollars per month it would have obviously been worth it. Now I have to make the decision of whether I want to potentially lose over half my subscribers again like the last time I switched billing systems (to Chargebee) or accept that I'm locked in for life.

Pluspunten: Easy to set up and has a good API. Support is good and fast response so long as the issues are simple and don't involve anything technical.

Minpunten: The backend system is grossly unoptimized to the point many of my customers cannot be billed anymore. I was not informed of these issues when signing up and was promised that the system would be able to handle my very specific usecase. It clearly can't despite me giving them actual numbers. I've already lost over $6000 in charges I can't add to my customers' invoices and a few thousand dollars in invoices that can't be generated. For the past two months I've been unable to add charges for any of my customers and keep getting the runaround by different support agents as to what the cause is. First I was told I was violating a 150 API calls per minute limit despite the fact that not a single call had gone through successfully in the entire time period they were citing but also I'm skeptical of because each API call I make to their service takes between 2 and 10 seconds to complete. Now I'm told I need to batch things weekly because adding charges to my customers is too taxing on their CPUs. Billing line items should scale linearly but it is clear from how quickly their API bogs down that it scales exponentially for them at best and likely even worse. I never had this problem with my previous provider and they aren't even a billing or invoicing company.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-7-2019
Max S.
Director, Customer Success
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24-1-2019

"Basically, perfect in all aspects"

Opmerkingen: We're ourselves are SaaS product, and use Chargebee as a backend for our payments and billing. We extensively use addons and various combinations of subscription plans. I couldn't name another product that I would be that happy with as I am with Chargebee.

Pluspunten: - Perfect UX/UI: all the filters, mass operations, detailed settings are available just as I need them, never think a second where to find a function I need
- Great API & integration support
- Very powerful analytics (especially with RevenueStory)
- Awesome support
- A very, very carefully and thoughtfully planned interface with a deep understanding of the user.

Minpunten: I faced literally two issues through the course of 6 years using Chargebee in production.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24-1-2019
Geverifieerde reviewer
PM
Computersoftware, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 25-2-2021

"Easy Subscription Management"

Opmerkingen: It has been useful to set up our automated subscription plans. Creating different plans, promos, and payment methods were quite easy.

Pluspunten: Chargebee makes it very easy to set up automatic billing, subscription creation, and setting up promos for our customers. The interface is fairly straightforward to navigate and they connect with much of our tech stack, which helps streamline workflows.

Minpunten: Not much to not like. There are a lot of settings, such as reminders and notifications that you need to make sure you set up if you want to stay on top of your billing. Once they are set up, they are very helpful!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 25-2-2021