Cherwell Service Management

Wat is Cherwell Service Management?

Cherwell Asset Management is ontworpen voor organisaties die flink willen besparen op hun uitgaven voor softwarelicenties, IT-overhead en software-auditrisico. Door alle gegevens met betrekking tot hardware- en software-inventaris, toepassingsgebruik, licentierechten en IT-aankopen te integreren, kun je IT-investeringen van aankoop tot einde naadloos volgen en beheren, en kun je Excel-spreadsheets achterwege laten.

Wie gebruikt Cherwell Service Management?

Voor servicedeskprofessionals die op zoek zijn naar een volledig geïntegreerd systeem dat gemakkelijk kan worden aangepast om ITIL en aangepaste werkstromen te automatiseren. Perfect voor bedrijven die meer dan 1.000 eindgebruikers ondersteunen.

Waar kan Cherwell Service Management worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Windows (desktop), Windows (lokaal), Linux (lokaal), Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Cherwell Software
  • Gevestigd in Colorado Springs, VS
  • Opgericht in 2004
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten

Talen

Engels

Over de leverancier

  • Cherwell Software
  • Gevestigd in Colorado Springs, VS
  • Opgericht in 2004
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Cherwell Service Management

Cherwell Service Management Software - 1
Cherwell Service Management Software - 2
Cherwell Service Management Software - 3
Cherwell Service Management Software - 4
Cherwell Service Management Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Cherwell Service Management-video
Cherwell Service Management Software - 1
Cherwell Service Management Software - 2
Cherwell Service Management Software - 3
Cherwell Service Management Software - 4
Cherwell Service Management Software - 5

Vergelijk de kosten van Cherwell Service Management met soortgelijke producten

Cherwell Service Management

US$ 189,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Cherwell Service Management

  • Aanpasbare branding
  • Activiteitendashboard
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van supporttickets
  • Budgettering/prognoses
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Dashboard
  • E-mailbeheer
  • Feedbackbeheer
  • Geautomatiseerde routing
  • Incidentenbeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Portefeuillebeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Probleembeheer
  • Projectplanning
  • Rapportage en analyse
  • Resourcebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Taakbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Veranderingsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal

Alternatieven voor Cherwell Service Management

Beheer eenvoudig al je helpdeskactiviteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard. Meer informatie over SysAid
HaloITSM brengt alles wat je nodig hebt voor IT-ondersteuning samen op één centrale locatie. Meer informatie over HaloITSM
Enterprise-class IT-servicebeheertoepassing gebouwd voor multinational organisaties rond Service Integratie en Beheer.
C2 ATOM is a powerful online IT service management software, fully customizable to your operational performance enhancement needs.
SAAS-platform dat servicebeheer op ondernemingsniveau biedt via geautomatiseerde routing, waarschuwingen, interactietracking en meer.
Uitgebreide helpdeskprobleemvolging voor het leveren van volledige IT-ondersteuning voor eindgebruikers en klanten. Meer informatie over VIZOR IT Asset Management
USU IT Service Management is a modular, fully ITIL-compliant software suite. It offers everything IT organizsations need.
De BOSS Solutions Suite is een bekroonde, volledig geïntegreerde help desk-/IT-oplossing voor servicebeheer die zowel in de cloud als lokaal beschikbaar is.
Online cloudgebaseerd ticketingsysteem voor helpdesks, ontworpen om jou voor één lage prijs alles te bieden wat je nodig hebt.
Open source set van geïntegreerde zakelijke toepassingen voor CRM, POS, website, e-commerce, verkoop, accounting, magazijn, HR, project en marketing. Meer informatie over Odoo
Online ITSM-servicedesk met beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgaven en bedrijfsmiddelen, naast krachtige ticketing en automatisering. Meer informatie over Freshservice
Virima lost de moeilijkste kwesties van IT-middelen en servicemanagement op. Geen enkel ander platform biedt deze functies, flexibiliteit en waarde.
monday.com is een cloudgebaseerd Work OS waar teams hun projecten en dagelijkse werkzaamheden uitvoeren, of ze nu op kantoor, thuis of onderweg zijn. Meer informatie over monday.com

Reviews over Cherwell Service Management

Gemiddelde score

In totaal
4,4 (160)
Gebruiksgemak
4,2 (160)
Klantenservice
4,3 (160)
Functies
4,4 (160)
Waar voor je geld
4,4 (160)

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Douglas F.
Douglas F.
IT Tech Support Specialist in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Hoger onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Very effective ticketing system

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Cherwell Service Management has been a very effective ticketing system for our operation. It rewards inquisitive users who have some experience with SQL queries. It integrates with our email system, so we end up receiving and answering email inquiries from our user community through the Cherwell interface. It gives good reporting, and good statistics, although the reporting requires some effort to access. It has been a good system for my organization

Pluspunten:

Customization of searches; use of an SQ-like search format to build queries that can then be saved and reused

Minpunten:

Requires some level of training in order to increase personal customization. Occasionally have multiple people working on the same tickets, so some tickets get resolved with ineffective solutions while others are working on them. Reporting requires some effort to access.

Geverifieerde reviewer
Service Transition Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Great product with high upside

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Overall the process with Cherwell has been great. The product is fantastic with very few hiccups.

Pluspunten:

This product allows us to customize it in a way that makes it so we can bring all departments within the same system (finally!).

Minpunten:

Implementation and additional integrations can be difficult (as with any product).

Maizy F.
Music Director in VS
Religieuze instellingen, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Enterprise-Level Ticketing System

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: I really like Cherwell, and find it does meet our needs well for ticketing. I'm able to enter my information quickly to submit and process tickets. Great tool.

Pluspunten:

Cherwell is a well established IT ticketing tool, that my company has used for over two years now. We use it for incident reporting and journaling, as well as for our operation changes. I really like the robustness of it. It's user friendly, and has options and controls for almost anything I'd want to enter for the tickets. The software is customizable, and our admin team has tweaked things to be more in line with our company and uses. It has a clean smooth interface and does handle everything we want to do with our tickets.

Minpunten:

When we first switched to Cherwell from HPSM, we did find the learning curve to be large, as the two tools have many differences. In general, like with any software, it does take time to get used to, but once we did get used to it, it seems rather smooth.

Abby F.
Sr. Solutions Center Analyst in VS
Schoolleiding, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

Cherwell is ok

2,0 vorige maand Nieuw

Pluspunten:

I liked that I knew where everything was in Cherwell. The ability to customize as you wanted was good too.

Minpunten:

It was hard to make changes with out someone that was very knowledgeable of the software. It's not very intuitive on the admin side.

Cliff T.
Java Software Engineer in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Consumentendiensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

High level of accurateness and flexibility

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Cherwell Software offers one ITSM product which is aimed at companies with medium and high level of maturity. If you are interested in integrating a flexible and adjustable solution in your organization, then Cherwell Service Management is exactly what you require.

Pluspunten:

The company has expanded its ITOM capabilities and supports a wide range of third-party integrations and extensions. For instance, the example of such a platform can be Exchange Mergeable Application. In a few words, this application gives various opportunities for third-party developers to host their applications. In general, the vendor pleases us with the new program’s opportunities and abilities rolling out pretty frequently. We have given our preference to Cherwell Service Management because of its great visualization capabilities, user-friendliness of the program’s interface, powerful reporting, etc. With its help, our team has automatized numerous processes and tasks. The platform pleases with its accurate dashboards and incredible search abilities.

Minpunten:

The company has a tendency to reassign account people. Maybe, the reason for that is the high speed of their self-development, who knows. But still, it may cause little difficulties. Where we see problems with Cherwell Service Management is that this program requires a lot of computer memory to run correctly. In addition, the program will be a real pain without a strong infrastructure from your side. What’s more, this solution does not have any web version.