Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Sprout Social?

Sprout Social biedt krachtige oplossingen voor sociale klantenservice voor toonaangevende bureaus en merken, waaronder Hyatt, Ogilvy, Leo Burnett, Evernote en Microsoft. Met Sprout kunnen merken sociale monitoring, luisteren, klantenservice, betrokkenheid en nog veel meer vereenvoudigen. Sprout ondersteunt Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en Google+ en integreert met Bitly, Google Analytics, Zendesk, Feedly en UserVoice. Probeer het zelf, start een gratis proefperiode of vraag een demo aan.

Wie gebruikt Sprout Social?

Sprout helpt bureaus en bedrijven – zowel grote als kleine – om echte bedrijfswaarde uit sociale media te halen door middel van effectieve tools voor betrokkenheid, publicatie, luisteren en analyse.

Sprout Social Software - 1
Sprout Social Software - 2
Sprout Social Software - 3
Sprout Social Software - 4
Sprout Social Software - 5

Twijfels over Sprout Social? Vergelijk met een populair alternatief

Sprout Social

Sprout Social

4,4 (578)
US$ 99,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
81
12
4,4 (578)
4,0 (578)
4,3 (578)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
US$ 19,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
91
37
4,2 (13)
4,5 (13)
4,2 (13)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Andere goede alternatieven voor Sprout Social

Zoho Marketing Automation
Functies met hoogste score
Beheer van e-mailcampagnes
Campagnebeheer
Marketingautomatisering
Loomly
Functies met hoogste score
Beheer van meerdere accounts
Geautomatiseerd publiceren
Postplanning
Later
Functies met hoogste score
Beheer van meerdere accounts
Geautomatiseerd publiceren
Postplanning
Statusbrew
Functies met hoogste score
Beheer van meerdere accounts
Contentbeheer
Postplanning
Agorapulse
Functies met hoogste score
Beheer van meerdere accounts
Contentbeheer
Postplanning
Mailchimp
Functies met hoogste score
Beheer van e-mailcampagnes
E-mailbeheer
E-mailmarketing
BuzzSumo
Functies met hoogste score
Contentbeheer
Detectie van influencers
Sociale promotie
Publitas
Functies met hoogste score
Catalogi samenstellen
Contentbeheer
Lay-out en design
Lead Gen & CRM (formerly SharpSpring)
Functies met hoogste score
Contactenbeheer
Leads beheren
Marketingautomatisering

Reviews over Sprout Social

Gemiddelde score

In totaal
4,4
Gebruiksgemak
4,4
Klantenservice
4,3
Functies
4,2
Prijs-kwaliteitverhouding
4,0

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Eli
CEO
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great piece of software, bad customer support.

4,0 2 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Ellis
Copywriter in België
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Geautomatiseerde content posten op social media

5,0 vorig jaar

Pluspunten:

Sprout social is de oplossing voor wie niet elke dag of week wil bezig zijn met het posten van berichten op sociale media. Je kan de posts namelijk makkelijk inplannen via deze tool. Zo hoef je je geen zorgen te maken dat je eens een post vergeet. Het plannen van de content gaat heel vlot, één keer proberen en je bent ermee weg. Bovendien bewaar je in de tool een overzicht van alle socialemediakanalen van je bedrijf.

Minpunten:

In Instagram Stories zijn er nog heel wat mogelijkheden qua stickers, links etc. Die zijn nog niet volledig opgenomen of ten volle uitgewerkt in Sprout Social waardoor je alsnog stories manueel moet plaatsen.

Tara
Tara
SEO Content Writer in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Defensie en ruimtevaart, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Dashboard Metrics and Report Generation Make My Job Easy

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: I really like the customer service experience I've had here. I'm very new to YouTube from a marketing standpoint, and Sprout gave me a lot of resources to learn.

Pluspunten:

I work in marketing and report to professionals who don't have as much marketing expertise as me. Having a dashboard view of the social media statistics really helps me explain and analyze the significance of changes.

Minpunten:

The software itself is tough to navigate. Things change around a lot, and that makes it difficult if you present metrics on screen share.

Greg
Greg
Founder & Creative Director in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Sprout Social is a social media management tool.

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Overall our experience has been very positive. We've found Sprout Social to be easy to setup and use, and also easy to teach to some of our less tech savvy customers. They really like the ability to login and review posts all at once from a single screen.

Pluspunten:

We most like the ability to manage multiple accounts easily. We manage over 20 social media accounts across several platforms using Sprout Social and we have always found it very intuitive and easy to use. Adding new accounts is easy and there are several features that add value to the product that we use regularly.

Minpunten:

Pricing when you're adding multiple additional accounts is confusing, especially for agencies who may want to use Sprout to manage all agency accounts. Single accounts can only manage 10 profiles without upgrading which for an agency is a limit we hit very quickly.

Cassie
Digital Marketing Manager in VS
Automotive, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Idea is great, follow through not so much..

3,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: I would say I'm pretty neutral about it. I was so excited about using them but if I could rewind time I never would have switched.

Pluspunten:

I manage 13 different social media accounts so I need scheduling software to keep up with everything! The majority of the reports on sprout are the same as you can find on your social media channel, but having everything in one place makes reports easier.

Minpunten:

We have had some issues with Sprout since we signed up and the customer service along with the follow-through has been less than ideal. First off you have no account manager, the guy who signed us up washed his hands of us the second he got the check. I found this out when we were having issues connecting our Instagram. After 2 MONTHS, yes 2 months, of talking to support and engineers none of which could help us solve the issue we finally spoke with someone who had an idea of what was going on. After a couple of hours on the phone with him, everything was all fixed, except it wasn't truly fixed. The next day we discovered that since they were having issues connecting our business FB to our business Instagram they just created another business page for us to connect it to. So now we have a business page out there that isn't ours that we can't get Fb to remove. In addition to this major issue we have has small ones such as not being able to post a gif, and not being able to post multiple photos to Instagram through the desktop. It seems the more we use Sprout the more we realize it is not up to par.

Michael
Michael
Social Media Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Management non-profit organisaties, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

One of the industry standards, but too pricey for us

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: it was great and I did not take long to understand all of the functionalities. Very simple to use and learn!

Pluspunten:

It was able to accomplish any of my social media management needs and were always some of the first to hit the market with updates when social pages release new API's.

Minpunten:

There wasn't much I didn't like, but ultimately we could not agree on a pricepoint that made sense for my organization.