Wat is Asana?

Asana helpt teams bij het in goede banen leiden van hun werk, van dagelijkse taken tot strategische initiatieven. Met Asana worden teams zelfverzekerder, bewegen ze sneller en bereiken ze meer met minder, ongeacht waar ze zich bevinden. Meer dan 107.000 betalende organisaties en miljoenen teams in 190 landen vertrouwen op Asana om alles te beheren, van bedrijfsdoelstellingen en digitale transformatie tot productlanceringen en marketingcampagnes.

Wie gebruikt Asana?

Waarom geven bijna 9000 klanten op Capterra Asana 4,5 van de 5 sterren? Omdat Asana de gemakkelijkste manier is om teamprojecten, -processen en -taken te beheren, productief te blijven en op een snellere manier beter werk af te leveren.

Waar kan Asana worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Asana
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2008
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Antigua en Barbuda en nog 125 andere

Talen

Chinees (traditioneel), Duits, Engels, Frans, Japans en nog 7 andere

prijzen van Asana

Beginprijs:

€ 13,49/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Asana heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Asana heeft een betaalde versie vanaf € 13,49/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Asana
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2008
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Antigua en Barbuda en nog 125 andere

Talen

Chinees (traditioneel), Duits, Engels, Frans, Japans en nog 7 andere

Video's en afbeeldingen van Asana

Asana Software - 1
Asana Software - 2
Asana Software - 3
Asana Software - 4
Asana Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Asana-video
Asana Software - 1
Asana Software - 2
Asana Software - 3
Asana Software - 4
Asana Software - 5

Functies van Asana

  • Aanpasbaar dashboard
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteit-/nieuwsfeed
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Afhankelijkheden bijhouden
  • Agile-methodiek
  • Audittrail
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Automatisering van formulieren
  • Backlog-beheer
  • Beheer van vergaderingen
  • Bestanden delen
  • Bestandsbeheer
  • Brainstormen
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • Bugs/problemen opsporen
  • CRM
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Capaciteitsbeheer
  • Communicatiebeheer
  • Compliance bijhouden
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Discussies / forums
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Doelen stellen en bijhouden
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • E-mails omzetten naar taken
  • Eenmalige aanmelding
  • Enquêtes en feedback
  • Externe ondersteuning
  • Formulierbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Grafische workfloweditor
  • Ideeënbeheer
  • Ideeënvorming
  • Innovatiebeheer
  • Integraties van derden
  • KPI-controle
  • Kalenderbeheer
  • Kanaalbeheer
  • Kanban-bord
  • Kennisbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Kleurcodes en -pictogrammen
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Leads beheren
  • Levensduurbeheer van producten
  • Live chatten
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingkalender
  • Mediaplanning
  • Meerdere campagnes
  • Messaging
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele toegang
  • No-code
  • Notitiebeheer
  • Op regels gebaseerde workflow
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opdrachtenbeheer
  • Opiniepeilingen en stemmen
  • Opmerkingen/notities
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personalisatie
  • Plannen
  • Prestatiebeheer
  • Priorisering
  • Procesmodellering en -ontwerp
  • Prognose
  • Projectbeheer
  • Projectplanning
  • ROI-tracking
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime bewerken
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Resourceaanvraag
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Roadmapping
  • Roadmaps van producten
  • Samenwerkingstools
  • Scenarioplanning
  • Scherm delen
  • Sjablonen
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Staafdiagram
  • Status bijhouden
  • Strategische planning
  • Subtaken maken
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Taken bewerken en bijwerken
  • Taken importeren
  • Taken labelen
  • Terugkerende taken
  • Ticketbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegang voor gasten
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Veranderingsbeheer
  • Vereistenbeheer
  • Visualisatie
  • Visueel workflowbeheer
  • Voor IT-project management
  • Voor mkb-bedrijven
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor Asana

Basecamp wordt door miljoenen mensen vertrouwd en plaatst alles wat je nodig hebt om werk te voltooien, op één plek.
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. ClickUp is de snelstgroeiende app van 2019. Meer informatie over ClickUp
Wrike is software voor projectmanagement op ondernemingsniveau met sjablonen, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden, rapporten en meer. Meer informatie over Wrike
Todoist helpt mensen zich te organiseren, zodat ze een aangenamer en rustiger leven kunnen leiden.
Airtable is de database die iedereen kan gebruiken met een aantrekkelijke spreadsheetinterface.
Cloudgebaseerde en lokale projectmanagementoplossing waarmee bedrijven van elke omvang notities, taken, projecten, databases en meer kunnen beheren. Meer informatie over Notion
Slack brengt al je communicatie samen op één plek. Het is realtime berichten verzenden, archiveren en doorzoeken voor moderne teams. Meer informatie over Slack
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren. Meer informatie over Smartsheet
Wunderlist is een samenwerkingssoftware waarmee gebruikers takenlijsten met elkaar kunnen delen, herinneringen kunnen instellen en notities kunnen toevoegen.

Reviews over Asana

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,3
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Muhammad daud S.
Muhammad daud S.
IT Manager in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Financiële dienstverlening, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Asana - Easy Management of Tasks and teams

5 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Asana overall worked out great tool for our business and managing projects. It has some great features with managing teams and tasks embedded with calendar and file upload features. Overall Asana is great in deploying projects among the team.

Pluspunten:

Asana is a great tool and utility to manage tasks, teams and projects. It has great features to manage the time pane for teams and assign the tasks accordingly. Great to have the embedded features to add files and other information within tasks.

Minpunten:

Asana has limitations in trial version and it doesn’t support full features with Microsoft Teams application yet. It has limited functional with embedded applications which if improvised could be more effective.

Overwogen alternatieven: Jira en Trello

Redenen om over te stappen op Asana: Jira and Trello have different structures and the feasibility and ease of tasks management is better in Asana as compare to other applications.

Andrea B.
Researcher - Lecturer in VS
Hoger onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Asana makes my life easier

5 vorige week Nieuw

Opmerkingen: I have been using asana for at least six years now. Before, I used Excel for complex projects (I worked as a consultant) and to-do list applications for other matters (including, personal.) Since I got asana, all my projects are in one place. In Asana I basically have my life project. I've had a great experience with the application, and I'm glad it now has a desktop application.

Pluspunten:

First, I would be delighted with the interface. The projects are on the right, and I can switch between different layouts at the top. I use List and Calendar. I like that in that same view, I can see my labels. I use the labels to prioritize tasks across projects. I like how intuitive it is to navigate through the projects. Second, I like how easy it is to enter information. I can schedule tasks from my email. I can save notes under each task. Third, I like how easy it is to collaborate with others.

Minpunten:

There is no plugin to convert links into tasks when using Firefox. That is so far my only negative point.

Jordanna B.
Director in Canada
Grafisch ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

It's a solid project management platform for larger teams

3 2 maanden geleden Nieuw

Pluspunten:

Asana is great for tracking communication between team members on multiple projects to ensure everyone is on the same page. It has lots of different functions and helps to promote clear communication.

Minpunten:

For smaller teams it is not cost effective as there are much cheaper (or free) alternatives out there.

Overwogen alternatieven: Todoist en Zoho Projects

Redenen om voor Asana te kiezen: I hate kanban boards and Asana has more view options.

Overgestapt van: Trello

Geverifieerde reviewer
Chief Operating Officer in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Facilitaire diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Asana is my choice

4 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: We use Asana to plan and manage online course developments at a private university.

Pluspunten:

Asana is fairly easy to learn and is effective for project management without getting too deep in the weeds of project management. Oh, you can get deep in the PM weeds if you prefer with Asana, but going deep isn't necessary for the product to work well.

Minpunten:

I'd like to see better note-keeping and note-finding abilities. It's sometimes important to document conversations and occurrences that happen outside the digital realm.

Overwogen alternatieven: monday.com

Redenen om voor Asana te kiezen: Jira was a terrible UX. I had used Asana in another job and thought it would be better for our purposes. Indeed, it is!

Overgestapt van: Jira

Redenen om over te stappen op Asana: We liked the customization ability, UX, and ease of use of Asana.

César C.
César C.
Computer engineer in Panama
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computerhardware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

A great productivity tool

5 2 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Asana is the productivity tool I use with my small workgroup at school and it has never let me down, the productivity and efficiency of my group increased exponentially with the implementation of Asana. It is a very well-thought-out tool that meets everything you need; it works fast and accurately, and the interface is intuitive. It is great software to improve your productivity, either in a group or personally.

Pluspunten:

Asana is a great project manager, it has many tools that favor collaborative work. The task and time management in Asana is flawless, and the different ways to present your organization are great, whether it's a list, a task flow, or a calendar, whatever you use does the job. It is constantly evolving and updating software, so it can only get better. An important point in favor of Asana is the integration with third-party applications, such as Google Calendar or Notion, very few software have such a complete third-party integration. Overall, it's an excellent tool for productivity whether you're working in large or small groups.

Minpunten:

Asana fulfills most of the functions that it promises, however, it would be nice if the free version is not so limited, mainly because in small workgroups this can be a compelling reason to give up using Asana. Also, when you first start using Asana, the learning curve can be a bit slow, but after a few days of using it, you get used to it.

Overwogen alternatieven: Microsoft Teams

Redenen om voor Asana te kiezen: Asana is much simpler and it is simpler in task and project management.

Overgestapt van: Trello