Wat is Asana?

Asana helpt teams bij het in goede banen leiden van hun werk, van dagelijkse taken tot strategische initiatieven. Met Asana worden teams zelfverzekerder, bewegen ze sneller en bereiken ze meer met minder, ongeacht waar ze zich bevinden. Meer dan 107.000 betalende organisaties en miljoenen teams in 190 landen vertrouwen op Asana om alles te beheren, van bedrijfsdoelstellingen en digitale transformatie tot productlanceringen en marketingcampagnes.

Wie gebruikt Asana?

Waarom geven bijna 9000 klanten op Capterra Asana 4,5 van de 5 sterren? Omdat Asana de gemakkelijkste manier is om teamprojecten, -processen en -taken te beheren, productief te blijven en op een snellere manier beter werk af te leveren.

Waar kan Asana worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Asana
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2008

Ondersteuning voor Asana

  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Antigua en Barbuda en nog 125 andere

Talen

Chinees (traditioneel), Duits, Engels, Frans, Japans en nog 7 andere

prijzen van Asana

Beginprijs:

€ 13,49/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Asana heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Asana heeft een betaalde versie vanaf € 13,49/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Asana
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2008

Ondersteuning voor Asana

  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Antigua en Barbuda en nog 125 andere

Talen

Chinees (traditioneel), Duits, Engels, Frans, Japans en nog 7 andere

Video's en afbeeldingen van Asana

Asana Software - 1
Asana Software - 2
Asana Software - 3
Asana Software - 4
Asana Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Asana-video
Asana Software - 1
Asana Software - 2
Asana Software - 3
Asana Software - 4
Asana Software - 5

Functies van Asana

  • Aanpasbaar dashboard
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteit-/nieuwsfeed
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Afhankelijkheden bijhouden
  • Agile-methodiek
  • Audittrail
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Automatisering van formulieren
  • Backlog-beheer
  • Beheer van display ads
  • Beheer van problemen
  • Beheer van vergaderingen
  • Bestanden delen
  • Bestandsbeheer
  • Brainstormen
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • Bugs/problemen opsporen
  • CRM
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Capaciteitsbeheer
  • Communicatiebeheer
  • Compliance bijhouden
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Discussies / forums
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Doelen stellen en bijhouden
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • E-mails omzetten naar taken
  • Eenmalige aanmelding
  • Enquêtes en feedback
  • Externe ondersteuning
  • For Creative Agencies
  • For IT Project Management
  • For Small Businesses
  • Formulierbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde planning
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Grafische workfloweditor
  • Ideation
  • Ideeënbeheer
  • Innovation Management
  • Integraties van derden
  • KPI-controle
  • Kalenderbeheer
  • Kanaalbeheer
  • Kanban-bord
  • Kennisbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Kleurcodes en -pictogrammen
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Leads beheren
  • Levensduurbeheer van producten
  • Live chatten
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingkalender
  • Mediaplanning
  • Meerdere campagnes
  • Messaging
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele toegang
  • No-code
  • Notitiebeheer
  • Online implementatie
  • Op regels gebaseerde workflow
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opdrachtenbeheer
  • Opiniepeilingen en stemmen
  • Opmerkingen/notities
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personalisatie
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsplanning
  • Portefeuillebeheer
  • Presentatietools
  • Prestatiebeheer
  • Priorisering
  • Procesmodellering en -ontwerp
  • Productivity Tools
  • Prognose
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • ROI Tracking
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime bewerken
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Resourceaanvraag
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Roadmapping
  • Roadmaps van producten
  • Samenwerkingstools
  • Scenarioplanning
  • Scherm delen
  • Sjablonen
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Staafdiagram
  • Status bijhouden
  • Strategische planning
  • Subtaken maken
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Taken bewerken en bijwerken
  • Taken importeren
  • Taken labelen
  • Terugkerende taken
  • Ticketbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en aanwezigheid
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegang voor gasten
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Veranderingsbeheer
  • Vereistenbeheer
  • Versiebheer
  • Visualisatie
  • Visueel workflowbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Werkprognoses
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor Asana

Ontworpen om spreadsheets in realtime te creëren, te wijzigen en te delen. Vooraf ontworpen sjablonen, chatten en opmerkingen zijn beschikbaar.
Webgebaseerde werkbeheeroplossing voor ondernemingen die totale zichtbaarheid, zinvolle samenwerking en betere productiviteit biedt.
Slack brengt al je communicatie samen op één plek. Het is realtime berichten verzenden, archiveren en doorzoeken voor moderne teams.
MeisterTask is de meest intuïtieve tool voor taakbeheer en samenwerking op het web. Meer informatie over MeisterTask
Cloudgebaseerde toepassing die is ontwikkeld voor zakelijke communicatie om te helpen bij het beheren van chat, vergaderingen, bestanden delen en meer.
Wrike is software voor projectmanagement op ondernemingsniveau met sjablonen, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden, rapporten en meer. Meer informatie over Wrike
Toonaangevende software voor spreadsheets en gegevensanalyse. Doorgaans gebundeld met Microsoft Office.
Cloudgebaseerde en lokale projectmanagementoplossing waarmee bedrijven van elke omvang notities, taken, projecten, databases en meer kunnen beheren. Meer informatie over Notion
Todoist helpt mensen zich te organiseren, zodat ze een aangenamer en rustiger leven kunnen leiden.

Reviews over Asana

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,3
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Jakob
Jakob
International Development Manager
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Sport, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great for Marketing and Design Teams - Others not so much

4,0 2 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Vielka
Vielka
Estudiante de Desarrollo de Software in Dominicaanse Republiek
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Hoger onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Asana es la excelencia en organización

5,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Asana es un sistema muy adecuado para la constitución de proyectos rápidos o a corto plazo y que no se te dificulte por el tiempo. Facilita de muchas maneras las tareas del día a día.

Pluspunten:

Que puedo utilizarla en distintos lugares sin necesidad de estar estacionaria para la resolución de problemas y organización de documentos concretos.

Minpunten:

Hasta ahora he trabajado de manera muy eficiente con Asana.

Penny
Communications & Events Coordinator in Canada
Management non-profit organisaties, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Review for Asana

5,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: I truly appreciate it. I have used it in my previous company and I also use it in my personal life. I tried to introduce it to my husband for work and our personal use, as well as my new job but people are finding it difficult to use. I believe in it and want to use it even more at work but without the other staff using it, I can only use it as a task list for myself - still satisfied with that though, I love it! Overall, Asana is a great tool for planning and organizing, I will always support it!

Pluspunten:

I really appreciate the tracking features, Asana has allowed me to stay on top of my work and responsibilities by way of some very supportive features. I like being able to create checklists and checking off tasks that have been completed. I like that I can use this to plan out future events and use it for brainstorming. I also like you can set reminders of tasks but still be able to edit them.

Minpunten:

I wish I was able to assign multiple people to one task. Also, Asana is not super user-friendly to those that are not used to it. I learned about Asana through my previous job, I tried to implement it with my new coworkers but they are not comfortable using it as it was not as user-friendly for them. I would suggest providing how-to videos for users to follow as support isn't strong either.

Overwogen alternatieven: Slack

Redenen om over te stappen op Asana: It was not my choice when I worked at a previous job but, now that I know its benefits, I still continue to use it at my new place of employment.

Geverifieerde reviewer
Administor in Verenigde Arabische Emiraten
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Overheidsadministratie, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

It's very useful and has many communication skills

3,0 4 weken geleden Nieuw

Pluspunten:

It's very exciting to use I mange tasks and milestone

Minpunten:

We need be free for 4 users and I can use all features software

Mike
Mike
Marketing consultant in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Asana: The Best Way to Stay Organized

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: I really like the features that Asana offers. I especially appreciate the ability to create tasks and subtasks, as well as the option to add attachments to tasks. This makes it easy to keep track of everything that needs to be done for a project. Additionally, I love being able to assign tasks to specific people and set due dates.

Pluspunten:

I love how Asana is always up to date with the latest features and updates. It makes it easy to keep track of all my tasks and projects in one place. Plus, the support is amazing! They are always quick to respond to any questions or concerns I have.

Minpunten:

I don't like that Asana doesn't have an undo button. Sometimes I make a mistake and need to undo it, but I can't. I have to start all over again. Or it's hidding in a not so logical place....

Overwogen alternatieven: Trello, Microsoft Teams en monday.com

Redenen om over te stappen op Asana: Asana is the best way to manage projects and tasks. We chose Asana because it’s the simplest way to get organized and stay on top of your work. With Asana, you can create tasks, track progress, and collaborate with your team in one place. You’ll be able to get your work done faster and with less stress. Try Asana today! You wont regret it!

Maite
Project Manager in Spanje
Entertainment, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Asana is the best Project manager app that's the end of the discussion

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: From the moment I knew Asana existed I understand right away how this would simplify not only my work but my live routine. It's such an amazing app and it's free to use! Many apps have a free version that doesn't work properly or have too many limitations to understand it properly.. with asana you can you use the free version to do the basics 100% right and helps you develop a organizational habit most of us don't know we need.

Pluspunten:

I love how easy and intuitive it is to use. Im able to manage projects with different templates and manager integrated task how ever I want. I love that i'm able to integrate other apps such as google calendar or google drive and have a workflow kind of automated. What i love the most is that anything can be done by reading all the available options and everyone in my team has learned really fast by understanding all the benefits this software brings to our workflow.

Minpunten:

I haven't found something i don't like but this may be due to the fact im only using the Free version until my whole team gets around Asana usage with the basics. I'm definitely planning on upgrading!

Overwogen alternatieven: Trello

Redenen om over te stappen op Asana: Asana works best for big teams and remote work. Compare to Trello, Asana is further more complete when talking about functionality