Cherwell Service Management

Cherwell Service Management

Wat is Cherwell Service Management?

Cherwell Asset Management is ontworpen voor organisaties die flink willen besparen op hun uitgaven voor softwarelicenties, IT-overhead en software-auditrisico. Door alle gegevens met betrekking tot hardware- en software-inventaris, toepassingsgebruik, licentierechten en IT-aankopen te integreren, kun je IT-investeringen van aankoop tot einde naadloos volgen en beheren, en kun je Excel-spreadsheets achterwege laten.

Wie gebruikt Cherwell Service Management?

Voor servicedeskprofessionals die op zoek zijn naar een volledig geïntegreerd systeem dat gemakkelijk kan worden aangepast om ITIL en aangepaste werkstromen te automatiseren. Perfect voor bedrijven die meer dan 1.000 eindgebruikers ondersteunen.

Cherwell Service Management-video
Cherwell Service Management Software - 1 Cherwell Service Management Software - 2 Cherwell Service Management Software - 3 Cherwell Service Management Software - 4 Cherwell Service Management Software - 5

Twijfel je over Cherwell Service Management? Vergelijk met een populair alternatief

Cherwell Service Management

4,3 (162)
Cherwell Service Management
Niet beschikbaar in jouw land
US$ 189,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
64
19
4,2 (162)
4,4 (162)
4,3 (162)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Waar voor je geld
Klantenservice
US$ 15,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
127
85
4,5 (2.666)
4,4 (2.666)
4,5 (2.666)
Waarom krijg ik dit te zien?

Alternatieven voor Cherwell Service Management

Gesponsord
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantervaringen te creëren. Meer informatie over Freshdesk
Beheer eenvoudig al je helpdeskactiviteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard. Meer informatie over SysAid
HaloITSM brengt alles wat je nodig hebt voor IT-ondersteuning samen op één centrale locatie. Meer informatie over HaloITSM
Wrike is software voor projectmanagement op ondernemingsniveau met sjablonen, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden, rapporten en meer. Meer informatie over Wrike
Online ITSM-servicedesk met beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgaven en bedrijfsmiddelen, naast krachtige ticketing en automatisering. Meer informatie over Freshservice
Uitgebreide helpdeskprobleemvolging voor het leveren van volledige IT-ondersteuning voor eindgebruikers en klanten. Meer informatie over VIZOR IT Asset Management
Open source set van geïntegreerde zakelijke toepassingen voor CRM, POS, website, e-commerce, verkoop, accounting, magazijn, HR, project en marketing. Meer informatie over Odoo
Web-based help desk software with live chat and remote desktop support.
ServiceNow Customer Service Management is built for the digitally connected service economy.
ServiceNow automatiseert je dagelijkse ondersteuningstaken en helpt je elke werkeenheid te volgen, meten en verwerken. Het is gebruiksvriendelijk en schaalbaar.
The world's most advanced best practice based IT service management software solution.
IT service management solution that provides automation, change management, and practice content to reduce risks and costs.
Inspection checklists, electronic signature capture, and deficiency tracking tools for field technicians and sales force.
Alloy Navigator is een oplossing die prachtig is ontworpen voor echte klanten, gecreëerd door echte IT-mensen zoals jij.
PSA-hulpmiddelen van de volgende generatie. Compleet Professional Services Automation-pakket voor software- en servicesbedrijven.
EcholoN, het softwarepakket voor servicebeheer, vertegenwoordigt een allesomvattende oplossing voor service, ondersteuning en klantenservice.
C2 ATOM is a powerful online IT service management software, fully customizable to your operational performance enhancement needs.
SAAS-platform dat servicebeheer op ondernemingsniveau biedt via geautomatiseerde routing, waarschuwingen, interactietracking en meer.
Enterprise-class IT-servicebeheertoepassing gebouwd voor multinational organisaties rond Service Integratie en Beheer.
USU IT Service Management is a modular, fully ITIL-compliant software suite. It offers everything IT organizsations need.

Reviews over Cherwell Service Management

Gemiddelde score

In totaal
4,3
Gebruiksgemak
4,2
Klantenservice
4,3
Functies
4,4
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Douglas
Douglas
IT Tech Support Specialist in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Hoger onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Very effective ticketing system

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Cherwell Service Management has been a very effective ticketing system for our operation. It rewards inquisitive users who have some experience with SQL queries. It integrates with our email system, so we end up receiving and answering email inquiries from our user community through the Cherwell interface. It gives good reporting, and good statistics, although the reporting requires some effort to access. It has been a good system for my organization

Pluspunten:

Customization of searches; use of an SQ-like search format to build queries that can then be saved and reused

Minpunten:

Requires some level of training in order to increase personal customization. Occasionally have multiple people working on the same tickets, so some tickets get resolved with ineffective solutions while others are working on them. Reporting requires some effort to access.

Geverifieerde reviewer
Service Transition Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Great product with high upside

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Overall the process with Cherwell has been great. The product is fantastic with very few hiccups.

Pluspunten:

This product allows us to customize it in a way that makes it so we can bring all departments within the same system (finally!).

Minpunten:

Implementation and additional integrations can be difficult (as with any product).

Geverifieerde reviewer
Business Systems Specialist in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Hoger onderwijs, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Standard functionality but horrible UX

2,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: We use Cherwell as a ticketing system for the help desk as well as change management system. The user interface is challenging, to say the least. There are frames within frames that have to be scrolled through separately to see all of the information. The text box containing the user's message is so small, it show the tiniest portion of the message. To expand it, you have to pop open a new window, which automatically inactivates the main window so you have to trick the system in order to see multiple tickets at once.
The emailing functionality is clunky - the initial email you send to a customer uses one link but replies after that need to use a different "email" button that is oddly hard to find. When a customer sends a reply, the ticket displays in a different color, but that is the only notification. So if they send multiple messages, you wouldn't know unless you fully open the ticket and that is cumbersome.
There's an inactivity timeout that may not apply to everyone, but it's a hassle. The system times out after an hour of inactivity but it isn't consistent - sometimes it will run for days with no activity and not sign me out and other times it's at 60 minutes on the dot. Also sometimes when I'm logged out automatically, it doesn't actually log me out so when I try to log back in, I'm locked out.
Overall, with the current UX, it would have to be the cheapest option available for me to recommend it to anyone.

Pluspunten:

Help desk tickets are tracked Released changes are tracked

Minpunten:

User experience Look and feel of the software Search functionality Notification process Inactivity timeout

Alex
Systems Administrator in VS
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Feature rich and customizable

4,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

Very much aligned with ITIL which is what our company is focused and built around.

Minpunten:

Can be clucky at times, but that can be fixed with better customization.

André
André
Systems Administrator in Brazilië
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Chemicaliën, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

A good and reliable ticket management system

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Good experience, the ticket management, the SLA tools, the filter tools, the access control and the idea of cloud based solution are very good differentials compared to the other solutions on the market, also it is reliable, on these 3 years using the solution, I could not remember any interruptions. Last but not least, the possibility to customize the solution, going through the development directly on the code is awesome, if the company has a programmer or a devolopment team, it can be totally customized for the company.

Pluspunten:

It is reliable to manage your tickets, the SLAs, the escalation plans, everything works perfectly right. Therefore, the option to use the asset management is pretty interesting as well and you can access it from anywhere without you have an infrastructure, it is totally on cloud. Another plus about the software, is the possibility to customize it, according to your company, if you have an development team.

Minpunten:

Some features, like the agent to inventory the assets, needs to be bought apart from the software, it is something that would be really useful if it came together with the bundle.