EZOfficeInventory

door EZOfficeInventory

Wie gebruikt EZOfficeInventory?

Het product voorziet in de behoeften van verschillende sectors door het gemakkelijk te maken om allerlei soorten items te traceren, waaronder IT-middelen, AV-apparatuur, meubilair, bouwgereedschappen, medische apparatuur, enz.

Wat is EZOfficeInventory?

Met deze toonaangevende software voor levenscyclusbeheer van bedrijfsmiddelen kun je moeiteloos inkooporders creëren, diensten plannen en leveranciers beheren. Eenvoudig afschrijvingsbeheer en aangepaste rapporten helpen je goed geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen. Gebruik de mobiele app voor het scannen van RFID-tags, streepjescodes en QR-codes; zorg voor naleving met wet- en regelgevende instanties. Locatie- en onderhoudsgeschiedenis maken dit een must voor het beheer van vaste activa. Dit product is ook geïntegreerd met Zendesk en Jira. Probeer het gratis uit.

EZOfficeInventory - Details

EZOfficeInventory

http://www.ezofficeinventory.com

Opgericht in 2011

EZOfficeInventory-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

EZOfficeInventory - prijsoverzicht

EZOfficeInventory heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. EZOfficeInventory betaalde versie vanaf US$ 35,00/maand.


Beginprijs

US$ 35,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

EZOfficeInventory - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van EZOfficeInventory

  • Activiteiten volgen
  • Afschrijvingsbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van afvalverwijdering
  • In- en uitchecken
  • Locatie bijhouden
  • Reserveringenbeheer
  • Streepjescodes/RFID

Bekijk de volledige lijst van Asset tracking software

  • Aangepaste etiketten
  • Etiketsjablonen
  • Ontvangstlabels
  • Serienummers volgen
  • Streepjescodes genereren
  • Streepjescodes scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Verzendetiketten
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van Barcode software

  • Aansturing van onderaannemers
  • Apparatuur bijhouden
  • Budget volgen / taakuitgaven
  • CRM
  • Commercieel
  • Contractbeheer
  • Informatieverzoeken en aanvragen
  • Integratie in de administratie
  • Mobiele toegang
  • Offline toegang
  • Onderaannemers
  • Rapportage van incidenten
  • Schattingen
  • Wijzigingsorders
  • Woning

Bekijk de volledige lijst van Bouwsoftware

  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Kalibratiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Preventief onderhoud
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van CMMS-software

  • Apparatuurbeheer
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van onderdelen
  • Beheer van softwarelicenties
  • CMMS
  • Energiebeheer
  • Faciliteitenbeheer
  • Garantiebeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Planning van preventief onderhoud
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van EAM-software

  • Apparatuurbeheer
  • Beheer van vaste activa
  • Bezoekersbeheer
  • Commercieel vastgoed
  • Faciliteitsplanning
  • Incidentenbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Inventarisatie
  • Kamerplanning
  • Leveranciersbeheer
  • Preventief onderhoud
  • Ruimtebeheer
  • Voor scholen
  • Werkorderbeheer
  • Woningen

Bekijk de volledige lijst van Facility management software

  • Afschrijvingsbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van afvalverwijdering
  • Boekhouding voor activa
  • Documentbeheer
  • Levensduurbeheer van assets
  • Streepjescodes/RFID
  • Voorraad bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Fixed asset management software

  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Vorderingenbeheer

Bekijk de volledige lijst van IT-asset management software

  • Assets volgen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Versie- en implementatiebeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van ITSM-software

  • Knooppuntbeheer
  • Kopieerbeveiliging
  • Licentie voor draagbaar apparaat
  • Licenties bijhouden
  • Productactivering
  • Proeflicentie

Bekijk de volledige lijst van Licentiebeheer software

  • Beheer van vervaldatums
  • Gebruik bijhouden
  • Inkoop
  • Leveranciersbeheer
  • Nabestellingbeheer
  • Streepjescodes scannen
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van Medische voorraadbeheer software

  • Assets volgen
  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Kalibratiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Plannen
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Onderhoudsbeheer software

  • Apparatuur bijhouden
  • Garanties bijhouden
  • Inventarisatie
  • Onderhoudsplanning
  • Taakbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Onderhoudssoftware voor apparatuur

  • Assets volgen
  • Beheer van technici
  • Commercieel vastgoed
  • Factureren
  • Inspectiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Onderhoudsplanning
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Rapportage en analyse
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Woningen

Bekijk de volledige lijst van Onderhoudssoftware voor gebouwen

  • Herinneringen
  • Inkooporders
  • Inspectiebeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Mobiele toegang
  • Onderhoudsplanning
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Software voor preventief onderhoud

  • Assetbibliotheek
  • Assets volgen
  • Kalibratiebeheer
  • Onderhoudsplanning

Bekijk de volledige lijst van Tool management software

  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Kitting
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Mobiele toegang
  • Nabestellingbeheer
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Rapportage en analyse
  • Voorraadoptimalisatie
  • Waarschuwingen/Meldingen

Bekijk de volledige lijst van Voorraadbeheer software

  • In- en uitchecken
  • Itembeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Nabestellingbeheer
  • Prognose
  • SKU- en UPC-codes
  • Serienummers volgen
  • Streepjescodes/RFID
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadoptimalisatie

Bekijk de volledige lijst van Voorraadbeheersystemen

  • 3PL-beheer
  • Inkoop
  • Kwaliteitsbeheer
  • Multilocatie
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Orderbeheer
  • Prognose
  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Streepjescodes/RFID
  • Vervoersbeheer
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van WMS-systemen

  • Contractbeheer
  • Inventarisatie
  • Klantendatabase
  • Offertes
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Terugkerende afspraken
  • Verzendbeheer
  • Werkorders maken

Bekijk de volledige lijst van Werkorder software

EZOfficeInventory alternatieven

Meer alternatieven voor EZOfficeInventory

Reviews van EZOfficeInventory

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,5
Klantenservice 4,6
Functies 4,5
Waar voor je geld 4,6

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Marvin B.
Merchandise Manager
51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-5-2018

"Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!"

Opmerkingen: This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.

Pluspunten: It is FAST and very simple to use. I can change records so easily if I need to correct or edit anything. Adding custom fields is great for unique data. Searching is with the ability to search multiple terms at once. Filtering allows me to further 'drill down'. The three different types of items make it simple to separate company owned, client owned and disposable inventory. Adding photos and other documents is also very easy. Managing photos is fairly simple, but see 'cons' below. User permission has a very deep control mechanism allowing viewability to be finely tuned and managed as needed. The cart feature is awesome for checking out multiple items at once. You can then check in the same cart for fast returns. Searching with the mobile app via text, or scanning QR codes is blazing fast. Zero time is wasted waiting on EZO. Any lag is all on me. I use this software to track items in a photo studio, the things that belong to our clients that we are photographing. As such, we must isolate those items so that there is no client crossover. This works great!

Minpunten: As of this writing (5/2018) the view is not 'responsive' to your screen size. It is also not possible to manually resize column widths. Some views allow you to hide the right sidebar while others do not. This is promised to be an updated feature coming in 7/2018. When interacting with individual records after a search, it is not possible to return to the search results. The search must be repeated. There is no feature to create shelf barcode or QR code labels. Must use external software, but you can easily link those, one by one.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-5-2018
Duane K.
Business Development Manager
Evenementenbureaus, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-8-2020

"The Ease of EZOFFICEInventory"

Opmerkingen: My personal experience has been great. When speaking with potential clients, if they have certain preferences on equipment needs, I can easy access our inventory to see off we have that particular equipment instantly. It is just very easy to use. It's not clunky in any way.

Pluspunten: It's very user friendly software. Before selecting it, we looked at one other software. What we loved about it was the ability to customize it without having to call support for help. We are able to track all of our inventory via barcode no matter what project they are assigned to with ease, via online or mobile app.

Minpunten: As soon as I have an answer I will update. We are very pleased with the software.

Antwoord van de leverancier

van EZOfficeInventory op 2-9-2020

Hi Duane, hope you are having a good day! Thank you for giving us the positive energy. If you ever feel like discussing anything related to the system and your workflow feel free to reach out to us. We will be happy to help.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-8-2020
George Y.
Sr. Help Desk Technician
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-1-2021

"One of the better inventory systems I have used."

Pluspunten: The software is extremely easy to learn and use. My organization uses the software to keep track of all our of high value assets. EZOfficeInventory makes it easy for us to checkout and track who we have assigned our assets to and where they are. Entering our assets was extremely simple and I am very happy with the ability to customize the software to my requirements. The EZOfficeInventory support team is very knowledgeable and always quick to respond when the need for help arises.

Minpunten: A con for me, which may be a pro for others, was that there are a plethora of options for customization. Some of the options are not clearly detailed in the knowledge base and lead to having to go through some trial and error to get some desired customization working. Besides this small con, the software works great.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-1-2021
Ashlee S.
Technology Services Specialist
Burgerlijke en maatschappelijke organisatie, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    3 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    5/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 15-7-2020

"As a new user who has never used similar software, I have many criticisms"

Pluspunten: It is very helpful to be able to look up an asset by serial number, asset id, comments, etc.

Minpunten: I find it difficult to process multiple assets at once. For example, when printing tags if the batch is not easily filtered it is difficult to get everything on one download. If I want to print various tags that have nothing in common to filter by then I will have to print each one individually. It has created a situation where a missed asset number will just be abandoned and left in the retired state indefinitely. The function of check in and out has also been abandoned by my company due to the limits on members that can be added as well as the difficulty of keeping up with who should be added or deleted. It has made more sense to note in the comments who has checked out an asset because its far easier to implement and manage. Another note, we have assets that are IT related and non-IT related. It would be very helpful to be able to separate these into groups that may be associated with the admin account related to each department.

Antwoord van de leverancier

van EZOfficeInventory op 4-8-2020

Hello Ashlee. Thank you for taking out the time to provide us detailed feedback. You can easily divide your IT and non IT assets on the basis of different groups and locations - the custom roles feature allows you to limit users to only their assigned groups which will in turn restrict non IT members from viewing your IT assets. There are multiple ways to pick assets from different pages but we would like to know more details as to how you are currently using it. We are currently evaluating checkouts against multiple people and we'd love to get your insights on it. We would like you to drop us an email at [email protected] and your assigned solutions consultant will set up a call with you to configure your account in a way that you don't have to face these troubles again.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 15-7-2020
Namil S.
Accountant
Detailhandel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-11-2020

"Great Product for managing Inventory for Mid to Large size organisation"

Opmerkingen: Overall experience of using this software is highly satisfactory and very happy with it. Will recommend it to anyone looking for a similar software.

Pluspunten: I really like the Multiple Location inventory function. Also the statistics on the dashboard is helpful.

Minpunten: The Recurring service is something I am a fan of.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-11-2020