Wie gebruikt Bynder?

Voor alle sectoren - marketingafdeling, merkadviseur, communicatieafdeling, merkmanager, persafdeling, ontwerpbureau, creatief bureau.

Wat is Bynder?

Bynder is de snelstgroeiende cloudgebaseerde service voor het beheer van digitale middelen, voor marketingprofessionals die het beheer van hun digitale content willen vereenvoudigen. Teams kunnen 24/7 snel de juiste bestanden vinden met cloudopslag en delen, samenwerken met realtime bewerkingen en goedkeuringen, en bestanden verspreiden met auto-opmaak voor een verscheidenheid aan kanalen en bestandstypes. Merken die Bynder gebruiken hebben het gemak van één centrale hub voor alle merkactiviteiten en digitale content.

Bynder - Details

Bynder

https://www.bynder.com/en/

Opgericht in 2013

Bynder - Prijsoverzicht

Bynder heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Hieronder vindt u extra prijsinformatie voor Bynder.

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van Bynder

Brand management software
Campagnebehee
Fulfillmentdistributie
Kunstbeheer
Projectbeheer
Veranderingsbeheer
Workflowbeheer
Aanpasbare sjablonen
Afbeeldingseditor
Audio-inhoud
Documenten indexeren
E-formulieren
SEO-beheer
Teksteditor
Versiebheer
Video-inhoud
Websitebeheer
Zoeken in gehele tekst
Bestandsherstel
Bestandstypen converteren
Compliance bijhouden
Documenten archiveren
Documenten bewaren
Documenten indexeren
Documenten samenstellen
Elektronische handtekening
Offline toegang
Optische lezers (OCR)
Samenwerkingstools
Versiebheer
Abonnementsbeheer
Afbeeldingsbeveiliging
Audio-/videobeveiliging
Beheer van vervaltijden
Beveiliging van softwaretoepassingen
Distributiebeheer
Intrekken van toegang
Licentiebeheer
Locatiecontrole
PDF-beveiliging
Volgen en analyseren van gebruik
Watermerken
Aanpasbare branding
Assetbibliotheek
Assetcategorisering
Assets delen
Bestandsconversie
Metadatabeheer
Mobiele app
Rapportage en analyse
Versiebheer
Workflowbeheer
Zoeken/filteren
Archiveren en retentie
Beheer van digitale assets
Documentbeheer
Elektronische handtekening
Informatiegovernance
Levensduurbeheer van content
Mobiele toegang
Samenwerkingstools
Versiebheer
Workflowbeheer
Zoeken
Activiteitenplanning
Analyse / ROI volgen
Beheer van digitale assets
Budgettering en prognoses
Contentbeheer
Goedkeuringswerkstroom
Marketingkalender
Merkenbeheer
Onkostenbeheer
Strategische planning

Reviews van Bynder

5 van 137 reviews worden weergegeven

In totaal
4.4/5
Gebruiksgemak
4.4/5
Klantenservice
4.6/5
Functies
4.2/5
Waar voor je geld
4.3/5
Ernest K.
Marketing & eCommerce Specialist
Consumentengoederen, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-12-2018

"Unlimited Features and Customization, Great Support"

Opmerkingen: We came from manually coding our seasonal assets to a landing page for our dealers and distributors. It was a great experience for them but far too much time and effort to maintain. We Then migrated to an FTP solution that saved us a ton of time each season to upload assets but was an awful experience for our dealers. Upon researching DAM systems we came upon Bynder. We were drawn to them based on the branded experience and the ability to make it feel Ruffwear and not another generic file sharing platform. In the first 6 months the number of process improvements and ideas that have come about based on Bynder's abilities is amazing.

Pluspunten: The amount of customization and branding combined with the features available are incredible. The on-boarding was organized and efficient. Post support, success manager is great to work with. The continuous improvements every month to the platform show the commitment to evolving the platform.

Minpunten: Due to the amount of features and customizations it can be a bit overwhelming unless you are in the system using it daily.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-12-2018
Ron G.
Ecommerce Manager
Sportartikelen, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-12-2018

"Functionality vs Speed"

Opmerkingen: We are using Bynder as a digital assets manager to share images, campaign tools, and videos to our internal teams, dealers, distributors, and media associates. So far our outside visitors who use Bynder have found very few issues with the tool. However, others have found the interface daunting and difficult. We have had made huge concessions to our homepage to funnel visitors to our Bynder site forgoing many of the features.

Pluspunten: I have grown to like Bynder's filter system and understand its power in finding assets quickly.

Minpunten: 1. There are always issues with load time and responsiveness.
2. Setting up permission levels and functionality is a real chore. Maybe it is our needs, but the initial setup was not well-explained.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-12-2018
Dennis G.
Web Developer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-12-2017

"Webdam is an image and asset repository online."

Opmerkingen: Great image asset manager that allows teams to share assets and control access to those assets company-wide.

Pluspunten: It let's you share assets with a team or company. I was the admin (in my previous position) for a Webdam install for about 300 users at a university. The assets can be available to all or you can share them with granular permissions. You can store images, videos, documents and other types of files.

Minpunten: The permissions were tricky to setup and sometimes had to be setup numerous times to actually work. The search was also a bit tricky to get good results.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-12-2017
Brionne G.
Chief Brand Experience Designer
Design en ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-12-2019

"It Does the Job"

Opmerkingen: We use Bynder to store all of our completed work, but that doesn't happen as much as we'd like because it takes a long time to upload each asset.

Pluspunten: I like that Bynder is our one-stop-shop for all our digital assets. I also like how easy it is to log in to Bynder and instantly see what fellow coworkers are designing. It's a great place for inspiration that's on-brand because it was created by other designers in our company.

Minpunten: The interface is very clunky and it can be difficult to find what I'm looking for. It also takes so long to upload even a single asset that many designers forgo uploading their finished work to Bynder.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-12-2019
Kathryn W.
Associate Manager of Creative Production
Consumentengoederen, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-1-2019

"Good Overall Product - Needs Continuous Improvement"

Opmerkingen: The help-team is generally really responsive at the onset. But once the ticket has to go to engineering or product, I don't get any follow up on where my ticket stands or projected timelines for solving said problem.

Pluspunten: Overall I like this product, I think it's generally user friendly for me as the admin. I find it easy to organize my assets and my users. Some of the reasons I find it cumbersome are because users within my organization are asking the system to do things that it's not capable of. (ie, using it more as a shareable dropbox as opposed to a directory of assets)

Minpunten: ...that said... I find myself having to put in tickets to fix or implement things that feel like they should already be a part of the integration. For example, I asked the system to kick out a report. Within webdam, the report pulled up 4,000 assets that fit the criteria I searched for. However, when I kicked out the excel file, it only showed the first 1,000. What's the point of reporting if I can't see the whole report? Also, my department established a process in webdam for Regular users and it worked for a year or so and then suddenly stopped working due to changes made in the system. It's currently being sorted out now, but it was a frustrating discovery.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-1-2019