Wie gebruikt EZOfficeInventory?

Het product voorziet in de behoeften van verschillende sectors door het gemakkelijk te maken om allerlei soorten items te traceren, waaronder IT-middelen, AV-apparatuur, meubilair, bouwgereedschappen, medische apparatuur, enz.

Wat is EZOfficeInventory?

Met deze toonaangevende software voor levenscyclusbeheer van bedrijfsmiddelen kun je moeiteloos PO's creëren, diensten plannen en leveranciers beheren. Eenvoudig afschrijvingsbeheer en aangepaste rapporten helpen je goed geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen. Gebruik de mobiele app voor het scannen van RFID-tags, streepjescodes en QR-codes; zorg voor naleving met wet- en regelgevende instanties. Locatie- en onderhoudsgeschiedenis maken dit een must voor het beheer van vaste activa. Dit product is ook geïntegreerd met Zendesk. Probeer het gratis uit!

EZOfficeInventory - Details

EZOfficeInventory

http://www.ezofficeinventory.com

Opgericht in 2011

EZOfficeInventory - Prijsoverzicht

EZOfficeInventory vanaf US$ 35,00/maand. EZOfficeInventory heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Hieronder vindt u extra prijsinformatie voor EZOfficeInventory.

Beginprijs

US$ 35,00/maand
Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Nee

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van EZOfficeInventory

Asset tracking software
Activiteiten volgen
Afschrijvingsbeheer
Audittrail
Beheer van afvalverwijdering
In- en uitchecken
Locatie bijhouden
Reserveringenbeheer
Streepjescodes/RFID
Aangepaste etiketten
Etiketsjablonen
Ontvangstlabels
Serienummers volgen
Streepjescodes genereren
Streepjescodes scannen
Streepjescodes/RFID
Verzendetiketten
Voorraadbeheer
Aansturing van onderaannemers
Apparatuur bijhouden
Budget volgen / taakuitgaven
CRM
Commercieel
Contractbeheer
Informatieverzoeken en aanvragen
Integratie in de administratie
Mobiele toegang
Offline toegang
Onderaannemers
Rapportage van incidenten
Schattingen
Wijzigingsorders
Woning
Beheer van technici
Factureren
Kalibratiebeheer
Mobiele toegang
Preventief onderhoud
Sleutels- en slotenbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Voorraadbeheer
Apparatuurbeheer
Beheer van IT-assets
Beheer van onderdelen
Beheer van softwarelicenties
CMMS
Energiebeheer
Faciliteitenbeheer
Garantiebeheer
Onderhoudsbeheer
Planning van preventief onderhoud
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Apparatuurbeheer
Beheer van vaste activa
Bezoekersbeheer
Commercieel vastgoed
Faciliteitsplanning
Incidentenbeheer
Inspectiebeheer
Inventarisatie
Kamerplanning
Leveranciersbeheer
Preventief onderhoud
Ruimtebeheer
Voor scholen
Werkorderbeheer
Woningen
Afschrijvingsbeheer
Audittrail
Beheer van afvalverwijdering
Boekhouding voor activa
Documentbeheer
Levensduurbeheer van assets
Streepjescodes/RFID
Voorraad bijhouden
Auditbeheer
Compliance bijhouden
Configuratiebeheer
Contract- en licentiebeheer
Inkoopbeheer
Kosten bijhouden
Leveranciersbeheer
Onderhoudsbeheer
Voorraadbeheer
Vorderingenbeheer
Beheer van vervaldatums
Gebruik bijhouden
Inkoop
Leveranciersbeheer
Nabestellingbeheer
Streepjescodes scannen
Voorraadbeheer
Assets volgen
Beheer van technici
Factureren
Kalibratiebeheer
Mobiele toegang
Plannen
Predictief onderhoud
Preventief onderhoud
Sleutels- en slotenbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Apparatuur bijhouden
Garanties bijhouden
Inventarisatie
Onderhoudsplanning
Taakbeheer
Werkorderbeheer
Assets volgen
Beheer van technici
Commercieel vastgoed
Factureren
Inspectiebeheer
Mobiele toegang
Onderhoudsplanning
Predictief onderhoud
Preventief onderhoud
Rapportage en analyse
Volgen van servicegeschiedenis
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Woningen
Conditiebewaking
Herinneringen
Inkoop
Inspectiebeheer
Leveranciersbeheer
Mobiele toegang
Onderhoudsplanning
Predictief onderhoud
Takenlijst
Werkorderbeheer
Assetbibliotheek
Assets volgen
Kalibratiebeheer
Onderhoudsplanning
Beheer van meerdere kanalen
Beheer van productievoorraad
Beheer van retailvoorraad
Kitting
Leveranciersbeheer
Magazijnbeheer
Mobiele toegang
Nabestellingbeheer
Productidentificatie
Prognose
Rapportage en analyse
Voorraadoptimalisatie
Waarschuwingen/Meldingen
In- en uitchecken
Itembeheer
Kosten bijhouden
Leveranciersbeheer
Nabestellingbeheer
Prognose
SKU- en UPC-codes
Serienummers volgen
Streepjescodes/RFID
Voorraad bijhouden
Voorraadoptimalisatie
3PL-beheer
Inkoop
Kwaliteitsbeheer
Multilocatie
Ontvangst- en wegzetbeheer
Orderbeheer
Prognose
Realtime synchronisatie
Retourbeheer
Streepjescodes/RFID
Vervoersbeheer
Voorraadbeheer
Contractbeheer
Inventarisatie
Klantendatabase
Offertes
Plannen
Preventief onderhoud
Routering
Taakbeheer
Terugkerende afspraken
Verzendbeheer
Werkorders maken

Reviews van EZOfficeInventory

5 van 843 reviews worden weergegeven

In totaal
4.7/5
Gebruiksgemak
4.5/5
Klantenservice
4.7/5
Functies
4.5/5
Waar voor je geld
4.6/5
Marvin B.
Merchandise Manager
51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-5-2018

"Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!"

Opmerkingen: This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.

Pluspunten: It is FAST and very simple to use. I can change records so easily if I need to correct or edit anything. Adding custom fields is great for unique data. Searching is with the ability to search multiple terms at once. Filtering allows me to further 'drill down'. The three different types of items make it simple to separate company owned, client owned and disposable inventory. Adding photos and other documents is also very easy. Managing photos is fairly simple, but see 'cons' below. User permission has a very deep control mechanism allowing viewability to be finely tuned and managed as needed. The cart feature is awesome for checking out multiple items at once. You can then check in the same cart for fast returns. Searching with the mobile app via text, or scanning QR codes is blazing fast. Zero time is wasted waiting on EZO. Any lag is all on me. I use this software to track items in a photo studio, the things that belong to our clients that we are photographing. As such, we must isolate those items so that there is no client crossover. This works great!

Minpunten: As of this writing (5/2018) the view is not 'responsive' to your screen size. It is also not possible to manually resize column widths. Some views allow you to hide the right sidebar while others do not. This is promised to be an updated feature coming in 7/2018. When interacting with individual records after a search, it is not possible to return to the search results. The search must be repeated. There is no feature to create shelf barcode or QR code labels. Must use external software, but you can easily link those, one by one.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-5-2018
Lucas P.
Director of Quality
Machine- en installatiebouw, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-2-2020

"Great Asset Tracking Tool!"

Opmerkingen: EZ Office has definitely improved our ability to track where all our Assets are and keep track of all their history. We were using an Excel spreadsheet, EZ is much better! The customer support is excellent!

Pluspunten: The ease of use is great and the learning curve is low. The ability to search and sort for specific assets, the state it is in, where it is, calibration status and ..., is a powerful tool. The ease of editing Services and scheduling services. The App is pretty good too.

Minpunten: We are working on a one stop shop for a Packing List, but have struggled to make one Packing List that also includes the miscellaneous items shipping and returning. When an item is updated for its return date, I get 20 e-mails of all the items instead of just one e-mail that includes all the items on 1 Packing List.

Antwoord van de leverancier

van EZOfficeInventory op 9-3-2020

Hi Lucas,

We hope to find you in good health.

We're delighted to hear that your organization switched from manual spreadsheet software to EZOfficeInventory. We're glad that we helped to improve your ability to track assets and maintain an active history.

Thank you for the compliments to our customer support team, who try to respond to every query as promptly as they can.

If you encounter any concerns in the future, feel free to drop us a message at [email protected] and we would love to assist you.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-2-2020
Braden B.
IT Services
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-1-2020

"EZOffice: Sometimes simple, sometimes not so much."

Opmerkingen: I like it, but I think there is definitely room for improvement. It has some great features that are not found elsewhere in my experience, but I wouldn't necessarily pick to use this tool if I had to pick. I wouldn't have any gripes if it was picked for my team again, though.

Pluspunten: I liked that everything was easy to categorize. For example, we deploy laptops called "Loaners" for users who don't have a laptop to use while IT fixes their originals. EZOffice made it very easy for us to put those "Loaner" laptops into a group, and then be able to view every laptop in that group and manage our assets more effectively.
I also loved the "Previous Owner" field, as it helped me trace down some laptops that had seemingly disappeared. Big help there.

Minpunten: I did not like that it manually assigned an asset to our laptops. That has caused me some inconvenience. While searching for an asset tag that we've assigned, say I'm searching for laptop 2415, I'd put 2415 into the search bar, and there would be several laptops brought up as a result. Each of these laptops had EZOffice's personal asset tag assigned, along with our own, (which were never the same.) It was a pain to have to click on each asset to have to find out what it's real Asset tag was.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-1-2020
Andrew B.
Student
Omroepen, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    1/5
  • Gebruiksgemak
    1/5
  • Functies en functionaliteit
    1/5
  • Klantenondersteuning
    1/5
  • Waar voor je geld
    1/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29-1-2017

"EZ Office is terrible "

Opmerkingen: It's so, so, so bad. You can't see what's checked out until you actually click on it, meaning that when I search for an item, I see a list of thirty of the same item. Probably 25 of them are checked out at any given time. The only way to figure out which one is checked out is to click on each of them individually. Meaning I have to click on a couple dozen items before I can find the one that's checked out. It causes an unnecessary waste of time on a huge scale since every one of us using the system has to do this. And that's just the tip of the iceberg of issues with EZOffice... I can't even begin to imagine the amount of man-hours lost because we're forced to use this stupid system, and I suspect corruption in the purchasing process because someone getting kickbacks is the only logical explanation for the decision to buy this worthless product.

Pluspunten: I didn't personally pay for it. But then again my tuition went towards it, so I guess that's not much of a pro.

Minpunten: Everything. It's terrible.

Antwoord van de leverancier

van EZOfficeInventory op 4-12-2017

Hi Andrew, we appreciate you taking the time to review EZOfficeInventory.

It is possible to view checked out or available items by applying relevant filters from top right hand side of the page. You can also customize the view to display status of your assets on the listings page.

Please schedule a call with one our product specialist and they will ensure that all your issues are resolved. Thanks!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29-1-2017
Ulises S.
Media Closet Staff
Mediaproductie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-2-2020

"Amazing Software "

Opmerkingen: We are using EZOffice to work as a small media closet within a university. This program allows for everything to be easily tracked, and in-turn it helps our business model. We keep marks on prices and item descriptions to make logging more functional. It's great that this online resource is available for purchase, to help businesses big and small get situated and started.

Pluspunten: The software allows me to check in equipment very easily. I am able to easily see all of the logs that are within the product such as notes, comments, and check out times. This allows for better maintenance when it comes to missing products or issues with products, and how these could be tracked down to the users that checked out the equipment previously.

Minpunten: The inability to customize the layout. I wish that as time progresses, that the layout could be easily changed for more productivity

Antwoord van de leverancier

van EZOfficeInventory op 17-2-2020

Hi Ulises,

Thank you for taking out time and writing a review for us.

We're glad to hear you had no trouble in using the system and were able to check in your items quickly.

Currently, we are in the process of upgrading our UI/UX design. Kindly stay tuned for updates.

If there's anything we can do to assist you, feel free to drop us a message at [email protected], and we would love to help you.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-2-2020