Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Asana?

Asana is het perfecte platform om je te helpen bij het beheren en organiseren van al jouw bedrijfsideeën. Met Asana kan je het werk van teams op grote schaal orkestreren, van dagelijkse taken tot strategische cross-functional initiatieven. Asana is het enige werkbeheerplatform dat doelen omzet in actie en silo's tussen teams afbreekt. Sluit je aan bij miljoenen gratis organisaties in 190 landen die op Asana vertrouwen om meer gedaan te krijgen met minder.

Wie gebruikt Asana?

Waarom geven 11.000 klanten Asana 4,5/5 sterren? Asana is de manier om projecten, processen en taken in teams op grote schaal te beheren. Asana helpt om productiever te zijn en beter werk te leveren.

Waar kan Asana worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Asana
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2008

Ondersteuning voor Asana

  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Antigua en Barbuda en nog 125 andere

Talen

Chinees, Duits, Engels, Frans, Japans en nog 7 andere

prijzen van Asana

Beginprijs:

€ 10,99/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Asana heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Asana heeft een betaalde versie vanaf € 10,99/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Asana
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2008

Ondersteuning voor Asana

  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Antigua en Barbuda en nog 125 andere

Talen

Chinees, Duits, Engels, Frans, Japans en nog 7 andere

Video's en afbeeldingen van Asana

Asana Software - 1
Asana Software - 2
Asana Software - 3
Asana Software - 4
Asana Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Asana-video
Asana Software - 1
Asana Software - 2
Asana Software - 3
Asana Software - 4
Asana Software - 5

Functies van Asana

  • @mentions
  • API
  • Aannemen van personeel
  • Aanpasbaar dashboard
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteit-/nieuwsfeed
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Afhankelijkheden bijhouden
  • Agendabeheer
  • Audittrail
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Backlog-beheer
  • Beheer van digitale assets
  • Beheer van functioneringsgesprekken
  • Beheer van problemen
  • Beheer van vergaderingen
  • Bestanden delen
  • Brainstormen
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Capaciteitsbeheer
  • Chatten/messaging
  • Communicatiebeheer
  • Compliance bijhouden
  • Contentbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Dataconnectors
  • Discussies/forums
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Doelen stellen en bijhouden
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • E-mailbeheer
  • Eenmalige aanmelding
  • Enquêtes en feedback
  • Externe ondersteuning
  • Factureren
  • Feedbackbeheer
  • Financieel beheer
  • Formulierbeheer
  • Formulieren maken en ontwerpen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Geïntegreerde bedrijfsvoering
  • Grafische workfloweditor
  • Herinneringen
  • Ideeënbeheer
  • Ideeënvorming
  • Integraties van derden
  • KPI-controle
  • Kalenderbeheer
  • Kalendersynchronisatie
  • Kanaalbeheer
  • Kanban-bord
  • Kennisbeheer
  • Kleurcodes en -pictogrammen
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Leads beheren
  • Live chatten
  • Marketingautomatisering
  • Marketingkalender
  • Mediaplanning
  • Meerdere campagnes
  • Meerdere projecten
  • Merkrichtlijnen
  • Messaging
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele toegang
  • No-code
  • Notitiebeheer
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Personalisatie
  • Personeelsbeheer
  • Personeelslijst
  • Plannen
  • Portefeuillebeheer
  • Presentatietools
  • Prestatiebeheer
  • Priorisering
  • Problemen bijhouden
  • Proces- en workflowautomatisering
  • Procesmodellering en -ontwerp
  • Prognose
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime bewerken
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Resourceaanvraag
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Roadmapping
  • Roadmaps van producten
  • Samenwerkingstools
  • Scenarioplanning
  • Scherm delen
  • Sjablonen
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Strategische planning
  • Subtaakbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Tabuleren van gegevens
  • Taken bewerken
  • Termijnbewaking
  • Ticketbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegang voor gasten
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Trainingsbeheer
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Vaardigheden bijhouden
  • Veranderingsbeheer
  • Vereistenbeheer
  • Versiebeheer
  • Visualisatie
  • Voorbereiden van vergaderingen
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor Asana

Microsoft To Do is een samenwerkingssoftware waarmee gebruikers takenlijsten met elkaar kunnen delen, herinneringen kunnen instellen en notities kunnen toevoegen.
Podio is de nieuwe manier voor teams om te communiceren, organiseren en werk gedaan te krijgen. Gratis voor maximaal 10 gebruikers.
Cloudgebaseerde toepassing die is ontwikkeld voor zakelijke communicatie om te helpen bij het beheren van chat, vergaderingen, bestanden delen en meer.
Krachtig platform voor projectmanagement en samenwerking
Basecamp wordt door miljoenen mensen vertrouwd en plaatst alles wat je nodig hebt om werk te voltooien, op één plek.
Todoist helpt mensen zich te organiseren, zodat ze een aangenamer en rustiger leven kunnen leiden.
Confluence biedt je een platform om je ideeën bedrijfsbreed te delen.
Nifty biedt een complete werkruimte voor projectmanagement. Beheer projecten, werk samen met je team en automatiseer je voortgangsrapportage.

Reviews over Asana

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,4
Klantenservice
4,3
Functies
4,4
Prijs-kwaliteitverhouding
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Jakob
Jakob
International Development Manager
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Sport, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great for Marketing and Design Teams - Others not so much

4,0 4 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Jeb
Jeb
Project Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Publiceren, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Asana is our primary project management tool

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: My overall experience has been great with Asana. It's super simple to use and the visual representations of the projects/tasks we're working on makes it easy for others to interpret what we're doing.

Pluspunten:

The thing I like most about Asana is that it's dead simple to use for me and our team. It's drag and drop and visually easy to use.

Minpunten:

The learning curve is not steep but not short if you don't comprehend the ideas around time/project management.

Nic
Interior Designer in VK
Design en ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

A fabulous software we cannot live without

5,0 2 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Really excellent from start to finish, it syncs easily with our Google calendar workspaces, our time tracking softwares, it has helped our business grow, get organised and far more efficient. It's invaluable and we love it also from a personal organisation point of view now as well as professionally.

Pluspunten:

Clarity and ease of adding tasks, the app works super well on the go too for this, adding in particular features specific to projects, easy scheduling and assigning of tasks, view settings, the kamban boards, gantt views and goal setting and linking capabilities. It's really intuitive and we love it.

Minpunten:

The work flow setting up is tricky to master if you're not already good at that sort of thing and it would be great to be able to download the gantt charts and calendars to share with people not required on our Asana platform but otherwise it's really well supported, the education is excellent and we love it.

Haimi
Haimi
Market Analyst in Portugal
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Lucht- en ruimtevaart, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Asana is like a diet - it'll probably work, if you manage to stick with it

3,0 4 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Asana is a great project management too - if you can be bothered to open and check it everyday. I'm not entirely sure what it is about Asana, but in 3 of my previous 4 roles that used Asana, we abandoned it within a month. There's just something about it (maybe visually?) that does not keep us coming back. Perhaps it's the way we're using it, but then again, I wouldn't want to spend ages learning how to make it perfect. Basically, its okay if you can stick with it.

Pluspunten:

Asana is a great project management tool. It has all the tasks and projects laid out. You can assign people roles, tasks, projects, and deadlines. It makes for a systematic Monday morning meeting run-through of what needs to be done operationally. And it's great for the planning stages, too.

Minpunten:

Asana is not great with visualing the project (instead of just listing it). As a visual person, I don't enjoy seeing rows and rows of bunched-up text. Maybe there's a way around that, but I also can't be bothered to spend time learning it. There are also some very unnecessarily complicated methods of setting up projects, or at least my previous boss always made a mess of doing so in the correct place, making it difficult for us to find where the task assigned to our name fitted in the grand scheme of things. So perhaps clearer guidance within the site would be better (rather than us having to rely on YouTube tutorials).

Faz
Faz
Head of Product in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatiediensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Brickflow loves Asana

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Fantastic so far! Love the UI/UX and also love the integrations great for our company!

Pluspunten:

We love the integrations and how seamlessely it auto saves everything we do. We love how easy it is to collaborate and how well thought out the UI/UX is. We also love prioritisation features and how forms filter in so seamlessely

Minpunten:

We would like some Jira like features like tickets to be built in rather than using customisation as a means to create a system like it.

Eerder overwogen alternatieven: monday.com

Redenen om voor Asana te kiezen: Just felt integrations and also workflows were better on Asana

Overgestapt van: Jira

Redenen om over te stappen op Asana: Just had better usability and better UI/UX

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Asana Review

5,0 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Great experience! I will be using it with my volunteers on all future projects.

Pluspunten:

Ease of use and set up. Most features were free but I was able to make use of the upgrade during the last stretch of the project I was planning. Mobile version works very well.

Minpunten:

It's not a like least but I don't need all the functionality. I used many tools in the past that tried to do everything and over time became weak so hopefully Asana will keep up with all it's trying to succeed on.

Eerder overwogen alternatieven: monday.com en ClickUp

Redenen om voor Asana te kiezen: I needed more functionality than what Trello had to offer.

Overgestapt van: Plutio en Trello

Redenen om over te stappen op Asana: Cost and ease of use mostly, but also I had some experience with Asana from a customer years ago so I decided it was time to give Asana another try.