Wie gebruikt deze software?

Het product voorziet in de behoeften van verschillende sectors door het gemakkelijk te maken om allerlei soorten items te traceren, waaronder IT-middelen, AV-apparatuur, meubilair, bouwgereedschappen, medische apparatuur, enz.

Gemiddelde scores

678 beoordelingen
  • In totaal 4.5 / 5
  • Gebruiksgemak 4.5 / 5
  • Klantenservice 4.5 / 5
  • Functies 4.5 / 5
  • Waar voor je geld 4.5 / 5

Productgegevens

  • Beginprijs US$ 30,00/maand
    Zie de prijsinformatie
  • Gratis versie Nee
  • Gratis proefversie Ja, vraag een gratis proefversie aan
  • Implementatie Cloud, SaaS, Web
    Mobiel - iOS native
    Mobiel - Android native
  • Training Live online
    Webinars
    Documentatie
  • Ondersteuning Kantooruren
    Online

Leveranciergegevens

  • EZOfficeInventory
  • http://www.ezofficeinventory.com
  • Opgericht in 2011

Over EZOfficeInventory

Met deze toonaangevende software voor levenscyclusbeheer van bedrijfsmiddelen kun je moeiteloos PO's creëren, diensten plannen en leveranciers beheren. Eenvoudig afschrijvingsbeheer en aangepaste rapporten helpen je goed geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen. Gebruik de mobiele app voor het scannen van RFID-tags, streepjescodes en QR-codes; zorg voor naleving met wet- en regelgevende instanties. Locatie- en onderhoudsgeschiedenis maken dit een must voor het beheer van vaste activa. Dit product is ook geïntegreerd met Zendesk. Probeer het gratis uit!

Functies van EZOfficeInventory

  • Activiteiten volgen
  • Afschrijvingsbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van afvalverwijdering
  • In- en uitchecken
  • Locatie bijhouden
  • Reserveringenbeheer
  • Streepjescodes/RFID
  • Aangepaste etiketten
  • Etiketsjablonen
  • Ontvangstlabels
  • RFID
  • Serienummers volgen
  • Streepjescodes genereren
  • Streepjescodes scannen
  • Verzendetiketten
  • Voorraadbeheer
  • Aansturing van onderaannemers
  • Apparatuur bijhouden
  • Budget volgen / taakuitgaven
  • CRM
  • Commercieel
  • Contractbeheer
  • Informatieverzoeken en aanvragen
  • Integratie in de administratie
  • Mobiele toegang
  • Offline toegang
  • Onderaannemers
  • Rapportage van incidenten
  • Schattingen
  • Wijzigingsorders
  • Woning
  • Assets volgen
  • Beheer van technici
  • Inkoop
  • Inventarisatie
  • Kalibratiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Werkorderbeheer
  • Apparatuurbeheer
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van onderdelen
  • Beheer van softwarelicenties
  • CMMS
  • Energiebeheer
  • Faciliteitenbeheer
  • Garantiebeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Planning van preventief onderhoud
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Badgebeheer
  • Beheer van deelnemers
  • Blokbeheer voor kamers
  • Bruiloften en partijen
  • Conferenties/congressen
  • Enquêtes en feedback
  • Expositie- en leveranciersbeheer
  • Gamification
  • Kaartverkoop
  • Promotie via social media
  • Sponsorbeheer
  • Vrijwilligersbeheer
  • Apparatuurbeheer
  • Beheer van vaste activa
  • Bezoekersbeheer
  • Commercieel vastgoed
  • Faciliteitsplanning
  • Incidentenbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Inventarisatie
  • Kamerplanning
  • Leveranciersbeheer
  • Preventief onderhoud
  • Ruimtebeheer
  • Voor scholen
  • Werkorderbeheer
  • Woningen
  • Afschrijvingsbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van afvalverwijdering
  • Boekhouding voor activa
  • Documentbeheer
  • Levensduurbeheer van assets
  • Streepjescodes/RFID
  • Voorraad bijhouden
  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Vorderingenbeheer
  • Beheer van vervaldatums
  • Gebruik bijhouden
  • Inkoop
  • Leveranciersbeheer
  • Nabestellingbeheer
  • Streepjescodes scannen
  • Voorraadbeheer
  • Assets volgen
  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Kalibratiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Plannen
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Apparatuur bijhouden
  • Garanties bijhouden
  • Inventarisatie
  • Klantendatabase
  • Onderhoudsplanning
  • Taakbeheer
  • Verzendbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Apparatuurbeheer
  • Assets volgen
  • Commercieel vastgoed
  • Klantendatabase
  • Onderhoudsplanning
  • Plannen
  • Productiekosten
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Verzendbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Woningen
  • Conditiebewaking
  • Herinneringen
  • Inkoop
  • Inspectiebeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Mobiele toegang
  • Onderhoudsplanning
  • Predictief onderhoud
  • Takenlijst
  • Werkorderbeheer
  • Beheer van uitgiften en retouren
  • Beheer van vaste activa
  • Kalibratiebeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Orderbeheer
  • Productiekosten
  • Toolkitting
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Kitting
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Mobiele toegang
  • Nabestellingbeheer
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Rapportage en analyse
  • Voorraadoptimalisatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Inkoopbeheer
  • Itembeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Nabestellingbeheer
  • Orderbeheer
  • Prognose
  • SKU- en UPC-codes
  • Serienummers volgen
  • Streepjescodering
  • Toewijzing
  • 3PL-beheer
  • Inkoop
  • Kwaliteitsbeheer
  • Multilocatie
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Orderbeheer
  • Prognose
  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Streepjescodes/RFID
  • Vervoersbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Contractbeheer
  • Inventarisatie
  • Klantendatabase
  • Offertes
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Taakbeheer
  • Terugkerende afspraken
  • Verzendbeheer

De nuttigste reviews van EZOfficeInventory

100 times better than we expected

Beoordeeld op 15-3-2017
Matthew F.
Systems Administrator
Basis- en voortgezet onderwijs, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: We researched an inventory system to migrate to a few years ago and we came across EZOfficeInventory. We determined it looked like the best option and it had one of the best prices. Not only have we thoroughly enjoyed everything about EZOfficeInventory since the migration, but since we have the highest tier subscription plan, we can request any new feature that we want them to integrate for us and we have done that several times already. Each time we request something new they always make it happen for us so we have been pleased with every request we have made. One of the coolest integrations that EZOfficeInventory has is that it integrates directly with Zendesk which is what we use already for our help desk ticketing system. I honestly don't know what we would do without EZOfficeInventory at this point. Even the support staff is friendly and quick to respond.

Pluspunten: You can create any kind of custom reports you want. Sort items by groups and sub groups. It syncs with LDAP. The pricing is competitive. You can configure alerts and custom access rights. It uses QR codes and barcodes. Easy to import existing assets from csv files. I could go on, but my hands are getting tired from typing.

Minpunten: Having a hard time thinking of any cons, but one thing it could use is a few more "bulk edit" options other than bulk editing assets themselves. Like it would be nice if I could bulk edit a certain user field or something like that. I also wish I could bulk edit the document/image library to remove all the duplicates. This is an extremely minor con.

Exactly what we needed

Beoordeeld op 30-7-2019
Thomas W.
Lead Hardware/Software Specialist
Schoolleiding, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: We are coming from a custom inventory solution through FileMaker Pro. It was setup about 15 years ago and no one knows how to configure it anymore. We looked at several inventory management systems only to be driven off by the cost or lack of features. EZOfficeInventory quoted us with the best price BY FAR, and had just as many features as their competitors. It only took me a week to groom our database and get it uploaded and ready to audit. That was just me working solo while doing my daily tasks.

Pluspunten: It's feature rich, and easy to configure. I've had very little difficulty converting our very dated inventory database over to EZOfficeInventory.

Minpunten: It would be really convenient if we were able to upload more than 1000 assets at a time. Other than that, I have no complaints so far.

Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!

Beoordeeld op 11-5-2018
Marvin B.
Merchandise Manager
51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
4 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.

Pluspunten: It is FAST and very simple to use. I can change records so easily if I need to correct or edit anything. Adding custom fields is great for unique data. Searching is with the ability to search multiple terms at once. Filtering allows me to further 'drill down'. The three different types of items make it simple to separate company owned, client owned and disposable inventory. Adding photos and other documents is also very easy. Managing photos is fairly simple, but see 'cons' below. User permission has a very deep control mechanism allowing viewability to be finely tuned and managed as needed. The cart feature is awesome for checking out multiple items at once. You can then check in the same cart for fast returns. Searching with the mobile app via text, or scanning QR codes is blazing fast. Zero time is wasted waiting on EZO. Any lag is all on me. I use this software to track items in a photo studio, the things that belong to our clients that we are photographing. As such, we must isolate those items so that there is no client crossover. This works great!

Minpunten: As of this writing (5/2018) the view is not 'responsive' to your screen size. It is also not possible to manually resize column widths. Some views allow you to hide the right sidebar while others do not. This is promised to be an updated feature coming in 7/2018. When interacting with individual records after a search, it is not possible to return to the search results. The search must be repeated. There is no feature to create shelf barcode or QR code labels. Must use external software, but you can easily link those, one by one.

Great Inventory System

Beoordeeld op 12-2-2017
Matthew D.
I.T. Helpdesk Lead
Facilitaire diensten, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
4 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: This is a great system. Unfortunately I have nothing to compare EZOfficeInventory as the system we used before was just a spreadsheet. EZOfficeInventory has change the way we manage all our IT equipment and now our Finance department is notified when equipment changes hands and knows exactly where everything is. I do have a few issues with the system but they are minor complains. You can only view 25 items at a time which makes things difficult as we have over 500 items entered into the system, you are really limited to the search function to look for things, although it does work well. When clicking on items in your inventory it opens to that page. I wish it opened in its own window because when you are making changes to that item, you have to click back several times. I also wish there was a way to separate the inventory completely so that certain categories can have their own separate asset number. Our Finance department expressed interest in using this system to inventory our vehicles, but I cant really do that as it would mix with our IT's asset numbers and I'd really like them separate. I've only contacted Customer Support one time but they were quick to respond and resolve my issue. If you are still using a spreadsheet to keep inventory I highly suggest trying out EZOfficeInventory as it is a great system to use.

Pluspunten: It does what it is advertised to do, I like that there are alerts setup when changes are made, and I can easily pull up reports when needed.

Minpunten: I've expressed this in my review.

Fantastic! Fantastic! Fantastic!

Beoordeeld op 18-4-2017
Kerrie D.
Samples
Fabricage van elektrische/elektronische producten, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: I tell people all the time that EZ should put me on their payroll as much as I praise & recommend their service! I have used EZ for a total of 4 years & have loved every part of it. It's incredibly user-friendly & retains any data you need to see at a glance between the comments section, custom fields & attachments. They have just enough levels of control that aren't overwhelming to incorporate but still maintains the levels of security that are needed. I am currently using it to organize/maintain a Samples Department where we have samples from all over the world with different specs. Each piece (some have multiple quantities & others are a single item) needs to be tracked with specific details maintained amongst 7 departments & 4 branches. Needless to say, this is an amazing tool to keep control & accountability for the assets. Their customer service is phenomenal! Every time I have a question they are quick to respond, thorough in their answer (including links) & have even implemented suggestions I had that helped with workflow. The definition of EZ is working smarter & not harder. Keep the outstanding work up EZ!! You make my job sooooooo much easier!

Pluspunten: User-friendly, security levels, QR labels,

Minpunten: The only possible thing I can think of is having comments & attachments for the vendors but the Production Team is already working on that (see you in May :-)

Lees meer reviews