Wie gebruikt deze software?

Voor alle sectoren - marketingafdeling, merkadviseur, communicatieafdeling, merkmanager, persafdeling, ontwerpbureau, creatief bureau.

Gemiddelde scores

142 beoordelingen
  • In totaal 4.4/5
  • Gebruiksgemak 4.4/5
  • Klantenservice 4.6/5
  • Functies 4.2/5
  • Waar voor je geld 4.3/5

Productgegevens

  • Gratis versie Nee
  • Gratis proef Ja
  • Implementatie Cloud, SaaS, Web
  • Training Persoonlijk
    Live online
    Webinars
    Documentatie
  • Ondersteuning 24/7 (contact met medewerker)
    Kantooruren
    Online

Leveranciergegevens

  • Bynder
  • https://www.bynder.com/en/
  • Opgericht in 2013

Over Bynder

Bynder is de snelstgroeiende cloudgebaseerde service voor het beheer van digitale middelen, voor marketingprofessionals die het beheer van hun digitale content willen vereenvoudigen. Teams kunnen 24/7 snel de juiste bestanden vinden met cloudopslag en delen, samenwerken met realtime bewerkingen en goedkeuringen, en bestanden verspreiden met auto-opmaak voor een verscheidenheid aan kanalen en bestandstypes. Merken die Bynder gebruiken hebben het gemak van één centrale hub voor alle merkactiviteiten en digitale content.

Functies van Bynder

  • Campagnebehee
  • Fulfillmentdistributie
  • Kunstbeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Workflowbeheer
  • Aanpasbare sjablonen
  • Afbeeldingseditor
  • Audio-inhoud
  • Documenten indexeren
  • E-formulieren
  • SEO-beheer
  • Teksteditor
  • Versiebheer
  • Video-inhoud
  • Websitebeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Bestandsherstel
  • Bestandstypen converteren
  • Compliance bijhouden
  • Documenten archiveren
  • Documenten bewaren
  • Documenten indexeren
  • Documenten samenstellen
  • Elektronische handtekening
  • Offline toegang
  • Optische lezers (OCR)
  • Samenwerkingstools
  • Versiebheer
  • Abonnementsbeheer
  • Afbeeldingsbeveiliging
  • Audio-/videobeveiliging
  • Beheer van vervaltijden
  • Beveiliging van softwaretoepassingen
  • Bijhouden en analyseren van gebruik
  • Distributiebeheer
  • Intrekken van toegang
  • Licentiebeheer
  • Locatiecontrole
  • PDF-beveiliging
  • Watermerken
  • Aanpasbare branding
  • Assetbibliotheek
  • Assetcategorisering
  • Assets delen
  • Bestandsconversie
  • Metadatabeheer
  • Mobiele app
  • Rapportage en analyse
  • Versiebheer
  • Workflowbeheer
  • Zoeken/filteren
  • Archiveren en retentie
  • Beheer van digitale assets
  • Documentbeheer
  • Elektronische handtekening
  • Informatiegovernance
  • Levensduurbeheer van content
  • Mobiele toegang
  • Samenwerkingstools
  • Versiebheer
  • Workflowbeheer
  • Zoeken
  • Activiteitenplanning
  • Analyse / ROI volgen
  • Beheer van digitale assets
  • Budgettering en prognoses
  • Contentbeheer
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Marketingkalender
  • Merkenbeheer
  • Onkostenbeheer
  • Strategische planning

De nuttigste reviews van Bynder

Unlimited Features and Customization, Great Support

Beoordeeld op 4-12-2018
Ernest K.
Marketing & eCommerce Specialist
Consumentengoederen, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
4/5
Gebruiksgemak
5/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
5/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: We came from manually coding our seasonal assets to a landing page for our dealers and distributors. It was a great experience for them but far too much time and effort to maintain. We Then migrated to an FTP solution that saved us a ton of time each season to upload assets but was an awful experience for our dealers. Upon researching DAM systems we came upon Bynder. We were drawn to them based on the branded experience and the ability to make it feel Ruffwear and not another generic file sharing platform. In the first 6 months the number of process improvements and ideas that have come about based on Bynder's abilities is amazing.

Pluspunten: The amount of customization and branding combined with the features available are incredible. The on-boarding was organized and efficient. Post support, success manager is great to work with. The continuous improvements every month to the platform show the commitment to evolving the platform.

Minpunten: Due to the amount of features and customizations it can be a bit overwhelming unless you are in the system using it daily.

Functionality vs Speed

Beoordeeld op 17-12-2018
Ron G.
Ecommerce Manager
Sportartikelen, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
3/5
Gebruiksgemak
3/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
3/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: We are using Bynder as a digital assets manager to share images, campaign tools, and videos to our internal teams, dealers, distributors, and media associates. So far our outside visitors who use Bynder have found very few issues with the tool. However, others have found the interface daunting and difficult. We have had made huge concessions to our homepage to funnel visitors to our Bynder site forgoing many of the features.

Pluspunten: I have grown to like Bynder's filter system and understand its power in finding assets quickly.

Minpunten: 1. There are always issues with load time and responsiveness.
2. Setting up permission levels and functionality is a real chore. Maybe it is our needs, but the initial setup was not well-explained.

It Does the Job

Beoordeeld op 16-12-2019
Brionne G.
Chief Brand Experience Designer
Design en ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
3/5
Gebruiksgemak
4/5
Functies en functionaliteit
Klantenondersteuning
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: We use Bynder to store all of our completed work, but that doesn't happen as much as we'd like because it takes a long time to upload each asset.

Pluspunten: I like that Bynder is our one-stop-shop for all our digital assets. I also like how easy it is to log in to Bynder and instantly see what fellow coworkers are designing. It's a great place for inspiration that's on-brand because it was created by other designers in our company.

Minpunten: The interface is very clunky and it can be difficult to find what I'm looking for. It also takes so long to upload even a single asset that many designers forgo uploading their finished work to Bynder.

Webdam, our college-wide photo management system

Beoordeeld op 15-10-2019
Jason C.
Director of Web Communications
Hoger onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
4/5
Gebruiksgemak
4/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
4/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: The overall experience selecting, implementing and using Webdam has been a good one for us - it serves our needs and although the company has changed hands a few times, they continue to innovate.

Pluspunten: It's great at storing and managing massive amounts of assets, specifically for us: photos. Not only do we store thousands of professional photos taken each school year, we use this tool to house the hundreds of thousands of archival photos that we have scanned in going back many decades.

Minpunten: We regularly run out of cloud storage space and need to re-up our overall storage amount as well as our deep freeze Glacier amounts of storage for archival photos.

Good Overall Product - Needs Continuous Improvement

Beoordeeld op 10-1-2019
Kathryn W.
Associate Manager of Creative Production
Consumentengoederen, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
3/5
In totaal
3/5
Gebruiksgemak
3/5
Functies en functionaliteit
3/5
Klantenondersteuning
3/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: The help-team is generally really responsive at the onset. But once the ticket has to go to engineering or product, I don't get any follow up on where my ticket stands or projected timelines for solving said problem.

Pluspunten: Overall I like this product, I think it's generally user friendly for me as the admin. I find it easy to organize my assets and my users. Some of the reasons I find it cumbersome are because users within my organization are asking the system to do things that it's not capable of. (ie, using it more as a shareable dropbox as opposed to a directory of assets)

Minpunten: ...that said... I find myself having to put in tickets to fix or implement things that feel like they should already be a part of the integration. For example, I asked the system to kick out a report. Within webdam, the report pulled up 4,000 assets that fit the criteria I searched for. However, when I kicked out the excel file, it only showed the first 1,000. What's the point of reporting if I can't see the whole report? Also, my department established a process in webdam for Regular users and it worked for a year or so and then suddenly stopped working due to changes made in the system. It's currently being sorted out now, but it was a frustrating discovery.

Lees meer reviews