Cherwell

door Cherwell Software

Wie gebruikt Cherwell?

Voor servicedeskprofessionals die op zoek zijn naar een volledig geïntegreerd systeem dat gemakkelijk kan worden aangepast om ITIL en aangepaste werkstromen te automatiseren. Perfect voor bedrijven die meer dan 1.000 eindgebruikers ondersteunen.

Wat is Cherwell?

Cherwell Asset Management is ontworpen voor organisaties die flink willen besparen op hun uitgaven voor softwarelicenties, IT-overhead en software-auditrisico. Door alle gegevens met betrekking tot hardware- en software-inventaris, toepassingsgebruik, licentierechten en IT-aankopen te integreren, kun je IT-investeringen van aankoop tot einde naadloos volgen en beheren, en kun je Excel-spreadsheets achterwege laten.

Cherwell - Details

Cherwell Software

https://www.cherwell.com

Opgericht in 2004

Cherwell-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Cherwell - prijsoverzicht

Cherwell heeft een gratis versie maar biedt geen gratis proefperiode. Cherwell betaalde versie vanaf US$ 150,00/maand.


Beginprijs

US$ 150,00/maand

Gratis versie

Ja

Gratis proef

Nee

Cherwell - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Geïnstalleerd - Windows
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van Cherwell

  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Vorderingenbeheer

Bekijk de volledige lijst van IT-asset management software

  • Assets volgen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Versie- en implementatiebeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van ITSM-software

  • Budgettering
  • Dashboard
  • Mijlpalen bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Projectplanning
  • Rapportage en analyse
  • Resourcebeheer
  • Samenwerking
  • Taakbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Veranderingsbeheer
  • Vereistenbeheer

Bekijk de volledige lijst van Project portfolio management software

Cherwell alternatieven

Meer alternatieven voor Cherwell

Reviews van Cherwell

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,3
Klantenservice 4,3
Functies 4,4
Waar voor je geld 4,4

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Douglas F.
IT Tech Support Specialist
Hoger onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-5-2020

"Very effective ticketing system"

Opmerkingen: Cherwell Service Management has been a very effective ticketing system for our operation. It rewards inquisitive users who have some experience with SQL queries. It integrates with our email system, so we end up receiving and answering email inquiries from our user community through the Cherwell interface. It gives good reporting, and good statistics, although the reporting requires some effort to access. It has been a good system for my organization

Pluspunten: Customization of searches; use of an SQ-like search format to build queries that can then be saved and reused

Minpunten: Requires some level of training in order to increase personal customization. Occasionally have multiple people working on the same tickets, so some tickets get resolved with ineffective solutions while others are working on them. Reporting requires some effort to access.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-5-2020
Geverifieerde reviewer
Service Transition Manager
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-10-2019

"Great product with high upside"

Opmerkingen: Overall the process with Cherwell has been great. The product is fantastic with very few hiccups.

Pluspunten: This product allows us to customize it in a way that makes it so we can bring all departments within the same system (finally!).

Minpunten: Implementation and additional integrations can be difficult (as with any product).

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-10-2019
Geverifieerde reviewer
Business Systems Specialist
Hoger onderwijs, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    2 /5
  • Gebruiksgemak
    1 /5
  • Functies en functionaliteit
    3 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    1/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 31-1-2019

"Standard functionality but horrible UX"

Opmerkingen: We use Cherwell as a ticketing system for the help desk as well as change management system. The user interface is challenging, to say the least. There are frames within frames that have to be scrolled through separately to see all of the information. The text box containing the user's message is so small, it show the tiniest portion of the message. To expand it, you have to pop open a new window, which automatically inactivates the main window so you have to trick the system in order to see multiple tickets at once.
The emailing functionality is clunky - the initial email you send to a customer uses one link but replies after that need to use a different "email" button that is oddly hard to find. When a customer sends a reply, the ticket displays in a different color, but that is the only notification. So if they send multiple messages, you wouldn't know unless you fully open the ticket and that is cumbersome.
There's an inactivity timeout that may not apply to everyone, but it's a hassle. The system times out after an hour of inactivity but it isn't consistent - sometimes it will run for days with no activity and not sign me out and other times it's at 60 minutes on the dot. Also sometimes when I'm logged out automatically, it doesn't actually log me out so when I try to log back in, I'm locked out.
Overall, with the current UX, it would have to be the cheapest option available for me to recommend it to anyone.

Pluspunten: Help desk tickets are tracked
Released changes are tracked

Minpunten: User experience
Look and feel of the software
Search functionality
Notification process
Inactivity timeout

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 31-1-2019
Clayton A.
Student Technology Assistant
Hoger onderwijs, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-8-2020

"The best way to manage inventory and tasks."

Opmerkingen: We have the ability now to easily keep an eye on all service requests from any client at any time. It is very helpful to be able to pull up any information about a request from any machine so that our team can work together.

Pluspunten: I like this program has a customizable interface that shows our team a consistent track of our progress. And, I like that we are able to search all tickets that have been created anywhere on our team for easy reference.

Minpunten: I dislike that, at times, certain tickets really require me to fill out a specific piece of information before saving the ticket. While it depends on the major service that I select, it can slow down the entire team by making us manually fill out this at a certain time.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-8-2020
Geverifieerde reviewer
IT Client Services Technician
Hoger onderwijs, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-2-2019

"Cherwell Ticketing Software"

Opmerkingen: Cherwell has been great overall. Have used it for around 3 years and have had almost no functional issues with it during that time.

Pluspunten: Cherwell does a great job of keeping track of tickets across multiple teams with seamless integration. Makes ticketing for a large IT Dept. with over 12 teams easy. The software is customizable and allows for automation in just about every facet of the program. Tasks that take up to 10 minutes can be done instantly through the One-Step feature.

Minpunten: The software is lacking in visual design. It's functional but getting information to be readable and look good is very hard and takes quite a bit of work in the dashboard manager.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-2-2019