Wie gebruikt deze software?

Het product voorziet in de behoeften van verschillende sectors door het gemakkelijk te maken om allerlei soorten items te traceren, waaronder IT-middelen, AV-apparatuur, meubilair, bouwgereedschappen, medische apparatuur, enz.

Gemiddelde scores

782 beoordelingen
  • In totaal 4.7/5
  • Gebruiksgemak 4.6/5
  • Klantenservice 4.7/5
  • Functies 4.5/5
  • Waar voor je geld 4.6/5

Productgegevens

  • Beginprijs US$ 30,00/maand
    Zie de prijsinformatie
  • Gratis versie Nee
  • Gratis proef Ja, vraag een gratis proefversie aan
  • Implementatie Cloud, SaaS, Web
    Mobiel - iOS native
    Mobiel - Android native
  • Training Live online
    Webinars
    Documentatie
  • Ondersteuning Kantooruren
    Online

Leveranciergegevens

  • EZOfficeInventory
  • http://www.ezofficeinventory.com
  • Opgericht in 2011

Over EZOfficeInventory

Met deze toonaangevende software voor levenscyclusbeheer van bedrijfsmiddelen kun je moeiteloos PO's creëren, diensten plannen en leveranciers beheren. Eenvoudig afschrijvingsbeheer en aangepaste rapporten helpen je goed geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen. Gebruik de mobiele app voor het scannen van RFID-tags, streepjescodes en QR-codes; zorg voor naleving met wet- en regelgevende instanties. Locatie- en onderhoudsgeschiedenis maken dit een must voor het beheer van vaste activa. Dit product is ook geïntegreerd met Zendesk. Probeer het gratis uit!

Functies van EZOfficeInventory

  • Activiteiten volgen
  • Afschrijvingsbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van afvalverwijdering
  • In- en uitchecken
  • Locatie bijhouden
  • Reserveringenbeheer
  • Streepjescodes/RFID
  • Aangepaste etiketten
  • Etiketsjablonen
  • Ontvangstlabels
  • Serienummers volgen
  • Streepjescodes genereren
  • Streepjescodes scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Verzendetiketten
  • Voorraadbeheer
  • Aansturing van onderaannemers
  • Apparatuur bijhouden
  • Budget volgen / taakuitgaven
  • CRM
  • Commercieel
  • Contractbeheer
  • Informatieverzoeken en aanvragen
  • Integratie in de administratie
  • Mobiele toegang
  • Offline toegang
  • Onderaannemers
  • Rapportage van incidenten
  • Schattingen
  • Wijzigingsorders
  • Woning
  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Kalibratiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Preventief onderhoud
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Apparatuurbeheer
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van onderdelen
  • Beheer van softwarelicenties
  • CMMS
  • Energiebeheer
  • Faciliteitenbeheer
  • Garantiebeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Planning van preventief onderhoud
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Badgebeheer
  • Blokbeheer voor kamers
  • Bruiloften en partijen
  • Budgettering
  • Conferenties/congressen
  • Enquêtes en feedback
  • Expositie- en leveranciersbeheer
  • Gamification
  • Kaartverkoop
  • Promotie via social media
  • Sponsorbeheer
  • Vrijwilligersbeheer
  • Apparatuurbeheer
  • Beheer van vaste activa
  • Bezoekersbeheer
  • Commercieel vastgoed
  • Faciliteitsplanning
  • Incidentenbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Inventarisatie
  • Kamerplanning
  • Leveranciersbeheer
  • Preventief onderhoud
  • Ruimtebeheer
  • Voor scholen
  • Werkorderbeheer
  • Woningen
  • Afschrijvingsbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van afvalverwijdering
  • Boekhouding voor activa
  • Documentbeheer
  • Levensduurbeheer van assets
  • Streepjescodes/RFID
  • Voorraad bijhouden
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Vorderingenbeheer
  • Beheer van vervaldatums
  • Gebruik bijhouden
  • Inkoop
  • Leveranciersbeheer
  • Nabestellingbeheer
  • Streepjescodes scannen
  • Voorraadbeheer
  • Assets volgen
  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Kalibratiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Plannen
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Apparatuur bijhouden
  • Garanties bijhouden
  • Inventarisatie
  • Onderhoudsplanning
  • Taakbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Apparatuurbeheer
  • Assets volgen
  • Commercieel vastgoed
  • Klantendatabase
  • Onderhoudsplanning
  • Plannen
  • Productiekosten
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Verzendbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Woningen
  • Conditiebewaking
  • Herinneringen
  • Inkoop
  • Inspectiebeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Mobiele toegang
  • Onderhoudsplanning
  • Predictief onderhoud
  • Takenlijst
  • Werkorderbeheer
  • Beheer van uitgiften en retouren
  • Beheer van vaste activa
  • Kalibratiebeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Orderbeheer
  • Productiekosten
  • Toolkitting
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Kitting
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Mobiele toegang
  • Nabestellingbeheer
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Rapportage en analyse
  • Voorraadoptimalisatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Inkoopbeheer
  • Itembeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Nabestellingbeheer
  • Orderbeheer
  • Prognose
  • SKU- en UPC-codes
  • Serienummers volgen
  • Streepjescodering
  • Toewijzing
  • 3PL-beheer
  • Inkoop
  • Kwaliteitsbeheer
  • Multilocatie
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Orderbeheer
  • Prognose
  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Streepjescodes/RFID
  • Vervoersbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Contractbeheer
  • Inventarisatie
  • Klantendatabase
  • Offertes
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Terugkerende afspraken
  • Verzendbeheer
  • Werkorders maken

De nuttigste reviews van EZOfficeInventory

Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!

Beoordeeld op 11-5-2018
Marvin B.
Merchandise Manager
51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5/5
Gebruiksgemak
4/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
4/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.

Pluspunten: It is FAST and very simple to use. I can change records so easily if I need to correct or edit anything. Adding custom fields is great for unique data. Searching is with the ability to search multiple terms at once. Filtering allows me to further 'drill down'. The three different types of items make it simple to separate company owned, client owned and disposable inventory. Adding photos and other documents is also very easy. Managing photos is fairly simple, but see 'cons' below. User permission has a very deep control mechanism allowing viewability to be finely tuned and managed as needed. The cart feature is awesome for checking out multiple items at once. You can then check in the same cart for fast returns. Searching with the mobile app via text, or scanning QR codes is blazing fast. Zero time is wasted waiting on EZO. Any lag is all on me. I use this software to track items in a photo studio, the things that belong to our clients that we are photographing. As such, we must isolate those items so that there is no client crossover. This works great!

Minpunten: As of this writing (5/2018) the view is not 'responsive' to your screen size. It is also not possible to manually resize column widths. Some views allow you to hide the right sidebar while others do not. This is promised to be an updated feature coming in 7/2018. When interacting with individual records after a search, it is not possible to return to the search results. The search must be repeated. There is no feature to create shelf barcode or QR code labels. Must use external software, but you can easily link those, one by one.

Review from EZOffice Inventory

Beoordeeld op 18-10-2019
Aldo C.
IT
Schoolleiding, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5/5
Gebruiksgemak
5/5
Functies en functionaliteit
3/5
Klantenondersteuning
3/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: my experience with EZOffice is excellent, comfortable and easy, can be used without experience in software to inventory

Pluspunten: I like this software because is easy to administer and bring me reports complete also I can be tracking devices history

Minpunten: What I didn't like is the graphic interface, I think I could improve

Antwoord van de leverancier

van EZOfficeInventory op 3-12-2019

Hello Aldo,

We appreciate your valuable feedback and are extremely glad you liked EZOfficeInventory's reporting feature. Currently, we are in the process of upgrading our UI/UX design that will hopefully enhance your user experience. Stay tuned for updates, and feel free to reach out to us at [email protected] if you have any queries in the future.

Excellent Inventory Management System

Beoordeeld op 2-12-2019
Troy K.
IT System Administrator
Schoolleiding, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5/5
Gebruiksgemak
5/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
5/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: EZOfficeInventory is simple to use, yet powerful enough to handle all of our needs. The website is well laid out and intuitive. When necessary, instructional materials are helpful as well. EZOfficeInventory is also very reliable. We have never experienced any outages.

Minpunten: We have no major complaints. Any issues we have had were addressed well by Customer Support and/or through the instructional materials.

Antwoord van de leverancier

van EZOfficeInventory op 4-12-2019

Hello Troy,

It was a pleasure reading this review from you, and we appreciate the compliments and feedback. We are glad you found our customer support department helpful, and they were able to rectify your problems with ease. We hope you continue having a great experience using our software.

If you have any additional concerns, feel free to email us at [email protected], and we would love to address them.

Powerful, configurable product that has more features than we need.

Beoordeeld op 19-9-2019
Steve F.
IT Specialist
Werving en selectie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
4/5
Gebruiksgemak
3/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
2/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: * We now have an "Asset Tracking Database" that provides listings for Disaster Recovery.
* We can locate assets that have been Checked-out.
* Too involved in keeping an asset database for out 75 PCs.

Pluspunten: * Data is stored offsite, in EZOfficeInvetory's "cloud" so it is readily available from anywhere which is a real requirement in the case of a disaster at the office.
* Create a report for insurance claim after loss.
* Tracks asset assignment to sites/individuals via a Checkout/Checkin model.
* Handles concurrent users and conflicts.
* Custom fields can be created to handle the need to store additional information.

Minpunten: * Had to create many Custom Fields for simple PC asset tracking.
* Within PC asset input, input template is not configurable to allow Custom Fields to be moved into more useful areas on the screen.
* On asset display screen, again, Custom Fields are not movable to provide a more useful display with least important information at the bottom.
* Layout of asset display screen is not configurable.
* Pricing model is based on number of users configured not the amount of data stored or the databases used.
* Not modular enough to accommodate stripped-down version that would allow us to just use Asset Tracking.
* All Functionality that we use, except offsite storage, could be provided by one Excel spreadsheet which would far easier to use and would cover all of the PROs listed above.

Antwoord van de leverancier

van EZOfficeInventory op 26-9-2019

Hi Steve,

Thank you for your feedback.

We at EZOfficeInventory try very hard to address the problems for clients coming from various verticals. In doing so, we allow the customers to create their own fields to track. We currently do not allow their positioning. However, this will be looked into and taken to the Product Team for further evaluation.

EZ Office is terrible

Beoordeeld op 29-1-2017
Andrew B.
Student
Omroepen, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
1/5
In totaal
1/5
Gebruiksgemak
1/5
Functies en functionaliteit
1/5
Klantenondersteuning
1/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: It's so, so, so bad. You can't see what's checked out until you actually click on it, meaning that when I search for an item, I see a list of thirty of the same item. Probably 25 of them are checked out at any given time. The only way to figure out which one is checked out is to click on each of them individually. Meaning I have to click on a couple dozen items before I can find the one that's checked out. It causes an unnecessary waste of time on a huge scale since every one of us using the system has to do this. And that's just the tip of the iceberg of issues with EZOffice... I can't even begin to imagine the amount of man-hours lost because we're forced to use this stupid system, and I suspect corruption in the purchasing process because someone getting kickbacks is the only logical explanation for the decision to buy this worthless product.

Pluspunten: I didn't personally pay for it. But then again my tuition went towards it, so I guess that's not much of a pro.

Minpunten: Everything. It's terrible.

Antwoord van de leverancier

van EZOfficeInventory op 4-12-2017

Hi Andrew, we appreciate you taking the time to review EZOfficeInventory.

It is possible to view checked out or available items by applying relevant filters from top right hand side of the page. You can also customize the view to display status of your assets on the listings page.

Please schedule a call with one our product specialist and they will ensure that all your issues are resolved. Thanks!

Lees meer reviews