Wat is Aladtec?

Aladtec provides online employee scheduling and workforce management software for mission-critical agencies such as EMS, fire service, law enforcement, and dispatch. The smart platform puts real-time staff scheduling, time and attendance tools, in the palm of your hand. It tracks licensing and certifications, offers customizable forms and reporting and allows leaders and members to communicate instantly, saving time and money. Annual fee includes all set-up, training, and unlimited support.

Wie gebruikt Aladtec?

Aladtec is ideal for Public Safety agencies of all sizes - including those with part-time, on-call, full-time and volunteer employees. Also perfect for organizations with more than one location.

Aladtec - Details

Aladtec

Opgericht in 2002

Video's en afbeeldingen van Aladtec

Aladtec-video
▶︎
Aladtec Software - 1 - miniatuur
Aladtec Software - 2 - miniatuur
Aladtec Software - 3 - miniatuur

Aladtec - Details

Aladtec

Opgericht in 2002

Vergelijk Aladtec met soortgelijke producten

Vanaf

US$ 166,00/maand
US$ 14,95/maand
US$ 39,00/maand
US$ 2,99/maand

Gratis versie

Gratis versie Nee
Gratis versie Nee
Gratis versie Ja
Gratis versie Ja

Gratis proef

Gratis proef Ja
Gratis proef Nee
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja

Aladtec - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
  • Video's

Functies van Aladtec

  • API
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare velden
  • Aanwezigheid bijhouden
  • Aanwezigheidsbeheer
  • Activiteiten volgen
  • Apparatuur bijhouden
  • Apparatuuronderhoud
  • Bewaking
  • Checklijsten voor reacties op incidenten
  • Communicatiebeheer
  • Compliancebeheer
  • Contextafhankelijke richtlijnen
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Dossierbeheer
  • E-mailbeheer
  • Evenementenkalender
  • Evenementplanning
  • Faciliteitenbeheer
  • Geautomatiseerde planning
  • Gebruikersbeheer
  • Geografische kaarten
  • Herinneringen
  • Inspectiebeheer
  • Kalenderbeheer
  • Live chatten
  • Maatwerk
  • Multilocatie
  • Navigatie in voertuig
  • Onderhoudsplanning
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Personeelsbeheer
  • Pictometrie-afbeeldingen
  • Plannen
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime meldingen
  • Sensorgegevens
  • Status bijhouden
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Tactische weergave
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Trainingsbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Brandweer software

  • API
  • Aanwezigheid bijhouden
  • Aanwezigheidsbeheer
  • Apparatuur bijhouden
  • Beheer van claims
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Beschikbaarheidsindicator
  • Bestandsbeheer
  • Brandstofbeheer
  • Certificering van werknemers
  • Communicatiebeheer
  • Compliancebeheer
  • Corrigerende en preventieve maatregelen (CAPA)
  • Dagelijkse rapporten
  • Documenten coderen en controleren
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • Elektronische handtekening
  • Evenementenkalender
  • Evenementplanning
  • Factureerbare items bijhouden
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gereguleerde stoffen bijhouden
  • Instructeurbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Kloktijden EMS-servicerollen
  • Letselrapporten voor ongevallenverzekering
  • Meldingen voor einde wisseldienst
  • Naleving van NEMSIS-richtlijnen
  • Online handel
  • Overurenberekening
  • Patiëntendatabase
  • Personeel testen op druggebruik
  • Plannen
  • Roosterbeheer
  • Roulatieplanning
  • SOG/Protocolbeheer
  • Servicepuntgegevens
  • Toezicht houden op klachten
  • Trainingsbeheer
  • Verzendingen bewaken
  • Voertuigonderhoud
  • Voertuigreparatie
  • Voertuigschade bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Wagenparkbeheer
  • Weigeringsverklaringen
  • Wiiseldienstbeheer
  • Zelfregistratie

Bekijk de volledige lijst van EMS-software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanwezigheid bijhouden
  • Aanwezigheidsbeheer
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Compliancebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • GPS
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Geplande distributie
  • Herinneringen
  • In- en uitklokken
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Messaging
  • Mobiele toegang
  • Mobiele waarschuwingen
  • Multilocatie
  • Online tijdklok
  • Overurenberekening
  • Payrollbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsplanning
  • Personeelsportal
  • Prognose
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Roosterbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Taakplanning
  • Tijdklok
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Urenregistratie van werknemers
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Verlof bijhouden
  • Verlofaanvragen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Wisselen van dienst
  • Zelfservice voor werknemers
  • Zelfserviceportal
  • Ziekteverlof bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Personeelsplanning software

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aanwezigheid bijhouden
  • Aanwezigheidsbeheer
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Afspraakplanning
  • Afsprakenbeheer
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Beschikbaarheidsindicator
  • E-mailbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Evenementplanning
  • Faciliteitsplanning
  • Geautomatiseerde planning
  • Groepsplanning
  • Herinneringen
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kalendersynchronisatie
  • Kamers reserveren
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Klasplanning
  • Mobiele toegang
  • Mobiele waarschuwingen
  • Multilocatie
  • Online reserveren
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsplanning
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Realtime planning
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Reserveringsbeheer
  • Resources plannen
  • Roosterbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Sms-berichten
  • Taakplanning
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Verwerking van creditcards
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Planning software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanwezigheid bijhouden
  • Aanwezigheidsbeheer
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Biometrische herkenning
  • Compliancebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Factureerbare items bijhouden
  • GPS
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • In- en uitklokken
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Messaging
  • Mobiele toegang
  • Online ponskaart
  • Online tijdklok
  • Overurenberekening
  • Payrollbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsplanning
  • Personeelsportal
  • Ponskaart
  • Prognoses
  • Projecttijd bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime controle
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Roosterbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Urenregistratie van werknemers
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Verlof bijhouden
  • Verlofaanvragen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemers bijhouden
  • Werknemersdatabase
  • Werknemersprofielen
  • Werkstations bijhouden
  • Zelfservice voor werknemers
  • Zelfserviceportal
  • Ziekteverlof bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Tijdregistratie software

  • API
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van interne zaken
  • Beheer van plaatsen delict
  • Beveiligde gegevensopslag
  • Bewaking
  • Bewijsbeheer
  • Biometrie
  • Casusbeheer
  • Certificering en licentieverlening
  • Communicatiebeheer
  • Compliancebeheer
  • Criminaliteitsdatabase
  • Documenten opslaan
  • Dossierbeheer
  • E-mailwaarschuwingen
  • Eenmalige aanmelding
  • GIS-integratie
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Geografische kaarten
  • Incidentenbeheer
  • Incidenttoewijzing
  • Integratie van rechtbankbeheer
  • Integraties van derden
  • Onderzoeksbeheer
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Overurenberekening
  • Overzichtsrapporten
  • Plannen
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime updates
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Tijdklok
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Veldrapportage
  • Verzendbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Wetshandhaving software

Aladtec alternatieven

Meer alternatieven voor Aladtec

Reviews van Aladtec

Lees alle 13 reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4
Klantenservice
4,5
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,6

Reviews op basis van score

5
7
4
5
3
1

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Andrew C.
Andrew C.
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 6-10-2016

"Best Management Tool Around."

Opmerkingen: I have been using Aladtec for staff scheduling, and other workforce management tasks, for ten years. I’ve introduced it in every service where I’ve been a Director. I have used other systems but Aladtec is by far the best. This system stands out because it is great for both admin and field staff. Many systems are easy for the admin staff to run, because that’s who the provider is selling the software to, but the member users hate it because it is hard to use or not intuitive. Aladtec however, is easy to use and intuitive for all; it takes almost no hands-on training to get new users up and running. Aladtec and their team are some of the best that I have ever delt with in any industry. truly a company and product worth the time to check out. It has in every situation cut operation costs significantly. Pays for it self in no time whatsoever. I highly recommend these products to anyone who really wants to streamline their company and the day-to-day operations.

Pluspunten: Several reasons in no particular order. Customer support, Aladtec understands what each user needs individually and did not sell me a cut and paste/one size fits some kind of product. I have had some complicated truck and schedule rotations that were advanced and many other systems could not handle what I was needing. Since Aladtec built each system for me from the ground up it gave me everything I needed and nothing that I did not. Next was the ease of use for admin and staff. Aladtec is intuitive and takes little to no training for users to be up and running. The reporting section was next. I had to have detailed reports for many different items, and Aladtec gave me or made for me every report that I needed every time. They also have a forms section where I can make complicated forms very easy. I am not a computer programmer but with the form tool you would never know that. I have several check off sheets, employee evaluations,

Minpunten: None whatsoever. Aladtec and their products are the best around.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 6-10-2016
Geverifieerde reviewer
Adjunct Faculty
Hoger onderwijs, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 15-4-2018

"Crew schedule and management of personnel for shift work at Fire department"

Pluspunten: The mobile version of this website has had a huge boost in improvement since its first renditions. It is fairly easy to navigate each individual page and management personnel from the phone.

Minpunten: I don't like that I can no longer see my available hours for PTO, trade, or sick time. I thought that having the feature available in My Info page would be a nice added bonus. Also we I apply for time off it would be nice if the program warned me if the time requested would put me over the allocated time I have. This may have been a feature my admin has disabled but I think it should be a mandatory field.

Antwoord van de leverancier

van Aladtec op 8-5-2019

Dear Aladtec user. Thanks for taking the time to post a review. The function to display available hours for PTO, trade, etc., is enabled or disabled by your system administrator. We'd encourage you to speak with them about restoring Members' ability to utilize this Aladtec feature. Our Support team will be happy to help anytime. Reach them at #888.749.5550.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 15-4-2018
Geverifieerde reviewer
Firefighter
Openbare veiligheid, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    5/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-4-2019

"Web-Based scheduling makes it easy to check my schedule from anywhere."

Opmerkingen: We have recently switched over from a Pay-Per-Call to Part-Time Fire Department. We use Aladtec to sign up for and schedule or shifts and training. It's easy to sign up for a shift and to check upcoming shifts. I also love that the system sends me a text notification 24 hours before my next shift. That has saved my butt when I had signed up for an earlier shift than I intended to and had not noticed my mistake. When I received the reminder alert, I was able to solve the problem with admin.

Pluspunten: Web-based makes it easy to use from anywhere. I can log in on my phone, or at any computer, I am at either at the Fire Station or at home. The interface is fairly intuitive, nothing seems too complicated. Easy to sign up for shifts and initiate trade requests. Text alerts for upcoming shifts is very handy as well.

Minpunten: We need to hit a certain number for hours each quarter. It would be nice if the option was available to see the total number of hours worked or scheduled to work for a certain timeframe.

Antwoord van de leverancier

van Aladtec op 8-5-2019

Dear Reviewer. Thanks for taking time to share opinions about Aladtec. In response to your query about a members' ability to view hours worked- or scheduled, information for the current schedule period can be viewed on the Scheduled Shifts tab at the top of the member display. Also, your administrator can grant permission for you to generate customized reports yourself. Our Support team will be happy to help anytime. Reach them at #888.749.5550.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-4-2019
Jeanne C.
Administrative Coordinator
Overheidsadministratie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: Gratis proef
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7-5-2019

"Review of Demo of Aladtec"

Opmerkingen: This would be a great problem solver for our spreadsheet and paper-based time and attendance system. However, I couldn't get over the fact that it wasn't very easy to set up. There are a lot of other offices that I spoke with that gave them a very high review. Maybe our time and attendance system is just too complicated for software. Don't let this discourage you. Please check them out and decide for yourself.

Pluspunten: This software is very versatile for the public sector, specifically law enforcement. I demoed this software for the Jail Division of our Sheriff's Office. It does have every feature that we need. We can set it up specifically for our office to include comp time, shift switches, and tracking work assignments.

Minpunten: It was a bit complicated to figure out from the administrator side. I was having trouble with it and I don't normally have trouble with setting up software. This was a major road block for me. If I don't get it...my people won't get it. I would constantly have been on the phone with tech support and never sure of myself with this software.

Antwoord van de leverancier

van Aladtec op 8-5-2019

Hi Jeanne. Thanks for taking the time to post a review. We're sorry you didn't have a pleasant experience with our demo. The software is very flexible and thus can be challenging to configure for the first time. That's why we prefer to work together with customers (and prospects) to help make that process painless. We offer unlimited free phone and email support and usually once we get the configuration right, the ongoing usage isn't complicated at all. We'd really appreciate it if you'd give us another chance, and this time let us help you with that configuration. I have a feeling that once that's done, you and your members will have smooth sailing. Please give us a call at 888.749.5550. Thanks again.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7-5-2019
Amanda F.
Nurse Manager
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-10-2020

"Love this scheduling program"

Opmerkingen: This is our first computer scheduling software, we went from paper to this software. The transition was super easy and our staff love how easy it is to use.

Pluspunten: This software is easy to use, my staff is able to sign up for shifts on their own for self scheduling. This takes most of the work off of me as the manager. The staff is able to have 24/7 access to their schedule. Nursing admin and charge nurses are able to edit schedule in real time. This software is super user friendly.

Minpunten: When editing the schedule there are a lot of clicks involved. It would be nice to be able to schedule a staff member days at a time instead of just one day at a time.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-10-2020