Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is OTRS?

OTRS is een volledig managed service-pakket voor servicebeheer met onder andere functies als ticketing, werkstroom/procesautomatisering en notificatie. Processen kunnen worden aangepast om ITIL en/of specifieke beveiligingsvereisten op te nemen. Professionals in ITSM, klantenservice en bedrijfsbeveiliging gebruiken OTRS om hun communicatie te structureren en interne processen te stroomlijnen, zodat ze snel op elke situatie kunnen reageren en de best mogelijke service kunnen bieden op een kosteneffectieve manier. Vraag vandaag nog een demo aan.

Wie gebruikt OTRS?

Als een servicebeheerpakket wordt OTRS traditioneel gebruikt door helpdesks, ITSM-organisaties, bedrijfsbeveiligingsteams en klantenserviceteams.

OTRS Software - 1
OTRS Software - 2
OTRS Software - 3
OTRS Software - 4
OTRS Software - 5

Twijfels over OTRS? Vergelijk met een populair alternatief

OTRS

OTRS

4,4 (81)
Geen prijsinformatie gevonden
Gratis versie
Gratis proefversie
103
5
4,2 (81)
4,5 (81)
4,3 (81)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
Geen prijsinformatie gevonden
Gratis versie
Gratis proefversie
198
26
4,0 (17.845)
4,0 (17.845)
4,1 (17.845)

Andere goede alternatieven voor OTRS

Salesforce Sales Cloud
Functies met hoogste score
Gedeelde contacten
Klanten volgen
Voor salesteams/-organisaties
Zendesk Suite
Functies met hoogste score
Consumentgericht chatten in realtime
Ondersteuningstickets bijhouden
Ticketbeheer
Vivantio
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Incidentenbeheer
Ticketbeheer
EcholoN
Functies met hoogste score
Kennisbankbeheer
Ticketbeheer
Zelfserviceportal
Issuetrak
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Realtime meldingen
Ticketbeheer
VobeSoft
Functies met hoogste score
Databases maken
Interactie bijhouden
Mobiele toegang
CloudBlue PSA
Functies met hoogste score
Rapportage/projecten volgen
Taakbeheer
Ticketbeheer
Wrike
Functies met hoogste score
Configureerbare workflow
Formulierbeheer
Overurenberekening
4me
Functies met hoogste score
Incidentenbeheer
Taakbeheer
Taakplanning

Reviews over OTRS

Gemiddelde score

In totaal
4,4
Gebruiksgemak
4,2
Klantenservice
4,3
Functies
4,4
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
60%
4
26%
3
11%
2
2%
Omar
Omar
Technical Coordinator in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Hoger onderwijs
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Opensource framework with modern front-end and perl backend

5,0 6 jaar geleden

Opmerkingen: Low-cost, scalabale solution that could handle multiple trouble ticket queues within one software context.

Pluspunten:

Highly customizable. Perl backend "makes sense" and isn't opaque like some designs. It runs as a set of CGI, so that allows it to be wedged into most any webserver environment. We found it simple to run within an Apache / Linux environment.

Minpunten:

The CGI-based design is relatively inefficient and can be sluggish without making some optimizations on the webserver side -- mod_perl in our case (relatively complicated). Docs are a bit sparse, though customer service is responsive.

Reactie OTRS

6 jaar geleden

Thanks for taking time to share your experience, Omar.

Alan
Alan
Consulting Engineer in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

Eerder overwogen alternatieven:

OTRS is great for small to midsize businesses

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: It's a great daily ticket email system.

Pluspunten:

I love the ticket handling and speed of the interface. It's basic layout offers the basics you need to get up and running with a ticketing system.

Minpunten:

The support is little to non-existent but that is expected with the free tier.

Reactie OTRS

2 jaar geleden

Thank you for the positive words. To clarify, OTRS has both support and functionality that extend beyond what is offered with ((OTRS)) Community Edition.

Mohit
Consultant in India
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Basic Ticketing tool for customer desks

3,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: Basic software for small organization without advanced features of ITIL.

Pluspunten:

I used it for sometime in one of my assignments. It was a very basic tool with minimum customization. It just does its job and do not provide advanced features of ITIL framework. Reporting was not effective and so was its UI. We replaced this with more advanced CA Servicedesk. However as a freeware, it was good for initial use.

Minpunten:

It is basic application and nothing much can be expected put of this. Ours is a ITIL compliant organization and need a more robust application.

Reactie OTRS

5 jaar geleden

Hi Mohit. Thanks for taking time to share your thoughts on OTRS, and I'm glad you found a solution that fits your needs, I did just want to clarify, for other people reading, that OTRS is ITIL-compliant, and we have 6 ITIL-verified processes for incident, change, problem, knowledge and configuration management. Of course, we can't claim that for the ((OTRS)) Community Edition as that's our free unsupported version: in that case, compliance is in the hands of the user - and it can certainly be tough to configure that solo. But, our fully-managed version of OTRS is ITIL-compliant. Thanks again for the review.

Andre
Andre
System Analyst in Brazilië
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Keep track of all your support calls

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: The user experience with OTRS is amazing. Being able to show all your work to the client is great.

Pluspunten:

If properly used, with the control of calls and "learning" of errors, in addition to a quick response, it is possible to show the user everything that is happening and how it is being done.

Minpunten:

Its look is not pretty, however, being extremely functional, this goes unnoticed. They could have a more practical way of creating reports.

Reactie OTRS

2 jaar geleden

Glad you're enjoying it. Thanks for taking time to write in.

Annie
Annie
IT Service Desk in India
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Luxeartikelen en sieraden
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Pretty decent, but it does have a few flaws

4,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: IT Asset Management got easy for us. Thank you for coming up with this application

Pluspunten:

The application is pretty quick and the administrators are able to bring about changes quickly aswell. We create FAQs and SOPs and add it to OTRS which makes it a great internal Knowledge Base. We also use it as a IT Asset management tool.

Minpunten:

Its not the most fanciest application, but I am used to this now and I love it. No issues in the past 4 years

Reactie OTRS

5 jaar geleden

We're glad that it's helped with your IT Asset Management efforts. Thanks for taking time to share the review.