Wie gebruikt deze software?

Waarom geven bijna 6000 klanten op Capterra Asana 4,5 van de 5 sterren? Omdat Asana de gemakkelijkste manier is om teamprojecten, -processen en -taken te beheren, productief te blijven en op een snellere manier beter werk af te leveren.

Gemiddelde scores

8.008 beoordelingen
  • In totaal 4.4 / 5
  • Gebruiksgemak 4.3 / 5
  • Klantenservice 4.3 / 5
  • Functies 4.3 / 5
  • Waar voor je geld 4.4 / 5

Productgegevens

  • Beginprijs US$ 9,99/maand
  • Gratis versie Ja
  • Gratis proefversie Ja
  • Implementatie Geïnstalleerd - Mac
    Cloud, SaaS, Web
    Geïnstalleerd - Windows
    Mobiel - iOS native
    Mobiel - Android native
  • Training Persoonlijk
    Live online
    Webinars
    Documentatie
  • Ondersteuning Kantooruren
    Online

Leveranciergegevens

  • Asana
  • https://asana.com/
  • Opgericht in 2008

Over Asana

Je hoeft geen tijd te verspillen met overschakelen tussen vergaderingen, e-mail, chat en spreadsheets om al het werk van je team te coördineren en te beheren. Asana organiseert alles op één plek, van bedrijfsdoelstellingen tot routinetaken, zodat teams duidelijk hun prioriteiten en verantwoordelijkheden kennen, en je kunt de voortgang in realtime volgen om projecten op schema te houden. Zeg vaarwel tegen eindeloze e-mailketens en last-minute scrambles, en raak eraan gewend om je team te helpen het tempo te versnellen en een grotere impact te maken.

Functies van Asana

  • Aanvraagbeheer
  • Backlog-beheer
  • Feedbackbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Kanban-bord
  • Priorisering
  • Resourcebeheer
  • Retrospectievenbeheer
  • Scrum-ondersteuning
  • Sjabloonbeheer
  • Status bijhouden
  • Teammanagement
  • Workflowbeheer
  • Backlog-beheer
  • Filteren
  • Problemen bijhouden
  • Releasebeheer
  • Taakbeheer
  • Ticketbeheer
  • Workflowbeheer
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Beheer van bedrijfsregels
  • Procesmodellering en -ontwerp
  • Procestoewijzing
  • Proceswijzigingen bijhouden
  • Samenwerking
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Visueel workflowbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Contactendatabase
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • E-mailmarketing
  • Kanaalbeheer
  • Leads beheren
  • Meerdere campagnes
  • Afhankelijkheden bijhouden
  • Capaciteitscontrole
  • Kleurcodering
  • Mijlpalen bijhouden
  • Sjablonen
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Beheer van problemen
  • Fouten bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ondersteuning van agile-software
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Priorisering
  • Resourcebeheer
  • Roadmaps van producten
  • Scrum-ondersteuning
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Test- en kwaliteitscontrole
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Vereistenbeheer
  • Budgettering en prognoses
  • Doelen stellen en bijhouden
  • Marketingkalender
  • Mediaplanning
  • Predictieve analyse
  • Presentatietools
  • Projecten bijhouden
  • Samenwerking
  • Stroomdiagram
  • Uitgavenbeheer
  • CRM
  • Documentbeheer
  • Factureren
  • Klantenportal
  • Offertebeheer
  • Portefeuillebeheer
  • Projectbeheer
  • Resourcebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Voorstellen genereren
  • Ideeënbeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Priorisering
  • Releasebeheer
  • Resourcebeheer
  • Roadmaps van producten
  • Samenwerking
  • Vereistenbeheer
  • Verzamelen van feedback
  • Workflowbeheer
  • Inhoud importeren en exporteren
  • Mijlpalen bijhouden
  • Priorisering
  • Samenwerking
  • Slepen en neerzetten
  • Vereistenbeheer
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Databases maken
  • Documenten maken
  • Notitiebeheer
  • Office Suite
  • Presentatietools
  • Projectbeheer
  • Samenwerking
  • Taakbeheer
  • Teamchats
  • Beheer van problemen
  • Budgetbeheer
  • Dashboard
  • Mijlpalen bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Projectplanning
  • Resourcebeheer
  • Samenwerking
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Vereistenbeheer
  • Gantt-grafieken
  • Kanban-bord
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Priorisering
  • Samenwerkingstools
  • Status bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Campagnebehee
  • Documentbeheer
  • Projectbeheer
  • Samenwerking
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Brainstormen
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Discussieforums
  • Documentbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Projectbeheer
  • Realtime bewerken
  • Taakbeheer
  • Versiebheer
  • Videovergaderen
  • Beheer van terugkerende taken
  • Gamification
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Mobiele toegang
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Samenwerkingstools
  • Spreadsheetweergave
  • Subtaken maken
  • Takenbordweergave
  • Takenlijstweergave
  • Tijd bijhouden
  • Aanpasbaar dashboard
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Compliance bijhouden
  • Documentbeheer
  • Formulierbeheer
  • Grafische workfloweditor
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • No-code
  • Taakbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Workflowconfiguratie

De nuttigste reviews van Asana

Simple and easy task management

Beoordeeld op 31-10-2019
Michael C.
Web Developer
Internet, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: I use this as a quick way to jot down ideas, suggestions and tasks when communicating with clients and then I can come back and expand on the tasks with more details when I have more time. Adding in sections to distinguish priority and time-frames is nice as well.

Pluspunten: It's so easy to setup a project and add in tasks when in a rush.
It's extremely easy to invite people to join your organisation and being able to have up to 15 for free is amazing.
I find the option of being able to view tasks in both a list and board view very useful.

Minpunten: I use it in a very simple manner just to manage ideas and tasks on different projects so currently there are no cons. A few years ago I did find it to load slowly but they have fixed it and increased the speed.

If I only had ONE tool, this would be it.

Beoordeeld op 29-10-2019
Ken I.
Owner
Marketing en reclame, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
4 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: I use Asana every day, and it's the first thing I fire up in the morning. I can check it's inbox to see if there are any pressing issues or communications (if I hadn't already seen it in the app), and then run down my tasks which are displayed just as I've set them up. My projects are listed in the order that makes sense to me, and tasks are scheduled, communications, files, etc., all available at a click. It even talks to Toggl, so I can track my time effortlessly. As a one-man agency, I've been able to take on much more work using Asana than if I'd tried to manage everything the old way. Before I used Asana, I tried to manage projects, service and other communications via email, labels, etc., but there's just no comparison. If you make the transition to Asana, you'll be a better coordinator, project manager, business person, etc. You won't be able to help it. ;)

Pluspunten: Asana is a very capable project coordination platform. It's very easily customized to fit my individual workflow, and extremely intuitive. I share access with some of my clients to allow them to create, edit and update tasks. I love the way this tool weans stakeholders from the jungle of email.

Minpunten: I wish there were a mid-level pricing tier for entrepreneurs to take advantage of some of the pro-level features, but not have to commit to the fairly pricy upgrade. Don't get me wrong, it's probably very worth it to upgrade, but I'd rather be able to choose the features that would benefit me at a reduced price rather than buy the upgrade for one or two I really want. Like when we had to buy an album just to get the 2 songs we really wanted, lol!

Great clean software for managing tasks !

Beoordeeld op 24-10-2019
Moshe D.
Director/VP
Consumentengoederen, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
4 / 5
Klantenondersteuning
4 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: It helps us manage workflow, organize tasks, and delegate tasks. I use it mostly for delegating.
Overall I am very happy

Pluspunten: The interface is clean simple and fluid. There is no waiting or load time on any pages, which I consider a very important requirement in any software, especially a task management software. Its intuitive any easy to use

Minpunten: No good solution from time tracking.
No good hierarchy option for organizing tasks.
Its not built with every day tasks in mind, its more focused on projects. but its simple interface makes it easily usable for any tasks you need.
Chat is near real time, but not real-time.

Great project management software for budget nonprofits!

Beoordeeld op 22-10-2019
Geverifieerde reviewer
Development Associate
Management non-profit organisaties, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
Bron: GetApp
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: This is a great software for organization. It has upgrade features that are paid, but you can basically do everything you need to do in the free version for a small nonprofit to stay organized. I would highly recommend this if you have multiple events or fundraisers you manage for the year, or if you are an administrative professional of any kind that needs to coordinate multiple things every month (payroll, accounting, board meetings, client relationship follow ups, etc.) The free version is a no brainer for nonprofit management!

Pluspunten: I love that I can assign myself personal tasks to complete, and that I can also assign others tasks or subtasks to help me move forward with the pieces of a larger project or event that I need them to do before I can move on. This is a great software for organizing teams that can't always meet in person. We are able to coordinate across campus and ensure communication on progress is easily managed in one spot. I also love that I can set reoccuring tasks for things that must be completed monthly (like accounting exports, payroll imports, board reporting, etc.) It helps keep me on track to ensure that nothing falls through the cracks.

Minpunten: I don't like that you can't quickly and easily see all of your completed tasks in one spot with the task yet to be completed. I wish I had this feature so that I could better weekly report on what was accomplished while also reporting on what is coming down the pipeline. One of the only other things I don't like is that when you go to mark a task complete, and you are marking multiple, sometimes the list updates and shifts a bit so you click on the wrong one. You can click undo, but I just wish it didn't shift the items while it was refreshing the to do list.

Good software with room for improvement

Beoordeeld op 15-10-2019
Maria S.
Head of Product Management
Detailhandel, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
4 / 5
Gebruiksgemak
3 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Asana is a recommendable tool for task management with a very comforting surface. It is easy to handle and set up projects, tasks and teams. It though lacks some useful features that other task management tools like JIRA or teamwork offer.

Pluspunten: Asana is very well designed and has a really nice optical appearance.
It helps to structure projects, timetables and priorize tasks in an easy understandable way.
It offers a good mobile solution with the Asana app.

Minpunten: Although it regularly sets up new features and helpful improvements, some features that are essential to me are missing:
- The overview of my tasks is a list that can not be sorted in many ways. It only offers to select from project, due dates and likes. I would prefer a sorting by due date connected with the priority of the tasks or due date connected with projects. As I often have up to 15 or 20 tasks per day it would be great to sort them more accurately.
- I miss the possibility to priorize tasks independently from their project. E. g. a task is assigned to my within a project and marked there with the priority medium. It though has high priority among my personal due tasks.
- Dependencies (not sub-tasks) cannot be set between different tasks. I would like to have the possibility to set a task as dependent on the completion of another task.

Lees meer reviews