Wie gebruikt OTRS?

Als een servicebeheerpakket wordt OTRS traditioneel gebruikt door helpdesks, ITSM-organisaties, bedrijfsbeveiligingsteams en klantenserviceteams.

Wat is OTRS?

OTRS is een volledig managed service-pakket voor servicebeheer met onder andere functies als ticketing, werkstroom/procesautomatisering en notificatie. Processen kunnen worden aangepast om ITIL en/of specifieke beveiligingsvereisten op te nemen. Professionals in ITSM, klantenservice en bedrijfsbeveiliging gebruiken OTRS om hun communicatie te structureren en interne processen te stroomlijnen, zodat ze snel op elke situatie kunnen reageren en de best mogelijke service kunnen bieden op een kosteneffectieve manier. Vraag vandaag nog een demo aan.

OTRS - Details

OTRS

http://www.otrs.com

Opgericht in 2003

OTRS - Prijsoverzicht

OTRS heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode.

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van OTRS

Helpdesk software
Aanpasbare branding
Beheer van IT-assets
Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
Communicatie via meerdere kanalen
Documenten opslaan
E-mailintegratie
Geautomatiseerde routing
Interactie bijhouden
Kennisbankbeheer
Netwerkcontrole
Realtime chatten
Ticketbeheer
Waarschuwingen / Escalatie
Zelfserviceportal
Beheer van IT-assets
Contractbeheer
Incidentenbeheer
Kennisbeheer
Releasebeheer
Servicecatalogus
Servicerapportage
Ticketbeheer
Zelfserviceportal
Assets volgen
Beschikbaarheidsbeheer
Configuratiebeheer
Contract- en licentiebeheer
Incidentenbeheer
Probleembeheer
Projectbeheer
Veranderingsbeheer
Versie- en implementatiebeheer
Zelfserviceportal
Auditing van problemen
Dashboard
Escalatiebeheer
Kennisbankbeheer
Opdrachtenbeheer
Projectbeheer
Taakbeheer
Terugkerende problemen
Uitgifteplanning
Afstandsbediening
Beheer van IT-assets
CMDB
Incidentenbeheer
Inkoopbeheer
Kennisbank
Mobiele toegang
SLA-beheer
Veranderingsbeheer
Zelfserviceportal
Activiteiten van werknemers monitoren
Beheer van vergaderingen
Elektronische handtekening
Externe ondersteuning
Externe toegang
Live chatten
Samenwerking
Softphone
Taakbeheer
Tijdzones bijhouden
Videochat
Webvergaderen
Aanpasbaar dashboard
Automatisering van bedrijfsprocessen
Compliance bijhouden
Documentbeheer
Formulierbeheer
Grafische workfloweditor
Integraties van derden
Kalenderbeheer
Mobiele toegang
No-code
Taakbeheer
Toegangsopties/machtigingen
Workflowconfiguratie

Reviews van OTRS

5 van 62 reviews worden weergegeven

In totaal
4,5/5
Gebruiksgemak
4,3/5
Klantenservice
4,4/5
Functies
4,5/5
Waar voor je geld
4,6/5
Omar S.
Technical Coordinator
Hoger onderwijs
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-3-2018

"Opensource framework with modern front-end and perl backend"

Opmerkingen: Low-cost, scalabale solution that could handle multiple trouble ticket queues within one software context.

Pluspunten: Highly customizable. Perl backend "makes sense" and isn't opaque like some designs. It runs as a set of CGI, so that allows it to be wedged into most any webserver environment. We found it simple to run within an Apache / Linux environment.

Minpunten: The CGI-based design is relatively inefficient and can be sluggish without making some optimizations on the webserver side -- mod_perl in our case (relatively complicated). Docs are a bit sparse, though customer service is responsive.

Antwoord van de leverancier

van OTRS op 22-3-2018

Thanks for taking time to share your experience, Omar.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-3-2018
Geverifieerde reviewer
Allround medewerker ICT
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-6-2018

"Very customizeable, professional service management software"

Opmerkingen: Makes work easier by having a good overview of ongoing tickets, but also past tickets, with details of what was built / done to offer a solution. That's dependant of what you enter into the system of course, but the options are there and they are clear.

Pluspunten: I've been using OTRS for quite a few years now, and it's an excellent piece of software that makes my life as a sysadmin/support desk guy easier. OTRS understands ITIL, end users and IT pros, and the software supports that. You can link tickets, make internal notes, make FAQs, paste images into text fields, send e-mails, etc. You can also do templates, customize columns, set alerts when things take too long, etc. It's really nice. It even works with our ADFS server, which is excpected of a tool like this, but still. In short, OTRS is versatlize and customizeable.

Minpunten: There have been minor (cosmetic) bugs here and there, every now and then, which are slightly annoying. Often you can fix these things yourself, but OTRS's configuration is very complex and requires some insight and experience. So in the end, you're gonna have to contact support or read the extensive manual. But buth those options work.

Antwoord van de leverancier

van OTRS op 27-6-2018

Thank you for reviewing OTRS. We appreciate your thoughts and comments.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-6-2018
Mohit J.
Consultant
Informatietechnologie en -diensten, 10.001+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-5-2018

"Basic Ticketing tool for customer desks"

Opmerkingen: Basic software for small organization without advanced features of ITIL.

Pluspunten: I used it for sometime in one of my assignments. It was a very basic tool with minimum customization. It just does its job and do not provide advanced features of ITIL framework. Reporting was not effective and so was its UI. We replaced this with more advanced CA Servicedesk. However as a freeware, it was good for initial use.

Minpunten: It is basic application and nothing much can be expected put of this. Ours is a ITIL compliant organization and need a more robust application.

Antwoord van de leverancier

van OTRS op 1-6-2018

Hi Mohit. Thanks for taking time to share your thoughts on OTRS, and I'm glad you found a solution that fits your needs,

I did just want to clarify, for other people reading, that OTRS is ITIL-compliant, and we have 6 ITIL-verified processes for incident, change, problem, knowledge and configuration management.

Of course, we can't claim that for the ((OTRS)) Community Edition as that's our free unsupported version: in that case, compliance is in the hands of the user - and it can certainly be tough to configure that solo.

But, our fully-managed version of OTRS is ITIL-compliant. Thanks again for the review.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-5-2018
Mike M.
Treasurer
Schoolleiding, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 9-8-2017

"OTRS has been a fabulous tool for tracking customer interactions"

Opmerkingen: Our customer service improved because we no longer lost track of calls,follow ups, etc.

Pluspunten: Flexibility: We can add/remove queues easily; we can define sequences of events, custom fields, link to external client DBs, etc.

Minpunten: Performance is "run of the mill"... but then, I'm also on fairly run of the mill hardware, too. Recent versions have vastly improved the GUI interface. However, it is fairly dense - which I actually consider a Pro (efficient) but some people think it's distracting (cluttered).

Antwoord van de leverancier

van OTRS op 13-10-2017

Dear Mike,

thank you very much for such a great review. We work really hard to offer one of the most flexible help desk systems on the market, so I'm happy to see that reflects on your experience with our software.

Easily adjusting the system to your needs is one of the core benefits of OTRS and it will be even simpler with the new admin GUI of OTRS 6.

Best regards,
OTRS

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 9-8-2017
Geverifieerde reviewer
Analista júnior de sistemas
Internet, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-3-2018

"We use OTRS to register all the activities/pendencies. It is ease to use and intuitive as well."

Opmerkingen: The way we can centralize everything on it is real a benefit.

Pluspunten: The provided scalability really help us. As a new demand appears, we can set the software to fit to this new need. This is really a power way to work with software.

Minpunten: When I send some e-mail to, which is related to some active ticket, the emails go agrupated, so for any new e-mail sent, all the previous text are rewritten. In some tickets, there are a lot of du- or tri or quadri-plicated emails. I know this is just something I can solve by deleting the text before sendind it to OTRS, but, it would be amazing if OTRS could append only the new text to the ticket.

Antwoord van de leverancier

van OTRS op 29-3-2018

Thank you for taking time to share your thoughts about OTRS. We're glad for the feedback. I will pass along your comments about the e-mails.

It may also help to know that you can submit new improvement ideas to the development team via https://otrsteam.ideascale.com/

Thanks again for taking the time to share your thoughts.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-3-2018